Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

usunięcie egr - 2.5 dti


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
7 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   robaczek

robaczek
  • 310 postów
  • Dołączył: 05-09-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 11 listopada 2016 - 13:28

witam

 

temat pewnie przerabiany 

 

zaślepienie egr + usunięcie całej reszty tj, zaślepienie przewodów i wywalenie chłodnicy spalin

 

przerabiał to ktoś z was??

 

Pozdr.

 

 




Kuba

#2 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 11 listopada 2016 - 18:20

temat pewnie przerabiany

 

I nie chciało się poczytać gotowego? http://forum.omegakl...o-podciśnienie/


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#3 OFFLINE   robaczek

robaczek
  • 310 postów
  • Dołączył: 05-09-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 11 listopada 2016 - 18:32

czytałem,

 

ale tam jest tylko o zaślepieniu, 

dziś przy okazji wymiany termostatu głównego, zaślepiłem egr  + wywalenie całego ustrojstwa tj chłodnica z drugim termostatem + zaślepienie przewodów,

pracy na ok 3,5 h

objawów negatywnych nie zauważyłem ale tylko przejechałem ok. 5 km żeby sprawdzić czy wszystko jest szczelne

myślałem że ktoś już to zrobił wcześniej


Kuba

#4 OFFLINE   kotbehemot.fm

kotbehemot.fm
  • 66 postów
  • Dołączył: 10-02-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 12 listopada 2016 - 18:27

objawów negatywnych nie zauważyłem
 

 

Sprawdź błędy na komputerze. U mnie przy wyłączonym EGR, był błąd - a dokładniej to P0400. A na desce żadna kontrolka się nie paliła z tego powodu.



#5 OFFLINE   bolecq2

bolecq2
  • 243 postów
  • Dołączył: 09-12-2008
  • Skąd: Lipnik k./Osieka
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 12 listopada 2016 - 23:01

Robaczek pokaz foty z prac.

Sprawdź błędy na komputerze. U mnie przy wyłączonym EGR, był błąd - a dokładniej to P0400. A na desce żadna kontrolka się nie paliła z tego powodu.

U mnie w 2.5td jest blad egra, co z tym zrobic?
Kolego kotbehemot w dti to samo zrobilem i na razie zadnego bledu nie wywala.
Co zrobiles u siebie? Wrociles do egra?

Edytowany przez bolecq2, 12 listopada 2016 - 23:06.


#6 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 listopada 2016 - 00:01

U mnie przy wyłączonym EGR, był błąd - a dokładniej to P0400

ten błąd może być również generowany przez nieczelność w VACu, EGR w tych silnikach jest bez sprzężenia zwrotnego, do momentu kiedy ktoś nie wypnie wtyczki z zaworu sterującego egr żaden błąd niema prawa wyskoczyć, nawet przepływka nie powinna generować błędu bo jest przed


Edytowany przez DamianSz, 13 listopada 2016 - 00:04.


#7 OFFLINE   kotbehemot.fm

kotbehemot.fm
  • 66 postów
  • Dołączył: 10-02-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 13 listopada 2016 - 12:16

Co zrobiles u siebie? Wrociles do egra?

Aby pozbyć się błędu u siebie, zamontowałem EGR. Moim zdaniem jest to jedyny sposób na pozbycie się błędu.

 

 

 

nawet przepływka nie powinna generować błędu bo jest przed

Moim zdaniem to właśnie przepływka wykrywa odpięty/uszkodzony EGR.

 

ECU wysyła sygnał do EGRu aby się otworzył i oczekuje zmianę ilości przepływającego powietrza przez przepływkę bo do dolotu powinny dodatkowo dopływać spaliny.

Skoro przepływka wskazuje to samo (przy odpiętym EGR) a ECU wysłał sygnał do zmiany, to ECU myśli że EGR nie działa prawidłowo i daje błąd P0400.

 

W skrócie, jeżeli EGR puszcza spaliny do dolotu to wskazania przepływki powinny się zmienić. Jeżeli tak się nie dzieje to mamy błąd.

 

Taka jest moja teoria.

Moja praktyka: miałem odpięty EGR = miałem błąd P0400 , ponownie podłączyłem EGR = nie mam błędu.

 

 

 

Podobno są osoby które w 2.5DTI mają odłączony EGR i nie mają błędu P0400 - moim zdaniem jest to możliwe przy uszkodzonej przepływce.


Edytowany przez kotbehemot.fm, 13 listopada 2016 - 12:21.


#8 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 listopada 2016 - 12:28

Podobno są osoby które w 2.5DTI mają odłączony EGR i nie mają błędu P0400 - moim zdaniem jest to możliwe przy uszkodzonej przepływce.
ja miałem odpięty szczelny EGR i nową przepływkę i żadnych błędów nie było