Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Pompka spryskiwaczy szyb i reflektorów

spryskiwacz ciśnienie płynu

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
16 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Virusek

Virusek
  • 59 postów
  • Dołączył: 06-05-2011
  • Skąd: Czechowice-Dziedzice

Napisany 21 września 2011 - 20:09

Witam,

Prawdopodobnie padła mi pompka od spryskiwaczy, tak nagle :masakra:

Sprawdziłem bezpieczniki OK
Sprawdziłem wtyczki i styki OK

Podłączyłem do samej pompki zasilacz 12V 500mA i cisza.

Zanim zakupię nową chciałbym się dowiedzieć jakim prądem jest zasilana pompka, czy przy zasilaniu 12V 500mA powinna już chodzić czy jednak za małe napięcie

Przy okazji zauważyłem że przy zbiorniczku jest druga wtyczka od strony kierowcy.
Co to za wtyczka i do czego to służy.

Z początku myślałem że czujnik informujący o małej ilości płynu ale po chcwili dotarło do mnie że nie mam pełnego LCD MID oraz żadna kontrolka mnie o tym nie informuje więc raczej to nie to:p



#2 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 21 września 2011 - 20:23

Nowa kosztuje 20zł,wiec sie nie zastanawiaj.Jakim prądem jest zasilana nie wiem,ale sprawdz czy do wtyczki dochodzi napięcie,albo podłącz pompkę na krótko do akumulatora i jak jest ok to powinna ruszyc.Pompka jest na wcisk montowana wiec a wyjeciem nie ma problemu.

#3 OFFLINE   Virusek

Virusek
  • 59 postów
  • Dołączył: 06-05-2011
  • Skąd: Czechowice-Dziedzice

Napisany 21 września 2011 - 20:26

Właśnie nie sprawdziłem czy na wtyczkach jest prąd gdyż gdzieś mi zawieruszyło miernik, zresztą nie miałem drugiej osoby dyspozycyjnej żeby uruchamiał spryskiwacz, stąd właśnie pytanie jaki prąd pod pompkę podłączyć

#4 OFFLINE   aparat

aparat

    Zbanowany

  • 274 postów
  • Dołączył: 06-10-2010

Napisany 21 września 2011 - 20:52

spróbuj wyciągnąć pompke i zobacz czy coś jej mechanicznie nie blokuje (jakiś "paproch"-jest tam też sitko)

#5 OFFLINE   Virusek

Virusek
  • 59 postów
  • Dołączył: 06-05-2011
  • Skąd: Czechowice-Dziedzice

Napisany 21 września 2011 - 22:19

Pompka jest rozbieralna?

Była wyciągnięta ze zbiorniczka i wtedy podłączałem zasilanie... ogólnie pompka pracowała ładnie, miała moc, nie było słychać że coś ją dusi, padła z dnia na dzień tak sobie nagle, zbiorniczek zawsze napełniony,

Generalnie pompka jest chyba na 12V więc powinna już buczeć na zasilaczu wolniej lub szybciej a tu echo

#6 OFFLINE   jeansu

jeansu
  • 222 postów
  • Dołączył: 24-04-2009
  • Skąd: Kozienice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 21 września 2011 - 23:41

pompka jest w teorii nierozbieralna, ale w praktyce jest to możliwe :p
zaczynamy od rozpołowienia pompki, jak jest z tą od szyb nie wiem dokładnie (rozbierałem tylko tą od ksenonu). Ja robiłem to lekko pokręcając i ciągnąc obie części w przeciwnym kierunku. Środek jest pewnie pordzewiały i silniczek się zapiekł. Łatwo to sprawdzić - palcami nie da się pokręcić ośką silniczka. Rozebranie wszystkiego na części pierwsze, przeczyszczenie, nasmarowanie i złożenie w odwrotnej kolejności powinno pomóc. Dobrze zastosować środek penetrujący typu WD-40 gdyż wnika, kapka zwykłego smaru/oleju też nie zaszkodzi.

Swoją pompkę, a w zasadzie silniczek rozebrałem kompletnie – wyciągnąłem wirnik (przy okazji sprawdziłem miernikiem czy nie jest spalony aby wiedzieć czy dalsza regeneracja ma sens) a stojan przeszlifowałem ze rdzy i pomalowałem minią (od środka również, ale uważając na magnesy żeby ich nie drapnąć i przymalować), tuleje zlałem WD i dałem odrobinę smaru poczym złożyłem w odwrotnej kolejności.

#7 OFFLINE   cyp3k

cyp3k
  • 518 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Allover :)
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 22 września 2011 - 10:18

pompka jest w teorii nierozbieralna, ale w praktyce jest to możliwe :p
zaczynamy od rozpołowienia pompki, jak jest z tą od szyb nie wiem dokładnie (rozbierałem tylko tą od ksenonu). Ja robiłem to lekko pokręcając i ciągnąc obie części w przeciwnym kierunku. Środek jest pewnie pordzewiały i silniczek się zapiekł. Łatwo to sprawdzić - palcami nie da się pokręcić ośką silniczka. Rozebranie wszystkiego na części pierwsze, przeczyszczenie, nasmarowanie i złożenie w odwrotnej kolejności powinno pomóc. Dobrze zastosować środek penetrujący typu WD-40 gdyż wnika, kapka zwykłego smaru/oleju też nie zaszkodzi.

Swoją pompkę, a w zasadzie silniczek rozebrałem kompletnie – wyciągnąłem wirnik (przy okazji sprawdziłem miernikiem czy nie jest spalony aby wiedzieć czy dalsza regeneracja ma sens) a stojan przeszlifowałem ze rdzy i pomalowałem minią (od środka również, ale uważając na magnesy żeby ich nie drapnąć i przymalować), tuleje zlałem WD i dałem odrobinę smaru poczym złożyłem w odwrotnej kolejności.


W sam naprawiam masz opisaną przeze mnie regenerację. W praktyce - jeśli pojawi Ci się rdza w środku to polata po tym jeszcze z 2-3ms i kaput. W efekcie zamówiłem nową.

#8 OFFLINE   jeansu

jeansu
  • 222 postów
  • Dołączył: 24-04-2009
  • Skąd: Kozienice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 17 grudnia 2012 - 23:36

W sam naprawiam masz opisaną przeze mnie regenerację. W praktyce - jeśli pojawi Ci się rdza w środku to polata po tym jeszcze z 2-3ms i kaput. W efekcie zamówiłem nową.


Odgrzewam kotleta:
Pisze to tylko tak gwoli ścisłości (akurat trafiłem na stary temat) - zregenerowana przeze mnie pompka od ksenonu działa do tej pory, więc chyba warto się pobawić (od naprawy to już ponad rok).:D
Mój sposób regeneracji 2 posty wyżej

#9 OFFLINE   Pastyl

Pastyl
  • 23 postów
  • Dołączył: 28-06-2010

Napisany 11 marca 2015 - 16:31

Panowie, czy możecie napisać krok po kroku jak się dostać do tej pompki i w którym ona jest miejscu, gdyż ostatnimi czasy zaczęło mi płynem tak dawać jakby dzieciątko sikało, znaczy małe ciśnienie. Dziękuję

#10 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 marca 2015 - 16:45

gdyż ostatnimi czasy zaczęło mi płynem tak dawać jakby dzieciątko sikało, znaczy małe ciśnienie

To raczej nie pompka, a zasyfione spryskiwacze :tak:

#11 OFFLINE   passat74

passat74
  • 4 postów
  • Dołączył: 11-11-2016
  • Skąd: Elbląg
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 11 listopada 2016 - 15:44

Rok:1999
Silnik:2,0

Rodzaj nadwozia:sedan

 

Witam !

Mam pytanie odnośnie ciśnienia w spryskiwaczach. Temat wygląda tak : na reflektory daje pełną parą a na szyby jakby miał przerost prostaty... .Czy jest to wina pompki ? A może jakiś inny banał ? Bardzo proszę o jakieś porady bo mi zaczyna brakować cierpliwości i płynu w zbiorniku  :sick:



#12 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 11 listopada 2016 - 15:49

na reflektory daje pełną parą a na szyby jakby miał przerost prostaty...

Pompki są dwie,możliwe że masz problem z jedną.



#13 OFFLINE   passat74

passat74
  • 4 postów
  • Dołączył: 11-11-2016
  • Skąd: Elbląg
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 11 listopada 2016 - 17:41

pompka znajduje się w nadkolu po stronie kierowcy ? kiedyś w jakimś oplu widziałem (chyba vectra)



#14 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 11 listopada 2016 - 18:10

obydwie pompki są w zbiorniczku płynu za przednim zderzakiem


Edytowany przez Dreed, 12 listopada 2016 - 23:07.
nie na temat usunąłem.


#15 OFFLINE   passat74

passat74
  • 4 postów
  • Dołączył: 11-11-2016
  • Skąd: Elbląg
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 11 listopada 2016 - 18:58


prawda.... ale w budowie opli jezdem zielony jak ciasto kiwi . Dzięki za drogowskaz ;) Wymontowanie ów pompek jest proste, trudne czy bardzo trudne ? :)



#16 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1 240 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 11 listopada 2016 - 19:01

Wystarczy wyciągnąć do góry, odpinajac wcześniej wezyki

#17 OFFLINE   passat74

passat74
  • 4 postów
  • Dołączył: 11-11-2016
  • Skąd: Elbląg
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 11 listopada 2016 - 20:46

Dziękuję za szybkie i fachowe odpowiedzi. Jeśli mi się jutro uda to temat do zamknięcia.


Edytowany przez Dreed, 12 listopada 2016 - 23:10.
nie na temat usunąłem.






Także otagowane jednym lub więcej z tych słów kluczowych: spryskiwacz, ciśnienie płynu