Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Nie odpala po dłuższym postoju 2.2dti 120 koni


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
10 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   norbikrylas

norbikrylas
  • 26 postów
  • Dołączył: 30-10-2014

Napisany 09 listopada 2016 - 09:52

Rok:2001
Silnik:2,2 dti

 

Witam serdecznie temat się już kiedyś pojawiał, ale go ponawiam bo idzie zima, a może ktoś napisze jakieś nowe fakty...

Opiszę problem. W sobotę tj. 05.11 jeździłem omegą po raz ostatni i gdy dziś rano wsiadłem, odpalił od strzała i zgasł po 2 sekundach i już klapa... kręciłem trochę i nic... auto stało od soboty, a dodatkowo dziś był mróz w nocy, a w momencie odpalania było minus 2 stopnie... auto stało lekko pod górkę czyli przód auta był wyżej... filtr paliwa jest nowy... przewody paliwowe też... proszę wszystkie osoby które miały podobny problem i rozwiązały go w 100% o radę z góry dziękuje wszystkim za pomoc...





#2 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 09 listopada 2016 - 12:05

To chyba Twój temat z wiosny :p http://forum.omegakl...2 +dti +problem podpowiedzi tam są.


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#3 OFFLINE   dudek840

dudek840
  • 161 postów
  • Dołączył: 17-11-2008
  • Skąd: częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 09 listopada 2016 - 17:21

Trawersy na wtryskach- problem wałkowany 100 razy. Ojciec walczył z tym w Astrze G 2.0 a później Vectrze B 2.2.

Pzdr



#4 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 09 listopada 2016 - 17:57

uszkodzona obudowa filtra , od tego bym zaczął jeśli było ruszane

trawersy

przelewy

węże paliwowe (te wewnątrz zbiornika też)

sztywne przewody

zaworek zwrotny

oring pod blokadą pompy



#5 OFFLINE   roberthj1

roberthj1
  • 89 postów
  • Dołączył: 07-01-2014
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 12 listopada 2016 - 14:56

Witam, mam podobny problem jak kolega, meczę się z tym od paru tygodni a auto jak zimne raz odpala raz nie. Problem wygląda następująco, rano próbuje odpalić, omega kręci około pół minuty co jakiś czas słychać że już prawie załapuje i po około 30 sekundach odpala ( w tym czasie z rury wydobywają się kłęby takie szarego dymu) jak już uda jej się odpalić to kopci jak smok przez około minutę i albo przez tą minutę będzie pracować aż dym zniknie albo zgaśnie i wtedy to juz tylko rozrusznik kręci i zero jakiejkolwiek reakcji. Dodatkowo od wczoraj wywala checka na wolnych obrotach ( na postoju). Na początku wyglądało mi to jakby sie zapowietrzała zauważyłem ze pokrywka filtra jakoś słabo trzyma przewody paliwowe, wymieniłem bagatela 190zł, pomogło na tydzień i od nowa problem. Powodem napisania postu jest brak kasy może ktoś miał identyczny problem albo wie o co chodzi, bo mnie na razie na mechanika nie stać, dodam że 2 miesiącu temu przeszła regenerację pompy ( na częściach boscha podobno bo nie znam się na pompach mechanik tak mówił a wziął z to 3000zł, co torche portfel nadwyrężyło, a auto jeździło przez miesiąc.



#6 OFFLINE   simurgh

simurgh
  • 30 postów
  • Dołączył: 07-04-2016
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 12 listopada 2016 - 19:19

Swiece żarowe sprawne?



#7 OFFLINE   norbikrylas

norbikrylas
  • 26 postów
  • Dołączył: 30-10-2014

Napisany 16 listopada 2016 - 08:39

Dziękuję panowie za kontynuację tematu... Dodam, że ropa w baku czarna i jak auto stoi z tzw. górki to jest lepiej... Od czego zaczęlibyście diagnozowanie i robienie, aby koszta były jak najmniejsze??



#8 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 listopada 2016 - 19:13

że ropa w baku czarna
trawersy i powroty

#9 OFFLINE   Darek S.

Darek S.
  • 8 postów
  • Dołączył: 22-12-2016
  • Skąd: Międzyrzecz
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 DTI 16v X20DTH

Napisany 03 stycznia 2017 - 18:58

Ostatnio wymieniałem u mnie w omci silnik typ X20DTH i znalazłem przyczynę zapowietrzania się silników diesla przy uszkodzonych trawersach bądż przewodach nadmiarowych. Do pompy wtryskowej dochodzi jeden przewód nadmiarowy który odprowadza nadmiar paliwa do zbiornika i drugi przewód zasilania który zasila pompę a pompa wtryskiwacze z wtryskiwaczy zaś nadmiar paliwa jest odprowadzany nie do przewodu nadmiarowego a do zasilającego . Głupota totalna ! Wystarczy jakakolwiek nieszczelność na trawersach bądż przewodach nadmiaru z wtryskiwaczy i pompa łyka powietrze . Ja zrobiłem inaczej 1 wymieniłem trawersy i i podkładki pod wtryski 2 przewody nadmiarowe od wtrysków dałem nowe . Zaślepiłem kruciec przy pompie wtryskowej ten od powrotu z wtryskiwaczy a powrót z wtrysków dałem do przewodu powrotnego do baku . Omcia śmiga aż miło . 


Dobry pan Bóg zrobił co mógł , reszta to fachowców robota .



#10 OFFLINE   kabza23

kabza23
  • 15 postów
  • Dołączył: 27-01-2016
  • Skąd: bournemouth
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 23 marca 2017 - 20:03

witam, mi tez nie pali a bledy mialem takiez p1660 p1220. wiec znajomy mial op koma to podloczylismy i  odczytalismy, niewiem jak na te parametry mam patrzyc lub co porownywac by cos sie dowiedziec , kopcilo i turbina nie chodzila wczesnie chcialem dodac, dolalem oleju na maksa i odpalilem ale tylko na plaku teraz zapala a nie tak jak wczesnie po 2 3 przekreceniu silnika. jak juz odpale to wszystko dziala wmiare lecz bez plaka psikanego w dolot kreci ma checi ale nie odpala lub ja jej tak dlugo znowu tez nie chechlam. jesli moglby ktos sie wypowiedziec na temat tych parametrow moze, z gory wielkie dzieki :)

Załączone pliki



#11 OFFLINE   przemjak1

przemjak1
  • 48 postów
  • Dołączył: 15-11-2015
  • Skąd: K-na
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 04 kwietnia 2017 - 14:15

Pompa wtryskowa do regeneracji panowie, jak stoi z górki i odpala to pompa nie trzyma ciśnienia. Koszt regeneracji około 2tys. Miałem tak samo zregenerowalem pompę i po problemie