Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Filtr Stożkowy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
119 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   gmurawsk

gmurawsk
  • 2 023 postów
  • Dołączył: 08-08-2006
  • Skąd: Warszawa-Grochów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 27 października 2006 - 21:57

Mam takie pytanie czy ktoś miał samochód lub ma z takim filterm? I jaka jest prawda o tym że zwiększa moc i daje ciekawszy oddźwięk pracy silnika? Bo słyszałem różne opinnie.



#2 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 października 2006 - 22:05

Mam takie pytanie czy ktoś miał samochód lub ma z takim filterm? I jaka jest prawda o tym że zwiększa moc i daje ciekawszy oddźwięk pracy silnika? Bo słyszałem różne opinnie.



teoretycznie ma dodać mocy, praktycznie powoduje:
1. wiekszy hałas, zwłaszcza na wyższych obrotach
2. może spowodować zmiane charakterystyki mocy (na mniej korzystną w normalnym ruchu)

Generalnie sam stożek, bez robienia reszty w dolocie i wydechu - nie ma absolutnie żadnego sensu.

#3 OFFLINE   gmurawsk

gmurawsk
  • 2 023 postów
  • Dołączył: 08-08-2006
  • Skąd: Warszawa-Grochów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 27 października 2006 - 22:11

Ostatnio oglądałem na discovery że sama dokładka pomaga dlatego szukam opinni użytkowników i tych co przerabiali taki temat.

#4 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 października 2006 - 22:17

Ostatnio oglądałem na discovery że sama dokładka pomaga dlatego szukam opinni użytkowników i tych co przerabiali taki temat.


ale tylko z magnetyzerami (paliwa, powietrza i strug za tylnym spoilerem) .. i tylko w połączeniu z azotem w kołach.

ps. a poważnie - nie wierz w takie opinie. Nie ma nic za darmo (no moze poza włożeniem wałków od 3,0 do 2,5 ;)

#5 OFFLINE   gmurawsk

gmurawsk
  • 2 023 postów
  • Dołączył: 08-08-2006
  • Skąd: Warszawa-Grochów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 27 października 2006 - 22:21

I zapewne jeszcze przez hamownię trzeba przejść

#6 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5 572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 października 2006 - 22:25

Mam takie pytanie czy ktoś miał samochód lub ma z takim filterm? I jaka jest prawda o tym że zwiększa moc i daje ciekawszy oddźwięk pracy silnika? Bo słyszałem różne opinnie.


Tak jak Cita napisal. Co auto to inna reakcja, co uzytkownik to inna opinia.

2. może spowodować zmiane charakterystyki mocy (na mniej korzystną w normalnym ruchu)


Ciekawi mnie jedna rzecz. Co by bylo gdyby taki stozek mial opory przeplywu powietrza na poziomie filtra fabrycznego. Ale z drugiej strony to nie byloby sensu wydawc na niego pieniedzy.

Generalnie sam stożek, bez robienia reszty w dolocie i wydechu - nie ma absolutnie żadnego sensu.


Popieram

Ostatnio oglądałem na discovery że sama dokładka pomaga dlatego szukam opinni użytkowników i tych co przerabiali taki temat.


Jw. Co uzytkownik to inna opinia. Jedyne co by dawalo wiarygodny obraz to hamownia i sprawdzanie kazdorazowe po zmianie jakiegos elementu.

Nie ma nic za darmo (no moze poza włożeniem wałków od 3,0 do 2,5


No za to to tez musisz zaplacic :mrgreen:

#7 Guest_sunnychris_*

Guest_sunnychris_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 28 października 2006 - 09:38

ja mialem stozek w subaru ( tak juz kupilem ) i przelotowy wydech na calej dlugosci. Jedyne co mi to dalo to to ze padl mi przeplywomierz i kosztowalo mnie to ponad 2k PLN ( moglo kosztowac 500-800 ale nie mialem jeszcze namiarow na tanie czesci i pojechalem do ASO ) tam fachowiec od tuningu z paronastoletnim doswiadczeniem ( kociałkowski ) powiedzial mi ze jak tjunikuja ;-) auto to ostatnia rzecza jaka by zrobili to jest wstawianie stozka.

#8 OFFLINE   SzoFFer

SzoFFer
  • 322 postów
  • Dołączył: 15-06-2006
  • Skąd: Kielce

Napisany 28 października 2006 - 09:47

stozek (przynajmniej przypoinalo z wygladu) mialem w polonezie 2.0 ryczal niemilsoiernie, a mocy nie wiem czy dawal bo sam z siebie silnik mial okolo 130koni :wink:

szkoda ze skrzynia padla, bo naprawde dalo sie zaskoczyc ludzi osiagami

#9 OFFLINE   rafal_04

rafal_04
  • 113 postów
  • Dołączył: 02-10-2006
  • Skąd: Gniezno

Napisany 28 października 2006 - 09:49

Mam takie pytanie czy ktoś miał samochód lub ma z takim filterm? I jaka jest prawda o tym że zwiększa moc i daje ciekawszy oddźwięk pracy silnika? Bo słyszałem różne opinnie.


jedyna prawda jest to ze stozki niszcza silnik !!!!!!

#10 OFFLINE   elcoruso

elcoruso
  • 141 postów
  • Dołączył: 26-06-2006
  • Skąd: Wałbrzych

Napisany 28 października 2006 - 11:09

W poprzedniej Almerze 1.8 miałem tzw. CAI (Cold Air Intake), tzn. stożek + rura pociągnięta do niego spod zderzaka, zbierała zimne powietrze z dołu (w komorze silnika jest ciepłe).
Efekty:
- z fabrycznego przyspieszenia 0-100 - 10s na 8,5s (mierzone G-Techem)
- niesamowicie piękny dzwięk po dodaniu gazu, poezja dla ucha,
- polepszenie elastyczności w dolnym zakresie (tak tak w dolnym!), auto ciagnęło ładnie już od 1,5 tys. obr.

Nie mierzyłem auta na hamowni, ale myśle, że jakieś 7KM przybyło.
Ogólnie same plusy. Tyle, ze to była porządna konstrukacja silnika, niestety ecoteki raczej się nie nadają do tego typu rzeczy :(

#11 Guest_sunnychris_*

Guest_sunnychris_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 28 października 2006 - 11:46

myslisz ze 7km ucielo 1.5s ??

#12 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 października 2006 - 11:51

myslisz ze 7km ucielo 1.5s ??


gdyby to był 126p to pewnie uciełoby moze nawet ze 3sek ;)

#13 OFFLINE   Twaróg

Twaróg
  • 378 postów
  • Dołączył: 15-10-2006
  • Skąd: Kobyłka
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 października 2006 - 12:56

Witam ostatnio w którejs gazecie był test filtrów MOTOR lub AUTO ŚWIAT ale dokładnie nie pamietam. W każdym bądź razie testowali na seicento 1.1 i najpierw zmierzyli na hamowni ze zwykłym zuzytym filtrem powietrza i sama wymiana na nowy zwykły filtr dała prawie 2KM wiecej sama wkładka sportowa prawie nic nie dawała a zamontowanie samego stożka w komorze silnika nawet ciut osłabiło bo pobierał gorące powietrze ale za to z dopływem zaimnego powietrza w osłonie termicznej dało tam ze 3 czy 4KM przyrostu mocy wiec podstawa to jest dobrze go ulokować i zasłonic dostęp ciepłego powietrza do niego i właśnie sam sie zastanawiałem nad jego montarzem ale sie wacham macie może jakis pomysł jak bez wydawania majątku polepszyć właściwości 2.0 16V??
pozdro

#14 OFFLINE   Patrikoss

Patrikoss
  • 435 postów
  • Dołączył: 21-06-2006
  • Skąd: Kalisz
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 października 2006 - 14:03

a co sądzicie o sportowej wkładce np K&N??

#15 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 października 2006 - 14:06

a co sądzicie o sportowej wkładce np K&N??


zapomnij.

Hint: jak zbudowana jest wkładka i czym tak naprawde sie charakteryzuje

#16 Guest_sunnychris_*

Guest_sunnychris_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 28 października 2006 - 15:43

ja osobiscie nie lubie takich manipulacji w silniku.... chcem szybkie auto to rozgladam sie za MV6 lub wogole za jakas calibra turbo itp.

#17 OFFLINE   elcoruso

elcoruso
  • 141 postów
  • Dołączył: 26-06-2006
  • Skąd: Wałbrzych

Napisany 28 października 2006 - 18:24

myslisz ze 7km ucielo 1.5s ??

Na pewno nie, nie mierzyłem dokładnie auta przed stożkiem, tzn. mierzyłem "ręcznie" było coś koło 9s z hakiem (bonus od firmy?) Więc po stożku urwało jakieś 0,7-0,8s. Ale to nie było dla mnie najważniejsze, dużym zaskoczeniem była poprawa elestyczności od niskich obrotów (a pisze się wszędzie że stozek = brak elastyczności). Stożek miałem oczywiscie zamontowany w nadkolu w obudowie termicznej, do tego rura fi-80 pod zderzak.

U siebie mam teraz wkładkę K&N, żadnego efektu!!! Teraz nie mam czasu się z tym bawić, ale na wiosnę spróbuję pociągnąc jakąś rurę pod fabryczną puszkę filtra powietrza. Zdaję się, ze ktoś na forum już o tym pisał i efekty były. Dodany obrazek

#18 OFFLINE   DaQla

DaQla
  • 252 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Skąd: Świnoujście

Napisany 30 października 2006 - 17:41

Teraz nie mam czasu się z tym bawić, ale na wiosnę spróbuję pociągnąc jakąś rurę pod fabryczną puszkę filtra powietrza. Zdaję się, ze ktoś na forum już o tym pisał i efekty były.


Ja o tym pisałem i faktycznie efekt jest :mrgreen: może i nie powalający ale zawsze coś :mrgreen: Troche lepsza elastyczność, zwłaszcza przy wyższych prędkościach. Musze ci tylko powiedzieć że w omedze nie łatwo to zrobić, jest tam bardzo mało miejsca na rure(jeśli chodzi o doprowadzenie dolotu do kratki w zderzaku). Najlepiej i najprościej zrobić wlot na masce :twisted: Ale to zrobie dopiero jak pod maską zagości Z20LET :twisted: wtedy bede kombinował ze wszystkim :mrgreen: Miałem grzebać XEV (uturbić)ale to sie mija z celem, za mało tuningowalny jest ten silnik .
129KM@183nm Cześć [you:bd5ccc2ae1]

#19 OFFLINE   piotr027

piotr027

    Dwie Omegi-jedna Edytki

  • 604 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Krotoszyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 października 2006 - 19:15

zatankuj Pb 98 albo V-power........proste

#20 OFFLINE   Hrabia

Hrabia
  • 387 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 października 2006 - 01:08

albo V-power........proste


Tę 99+ ?? Serio pomaga/daje lepszego kopa ??

I czy moge np ją zatankować ?