Pompka spryskiwaczy szyb i reflektorów
#1 OFFLINE
Napisany 21 września 2011 - 20:09
Prawdopodobnie padła mi pompka od spryskiwaczy, tak nagle
Sprawdziłem bezpieczniki OK
Sprawdziłem wtyczki i styki OK
Podłączyłem do samej pompki zasilacz 12V 500mA i cisza.
Zanim zakupię nową chciałbym się dowiedzieć jakim prądem jest zasilana pompka, czy przy zasilaniu 12V 500mA powinna już chodzić czy jednak za małe napięcie
Przy okazji zauważyłem że przy zbiorniczku jest druga wtyczka od strony kierowcy.
Co to za wtyczka i do czego to służy.
Z początku myślałem że czujnik informujący o małej ilości płynu ale po chcwili dotarło do mnie że nie mam pełnego LCD MID oraz żadna kontrolka mnie o tym nie informuje więc raczej to nie to:p
#2 OFFLINE
Napisany 21 września 2011 - 20:23
#3 OFFLINE
Napisany 21 września 2011 - 20:26
#4 OFFLINE
Napisany 21 września 2011 - 20:52
#5 OFFLINE
Napisany 21 września 2011 - 22:19
Była wyciągnięta ze zbiorniczka i wtedy podłączałem zasilanie... ogólnie pompka pracowała ładnie, miała moc, nie było słychać że coś ją dusi, padła z dnia na dzień tak sobie nagle, zbiorniczek zawsze napełniony,
Generalnie pompka jest chyba na 12V więc powinna już buczeć na zasilaczu wolniej lub szybciej a tu echo
#6 OFFLINE
Napisany 21 września 2011 - 23:41
zaczynamy od rozpołowienia pompki, jak jest z tą od szyb nie wiem dokładnie (rozbierałem tylko tą od ksenonu). Ja robiłem to lekko pokręcając i ciągnąc obie części w przeciwnym kierunku. Środek jest pewnie pordzewiały i silniczek się zapiekł. Łatwo to sprawdzić - palcami nie da się pokręcić ośką silniczka. Rozebranie wszystkiego na części pierwsze, przeczyszczenie, nasmarowanie i złożenie w odwrotnej kolejności powinno pomóc. Dobrze zastosować środek penetrujący typu WD-40 gdyż wnika, kapka zwykłego smaru/oleju też nie zaszkodzi.
Swoją pompkę, a w zasadzie silniczek rozebrałem kompletnie – wyciągnąłem wirnik (przy okazji sprawdziłem miernikiem czy nie jest spalony aby wiedzieć czy dalsza regeneracja ma sens) a stojan przeszlifowałem ze rdzy i pomalowałem minią (od środka również, ale uważając na magnesy żeby ich nie drapnąć i przymalować), tuleje zlałem WD i dałem odrobinę smaru poczym złożyłem w odwrotnej kolejności.
#7 OFFLINE
Napisany 22 września 2011 - 10:18
pompka jest w teorii nierozbieralna, ale w praktyce jest to możliwe
zaczynamy od rozpołowienia pompki, jak jest z tą od szyb nie wiem dokładnie (rozbierałem tylko tą od ksenonu). Ja robiłem to lekko pokręcając i ciągnąc obie części w przeciwnym kierunku. Środek jest pewnie pordzewiały i silniczek się zapiekł. Łatwo to sprawdzić - palcami nie da się pokręcić ośką silniczka. Rozebranie wszystkiego na części pierwsze, przeczyszczenie, nasmarowanie i złożenie w odwrotnej kolejności powinno pomóc. Dobrze zastosować środek penetrujący typu WD-40 gdyż wnika, kapka zwykłego smaru/oleju też nie zaszkodzi.
Swoją pompkę, a w zasadzie silniczek rozebrałem kompletnie – wyciągnąłem wirnik (przy okazji sprawdziłem miernikiem czy nie jest spalony aby wiedzieć czy dalsza regeneracja ma sens) a stojan przeszlifowałem ze rdzy i pomalowałem minią (od środka również, ale uważając na magnesy żeby ich nie drapnąć i przymalować), tuleje zlałem WD i dałem odrobinę smaru poczym złożyłem w odwrotnej kolejności.
W sam naprawiam masz opisaną przeze mnie regenerację. W praktyce - jeśli pojawi Ci się rdza w środku to polata po tym jeszcze z 2-3ms i kaput. W efekcie zamówiłem nową.
#8 OFFLINE
Napisany 17 grudnia 2012 - 23:36
W sam naprawiam masz opisaną przeze mnie regenerację. W praktyce - jeśli pojawi Ci się rdza w środku to polata po tym jeszcze z 2-3ms i kaput. W efekcie zamówiłem nową.
Odgrzewam kotleta:
Pisze to tylko tak gwoli ścisłości (akurat trafiłem na stary temat) - zregenerowana przeze mnie pompka od ksenonu działa do tej pory, więc chyba warto się pobawić (od naprawy to już ponad rok).
Mój sposób regeneracji 2 posty wyżej
#9 OFFLINE
Napisany 11 marca 2015 - 16:31
#10 OFFLINE
Napisany 11 marca 2015 - 16:45
To raczej nie pompka, a zasyfione spryskiwacze :tak:gdyż ostatnimi czasy zaczęło mi płynem tak dawać jakby dzieciątko sikało, znaczy małe ciśnienie
#11 OFFLINE
Napisany 11 listopada 2016 - 15:44
Rok:1999
Silnik:2,0
Rodzaj nadwozia:sedan
Witam !
Mam pytanie odnośnie ciśnienia w spryskiwaczach. Temat wygląda tak : na reflektory daje pełną parą a na szyby jakby miał przerost prostaty... .Czy jest to wina pompki ? A może jakiś inny banał ? Bardzo proszę o jakieś porady bo mi zaczyna brakować cierpliwości i płynu w zbiorniku
#12 OFFLINE
Napisany 11 listopada 2016 - 15:49
na reflektory daje pełną parą a na szyby jakby miał przerost prostaty...
Pompki są dwie,możliwe że masz problem z jedną.
#13 OFFLINE
Napisany 11 listopada 2016 - 17:41
pompka znajduje się w nadkolu po stronie kierowcy ? kiedyś w jakimś oplu widziałem (chyba vectra)
#14 OFFLINE
Napisany 11 listopada 2016 - 18:10
obydwie pompki są w zbiorniczku płynu za przednim zderzakiem
Edytowany przez Dreed, 12 listopada 2016 - 23:07.
nie na temat usunąłem.
#15 OFFLINE
Napisany 11 listopada 2016 - 18:58
prawda.... ale w budowie opli jezdem zielony jak ciasto kiwi . Dzięki za drogowskaz Wymontowanie ów pompek jest proste, trudne czy bardzo trudne ?
#16 OFFLINE
Napisany 11 listopada 2016 - 19:01
#17 OFFLINE
Napisany 11 listopada 2016 - 20:46
Dziękuję za szybkie i fachowe odpowiedzi. Jeśli mi się jutro uda to temat do zamknięcia.
Edytowany przez Dreed, 12 listopada 2016 - 23:10.
nie na temat usunąłem.
Także otagowane jednym lub więcej z tych słów kluczowych: spryskiwacz, ciśnienie płynu
Technika →
Porady ogólne →
Wężyk spryskiwacza uciekł...Rozpoczęte przez Darioosh , 07 lut 2016 spryskiwacz, wężyk i 1 więcej... |
|
|