Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Nagrzewnicę którego producenta wybrać: NRF, VEMO, Hans Pries, Nissens

nagrzewnica producent uszczelki

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
17 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   GrzegorzWo

GrzegorzWo
  • 35 postów
  • Dołączył: 15-02-2011
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.0 DTI 16v X20DTH

Napisany 12 listopada 2016 - 03:32

Rok: 2000
Silnik: X20DTH

 

Próbowałem znaleźć coś w historii na temat polecanych producentów nagrzewnic ale bez powodzenia. Jedyne natrafiłem na informacje o problemach z nagrzewnicą Thermotec (cieknące połączenie ze sztywnymi wężami).

Czy któryś z wymienionych w tytule producentów jest godny polecenia? A może jeszcze jakiś inny?

 

Czy przy wymianie nagrzewnicy należy wymienić także uszczelki na sztywnych przewodach (nr 21 z rysunku)? Czy może te stare się nadadzą, o ile były dotychczas szczelne?

 

Pozdrawiam!

 

Załączone pliki





#2 OFFLINE   onekAslan

onekAslan
  • 31 postów
  • Dołączył: 07-11-2016
  • Skąd: Niepołomice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 12 listopada 2016 - 08:31

Ja kupuje tylko nissens-a. Co do oringow, oczywiście wymienić. Koszt oringa to 1 zl

#3 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 listopada 2016 - 08:34

Szukaj Valeo.Jest odpowiednich rozmiarów i uszczelki sa w komplecie.



#4 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 12 listopada 2016 - 10:01

Termotec lub Nissens


Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#5 OFFLINE   GrzegorzWo

GrzegorzWo
  • 35 postów
  • Dołączył: 15-02-2011
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.0 DTI 16v X20DTH

Napisany 12 listopada 2016 - 10:49

Z tymi oringami to nie taka prosta sprawa... W żadnym sklepie, do którego dzwoniłem nie mają i odsyłają do ASO. Cena salonowa 30,5 zł za sztukę ale co z tego, skoro w żadnym polskim magazynie tych uszczelek nie ma i pan chciał pisać maila do Warszawy z pytaniem na kiedy uszczelki mogą być w Polsce.

 

Nagrzewnica Valeo jest dość ciężko dostępna i kosztuje 459 zł. Pozostaje mi w tym wypadku Nissens za 120 zł. Ale uszczelek w zaistniałej sytuacji chyba nie wymienię. :(

 

 

Edit: Widziałem na zdjęciu, że nagrzewnica Vemo jest z uszczelkami, śrubką i nakrętką, ale chyba jednak pozostanę przy polecanym Nissensie.


Edytowany przez GrzegorzWo, 12 listopada 2016 - 10:50.


#6 OFFLINE   onekAslan

onekAslan
  • 31 postów
  • Dołączył: 07-11-2016
  • Skąd: Niepołomice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 12 listopada 2016 - 11:56

Ja kupowalem oringi w zwyklym sklepie rolniczo samochodowym. Poszedlem z nagrzewnica i dobralismy odpowiednie. Koszt złoty cos za sztuke. Siedzi tak juz ponad dwa lata i nic nie cieknie. 

 

Co do nagrzewnicy, to prócz ceny nie ma wiekszej odczuwanej róznicy pomiedzy Valeo i Nissens. 


Edytowany przez onekAslan, 12 listopada 2016 - 11:59.


#7 OFFLINE   GrzegorzWo

GrzegorzWo
  • 35 postów
  • Dołączył: 15-02-2011
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.0 DTI 16v X20DTH

Napisany 19 listopada 2016 - 18:41

Witam ponownie,

Kupiłem w końcu nagrzewnicę. Niestety cały tydzień szukałem i Nissensa nie znalazłem. Valeo też było ciężko dostępne i bardzo drogie. Zmuszony zostałem zakupić NRF. Dziś próbowałem zamontować nowe cudo (metoda bez ściągania deski ;) ) i natrafiłem na problem.

 

Nowa nagrzewnica nie dała się dopchnąć do końca (wystawała ok 1 cm). Zacząłem analizować temat i ściągnąłem plastikową osłonę z żeberek "na spodzie" nowej nagrzewnicy (dzięki czemu nagrzewnica się skróciła). Ale wtedy okazało się, że w tej nagrzewnicy jest 8 żeberek w jednym rzędzie, podczas gdy oryginał miał 12 żeberek "w dwóch rzędach". A zatem żeberka nie pasują do uszczelki na dnie "szuflady" i wciąż nagrzewnica wystaje (układ moich żeberek narysowałem mniej więcej na tle oryginalnej uszczelki):

 

post-23412-0-63053800-1479576453.jpg

 

Więc generalnie mam problem: z plastikową osłoną nowa nagrzewnica jest za długa. Bez plastikowej osłony, też jest za długa (choć już jest lepiej). Z osłoną lub bez, na dnie szuflady zupełnie nie ma szczelności (powietrze bez problemu przechodzi obok nagrzewnicy, bo uszczelka na dnie ni jak nie pasuje. Pierwsza myśl - oddać nagrzewnicę, bo nie pasuje, ale rzuciłem okiem na rysunek techniczny Nissensa, a tu zonk - 7 żeberek w jednym rzędzie, więc Nissens też nie będzie pasował do tej uszczelki.

 

post-23412-0-77917100-1479576509.jpg

 

 

A zatem pytanie:

1. Czy coś poza Valeo ma odpowiedni rozstaw żeberek (2 rzędy po 6 żeberek) który spasuje do uszczelki? Jeśli nie, to jak uszczelniacie tamtą stronę, żeby powietrze nie przelatywało obok (gąbka samoprzylepna przecież nie ma szans tego uszczelnić)? I czy też dokręcacie na siłę, pomimo że nagrzewnica nie daje się wepchnąć do końca? A może do niektórych nagrzewnic jest dołączona cała ta prostokątna uszczelka?

 

2. I pytanie z innej beczki - czy siedem żeberek Nissensa lub 8 żeberek NRF w porównaniu do 12 żeberek oryginału nie przekłada się na wydajność? Wprawdzie te 8 żeberek jest znacznie grubszych niż 12 oryginału, ale jednak jest ich mniej...

 

Pozdrawiam,

 

 

Załączone pliki



#8 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 listopada 2016 - 19:49

A może wyciągnij tą uszczelkę i spróbuj powycinać w gumie odpowiednie wycięcia , będzie trochę dłubaniny ale przynajmniej będzie szczelnie .

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#9 OFFLINE   onekAslan

onekAslan
  • 31 postów
  • Dołączył: 07-11-2016
  • Skąd: Niepołomice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 19 listopada 2016 - 23:42

Ta guma to pozostałość po valeo. Wyciągnij normalnie jakimś szpejem.
Co do wydajności, jest troche słabiej, ale nie odczujesz tego za bardzo, chyba, ze przywali -35 C.
Ja po pol godzinie w aucie mam saunę, a używam Nissensa.

Edytowany przez onekAslan, 19 listopada 2016 - 23:45.


#10 OFFLINE   GrzegorzWo

GrzegorzWo
  • 35 postów
  • Dołączył: 15-02-2011
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.0 DTI 16v X20DTH

Napisany 20 listopada 2016 - 04:57

 

Ta guma to pozostałość po valeo. Wyciągnij normalnie jakimś szpejem.

 

Tak, tak, Valeo taką gumę ma w standardzie co widać na fotkach nawet. Można ją wyjąć, ale wtedy na dnie "szuflady" (czyli po stronie kierowcy) nie ma w ogóle szczelności - powietrze zamiast przez nagrzewnicę idzie w nogi kierowcy. Żeby tam była szczelność bez użycia gumy valeo, trzeba by obłożyć czymś sprytnym ten spód aby dobrze uszczelnić połączenie nagrzewnica-kabina. Myślałem o silikonie albo o piance poliuretanowej. Bo gąbką samoprzylepną takiego nieregularnego kształtu raczej nie ma szans dobrze obłożyć. Poza tym robiąc to od strony schowka niewiele wyjdzie - myślę, że rezygnując z gumy valeo, żeby wszystko dobrze uszczelnić po stronie dna szuflady, trzeba zrobić dojście od strony kierowcy i tam sztukować... Ale chyba nie o to chodzi?

 

Czy tylko ja widzę w tym problem? Może po prostu wszyscy zostawiali tam dziurę i tyle (trochę gąbką obłożyć i już)? Taka trochę tandeta powiedziałbym...



#11 OFFLINE   audicoupe

audicoupe
  • 545 postów
  • Dołączył: 29-05-2012
  • Skąd: Kutno
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 20 listopada 2016 - 07:12

Tylko veleo ma 12 żeberek i pasuje idealnie i w zestawie jest wszystko guma oringi śrubki a cena trzeba dobrze poszukać ją kupiłem nowe że sklepu za 250 zł .

#12 OFFLINE   GrzegorzWo

GrzegorzWo
  • 35 postów
  • Dołączył: 15-02-2011
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.0 DTI 16v X20DTH

Napisany 20 listopada 2016 - 11:56

Kiedy to było? Naprawdę dzwoniłem do wielu sklepów i nikt nie
miał od dawna tego modelu, w dwóch miejscach chcieli sprowadzić za ponad 700 zł...

#13 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 21 listopada 2016 - 13:13

Najtańszy sposób to zakup używanego oryginału. Zawsze tak robię, zamienniki to zupełnie co innego jak oryginał. Przerabiałem różne i wolę nawet raz na jakiś czas wymienić używkę ( choć nigdy nie było takiej potrzeby bo używki działają bardzo długo )

Wydajność o wiele gorsza a dopasowanie właśnie przez tą uszczelkę dramat. Bez uszczelki niema szans bo aż parzy w nogi nie da się tak jeździć.


Ps. tak jak koledzy pisali oringi koniecznie wymień a dopasujesz je w każdym sklepie z oringami nawet motoryzacyjnym.



#14 OFFLINE   T0m3k

T0m3k
  • 362 postów
  • Dołączył: 16-02-2013
  • Skąd: Masuny
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 21 listopada 2016 - 16:16

Ja też kupowałem używke za 30 zł na szrocie z zaznaczeniem że jeżeli nie będzie grzała to odnoszę i dają mi nową do skutku aż trafi się dobra. Lata już drugi rok i jest piekarnik w aucie

#15 OFFLINE   GrzegorzWo

GrzegorzWo
  • 35 postów
  • Dołączył: 15-02-2011
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.0 DTI 16v X20DTH

Napisany 21 listopada 2016 - 18:57

Zacznę od tego, że w moim przypadku przyczyną wymiany nagrzewnicy był brak ogrzewania (grzało dobrze, ale tylko na wysokich obrotach). Po wielokrotnych próbach odpowietrzania wciąż było to samo. Idąc za wszystkimi oznakami - wymieniłem nagrzewnicę. Zrobiłem to pomimo, iż na oko (przy dmuchaniu wężem przez starą nagrzewnicę) przepływ był dobry.

Używka nie wchodziła w grę, bo przecież moja to używka, teoretycznie w pełni sprawna.

Jak się okazało, na oko (oraz przy dmuchaniu) w starą nagrzewnicę Valeo jak i w nową NRF opory były podobne. Niemniej jednak brak ogrzewania irytował mnie bardzo i motywował do wymiany.

 

Problemy z pasowaniem do starej uszczelki rozwiązałem tak:

1. Uszczelkę ponacinałem tak, żeby wpasować ją w żeberka nowej nagrzewnicy. Nie było zbyt dużego pola do popisu, ale spokojnie zyskałem 1 brakujący centymetr. Przypadkowe drobne nacięcia które przeszły na wylot kapnąłem klejem polimerowym:

 

post-23412-0-67542500-1479750626.jpg

 

2. Nacięcie w uszczelce pozwoliło zmieścić nagrzewnicę w gnieździe, ale nie zapewniło szczelności. Dodatkowo, przy wyciąganiu nagrzewnicy (po pierwszej nieudanej próbie dopchnięcia jej) uszkodzeniu uległa tandetna gąbka uszczelniająca naklejona wzdłuż. Oba problemy rozwiązałem naklejając uszczelkę okienną "D" (Castorama). Pomysł spodobał mi się tak bardzo, że postanowiłem uszczelnić to tak dobrze jak się da.

 

post-23412-0-64193600-1479750633.jpg

 

3. Aby wypełnić przestrzeń od spodu nagrzewnicy (między nagrzewnicą a nacinaną uszczelką) potrzebne wystarczyły 2 warstwy uszczelki D (zielona strzałka). Dodatkowo po wsadzeniu nagrzewnicy i testowym odpaleniu nadmuchu okazało się, że w rogach (czerwone strzałki) nie do końca jest szczelnie. Po części dlatego, że trochę bardzo naciągnąłem uszczelkę, po części dlatego, że nagrzewnica ma dość zaokrąglone rogi. Tak czy owak, w tych miejscach pogrubiłem uszczelkę drugą warstwą, już bez wyjmowania całej nagrzewnicy - wystarczyło troszkę ją wysunąć i nakleić uszczelki.

 

post-23412-0-79152800-1479750638.jpg

 

Efekt sumaryczny uszczelnienia - bardzo dobry. Zero nawiewu omijającego nagrzewnicę tak od strony pasażera jak i kierowcy.

 

Niestety efekt wymiany nagrzewnicy - mizerny.. Odpowietrzałem układ dwukrotnie, wczoraj i dziś. Póki co jest dokładnie tak jak było - daje gorącem o ile obroty są powyżej 2000 rpm. Jak spadają, momentalnie robi się zimno nawet kiedy auto jest na parametrach (ok 90 stopni).

 

Mało tego - kiedy miałem już wszystko rozkopane zwróciłem uwagę, że nie działa mi obieg wewnętrzny i ogólnie jakieś problemy z podciśnieniem (osobny wątek).

I jeszcze, patrząc pod maskę zwróciłem uwagę, na drobny zaciek koło zaworu "trójdrożnego" (w dieslach to jest 2-drożny zawór, pod zbiorniczkiem wyrównawczym).

 

Suma sumarum - załamka całkowita...

 

Edit: Jedyny cień nadziei dla mnie to fakt, że podczas gazowania i odpowietrzania, cały czas słyszałem jak pluska woda w nagrzewnicy. To by wskazywało na ciągłe zapowietrzenie. Jutro na wszelki wypadek zrobię jeszcze raz test na CO2 w układzie...

Załączone pliki


Edytowany przez GrzegorzWo, 21 listopada 2016 - 19:03.


#16 OFFLINE   T0m3k

T0m3k
  • 362 postów
  • Dołączył: 16-02-2013
  • Skąd: Masuny
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 21 listopada 2016 - 20:25

Może coś się stało z wirnikiem w pompie wody skoro im większe obroty tym lepiej pcha płyn.Płyn w nagrzewnicy się oziembia i dopiero na wysokich obrotach pompa ma siłę wepchac tam nową porcje gorącego

#17 OFFLINE   GrzegorzWo

GrzegorzWo
  • 35 postów
  • Dołączył: 15-02-2011
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.0 DTI 16v X20DTH

Napisany 21 listopada 2016 - 22:20

Też o tym myślałem, ale pompę wody wymieniłem jakiś miesiąc temu (stara zaczęła lać). No chyba że ta nowa pompa (SKF) jest jakaś niekompatybilna?

Porównałem ze starą i wtedy faktycznie odniosłem wrażenie, że łopatki są odrobiną węższe, góra pół milimetra, choć suwmiarką nie mierzyłem. I to mogło być tylko wrażenie.

Tak czy owak, w końcu to SKF - stwierdziłem, że mało możliwe, aby tej firmy pompa była nieodpowiednia.



#18 OFFLINE   allinclusive

allinclusive
  • 9 postów
  • Dołączył: 07-09-2012
  • Skąd: SOSNOWIEC
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 listopada 2017 - 17:41

Każdy chce mieć zimą ciepło w aucie :)

Krótko na temat bo dziś przeszczepiłem nową nagrzewnicę bez zdejmowania całej deski.

Operacja się powiodła pacjent żyje. Komfort podróżowania znacząco się poprawił. Operacja trudna w skali 1-10 jakaś dobra 7 ciężko gdziekolwiek wsadzić rękę. Dla nerwowych odradzam ten zabieg. Ale do czego zmierzam. Otóż nagrzewnica jaka pasuje identyczna z oryginałem to Nissens 72655 nie różniła się absolutnie niczym z zewnątrz i idealnie pasowała do oryginalnej gumy uszczelniającej znajdującej się z drugiej strony. Polecam w zestawie są nowe uszczelki i gumowe i piankowe rozprężne. Ciepłej zimy życzę :p