Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wyciek plyny chlodzacego w dziwnym miejscu

X30XE Omega B Pb+LPG

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
33 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 343 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 30 październik 2016 - 13:38

Rok:1994
Silnik:X30XE

Witam,
Zauwazylem ostatnio ze ubywa mi plyny chlodzacego.
Dzisiaj postanowiłem sprawdzić i podlozylem karton pod samochod i zostawiłem go na troche żeby się rozgrzal.
Wyciek jak się okazało jest w bardzo dziwnym dla mnie miejscu bo ucieka przez złącze gumowe tych rurek co wychodzą z kolektora , nie pamiętam jak się ten układ poprawnie nazywa ? No i oczywiście kopci troche na bialo , zwłaszcza jak jest wilgotno i temp spadnie czyli na obecna chwile praktycznie codziennie :)
Jakis czas temu sporawdzalem czy w plynie chłodniczym nie ma spalin i wynik przeszlo bez zastrzezen.
Samochodem jezdze na krótkich dystansach 5-7km w jedna strone.
Pod korkiem 0 masla , silnik pracuje równo nie zauwazylem żeby się cos grzalo nadmiernie w korkach itd.
Ale ostanio zauwazylem ze temp troche skakala czyli na postoju jakies 92-93 stopnie a jak ruszyłem to nagle spadala do ok 90 i chyba tak nie powinno być bo powinna być raczej stabilna z tego co pamiętam po poprzednich moich kluskach :)
 
Szykowac się na "najgorsze"czyli wymiane UPG czy powodem tego może być jeszcze cos innego ?
I jeśli to uszczelka to czy mogę jednoznacznie stwierdzić ze to ta od strony kierowcy skoro spod tej gumy leci plyn?

Z gory dzięki za podpowiedzi

Edit.
Namierzylem tez 2 wyciek i w sumie tam cos może puszczac bo grzebałem tam ostatnimi czasy :blush: przy oslonie kolektora wydechowego , rozkminialem pekajaca gumke z lewej strony na tej rurce co wychodzi z kolektora wydechowego no i ostatnio jeszcze wymiana rozrusznika wiec moglem cos "naruszyć"

Nie zmienia to faktu ze wyciek z pierwszego miejsca które opisałem jest co najmniej dziwny.

Załączone pliki


Edytowany przez WOYSA, 30 październik 2016 - 14:19.




#2 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 30 październik 2016 - 16:55

z tego miejsca to może tylko kapać z rury termostatu i spływa po rurce



#3 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3186 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 październik 2016 - 17:03

Wyciek jak się okazało jest w bardzo dziwnym dla mnie miejscu bo ucieka przez złącze gumowe tych rurek co wychodzą z kolektora

ta rurka na zdjęciu to jest od spalin nie od wody, jak pęka gumka to, albo ze starośc,i albo kat zapchany  :)



#4 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 343 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 30 październik 2016 - 17:14

Wlasnie dlatego napisałem ze w dziwnym miejscu ;)
Jak dodaje gazu to ewidentnie stamtąd wychodzą kropelki plynu.
Gumka to pekala ta druga kolo alternatora ale przyczyna okazal się zapchany tylny tłumik.
Robilem termostat jakiś czas temu ale w okolicy niego wszystko suche ...
Tez byłem zdziwiony ale nie widze żeby gdzie z okolicy cos moglo kapac na niego a jw. ewidentnie po dodaniu gazu tam pokazuja się krople wody i kapie na ziemie.
W dodatku to automat i nawet nie ma go jak porządnie przegonić , nienawidzę automatow :D

#5 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 30 październik 2016 - 17:52

W dodatku to automat i nawet nie ma go jak porządnie przegonić

Dlaczego automata nie mozna przegonić ?? :mysli:



#6 OFFLINE   zico

zico

    :)

  • 374 postów
  • Dołączył: 22-07-2010
  • Skąd: Poznań/Zielona Góra
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 30 październik 2016 - 18:08

Zapinasz 3 lub 2 i zapitalasz pod czerwone pole.

#7 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 343 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 30 październik 2016 - 18:08

Oj już się nie czepiaj :) Można ale nie tak jakbym chciał i boje się ze się to dzielo szatana rozpadnie jak dostanie odpowiednio w palnik :D

#8 OFFLINE   zico

zico

    :)

  • 374 postów
  • Dołączył: 22-07-2010
  • Skąd: Poznań/Zielona Góra
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 30 październik 2016 - 23:16

Nic się nie rozpadnie. Spróbuj

#9 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 343 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 31 październik 2016 - 00:16

No dobra Chłopaki :)
Przyznam sie bez bicia ze jak tylko sie da, to kazdy moj samochod jest odpowiednio traktowany i dostaje w palnik jak trzeba :D
Ale automat nawet w S8 ktore mialem przez jakis czas nie spisywal sie dobrze z tym ze tam byl tiptronic czy jak sie to tam pisze i w wiekszosci z niego korzystalem.
Problemem bylo tylko spalanie na poziomie 33-35l/100km :D No i automat tez bo jak na 340KM to kulawo przyspieszalo  ...

Wczesniej mialem tez Honde zrobiona do zabawy i tam tez jak tylko olej podskoczyl do odpowiedniej temp pracy to japa sie nie zamykala ze szczescia dawania w palnik a ona to lubila :D
Zeby nie byc goloslownym moja byla padaka 
346236011aa88e8bgen.jpg
a6d4c9733571054cgen.jpg
Krotka skrzynia , szpera , konkretny gwint itd...

Tu jest automat i mocy sporo mniej ale styl jazdy sie nie zmienia tylko ze tu zanim dojdzie na czerwone pole to juz musze pic kawe zeby nie zasnac (zartuje oczywiscie ) dodatkowo jak robie te 5-6km  to sie nawet dobrze silnik nie rozgrzewa i szkoda mi katowac kluske na zimnym oleju a nie mam czasu na przejazdzki krajoznawcze :)
To jest juz moja 4 omega V6 i wczesniej wszystkie byly w manualu i tam latwiej utrzymac obroty np na 4 tys a przynajmniej tak mi sie wydaje. 
Automaty sa do bani bo zamin sie "namysli"zeby zmienic bieg to juz trzeba odpuscic gaz...
Poprzednia kluska 2,5v6 tez kopcila podobnie na bialo , wszystko bylo, ok krecila sie ostro poza na czerwone pole (czesto :D ) i znacznie lepiej przyspieszala niz to 3.0 w automacie.

Czuc ze chce jechac szybciej ale ta skrzynia to blokuje. Do tego na zimnym jak juz opisalem w innym temacie potrafi zgasnac silnik ??

 

Ale wywody w sumie nie na temat  :D 

Co moze byc objawem wycieku plynu z tego wezyka ? 

 



#10 OFFLINE   zico

zico

    :)

  • 374 postów
  • Dołączył: 22-07-2010
  • Skąd: Poznań/Zielona Góra
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 31 październik 2016 - 12:24

Zrób swapa na manual, skrzynie Automat sprzedaj.

#11 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3186 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 październik 2016 - 18:27

Co moze byc objawem wycieku plynu z tego wezyka ? 

sam pisałeś, że krótkie trasy, pewnie woda się kondensuje w wydechu 



#12 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 31 październik 2016 - 19:53

pojeździj automatem w 2.6/3.2 to zmienisz zdanie, niby skrzynia ta sama ale zupełnie inny program



#13 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 343 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 03 listopad 2016 - 17:57

Zrób swapa na manual, skrzynie Automat sprzedaj.


Nie ma czasu , to ma jezdzic niezawodnie z domu do pracy i z powrotem :)
Ale może kiedyś ? Nie wiem ile teraz taka zabawa kosztuje ?
 

pojeździj automatem w 2.6/3.2 to zmienisz zdanie, niby skrzynia ta sama ale zupełnie inny program

Jak już pisałem w S8 tez mnie denerwowal ale tam można było już wrzucać biegi jakie się chce i dzialalo to nawet znośnie.

 

sam pisałeś, że krótkie trasy, pewnie woda się kondensuje w wydechu

Mam taka nadzieje ale objawy sa jak na filmach





Postal kilka minut wylaczony i później wygladalo to tak

https://youtu.be/TU2ZlHDREIg

Ale później jak się rozgrzal znowu to dalej podobnie :|

Pozniej kluska dostala troche w palnik i zaswiecil się blad "automatik getribe" :D


Ps. ktoś mi może powiedzieć od czego sa te przyciski ?
4a0102d20b89e846m.jpg

#14 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1168 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 03 listopad 2016 - 18:04

Przyciski to: włączenie sprężarki klimy, nawiew powietrza na tylne szyby, podgrzewanie siedzenia a przy skrzyni tryb zimowy (ruszania z 2 biegu w zime jak jest ślisko )

#15 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 343 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 03 listopad 2016 - 18:08

Dzieki, interesowal mnie wlasnie ten srodkowy i ten obok skrzyni :)

#16 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3186 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 listopad 2016 - 18:42

 

Mam taka nadzieje ale objawy sa jak na filmach





Postal kilka minut wylaczony i później wygladalo to tak

https://youtu.be/TU2ZlHDREIg

Ale później jak się rozgrzal znowu to dalej podobnie :|

Pozniej kluska dostala troche w palnik i zaswiecil się blad "automatik getribe" :D


 

jest chłodno i duża wilgotność powietrza, a więc dużo pary wodnej się wydziela, norma :D



#17 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 343 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 03 listopad 2016 - 19:05

Wlasnie sprawdziłem jeszcze raz zawartość CO2 w układzie chłodzenia i rezultat bardzo optymistyczny bo się kolor nie zmienil, żeby być pewnym przystawiłem to sprytne urzadzonko do wydechu i od razu się zabarwiło wiec specyfik działa :)
Martwi mnie jednak to kopcenie i woda tam gdzie jej nie powinno być.
Niby poprzednia tez dawala czadu ale nie wiem czy az tak :rolleyes:
Moze to być wina braku katalizatorów ?



#18 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3186 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 listopad 2016 - 20:06

jak zacznie ubywać wody ze zbiorniczka to będzie problem, a tym się nie przejmuj :)



#19 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 343 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 03 listopad 2016 - 20:55

Wlasnie ubywa :)
Raz mniej raz wiecej ale ubywa ...


Jest jakis wyciek z okolic reduktora bo tam kapie i splywa chyba odplywem jak na foto z pierwszego posta.
Ale tam w okolice wsadzalem łapki ostatnio kilkanascie razy wiec moglem cos naruszyc bo malo tam miejsca.

No i wlasnie stamtad co mnie totalnie zdziwilo bo jako ze to juz moja 4 kluska V6 to nigdy nie mialem takiego objawu ?



#20 OFFLINE   zico

zico

    :)

  • 374 postów
  • Dołączył: 22-07-2010
  • Skąd: Poznań/Zielona Góra
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 03 listopad 2016 - 21:36

U siebie też długo nie mogłem zlokalizować gdzie ubywa plynu, przypadkiem zobaczylem ze pod korkiem przy łączeniu gwintu z zbiorniczkiem jest popękane na około. Na próbę dałem silikon i jest ok już nie ubywa. Zbiorniczek cały juz mam, będę wymieniał. Sprawdź to.

Edytowany przez zico, 03 listopad 2016 - 21:37.






Także otagowane jednym lub więcej z tych słów kluczowych: X30XE, Omega B, Pb+LPG