Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Filtr Stożkowy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
119 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   dr.Szuwar

dr.Szuwar
  • 23 postów
  • Dołączył: 17-02-2007
  • Skąd: Kraków

Napisany 10 marca 2007 - 20:07

co sadzicie o wsadzeniu storzka do omegi 2,5 td bedzie jakis efekt dzwieku czy tez cos innego??


Kup sobie lepiej wkładkę K&N

#42 OFFLINE   konrad

konrad
  • 261 postów
  • Dołączył: 12-01-2007
  • Skąd: piaseczno

Napisany 11 marca 2007 - 14:32

jest drobny minus stożka jest głośniej , ja miałem swój zaraz za lampą ale wczoraj przeprowadziłem go dalej i znajduje się za zderzakiem tuż obok halogenu i powiem szczerze że mniej go słychać :lol: opłacalna robota :lol:
v6 i wiesz co mruczy pod machą

#43 OFFLINE   Luqua

Luqua
  • 941 postów
  • Dołączył: 14-10-2006
  • Skąd: Chełm
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 marca 2007 - 21:43

dla efektu dzwiekowego stozka mozna dorzucic ale jesli sie liczy na osiagi to bez intercoolera nie ma szans o ile stozek jest rowniez odpowiednio zamontowany. umieszczenie go zbyt blisko jednostki moze spowodowaz ce filtr bedzie ssal cieple powietrze co dobije sie na tym, ze omka straci kilka kucy. chcac sie bawic w tego typu udziwnienia trzeba tez sie liczyc z zawartościa wlasnego portfela. Poza tym montaz intercoolera tez prosty nie jest. zazwyczaj montuje sie go w zderzaku. sama chlodnica (dodatkowa) + ciecz chłodząca tez swoje waża, a sam stożek dodatkowej masy nie zrekompensuje. Reasumując - stozek moze fajnie syczec ale Kluska może wolniej jechac - pozdrawiam :wink:


 


#44 OFFLINE   biały

biały
  • 5 postów
  • Dołączył: 24-02-2007
  • Skąd: Łowicz

Napisany 17 marca 2007 - 11:22

z waszych opini w sumie nic nie wynika.wiec co na dobra sprawe mam myslec o filtrach stozkowych.lepiej zalozyc czy nie?jesli bedzie glosno to fajnie.jesli omcia dostanie kopa to jeszcze lepiej.wiec?????? :roll: :?:
Biały

#45 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 marca 2007 - 14:15

z waszych opini w sumie nic nie wynika.wiec co na dobra sprawe mam myslec o filtrach stozkowych.lepiej zalozyc czy nie?jesli bedzie glosno to fajnie.jesli omcia dostanie kopa to jeszcze lepiej.wiec?????? :roll: :?:


wlasciwie to w kwestii stozkow powiedziane zostalo wszystko... wystarczy przestudiowac dokladnie :smile: ja niewyobrazam sobie zeby zrobic moja omcie glosniejsza podoba mi sie kiedy lecac 200 moge spokojnie rozmawiac z pasazerem albo muzyka sie delektowac, dlatego zostane przy papierku i seryjnym wydechu...

#46 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 marca 2007 - 15:46

z waszych opini w sumie nic nie wynika.wiec co na dobra sprawe mam myslec o filtrach stozkowych.lepiej zalozyc czy nie?jesli bedzie glosno to fajnie.jesli omcia dostanie kopa to jeszcze lepiej.wiec?????? :roll: :?:


wlasciwie to w kwestii stozkow powiedziane zostalo wszystko... wystarczy przestudiowac dokladnie :smile: ja niewyobrazam sobie zeby zrobic moja omcie glosniejsza podoba mi sie kiedy lecac 200 moge spokojnie rozmawiac z pasazerem albo muzyka sie delektowac, dlatego zostane przy papierku i seryjnym wydechu...


Przeczytaj to co podsunal wyzej DR.Szuwar, czyli dobry artykul o filtrach zrobiony przez Jacka Chojnackiego-gosc ma pojecie co pisze.

Jasno daje do zrozumienia ze przy normalnym uzytkowaniu silnika w codziennych "wojazach" bez przerabiania skrzyni, ogranicznika obr to lepszy jest sportowy ( wklad filtra powietrza ). Co do wzrostu mocy to zalezy od konkretnego silnika, jeden jest bardziej podatny drugi mniej. Zakladasz i testujesz- to jedyne wyjscie zeby sie przekonac. Mozesz zyskac od 3-10%max

Natomiast zalozenie stozka tez jest w tym artykule dokladnie opisane, z tego ca ja zrozumialem to do omy bym zalozyl tylko wklad.

#47 OFFLINE   ziajos

ziajos
  • 129 postów
  • Dołączył: 03-04-2007
  • Skąd: Piekary Śląskie

Napisany 28 czerwca 2007 - 22:08

stożki, nie stożki.
Jak ktoś tutaj twierdził 150 razy - ilu userów tyle opinii.

Czy stożki niszcza silniki ;) czy dodają, czy odejmują mocy, czy zwiększają czy zmniejszaja spalanie - to po pierwsze jest zależne od silnika, po drugie zależne jest od pozostałych przeróbek.

W Omesce nie zamierzam dodawać nawet pół konia - chyba że wymienie silnik na mniej zajechany ;)
Jednak - w 2.0 DOHC mojego forda stożek był i o dziwo po prawie 30tys km silnik się nie rozleciał z jego powodu.

Pamiętać należy o tym, że przeróbka dolotu pociągała za sobą całkowitą przeróbkę wydechu (budowany od zera, od samego kolektora)
efekt - poparawa elastyczności, zmniejszenie spalania.
Nie wierzcie w to, że tego typu przeróbki spowodują, że będzie Wam urywało głowę przy przyśpieszaniu - no ale pomarzyć zawsze wolno, bo to nic nie kosztuje ;)
Omega No More !!

#48 OFFLINE   CKG2.5V6

CKG2.5V6
  • 6 postów
  • Dołączył: 12-08-2007
  • Skąd: Wroclaw

Napisany 12 sierpnia 2007 - 19:21

Witam, to moj pierwszy post na forum, raczej nie ostatni. :razz:
Jestem szczesliwym kupcem pieknej Omegi 2.5V6 z 95 r :grin: ., rowniez zastanawiam sie nad sprawa stozka.

Czy ktos moze mi powiedziec, jak zrobic taka oslone termiczna, skad wziac przewod, ewentualnie kupic takowa oslone? :?: Ja rowniez slyszalem o tym, ze sam filtr niewiele polepszy i ze daje rezultaty, gdy stosuje sie go wraz z przewodem, w miejscu gdzie sie nie nagrzewa i gdzie moze ssac do woli chlodne rzeskie powietrze :cool:

Dodam, ze planuje przerobic auto na gaz, sam nie wiem, czy koliduje to w jakikolwiek sposob z zamontowanym stozkowym filtrem? :?:

Aha..no i czy taki stozek zmniejsza, czy raczej zwieksza zuzycie paliwa?

scaliłem

#49 OFFLINE   szokol

szokol
  • 311 postów
  • Dołączył: 04-06-2007
  • Skąd: Będzin

Napisany 13 sierpnia 2007 - 22:01

Ja miałem stożek w Calibrze i miałem gaz ( z tym że gaz był zakładany i strojony na stożku)

Nigdy mi nie kichnęła, nigdy nie zgasła na wolnych obrotach (nawet przy 120 km/h mogłem wrzucić luz i było OK)

Sam nie poczułem żadnej zmiany w mocy. Ale gwizd miała zajefany!!! :nu_nu:


P.S.

Na marginesie - gdy ktoś chce włożyć stożek i wstawić przelotowy do wolnossącego to nie popieram. Nic sie nie poczuje oprócz hałasu, a traci się moment i to podobno dość sporo!!!

#50 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 29 kwietnia 2008 - 21:04

Miałem wkład K&N w Corsie 1.2. Jeździłem tym długo bo 6 lat wiec dobrze miałem wyczute parametry auta. Po włożeniu wkładu mocy moze mi nie dodało, ale podejrzewam że kilka Niutków przyszło. Chciałem tylko dodać że Corsą 1.2 8V z wkładem, całym wywalonym wydechem z większą średnicą, sportowym koncowym i strumienicą jeździłem 180km/h ;)


Aha, na wkładzie zrobiłem jakieś 90 tys. km.

#51 OFFLINE   szokol

szokol
  • 311 postów
  • Dołączył: 04-06-2007
  • Skąd: Będzin

Napisany 02 maja 2008 - 15:57

Co do zakładania stożka "na pałe".
Dla przykładu:

Dwa takie same auta i dwa takie same silniki.
W jednym stożek był przykręcony (zamocowany) bezpośrednio na przepływomierzu a w drugim stożek z przepływką połączony był kawałkiem rury.

Okazało się że tak jedno jak i drugie auto chodziło głośniej, ale żaden z kierowców nie poczół wzrostu mocy.

Do założenia stożka musi być dokładnie obliczona rura (długość, średnica, nawet kąty gięcia)
Nie w każdym przypadku polepszymy sobie parametry.
To jest loteria. Jeden trafi lepiej inny w ogóle.

P.S.
W Calibrze na stożku zrobiłem jakieś 60k km i nic mi się nie działo. Normalne jest że stożek trzeba przedmuchiwać płukać myć i po wysuszeniu spryskać np. WD40
www.elektra-bedzin.pl


Jest jedna rzecz dla której warto żyć - MV6 i nie zmieni się nic

#52 OFFLINE   Banan

Banan
  • 205 postów
  • Dołączył: 28-04-2008
  • Skąd: Poznan

Napisany 15 maja 2008 - 21:12

witam przylacze sie do tematu sam bym zalozyl stozek ale wole to zrobic przez firme co sie zajmuje tuningiem Dodany obrazek

#53 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 18 maja 2008 - 17:03

Coś daje czy nie ale dźwięk zajebiaszczy

#54 OFFLINE   hubertus1510

hubertus1510
  • 21 postów
  • Dołączył: 27-05-2008
  • Skąd: konin

Napisany 10 czerwca 2008 - 12:06

panowie a co dam mi jak do swojej omkiu 2.5TD założe stożek. wogóle warto
straciłem tatę

#55 OFFLINE   małek

małek
  • 108 postów
  • Dołączył: 10-05-2008
  • Skąd: Elbling

Napisany 10 czerwca 2008 - 22:40

Dajcie se na spokój z tymi stożkami lepiej weź człowieku autko na myjnie z praniem tapicerki niż wywalać pieniądze.

Do stożka musisz mieć odgrodzoną komorę od silnika co by nie ciągnęło ciepłego powietrza, zrobiony dolot zimnego powietrza, przerobiony układ wydechowy i do dyspozycji hamownię aby dobrac średnicę i długość rur połączeniowych. W innym wypadku szkoda kasy.
Powiększyła się rodzina powiększyło się auto :-)

#56 OFFLINE   rumak

rumak

    Omega Irmscher

  • 312 postów
  • Dołączył: 30-07-2007
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 10 sierpnia 2008 - 09:16

ja w tym tygodniu założe do swojego wkładke K&N i zobaczymy co bedzie sie działo. nie chodzi mi o to zeby sie polepszyło akurat tylko żeby był fajny dźwięk bo ostantio sie napaliłem jak do sąsiada przyjechała 3litrowa ze stożkiem ;] dźwięk był masakryczny

#57 OFFLINE   priv86

priv86

    Fomek

  • 326 postów
  • Dołączył: 03-05-2008
  • Skąd: Koźmin Wlkp

Napisany 14 sierpnia 2008 - 23:54

No tak ja dziś sprawdziłem. odłączyłem rurkę od filtra i (zabezpieczyłem ją przed łapaniem pyłu) ale co do dźwięku to brak pytań :D poprostu masakra super dźwięk. a więc kupuję dwa stożki i robie zimny dolot powietrza... ludzie się rozglądali cały czas :p patrzeli sie jak jakieś gapie :PP ciekawe jak będzie to wyglądało jak założe wałki od 3.0 myślę że będzie jeszcze lepiej :p
Fomasz
CB PrEsIdEnT wAlKeR + pReSiDeNt AlAbAmA :)
http://pl.youtube.co...h?v=Dd-hPKc1V30

#58 OFFLINE   sebekopel

sebekopel
  • 419 postów
  • Dołączył: 24-01-2008
  • Skąd: UK,Lubelyszyczyzyna
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 sierpnia 2008 - 23:57

ja juz od dawna o tym mysle:) i do doprowadzenia powietrza chce wykorzytsać właśnie tą dziure która jest przy puszcze filtra

 


#59 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 sierpnia 2008 - 05:37

priv86, pamietaj że zamontowanie filtra to nie wszystko...trzeba mu zrobić komorę aby do silnika trafiało zimne a nie ciepłe powietrze...w przeciwnym razie nie bądź ździwiony jaki Ci omega osłabnie :)

#60 OFFLINE   priv86

priv86

    Fomek

  • 326 postów
  • Dołączył: 03-05-2008
  • Skąd: Koźmin Wlkp

Napisany 15 sierpnia 2008 - 06:31

Oczywiście.
Musi być wszystko tak jak to ma być.
Fomasz
CB PrEsIdEnT wAlKeR + pReSiDeNt AlAbAmA :)
http://pl.youtube.co...h?v=Dd-hPKc1V30