witam
temat pewnie przerabiany
zaślepienie egr + usunięcie całej reszty tj, zaślepienie przewodów i wywalenie chłodnicy spalin
przerabiał to ktoś z was??
Pozdr.
Napisany 11 listopada 2016 - 13:28
witam
temat pewnie przerabiany
zaślepienie egr + usunięcie całej reszty tj, zaślepienie przewodów i wywalenie chłodnicy spalin
przerabiał to ktoś z was??
Pozdr.
Napisany 11 listopada 2016 - 18:20
temat pewnie przerabiany
I nie chciało się poczytać gotowego? http://forum.omegakl...o-podciśnienie/
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
Napisany 11 listopada 2016 - 18:32
czytałem,
ale tam jest tylko o zaślepieniu,
dziś przy okazji wymiany termostatu głównego, zaślepiłem egr + wywalenie całego ustrojstwa tj chłodnica z drugim termostatem + zaślepienie przewodów,
pracy na ok 3,5 h
objawów negatywnych nie zauważyłem ale tylko przejechałem ok. 5 km żeby sprawdzić czy wszystko jest szczelne
myślałem że ktoś już to zrobił wcześniej
Napisany 12 listopada 2016 - 18:27
objawów negatywnych nie zauważyłem
Sprawdź błędy na komputerze. U mnie przy wyłączonym EGR, był błąd - a dokładniej to P0400. A na desce żadna kontrolka się nie paliła z tego powodu.
Napisany 12 listopada 2016 - 23:01
U mnie w 2.5td jest blad egra, co z tym zrobic?Sprawdź błędy na komputerze. U mnie przy wyłączonym EGR, był błąd - a dokładniej to P0400. A na desce żadna kontrolka się nie paliła z tego powodu.
Edytowany przez bolecq2, 12 listopada 2016 - 23:06.
Napisany 13 listopada 2016 - 00:01
U mnie przy wyłączonym EGR, był błąd - a dokładniej to P0400
ten błąd może być również generowany przez nieczelność w VACu, EGR w tych silnikach jest bez sprzężenia zwrotnego, do momentu kiedy ktoś nie wypnie wtyczki z zaworu sterującego egr żaden błąd niema prawa wyskoczyć, nawet przepływka nie powinna generować błędu bo jest przed
Edytowany przez DamianSz, 13 listopada 2016 - 00:04.
Napisany 13 listopada 2016 - 12:16
Co zrobiles u siebie? Wrociles do egra?
Aby pozbyć się błędu u siebie, zamontowałem EGR. Moim zdaniem jest to jedyny sposób na pozbycie się błędu.
nawet przepływka nie powinna generować błędu bo jest przed
Moim zdaniem to właśnie przepływka wykrywa odpięty/uszkodzony EGR.
ECU wysyła sygnał do EGRu aby się otworzył i oczekuje zmianę ilości przepływającego powietrza przez przepływkę bo do dolotu powinny dodatkowo dopływać spaliny.
Skoro przepływka wskazuje to samo (przy odpiętym EGR) a ECU wysłał sygnał do zmiany, to ECU myśli że EGR nie działa prawidłowo i daje błąd P0400.
W skrócie, jeżeli EGR puszcza spaliny do dolotu to wskazania przepływki powinny się zmienić. Jeżeli tak się nie dzieje to mamy błąd.
Taka jest moja teoria.
Moja praktyka: miałem odpięty EGR = miałem błąd P0400 , ponownie podłączyłem EGR = nie mam błędu.
Podobno są osoby które w 2.5DTI mają odłączony EGR i nie mają błędu P0400 - moim zdaniem jest to możliwe przy uszkodzonej przepływce.
Edytowany przez kotbehemot.fm, 13 listopada 2016 - 12:21.
Napisany 13 listopada 2016 - 12:28
Podobno są osoby które w 2.5DTI mają odłączony EGR i nie mają błędu P0400 - moim zdaniem jest to możliwe przy uszkodzonej przepływce.ja miałem odpięty szczelny EGR i nową przepływkę i żadnych błędów nie było