Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

X30XE gaśnie na zimnym po odpuszczeniu pedalu gazu

X30XE Omega B

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
14 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 347 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 14 października 2016 - 20:55

Rok:94
Silnik:X30XE
Witam,

Od pewnego czasu jak odpalam samochod z rana lub wieczorem lub w srodku dnia jak jest troche zimniej to na ssaniu wszystko smiga pięknie ale jak przejadę kawalek i mam np prog spowalniający czy swiatla czy tez ktoś przyhamuje przede mna to obroty spadają i samochod gasnie.

 

Troche mam ostatnio zajec i nie chce marnować czasu na szukanie igly w stogu siana wiec może ktoś miał już taka przypadlosc :)

Niestety skrzynia to nieszczęsny automat i czasem nie idzie podbic obrotow na polsprzegle ...

Objawy wystepuja tylko po odpuszczeniu pedalu gazu podczas jazdy (zazwyczaj wolnej) bo jak już jedzie szybciej to obroty same z siebie jakos tam pdtrzymuja się a przynajmniej tak mi się wydaje bo to automat a ja ich nie trawie :) wiec jak dla mnie to cos ze skrzynia ale moze gdzies jeszcze mogę poszukać usterki ?

Check się nie zapala.

Jak odpale samochod i stoi to wszystko elegancko pracuje.

Jak już się rozgrzeje to objaw ustepuje.

 

Kilka dni temu po obfitych deszczach (jak na ten rok) samochod nagle zaczal pracować jakby na 5garow a czasem to nawet jak i na 3 tak nim telepało.

Pomyslalem ze pewnie cewka padla bo miałem już kilka takich przypadkow ale sprawdziłem wszystkie fajki wyciagajac je i wszędzie była iskra a silnikiem dalej telepało.

Objaw raz mocniej raz słabiej dawal o sobie znac glownie w niskim zakresie obrotow po czym nagle jak się pojawil tak tez zniknal ?
Domyslam się cos moglo się zalac ...


Ew. może te oba problemy maja ze soba związek ?

 

Z gory dzięki za porade bo zaczyna się robic coraz zimniej a im zimniej tym dluzej musi się silnik nagrzewać i częściej gasnie np na progach spowalniających.

 





#2 OFFLINE   cool84

cool84
  • 57 postów
  • Dołączył: 25-11-2011
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 15 października 2016 - 05:44

LPG jest czy sama benzyna?



#3 OFFLINE   T0m3k

T0m3k
  • 362 postów
  • Dołączył: 16-02-2013
  • Skąd: Masuny
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 15 października 2016 - 06:11

Może krokowy umiera?

#4 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 347 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 15 października 2016 - 10:23

Jest LPG.

Na cieplym chodzi calkiem ladnie.

 

W sumie na cieplym i zimnym pojawia się tez problem jak np dojezdzam do swiatem to ostatni bieg skrzynia jakos dziwnie redukuje ze obroty najpierw jakby chciały "zdusic" silnik po czym wskakują szybko na ok 1000 i później już spadają na ~600 i jest ok.

 

Dzisiaj odpaliłem na Pb i wylaczylem LPG i tak w tym samym miejscu co zazwyczaj samochod gasł (wysoki prog spowalniający)   tym razem obroty spadly na chwile ze prawie zgasł ale podskoczyly raptownie i jakos przejechałem.

 

Może to skrzynia jednak bo to w sumie automat (dzielo szatana).

Na LPG na zimnym może nie mieć odpowiednio bogatej mieszanki i nie daje rady dzwignac obrotow?

Jak było cieplo to w sumie nie było zadnych problemów, teraz jak jest chłodniej to kluska zaczyna strajkować , ciekawe co będzie jak przyjdą mrozy ??

 


W wolnej chwili przeczyszczę przepustnice ale jak ostatnio tam zagladalem to nie widziałem dramatu , no i może tego krokowca tez przy okazji ale z nim to troche sprawa watpliwa bo jak odepne wtyczke to samochod chodzi gorzej wiec raczej dziala



#5 OFFLINE   volvgangster

volvgangster

    Alley Mega Majster !

  • 182 postów
  • Dołączył: 10-09-2011
  • Skąd: świętochłowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 października 2016 - 11:39

kolego a na postoju po odpaleniu tez takie "cuda"się dzieją?



#6 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 347 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 15 października 2016 - 11:48

Nie , na postoju wszystko działa ok.



#7 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 347 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 03 listopada 2016 - 18:03

Nagralem filmik jak to mniej więcej wygląda





Na postoju jak dodam gazu nawet więcej to obroty spadają normalnie.
Czasami wygląda to tak

https://youtu.be/h08P46LBSIA

Ale zazwyczaj przynajmniej raz zgasnie.

Robilem tez probe ze samochod stal już z rozgrzanym silnikiem ale tylko stal, jak już zaczalem jechać to pomimo ze silnik był już rozgrzany to silnik i tak zgasł :/
Kolejna sprawa to jak odpale i na zimnym silniku chce zmienić z P na R albo D to silnik gasnie jak jest zimno.

Może to kogos naprowadzi i będzie w stanie mi doradzić gdzie szukac przyczyny :)

#8 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 347 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 07 listopada 2016 - 23:37

Ma ktos jakies propozycje gdzie szukac problemu ?
 

Moze musze zrobic "adaptacje" od nowa , kiedys tak mialem ze jak wjezdzalem na skrzyzowanie i szybciej skrecalem kierownica (po odpieciu aku na jakis czas) to tez potrafil silnik zgasnac ale po jakims czasie sie uspokajalo i silnik podbijal jednak te obroty , tu mi ewidentne cos nie pasuje ze skrzynia a na automatach sie kompletnie nie znam :)
Przed ostatnim odpieciem aku na dluzej jak wymienialem rozrusznik takie sytuacje nie mialy miejsca ale bylo znacznie cieplej.

Po tym wlasnie zauwazylem ze takie rzeczy maja miejsce wiec moze adaptacja ?

Jeszcze musze podjechac na podnosnik i sprawdzic kostki skrzyni , moze jakis syf gdzes tam sie dostal.



#9 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 347 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 19 stycznia 2017 - 17:25

Kostki jakiś czas temu przeczyszczone, problem jak był tak jest.
Gaśnie zazwyczaj raz ale bywa że i drugi raz z zaskoczenia w najmniej oczekiwanym momencie potrafi zgasnąć.
Później już nie ma problemu.
Zauważyłem że na D częściej się to dzieje, na 2 lub 3 bywa lepiej ale też gaśnie :|

#10 OFFLINE   Apophis2.0

Apophis2.0
  • 66 postów
  • Dołączył: 26-12-2016
  • Skąd: Żary
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.0 DTI 16v X20DTH

Napisany 19 stycznia 2017 - 18:21

Lewizny nie ma?



#11 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 347 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 19 stycznia 2017 - 18:48

Czytałeś wszystko co opisałem? Starałem się to opisać najlepiej jak umiałem :)
Wyjaśnij mi jaki może mieć wpływa lewizna na takie objawy ?

#12 OFFLINE   dudek840

dudek840
  • 161 postów
  • Dołączył: 17-11-2008
  • Skąd: częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 stycznia 2017 - 21:00

Miałem też podobne objawy- może nie aż tak często no ale oma potrafiła zgasnąć po odpuszczeniu gazu co byłlo dość kłopotliwe bo aby ja odpalic to musiałem się zatrzymać, dać na P i wtedy odpalać a ludzie za mną dostawali białej gorączki ( w sumie się nie dziwie). Winowajcą okazała się kończąca się cewka- niestety kupiłem tylko używke (orginał) bo nie byłem pewny tej diagnozy (a nowy bosch kosztuje 400zł)- ale doraźnie pomogło. W tej walniętej też na wszystkich przewodach była iskra i po śiąganiu po kolei pojedynczo fajek była wyraźna zmiana w pracy silnika- na gorzej oczywiście. Wymiana cewki "tak na pałe" (miała pare pęknięć i to zadecydowało o zmianie) pomogła- może to akurat przypadek ale omega od wymiany cewki nie zgasła mi ani razu. Jesli masz jakąś Kolegową cewke na podmiane to spróbuje- skrzynie bym w tym przypadku wykluczył.



#13 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 347 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 19 stycznia 2017 - 23:45

Troche dziwna koncepcja, niestety innej cewki brak :|
A i objawów cewki też brak, a uwierz mi już kilka razy przechodziłem problemy z cewką ;)
No chyba że w automacie ma to inne objawy ?

Silnik od odpalenia czy na zimnym czy na ciepłym czy w mokre dni czy w suche i zimne ... chodzi jak zegarek szwajcarski, no może niemiecki :D



#14 OFFLINE   edi_121

edi_121
  • 2 postów
  • Dołączył: 21-03-2009
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 stycznia 2017 - 07:42

Witam kolegów,

Jakiś czas temu miałem podobny problem. Omega X30XE w automacie. Dopiero jak się całkiem wykrzaczyło i Omega odmówiła posługi okazało się, że takie objawy dawał padający przepływomierz. Pomiary i diagnoza parametrów na pracującym silniku niczego nie wskazywały, błędów nie było. Działo się dokładnie tak jak opisujesz - przygasał, obroty mocno spadały aby później gwałtownie podskoczyć, czasami gasł całkiem. W końcu zapalił się CHECK i dalsza jazda była niemożliwa. Spróbuj go odłączyć i trochę pojeździć. Sterownik przejdzie w tryb awaryjny, ale jeśli to przepływka, to objawy powinny ustąpić na czas jej odłączenia (mi w ten sposób udało się wrócić do domu na kołach).



#15 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 347 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 20 stycznia 2017 - 14:23

Przepływke podmieniłem zaraz po zakupie auta na inna dobra którą miałem w zapasie po poprzedniczkach, bo na poprzedniej jechać się nie dało.
Dzieje się to zazwyczaj raz i to tylko po tym jak auto sobie postoi kilka h i ostygnie np z rana albo po pracy.
Dzisiaj np jest około 0 stopni i nie zgasł na 2 progu (pierwszy przejeżdżam trzymając gaz, 2 jest już za duzy i trzeba zwolnic praktycznie do 0 ew po dojechani do drogi z pierszenstwem przejazdu).
Inna sprawa, jak sobie postoi(powiedzmy 10-15min) i się rozgrzeje to objaw jest takim sam i zazwyczaj zgasnie raz, później już nie gasnie.





Także otagowane jednym lub więcej z tych słów kluczowych: X30XE, Omega B