Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Diagnoza termostatu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
13 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   siodlo

siodlo
  • 65 postów
  • Dołączył: 19-06-2012
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 12 listopada 2016 - 13:24

Rok:2002
Silnik:2,5dti

Witam,
Proszę o info jak powinien zachowywać się termostat główny w motorze 2,5dti.
Po odpaleniu na postoju sprawny powinien być zamknięty aż do momentu kiedy wskazówka temperatury zacznie się podnosić? A chłodnica powinna pozostać zimna do tego czasu? Jakie powinny być węże górny i dolny? Również zimne?
U mnie po odpaleniu po około 10 minutach wskaźnik ani drgnie górny wąż jest ciepły Góra chłodnicy podobnie (niżej ręką nie sięgam). Tak powinno być?
Dziękuję za pomoc



#2 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 12 listopada 2016 - 15:45

nie chłodnica powinna być zimna do czasu aż wskazówka temperatury dojdzie do ok. połowy skali

#3 OFFLINE   siodlo

siodlo
  • 65 postów
  • Dołączył: 19-06-2012
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 12 listopada 2016 - 18:35

Czyli górny wąż również
I jak sądzę znaczy to że termostat prawdopodobnie do wymiany

#4 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 12 listopada 2016 - 22:36

najpierw sprawdź czy termostat egr jest szczelny



#5 OFFLINE   siodlo

siodlo
  • 65 postów
  • Dołączył: 19-06-2012
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 12 listopada 2016 - 22:55

Jak sprawdzić termostat egr?

#6 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 13 listopada 2016 - 22:32

wypnij go i dmuchnij z którejś strony

zimny powinien być zamknięty



#7 OFFLINE   siodlo

siodlo
  • 65 postów
  • Dołączył: 19-06-2012
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 19 listopada 2016 - 12:16

A jeżeli mam termostat wyjęty, powiedzmy że w temperaturze pokojowej i dmucham, niezależnie z której strony i z drugiego króćca leci powietrze to jest zwalony czy dobry?



#8 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 19 listopada 2016 - 18:24

z drugiego króćca leci powietrze to jest zwalony

 

Jest "zwalony", popsuty, zużyty, jednym słowem do wymiany.


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#9 OFFLINE   siodlo

siodlo
  • 65 postów
  • Dołączył: 19-06-2012
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 21 listopada 2016 - 07:46

Ok,

 

więc kwestia co kupić. Wg instrukcji wymiany termostatu opisanej przez DamianSz są dwa typy:

z E39 - numer: 11 71 2 247 723 - wg opisu Damian Sz z końcówką na szybko złączkę

z E60 - numer: 11 71 7 787 870 - wg opisu Damian Sz z końcówką na opaskę

 

Jaki kupić żeby pasował bez przeróbek do naszego motoru ?



#10 OFFLINE   bolecq2

bolecq2
  • 243 postów
  • Dołączył: 09-12-2008
  • Skąd: Lipnik k./Osieka
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 21 listopada 2016 - 07:54

Ten drugi 787 870
U siebie wymienialem oba termostaty, glowny ori bmw, egr behra.
Dmuchalem w ten nowy egr z obu stron i delikatnie powietrze przelatywalo. Ten co byl na aucie tak samo syczalo powietrze, wiec uznalem ze jest dobry

Edytowany przez bolecq2, 21 listopada 2016 - 07:56.


#11 OFFLINE   siodlo

siodlo
  • 65 postów
  • Dołączył: 19-06-2012
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 03 grudnia 2016 - 17:52

Witam,

 

Dzięki za porady.

Termostat jużwymieniony, stary puszczał na prawo i lewo, nowy nie puszcza więc powinno być dobrze.

 

Po wymianie jedno pytanie, jak wygląda procedura odpowietrzenia silnika 2,5 dti ???



#12 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 03 grudnia 2016 - 20:01

w okolicach egr jest wąż ze śrubką i przy chłodnicy

zalać płynem, poczekać aż poleci płyn odpowietrznikami, reszta sama się odpowietrzy



#13 OFFLINE   siodlo

siodlo
  • 65 postów
  • Dołączył: 19-06-2012
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 06 grudnia 2016 - 08:27

Panowie macie jakieś zdjęcie na którym moglibyście mi oznaczyć te miejsca?

 

Znalazłem jakiś kawałek przewodu z odpowietrznikiem trochę poniżej termostatu EGR (prawa strona patrząc do tyłu auta)

Jest też podobnie wyglądający korek na samym termostacie EGR.

Natomiast przy chłodnicy niczego nie widzę?

 

Dzięki



#14 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 06 grudnia 2016 - 13:44

@siodlo Wystarczy poluzować ten pod EGR-em, chyba że opróżniałeś chłodnicę. 


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p