Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Remont silnika 2.6v6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
59 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   bumerolo

bumerolo
  • 65 postów
  • Dołączył: 09-11-2016
  • Skąd: Anglia
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 28 lutego 2017 - 20:47

Zawór trujdrozny z niego się lało. Ale sytuacja opanowana Łukasz i jego ludzie dali rady są naprawdę fachowcami. Pozdrowienia dla nich

Edytowany przez bumerolo, 28 lutego 2017 - 20:51.


#42 OFFLINE   ozeh2

ozeh2
  • 56 postów
  • Dołączył: 27-09-2013
  • Skąd: Białystok
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 28 lutego 2017 - 21:27

Też chcę pochwalić, podziękować Łukaszowi i całemu WarSztat Garage...
miałem na trasie do Poznania awarię z łożyskami alternatora, jakoś się doczłapałem. Po uprzednim kontakcie, mimo soboty Łukasz podjechał, zdiagnozował poprowadził do swojego warsztatu wymontował alternator zawiózł do regeneracji i odwiózł mnie na miejsce następnie w poniedziałek po mnie przyjechał poskładał przy miłej pogawendce i wziął za to bardzo nieduzą kwotę w stosunku do wykonanej pracy oraz poświęconego czasu

Składam ogromne pokłony, byłem 500 km od domu i spadł mi jak z nieba.

Pozdrawiam

Edytowany przez ozeh2, 28 lutego 2017 - 21:28.


#43 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 347 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 01 marca 2017 - 16:51

Zawór trujdrozny z niego się lało

Dobrze, że oddałeś komuś kumatemu, bo coś czuje, że "pan mechanik" z okolicy zdejmowałby głowice jako pierwsze ;)

#44 OFFLINE   T0m3k

T0m3k
  • 362 postów
  • Dołączył: 16-02-2013
  • Skąd: Masuny
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 01 marca 2017 - 19:22

Trójdrożny to nie aż tak dziwne miejsce u mnie przy wycieku to było pierwsze miejsce o którym pomyślałem

#45 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 347 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 01 marca 2017 - 19:31

Trójdrożny to nie aż tak dziwne miejsce

Można by powiedzieć że często się z nim coś dzieje, zwłaszcza z tanimi zamiennikami.

#46 OFFLINE   bumerolo

bumerolo
  • 65 postów
  • Dołączył: 09-11-2016
  • Skąd: Anglia
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 01 marca 2017 - 20:51

Ja tego nie wiedziałem teraz mam porządny zawór Febi i posłuży na dłużej a co do podrzednego mechanika napewno głowica była by robiona to na 100% Panowie moje pytanie gdzie mogę kupić oryginalna chłodnice płynu albo jakiś dobry zamiennik

#47 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 347 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 01 marca 2017 - 22:52

W internecie :D

Chyba rok temu wymieniałem to wyszło troche ponad 250PLN plus przesyłka ale nie pamietam skąd brałem.

Ważne żeby wszystko pasowało więc dobrze musisz cisnąć sprzedającego.



#48 OFFLINE   bumerolo

bumerolo
  • 65 postów
  • Dołączył: 09-11-2016
  • Skąd: Anglia
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 04 marca 2017 - 22:46

Witam panowie auto chodzi jak złoto bardzo jestem zadowolony z usług Łukasza polecam. Dzięki za wszystko jeszcze raz

#49 OFFLINE   Andrzej2324

Andrzej2324
  • 61 postów
  • Dołączył: 22-02-2015
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 marca 2017 - 19:03

Witam. Ja z takim pytankiem czy do opla Vectry b kombi podeszedl by silnik od omegi 3.0 badz 3.2? Obecnie v vektrze jest 2.6 v6 ale ma brak kompresji. Ktos robil taka przekladke?

#50 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 07 marca 2017 - 19:16

Podejdzie praktycznie P&P zakładasz tylko swoją miskę i osprzęt :)


Dodany obrazek


#51 OFFLINE   bumerolo

bumerolo
  • 65 postów
  • Dołączył: 09-11-2016
  • Skąd: Anglia
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 07 marca 2017 - 21:39

Pogadaj z Łukaszem może on ci pomoże myślę że to ogarnie

#52 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 07 marca 2017 - 22:25

Witam. Ja z takim pytankiem czy do opla Vectry b kombi podeszedl by silnik od omegi 3.0 badz 3.2? Obecnie v vektrze jest 2.6 v6 ale ma brak kompresji. Ktos robil taka przekladke?

 

 

2.6 fabrycznie ?

 

wkładaj 3.2, tylko zanim trzepniesz maską to sprawdź czy nie wadzi o dolot, 3.2 jest wyższy



#53 OFFLINE   adiwoj24

adiwoj24

    Zachodzi przy skręcie

  • 341 postów
  • Dołączył: 26-12-2010
  • Skąd: Mońki
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 marca 2017 - 15:55

2.6 fabrycznie ?

 

wkładaj 3.2, tylko zanim trzepniesz maską to sprawdź czy nie wadzi o dolot, 3.2 jest wyższy

w VB po lifcie były 2.6V6

3.2 też bez problemu tam wejdzie



#54 OFFLINE   Andrzej2324

Andrzej2324
  • 61 postów
  • Dołączył: 22-02-2015
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 marca 2017 - 22:28

Tak rok 2001 pakiet zender z silnikiem 2.6 v6 . Silnik zostal z omegi 3.2 .

#55 OFFLINE   Andrzej2324

Andrzej2324
  • 61 postów
  • Dołączył: 22-02-2015
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 09 marca 2017 - 00:01

Nie jestem w temacie I dlatego pytam. Czy ktoś robił taką przekładke. Słupek od 2.6 pokrywy micha. A szkoda mi karochy bo elegancko zrobilem. Sprzeglo nowka po wymianie. Dwa dni pochodzila I zdech pies. Brak komprechy. Kreci I nie czuje oporu do startu. Dlatego padlo haslo od omy silnik. A tam jest od 2.6 skrzynia to na moje podejzenie spasuje jakos. Oczywiście w manual.
Aha I Najwazniejsze tak 2.6 w manual fabrycznie.

#56 OFFLINE   adiwoj24

adiwoj24

    Zachodzi przy skręcie

  • 341 postów
  • Dołączył: 26-12-2010
  • Skąd: Mońki
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 09 marca 2017 - 13:54

Ja uważam że 3.2 w Twojej Viki będzie pasował bez problemu.Skoro 2.6 był wcześniej to 3.2 nie różni się od niego niczym.

Bryłą te silniki nie różnią się.2.5V6 i 3.0V6 to kropka w kropkę to samo i 2.6V6 od 3.2V6 nie wygląda inaczej.Szukaj dawcy pośród silników z logiem opla a nie Vauxhalla bo anglicy mają tendencję do nienależytej wymiany płynów eksploatacyjnych..tak chodzi głównie o olej.Sam na własnej skórze się przekonałem o tym procederze gdy korba w nowo założonym 3.0V6 wyszła na spacer i silnik był spod znaku Vauxhalla.Mój znajomy do swojej Omegi B przytargał Vauxhalla z Vectry C bodajże z 2006 roku jeszcze z jeżdżącej ale jak po wyjęciu z Viki i włożyliśmy do Omegi w krótkim czasie przestało bić.Wiec jak widzisz to co mówię nie jest bez pokrycia i nie jeden powie Ci o tradycji angielskich kierowców.Vectra C czy signum mają silniki 3.2 młodsze już wiekowo od 3.2 z omegi bo najmłodszy będzie z 2003 roku.Ale młodszy nie znaczy lepszy...

Wiem jedno że miska olejowa z omegi ta dolna różnią się odrobinę wysokością,bo były dwa typy dwa typy aluminiowych kadłubów podstawy misy z rowkiem na uszczelkę i bez rowka uszczelniane na masę.Metalowy dół misy także miał takie coś że szła gumowo metalowa uszczelka o grubości 2-3mm a w innych było uszczelniane na masę.Dlatego dół miski z wer. z uszczelką nie bardzo nadaje się do składania na masę bo smok w omedze leży nisko w misie.Już nie pamiętam czy da się to w ogóle złożyć do kupy czy będzie się misa na smoku opierała zasłaniając wejście oleju do smoka.Jeżeli dwie części się złożą to prześwit między dnem misy a smokiem będzie mały swobodny przepływ oleju będzie znacznie pogorszony nie mówiąc o ewentualnym nawet lekkim wgięciu misy.Ja mam założoną głębszą misę na uszczelkę co delikatnie zwiększa ilość oleju niż przewiduje ustawa.

To tylko taki przykład jaki jest w omedze w Viki misa jest jednoczęściowa i tej różnicy chyba nie ma w wysokości.Tylko miski chyba miały różnicę czy z rowkiem na uszczelkę czy płaski na masę.

Gdybym już stanął przed wyborem 2.6 czy 3.2 wybrałbym czy-dwa :) Na kompie z 2.6 będzie pracował trochę mniej wydajniej bo nie wyda pełnej swej mocy,ale będzie zdecydowanie silniejszy niż 2.6 w serii..ergo mniej wyżyłowany



#57 OFFLINE   Andrzej2324

Andrzej2324
  • 61 postów
  • Dołączył: 22-02-2015
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 09 marca 2017 - 22:55

Ja mam silnik z omegi 3.2 dupereli jeszcze pozostawialem. Tak dalej omcia by hasala, ale korozja byla silniejsza. A jest taka możliwość zeby zgrac mape z 3.2 na 2.6? Chodzi mi o komputer.

#58 OFFLINE   user881

user881
  • 432 postów
  • Dołączył: 07-12-2010
  • Skąd: Myszyniec
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 marca 2017 - 11:39

Można zaprogramować sterownik pod konkretny silnik. Zdaje się lepsza opcja niż wymiana sterownika pętli i pestki.



#59 OFFLINE   Arthuros

Arthuros
  • 423 postów
  • Dołączył: 13-11-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 marca 2017 - 12:26

Wiem jedno że miska olejowa z omegi ta dolna różnią się odrobinę wysokością,bo były dwa typy dwa typy aluminiowych kadłubów podstawy misy z rowkiem na uszczelkę i bez rowka uszczelniane na masę.Metalowy dół misy także miał takie coś że szła gumowo metalowa uszczelka o grubości 2-3mm a w innych było uszczelniane na masę.Dlatego dół miski z wer. z uszczelką nie bardzo nadaje się do składania na masę bo smok w omedze leży nisko w misie.Już nie pamiętam czy da się to w ogóle złożyć do kupy czy będzie się misa na smoku opierała zasłaniając wejście oleju do smoka.Jeżeli dwie części się złożą to prześwit między dnem misy a smokiem będzie mały swobodny przepływ oleju będzie znacznie pogorszony nie mówiąc o ewentualnym nawet lekkim wgięciu misy.Ja mam założoną głębszą misę na uszczelkę co delikatnie zwiększa ilość oleju niż przewiduje ustawa. To tylko taki przykład jaki jest w omedze w Viki misa jest jednoczęściowa i tej różnicy chyba nie ma w wysokości.Tylko miski chyba miały różnicę czy z rowkiem na uszczelkę czy płaski na masę.

 

Prawie dobrze kolega lekcję odrobił. :) 

Miski gabarytem są takie same, różnica jest w wysokości smoka (inaczej rurka wygięta) więc przekładka razem z nim.



#60 OFFLINE   adiwoj24

adiwoj24

    Zachodzi przy skręcie

  • 341 postów
  • Dołączył: 26-12-2010
  • Skąd: Mońki
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 14 marca 2017 - 16:36

...takie buty :D całe życie człowiek się uczy :)