Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Remont silnika 2.6v6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
59 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   bumerolo

bumerolo
  • 65 postów
  • Dołączył: 09-11-2016
  • Skąd: Anglia
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 09 listopada 2016 - 21:17

Rok:2001
Silnik:Y26SE

 

 

Witam Panowie od jakiegoś czasu ubywa mi płynu chłodniczego  i zaczęło się kopcić  z rury białym dymem .Dolałem płynu do poziomu (jakieś 1.5 l )  po 4 dniach płynu w zbiorniczku jest 3 cm i dalej się kopci .ile kosztuje wymiana uszczelki pod głowicą i ile kosztuje kapitalny remont silnika od A do Z  Gdzie  można zrobić taki remont okolice Gliwic





#2 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 347 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 09 listopada 2016 - 22:59

Wymiana uszczelek ze sprawdzeniem glowic nowy rozrzad itd to min 2tys.

Remont silnika od A do Z to juz droga zabawa ;)

Kup sobie test na CO2 i sprawdz , kosztuje to grosze albo podjedz do jakiegos mechanika co to robi.
Moze gdzies masz wyciek plynu i po prostu panikujesz ;)



#3 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 listopada 2016 - 00:15

tego dymu pewny na 100% że to nie kwestia pogody ?

 

 

gaz jest ?

przez parownik nie ucieka ?

dekiel chłodniczki, mostek ?

 

uszczelka nie powinna klęknąć, jest z nierdzewki, jak już to głowicę mogło nadgryźć od mieszania płynów/jeździe na wodzie

 

 

jak upg to od 1200 jak sam zrobisz do ok 10k przy większej dłubaninie


Edytowany przez barteklodz, 10 listopada 2016 - 00:16.


#4 OFFLINE   bumerolo

bumerolo
  • 65 postów
  • Dołączył: 09-11-2016
  • Skąd: Anglia
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 10 listopada 2016 - 07:53

Witam panowie kontrola wycieku była pod autem sucho. Musze zrobić test na Co2 i będzie wiadomo, gaz jest i auto chodzi normalnie. Na ciepłym silniku na światłach auto kopci. Możecie polecić kogoś kto by mógł zrobić remont silnika albo to ogarnąć żeby moja niunia chodziła jak złoto.
Zauwazyłem od jakiegoś czasu gdy auto wyłączone jest słychać jak bombluje w zbiorniczku wyruwnawczym. Auto jeździ na płynie chłodniczym.I jest pomieszanie kilka płynów. Jeżdżę moja Omega od ponad roku i znikajacy płyn jest od niedawna. Albo przeszczep z innego i może głupie pytanie wejdzie do mnie 3.2v6?
A może być przyczyną pompa wody???

Edytowany przez bumerolo, 10 listopada 2016 - 07:32.


#5 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 10 listopada 2016 - 09:33

100% masz uwaloną UPG, tylko pod Którą?
BTW ja bym i tak obie zmienił

#6 OFFLINE   bumerolo

bumerolo
  • 65 postów
  • Dołączył: 09-11-2016
  • Skąd: Anglia
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 10 listopada 2016 - 09:53

Test na CO2 zamówiony, teraz pytanie gdzie zrobić taki remont UPG??? żeby był dobrze zrobiony
Jak wymienię to oczywiście że dwie i uszczelniacze i całe te dziadostwo żeby Moja Omega była jak za młodych lat

#7 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 347 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 10 listopada 2016 - 19:46

Wejdzie 3.2 , gabarytowo powinny być takie same.
A czuc w tym dymie plyn chlodzacy ?

Jeśli nie zrobisz tego sam to musisz poszukać jakiegoś dobrego mechanika , najlepiej jak już robil kilka razy bo jakiś inny Janusz może Ci więcej zepsuc niż naprawić a tam jest co ;)



#8 OFFLINE   bumerolo

bumerolo
  • 65 postów
  • Dołączył: 09-11-2016
  • Skąd: Anglia
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 10 listopada 2016 - 20:18

Zamówiony tester CO2 dostałem namiary na fachowca z Poznania od Omega v6 ale znalazłem silnik po remoncie taki sam jak mój kompletny po remoncie za 3500 realnie do wzięcia za 3000 jest na allegro

#9 OFFLINE   adiwoj24

adiwoj24

    Zachodzi przy skręcie

  • 341 postów
  • Dołączył: 26-12-2010
  • Skąd: Mońki
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 10 listopada 2016 - 20:52

Witaj,kupno innego silnika 2,6 V6 to w Twoim przypadku moim zdaniem bezsensowny wydatek bo ..nie wiesz w jakiej kondycji był/jest ten "nowy" silnik.Wykonany remont nie jest gwarancją tego że będzie jeździł przez kolejne lata.Jeżeli Twój jeździł bez problemów czyli nie brał oleju,chodził cicho i itp to jedz do warsztatu w Twojej okolicy do którego inni klienci chętnie wracają i polecają żeby zrobić to co masz.Z tego co mówisz to padła uszczelka pod głowicą.Tak jak pisałeś wymień pod obiema głowicami,warsztat niech wyśle głowice do sprawdzenia czy nie mają przypadkiem pęknieć,albo od razu zleć ich remont,przy okazji wymiana rozrządu.Pieniądze wydane w remont Twojego auta wyjdą tylko w jego inwestycję jeżeli jeździł dotychczas bez problemu.Nie mówię że koszta będą małe ale to moim zdaniem lepsze wyjście.Wracając do tematu 3.2 to jest identyczny wizualnie silnik jak Twój.Swap na 3.2 jest łatwy i jak najbardziej możliwy.Silniki 2.6/3.2 to silniki wykonane lepiej konstrukcyjnie niż 2.5/3.0.Chodzi głównie o budowę wału korbowego,pompy oleju.Jeżeli już zahaczyłem temat pompy to możesz wykonać test ciśnienia oleju w Swoim silniku żeby mieć pogląd na jego kondycję.Kosztuje to niewiele a wiele wyjaśnia.Wyszukaj tematy spod hasła np "ciśnienie oleju" tam znajdziesz właściwe parametry ciśnienia jakie powinien mieć zdrowy silnik.Moja przygoda z omega już nauczyła mnie tego i owego:)



#10 OFFLINE   bumerolo

bumerolo
  • 65 postów
  • Dołączył: 09-11-2016
  • Skąd: Anglia
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 10 listopada 2016 - 21:05

Dzięki za super info rozmawiałem z mechaniki remont silnika dół i Góra z rozrzadem z i oringami i wszystkimi uszczelki,typu miska i skrzynia za 4000 k czy to dobra cena???
Mechanik z Poznania polecony przez forumowicza i na Fb ma swój profil i zajmuje się v6

#11 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 347 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 10 listopada 2016 - 21:23

Silnik po remoncie 3000 a sam remont 4000 , sam sobie odpowiedz ;)
Jeśli gora i dol i u kogos kto ogarnia temat to mysle ze dobra cena ale czy jesteś pewien ze chcesz robic taki remont ?

Jak dol jest ok , nic nie stuka itd. jw. kolega napisał to zmien uszczelki pod czapkami, uszczelniacze i rozrząd i będzie brykac dalej ;)



#12 OFFLINE   bumerolo

bumerolo
  • 65 postów
  • Dołączył: 09-11-2016
  • Skąd: Anglia
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 10 listopada 2016 - 21:34

Ja jestem już pewien że zrobię remont tylko gryze się z myślą a może 3.2. Co dziś zauważyłem że jak podnosze maskę i silnik pracuje to czuć słodko

Edytowany przez bumerolo, 10 listopada 2016 - 21:35.


#13 OFFLINE   adiwoj24

adiwoj24

    Zachodzi przy skręcie

  • 341 postów
  • Dołączył: 26-12-2010
  • Skąd: Mońki
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 10 listopada 2016 - 21:54

Słodki zapach to objaw padnietej uszczelki pod glowica.Jedna uwaga jeżeli ciśnienie oleju w Twoim silniku jest ok to broń Boże nie dotykaj dołu bo to tylko pogorszy wszystko.Wymiana panewce jeżeli dostaniesz do 2.6 może być gwoździem do trumny.Tak jak mówiłem ciśnienie oleju to podstawa.Na rozgrzanym silniku przy wolnych obrotach to minimum 1.0 bar i dodając gazu powinno wskoczyć na 5.5bara gdzieś przy około 4tys obr/ min.Jeżeli trochę się mylę to proszę o poprawienie mojej wypowiedzi.Silnik rozgrzany tzn nie tylko temp płynu na poziomie 90 kilku stopni ale i także olej musi się zdążyć się oodpowiednio ogrzać jak i cala reszta.Przy bardzo rozgrzanym silniku może wyjść niecały 1.0 bar czyli coś w sensie 0.9.Jak będzie na wolnych między 0.6-0.8 a przy wkreceniu na obroty nie osiągnie około 5.0 bar to jest coś nie tak..zawór pompy bądź sama pompa lub panewki w silniku mówią papa

#14 OFFLINE   bumerolo

bumerolo
  • 65 postów
  • Dołączył: 09-11-2016
  • Skąd: Anglia
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 10 listopada 2016 - 22:18

Napewno to sprawdzę dzięki za kolejną lekcje.Szkoda ze niema kogoś z moich rejonów kto się na tym zna i mógł by mi to ogarnąć a przy okazji bym się czegoś nauczył

#15 OFFLINE   karls

karls
  • 466 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 11 listopada 2016 - 13:22

https://m.facebook.c...arssztatgarage/
Nie jestem pewny ale czy panewki nie pasuja czasami od 2,5? Link ktory podalem.Jedyny warsztat ktory moge polecic.Robia uczciwie i Dobrze

#16 OFFLINE   bumerolo

bumerolo
  • 65 postów
  • Dołączył: 09-11-2016
  • Skąd: Anglia
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 11 listopada 2016 - 13:49

Jesteś 2 osoba która poleca mi ten warsztat i zrobię tam ten remont Autka

#17 OFFLINE   karls

karls
  • 466 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 13 listopada 2016 - 10:08

Nie bedziesz zalowal:-) a jezeli nic nie stuka ani tez oleju nie bierze to po co ruszac dół.Skontaktoj sie z nimi oni doradza:-)

Edytowany przez karls, 13 listopada 2016 - 10:12.


#18 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 13 listopada 2016 - 11:17

Wszystko będzie dobrze, doradzimy jak zawsze. Dzięki karls!.



#19 OFFLINE   karls

karls
  • 466 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 13 listopada 2016 - 21:41

Nie ma za co.Dobra robote sie chwali

#20 OFFLINE   bumerolo

bumerolo
  • 65 postów
  • Dołączył: 09-11-2016
  • Skąd: Anglia
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 14 listopada 2016 - 19:42

Napewno tam oddam samochód chodź mam 300 km. A co do dołu silnika to mechanik będzie wiedział co ma zrobić. Nie stuka nic nie puka w silniku ale oleju trochę ubywa raz na miesiąc max 100ml