Diagnoza termostatu
#1 OFFLINE
Napisany 12 listopada 2016 - 13:24
Silnik:2,5dti
Witam,
Proszę o info jak powinien zachowywać się termostat główny w motorze 2,5dti.
Po odpaleniu na postoju sprawny powinien być zamknięty aż do momentu kiedy wskazówka temperatury zacznie się podnosić? A chłodnica powinna pozostać zimna do tego czasu? Jakie powinny być węże górny i dolny? Również zimne?
U mnie po odpaleniu po około 10 minutach wskaźnik ani drgnie górny wąż jest ciepły Góra chłodnicy podobnie (niżej ręką nie sięgam). Tak powinno być?
Dziękuję za pomoc
#2 OFFLINE
Napisany 12 listopada 2016 - 15:45
#3 OFFLINE
Napisany 12 listopada 2016 - 18:35
I jak sądzę znaczy to że termostat prawdopodobnie do wymiany
#4 OFFLINE
#5 OFFLINE
#6 OFFLINE
Napisany 13 listopada 2016 - 22:32
wypnij go i dmuchnij z którejś strony
zimny powinien być zamknięty
#7 OFFLINE
Napisany 19 listopada 2016 - 12:16
A jeżeli mam termostat wyjęty, powiedzmy że w temperaturze pokojowej i dmucham, niezależnie z której strony i z drugiego króćca leci powietrze to jest zwalony czy dobry?
#8 OFFLINE
Napisany 19 listopada 2016 - 18:24
z drugiego króćca leci powietrze to jest zwalony
Jest "zwalony", popsuty, zużyty, jednym słowem do wymiany.
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#9 OFFLINE
Napisany 21 listopada 2016 - 07:46
Ok,
więc kwestia co kupić. Wg instrukcji wymiany termostatu opisanej przez DamianSz są dwa typy:
z E39 - numer: 11 71 2 247 723 - wg opisu Damian Sz z końcówką na szybko złączkę
z E60 - numer: 11 71 7 787 870 - wg opisu Damian Sz z końcówką na opaskę
Jaki kupić żeby pasował bez przeróbek do naszego motoru ?
#10 OFFLINE
Napisany 21 listopada 2016 - 07:54
U siebie wymienialem oba termostaty, glowny ori bmw, egr behra.
Dmuchalem w ten nowy egr z obu stron i delikatnie powietrze przelatywalo. Ten co byl na aucie tak samo syczalo powietrze, wiec uznalem ze jest dobry
Edytowany przez bolecq2, 21 listopada 2016 - 07:56.
#11 OFFLINE
Napisany 03 grudnia 2016 - 17:52
Witam,
Dzięki za porady.
Termostat jużwymieniony, stary puszczał na prawo i lewo, nowy nie puszcza więc powinno być dobrze.
Po wymianie jedno pytanie, jak wygląda procedura odpowietrzenia silnika 2,5 dti ???
#12 OFFLINE
Napisany 03 grudnia 2016 - 20:01
w okolicach egr jest wąż ze śrubką i przy chłodnicy
zalać płynem, poczekać aż poleci płyn odpowietrznikami, reszta sama się odpowietrzy
#13 OFFLINE
Napisany 06 grudnia 2016 - 08:27
Panowie macie jakieś zdjęcie na którym moglibyście mi oznaczyć te miejsca?
Znalazłem jakiś kawałek przewodu z odpowietrznikiem trochę poniżej termostatu EGR (prawa strona patrząc do tyłu auta)
Jest też podobnie wyglądający korek na samym termostacie EGR.
Natomiast przy chłodnicy niczego nie widzę?
Dzięki