Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Omega B 2.0 16V 1998r. odpala i gaśnie - padnięty ECU


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
21 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   beasdazel

beasdazel
  • 14 postów
  • Dołączył: 10-10-2016
  • Skąd: Lublin
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 28 października 2016 - 11:17

Witajcie,

Od razu informuję, że auto nigdy nie pracowało na gazie. Problem z Omegą zaczął się od demontażu kolektora ssącego (chociaż tuz przed demontażem auto straciło moc!). Po ponownym montażu kolektora auto zapaliło po czym od razu zgasło. Jak się przytrzyma gaz to auto ciężko wchodzi na obroty, ale jak się puści gaz to od razu gaśnie. ECU wywaliło błąd czujnika wału i czujnika wałka... oba wymieniłem! Efekt - żaden! poza tym teraz w ogóle nie mogę się podłączyć pod ECU więc nawet nie mogę sprawdzić czy są jakieś błędy.

 

Poczytałem trochę Waszych postów i diagnoza wydaje mi się, że padł ECU. Teraz pytanie: czego potrzebuję żeby auto znowu odżyło? 

 

Wiem, że samo ECU nie wystarczy. Trzeba jeszcze wymienić immo i pestkę? ale gdzie tego szukać i jak to wygląda? i czy może ktoś z szanownych forumowiczów ma komplet do sprzedania i instrukcję postępowania?

 

Pozdro

 





#2 OFFLINE   maniutek

maniutek

    Omega? Po raz szósty?

  • 395 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Ożarów Mazowiecki(k.W-wy)
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 października 2016 - 12:57

oba wymieniłem
na jakie? na oryginały lub używane oryginały?

Jak się przytrzyma gaz to auto ciężko wchodzi na obroty, ale jak się puści gaz to od razu gaśnie
na podstawie tego twierdze, ze ECU żyje i ma sie dobrze...

 

Podciśnienia sprawne? nie pomylone?

Kolektor ssący był sciagany, czy wszytsko zostało poprawnie złożone?

Masa na silnik jest poprawna?

Kolejność wszytskich przewodów WN zachowana?

Wszytskie wtyczki podłączone?

Czy wtyczki od CPW i CPWR nie zostały omyłkowo zamienione? (da się to zrobić, gdyż są takie same), (przynajmniej u mnie w 2.0 16V z 1996 roku tak było i sam sie kiedys na tym wtyłozyłem)

Paliwo dochodzi do listwy i pompa żyje?

 

Wiem że dużo pytan ci zadałem, ale sprawdz wsyztsko zanim zabierzesz sie za ECU. Rzadko siada bez powodu...



#3 OFFLINE   beasdazel

beasdazel
  • 14 postów
  • Dołączył: 10-10-2016
  • Skąd: Lublin
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 28 października 2016 - 18:41

na jakie? na oryginały lub używane oryginały?

 

 

na podstawie tego twierdze, ze ECU żyje i ma sie dobrze...

 

Podciśnienia sprawne? nie pomylone?

Kolektor ssący był sciagany, czy wszytsko zostało poprawnie złożone?

Masa na silnik jest poprawna?

Kolejność wszytskich przewodów WN zachowana?

Wszytskie wtyczki podłączone?

Czy wtyczki od CPW i CPWR nie zostały omyłkowo zamienione? (da się to zrobić, gdyż są takie same), (przynajmniej u mnie w 2.0 16V z 1996 roku tak było i sam sie kiedys na tym wtyłozyłem)

Paliwo dochodzi do listwy i pompa żyje?

 

Wiem że dużo pytan ci zadałem, ale sprawdz wsyztsko zanim zabierzesz sie za ECU. Rzadko siada bez powodu...

 

To wszystko było sprawdzone kilka razy

 

Ciekawa sprawa. właśnie sprawdziłem wtyczki wtryskiwaczy PBi:

 

1cyl. czerwono-niebieski + brązowo-czerwony

2cyl. czerwono-niebieski + brązowo-niebieski

3cyl. czerwono-niebieski + brązowo-zielony

4cyl. czerwono-niebieski + brązowo-żółty

 

gdzie czerwono-niebieski powinien mieć stałe 12V + kolor jako sygnał

 

a teraz mam na czerwono-niebieskim 0V a na kolorze 4,5V. tak chyba nie powinno być?


Edytowany przez beasdazel, 28 października 2016 - 21:27.


#4 OFFLINE   beasdazel

beasdazel
  • 14 postów
  • Dołączył: 10-10-2016
  • Skąd: Lublin
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 31 października 2016 - 20:00

Serio???  żadnych innych pomysłów?



#5 OFFLINE   spawek

spawek

    Jest moc jest zabawa

  • 1 014 postów
  • Dołączył: 08-03-2014
  • Skąd: Tomaszów Maz.
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 05 listopada 2016 - 04:36

Czujniki dałeś ori?
Najszybsza omega na mokrym na XIX zlocie
Najczystsza omega od XIX zlotu

#6 OFFLINE   beasdazel

beasdazel
  • 14 postów
  • Dołączył: 10-10-2016
  • Skąd: Lublin
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 05 listopada 2016 - 18:27

Czujniki dałeś ori?

czujniki  dałem nowe zamienniki z IC. Ori nie mieli ale zapewniali, że te będą działały... ale nawiązując do tego co napisałem o zasilaniu listwy wtryskowej nie wskazuje na uszkodzony ECU?



#7 OFFLINE   onekAslan

onekAslan
  • 31 postów
  • Dołączył: 07-11-2016
  • Skąd: Niepołomice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 11 listopada 2016 - 20:56

Jeśli demontowałeś dolot, sprawdź silniczek krokowy, to o czym piszesz wcześniej, wskazuje na walnięty silniczek krokowy. Odpiety krokowiec bedzie sie tak wlasnie zachowywac. Nie jestem pewny na 100% ale wtryski chyba nie beda mieć napięcia, jeśli silnik nie pracuje.

#8 OFFLINE   beasdazel

beasdazel
  • 14 postów
  • Dołączył: 10-10-2016
  • Skąd: Lublin
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 22 listopada 2016 - 15:33

krokowiec sprawdzony (podmieniony z działającym) i dalej to samo!! zasilanie wtryskiwaczy będzie po przekręceniu kluczyka... bo niby jakby miał odpalić?



#9 OFFLINE   beasdazel

beasdazel
  • 14 postów
  • Dołączył: 10-10-2016
  • Skąd: Lublin
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 07 grudnia 2016 - 18:23

x

na podstawie tego twierdze, ze ECU żyje i ma sie dobrze...

 

no i masz rację!! dzisiaj swój komputer (imo i pestkę) przełożyłem do normalnie jeżdżącej Vectry i wszystko śmiga jak trzeba.

 

jakieś jeszcze pomysły? bo już 2-gi miesiąc Omega stoi...:(



#10 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 07 grudnia 2016 - 19:39

a teraz mam na czerwono-niebieskim 0V

Przekaźnik sprawdzony?



#11 OFFLINE   beasdazel

beasdazel
  • 14 postów
  • Dołączył: 10-10-2016
  • Skąd: Lublin
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 07 grudnia 2016 - 20:13

Przekaźnik sprawdzony?

 

przekaźników jeszcze nie sprawdziłem. Który jest odpowiedzialny za zasilanie listwy? 



#12 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 07 grudnia 2016 - 20:33

Który

K44 :rotfl:  taki sam jak pompki paliwa,przeważnie są obok siebie chyba fioletowe (nie pamiętam)



#13 OFFLINE   beasdazel

beasdazel
  • 14 postów
  • Dołączył: 10-10-2016
  • Skąd: Lublin
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 08 grudnia 2016 - 12:19

przekaźniki sprawdzone... niestety to nie to...:/



#14 OFFLINE   beasdazel

beasdazel
  • 14 postów
  • Dołączył: 10-10-2016
  • Skąd: Lublin
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 10 grudnia 2016 - 18:35

W geście rozpaczy czepiłem się sprawdzenia pompy paliwa. Po przekręceniu kluczyka powinno być ją słychać - a niestety jej nie słychać!! wyjąłem ją i podłączyłem na krótko i działa... resztki paliwa "wypluła" na około 2,5-3 metry. 

 

czy wkładać ją ponownie czy kupować w ciemno?



#15 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 grudnia 2016 - 19:04

W geście rozpaczy czepiłem się sprawdzenia pompy paliwa. Po przekręceniu kluczyka powinno być ją słychać - a niestety jej nie słychać!! wyjąłem ją i podłączyłem na krótko i działa... resztki paliwa "wypluła" na około 2,5-3 metry. 

 

czy wkładać ją ponownie czy kupować w ciemno?

pompa działa jak rozrusznik kręci, możesz zrobić zworę na przekaźniku i będzie na krótko chodzić, sprawność to manometrem trzeba sprawdzić ciśnienie na listwie



#16 OFFLINE   beasdazel

beasdazel
  • 14 postów
  • Dołączył: 10-10-2016
  • Skąd: Lublin
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 10 grudnia 2016 - 21:19

pompa działa jak rozrusznik kręci

 

tak działa w silnikach V6, a w 2.0 działa na zapłonie 



#17 OFFLINE   beasdazel

beasdazel
  • 14 postów
  • Dołączył: 10-10-2016
  • Skąd: Lublin
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 16 grudnia 2016 - 16:59

Dzisiaj zmieniłem przewody WN. Niestety to nie pomogło. Przy okazji odkręciłem świece... iiii czarne jak cholera!! Czyli zalewa go... ale dlaczego?

Ma ktoś pomysł?



#18 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1 240 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 16 grudnia 2016 - 19:12

Całe w oleju czy przypalone?

#19 OFFLINE   beasdazel

beasdazel
  • 14 postów
  • Dołączył: 10-10-2016
  • Skąd: Lublin
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 16 grudnia 2016 - 21:18

Świece suche tylko bardzo osmolone! Ciekawa rzecz! Jak omega odpali i spadają obroty to przy około 1000 RMP czasy wtrysków oscylują na poziomie 15 ms!! to ok 5x więcej niż powinno być! 

 

Jeszcze jeden test przeprowadziłem - odpiąłem przepływkę! Auto pracowało bardzo nierówno ale nie zgasło. Jak myślicie? przepływka może kończyć żywot? 



#20 OFFLINE   beasdazel

beasdazel
  • 14 postów
  • Dołączył: 10-10-2016
  • Skąd: Lublin
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 20 grudnia 2016 - 21:55

Widzę, że Wam też brakuje pomysłów. Przyjechał do mnie znajomy vectrą z takim samym silnikiem. wykręcałem od siebie i ładowałem do jego samochodu:

- cewkę

- czujnik położenia przepustnicy

- przepływkę

Jego samochód na moich częściach pracową jak należy.

 

wyciągnąłęm pompę paliwa wsadziłem do benzy i manometrem sprawdziłem ciśnienie - 7 Barów. Oto co mi przyszło do głowy: zalewa go bo regulator ciśnienia nie redukuje go do tych 3 barów. wyciągnąłem regulator - zasymulaowałem podciśnienie i przepływu nie było.

 

Jak myślicie? czy to może być właśnie przyczyna?