Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Nierówne obroty podczas startu zimnego silnika 2.2 16v

zimny silnik zima 2.2 16v nierówne obroty kody usterek 0100 0170 0110

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
18 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   MoFE Technology

MoFE Technology
  • 53 postów
  • Dołączył: 12-10-2015
  • Skąd: Chełmża
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 08 października 2016 - 14:11

Rok:2000
Silnik:2.2 16v

 

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów ;) 

 

Mam taką sprawę. Posiadam omegę B FL 2.2 16v Benzyna plus LPG 2000r. 

 

Sytuacja ma się tak że latem z omegą wszystko jest ok. Temperatury w granicach 30*C-18*C jest wszystko ok. Poniżej 18*C głównie już 15*C zaczynają się schody. Omega odpala i obroty falują im mniejsza temperatura na dworze tym gorzej odpala i bardziej szaleją obroty a nawet może zgasnąć ! Auto jak się rozgrzeje to jeździ już ok. Odpala za każdym razem dobrze i nic złego się nie dzieje. Może ale to nie jestem pewny czuć lekki spadek mocy ale tego nie jestem pewny. Dodam że po nagraniu filmików odłączyłem klemę - i jeździłem jeden dzień, także na chwilę obecną nie sprawdzałem czy są jakieś usterki.

 

Pozdrawiam !

 

Kody błędów jakie odczytałem to:

 

0170

0110

0100

 

Poniżej filmik z porannego odpalania. :

 

 

Tutaj filmik krótki jak auto jest już rozgrzane. Odpala bez problemu i trzyma równe obroty:

 

 

A tutaj po prostu odczytywanie kodów usterek:

 

https://www.youtube.com/watch?v=OHyAbUyVzWI&feature=youtu.be

 

 

 

Moje pytania to:

 

Czy to na pewno przepływomierz ? 

 

Czy jest jakaś metoda na jego sprawdzenie ? 

 

Pozdrawiam !

 

 

 

 





#2 OFFLINE   Marsel111

Marsel111
  • 18 postów
  • Dołączył: 27-09-2016
  • Skąd: Torun
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 09 października 2016 - 20:30

Mam to samo w Omedze 2.6 v6 z 2001 roku tylko w mniejszym stopniu nie faluja az tak , jestes pewny ze to przeplywomierz bo mi sie wydaje ze szwnkuje ssanie wydaje mi sie ze przepustnica raczej.


Edytowany przez Marsel111, 09 października 2016 - 20:31.


#3 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 października 2016 - 21:19

Mam to samo w Omedze 2.6 v6 z 2001 roku tylko w mniejszym stopniu nie faluja az tak , jestes pewny ze to przeplywomierz bo mi sie wydaje ze szwnkuje ssanie wydaje mi sie ze przepustnica raczej.

to nie duży fiat :p  "ssanie" tu jest realizowane przez krokowy i ECU, a nie przepustnicą :)


Moje pytania to: Czy jest jakaś metoda na jego sprawdzenie ?    Pozdrawiam !

 

 jest :)

Załączone pliki


Edytowany przez robert514, 09 października 2016 - 21:09.


#4 OFFLINE   MoFE Technology

MoFE Technology
  • 53 postów
  • Dołączył: 12-10-2015
  • Skąd: Chełmża
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 10 października 2016 - 09:20

Przepustnice już wymieniałem bo nie cały rok temu z nią walczyłem i auto szalało :) Teraz chodzi autko bardzo dobrze, tylko to poranne odpalanie i ta nierówna praca jest denerwująca :) Sprawdzę przepływomierz i dam wtedy znać co mi wyszło :)



#5 OFFLINE   Marsel111

Marsel111
  • 18 postów
  • Dołączył: 27-09-2016
  • Skąd: Torun
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 12 października 2016 - 17:59

I jak sprawdzałaś przeplywomierz?? Jakieś przełomowe iformacje??

#6 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1 240 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 12 października 2016 - 20:38

A sprawdzałeś na wylaczonej klimie?

#7 OFFLINE   Marsel111

Marsel111
  • 18 postów
  • Dołączył: 27-09-2016
  • Skąd: Torun
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 13 października 2016 - 06:32

Ja u siebie sprawdzałem nie ma różnicy jak jest zimny to mam to samo co kolega jak się rozgrzeje to pali normalnie

#8 OFFLINE   MoFE Technology

MoFE Technology
  • 53 postów
  • Dołączył: 12-10-2015
  • Skąd: Chełmża
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 19 października 2016 - 11:41

I jak sprawdzałaś przeplywomierz?? Jakieś przełomowe iformacje??

Tak ! Sprawdził go dokładnie elektromechanik i powiedział że uszkodzony jest czujnik odpowiedzialny za mierzenie temperatury powietrza ;p Powiedział że mam kupić przepływomierz na szrocie i będzie jeździć dalej dobrze :) 

 

Mam więc takie pytanie... Czy musi to być od 2.2 przepływomierz czy np. od 2.0 będzie pasować ? ;p Wiem że ten z 2.0 ma chyba inny kształt i chyba w 2.0 czujnik temperatury powietrza nie jest w przepływomierzu tylko zaraz za filtrem tak ? jeśli się mylę to mnie poprawcie :) 

 

I czy warto kupić gdzieś na szrocie czy tylko nowy ? a jak nowy to czy może to być np. Topran za 270zł ? czy koniecznie Hella ? ;p 



#9 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1 240 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 19 października 2016 - 13:58

Oryginał najlepiej. Na swoim masz numery seryjne, według nich musisz dobrać

#10 OFFLINE   MoFE Technology

MoFE Technology
  • 53 postów
  • Dołączył: 12-10-2015
  • Skąd: Chełmża
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 19 października 2016 - 14:30

Oryginał najlepiej. Na swoim masz numery seryjne, według nich musisz dobrać


No domyślam się że oryginał nanlepiej ale jego koszt to 900zl :/ trochę dużo...

#11 OFFLINE   MoFE Technology

MoFE Technology
  • 53 postów
  • Dołączył: 12-10-2015
  • Skąd: Chełmża
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 20 października 2016 - 10:42

Panowie jako że elektromechanik stwierdził zgon przepływomierza to dziś miałem chwilkę czasu by samemu to sprawdzić :) 

 

Podziękowania dla robert514 który podał mi z autodaty pliki jak sprawdzić przepływkę w moim silniku.

 

A więc tak odpalam auto jest na ssaniu i sprawdzam przewód MAF 2 i 3. Na ssaniu skakało między 1.3 a 1.8 V powód takich skoków powodował nierówne obroty. po zejściu z ssania i trzymania równych obrotów pokazywało coś dziwnego bo trzymało między 0.7 a 0.9 V a powinno być 1.1 V.

 

Następnie sprawdziłem IAT przewód 1 i 2. Na wolnych obrotach ciągle 2.5 V a powinno być chyba 1,5 V. Dla pewności wracając z pracy sprawdzę jeszcze pracę przepływomierza na rozgrzanym silniku :) 

 

 

Pozdrawiam ! 



#12 OFFLINE   arklin

arklin
  • 188 postów
  • Dołączył: 09-05-2007
  • Skąd: Koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 27 października 2016 - 17:56

Kolego od 2,0 jest inny niż od 2,2 w dodatku ten od 2,2 ma termometr wbudowany. Używki w okolicach 100 zł a nowe ok 450-500 zł można dostać na wiadomym portalu. Nie warto bawić się w nic innego jak oryginał - albo używka albo nowy. Nie ma rozsądnych zamienników kiedyś miałem w ręku przepływkę  niby znanej firmy jak Magneti Marelli nie różniła się od chińczyka no name :-).



#13 OFFLINE   MoFE Technology

MoFE Technology
  • 53 postów
  • Dołączył: 12-10-2015
  • Skąd: Chełmża
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 28 października 2016 - 17:56

Kolego od 2,0 jest inny niż od 2,2 w dodatku ten od 2,2 ma termometr wbudowany. Używki w okolicach 100 zł a nowe ok 450-500 zł można dostać na wiadomym portalu. Nie warto bawić się w nic innego jak oryginał - albo używka albo nowy. Nie ma rozsądnych zamienników kiedyś miałem w ręku przepływkę  niby znanej firmy jak Magneti Marelli nie różniła się od chińczyka no name :-).

 

No ja obecnie mam zamiennik Hella. Ktoś kiedyś musiał wymienić i tyle :) Na razie nie mam czasu ale myślę że w ciągu 2 tygodni kupie oryginał używany i zobaczę jakie będą efekty. Jak efekty będą pozytywne to uzbiera się i z czasem kupi się nowy oryginał :) Na pewno dam znać na forum czy operacja wymiany przepływomierza pomogła :) 



#14 OFFLINE   Marsel111

Marsel111
  • 18 postów
  • Dołączył: 27-09-2016
  • Skąd: Torun
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 29 października 2016 - 16:26

Czyli to już jest pewne że to przeplywomierz a ten czujnik temperatury??

#15 OFFLINE   MoFE Technology

MoFE Technology
  • 53 postów
  • Dołączył: 12-10-2015
  • Skąd: Chełmża
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 15 listopada 2016 - 20:48

Czyli to już jest pewne że to przeplywomierz a ten czujnik temperatury??

Jutro ma dojść do mnie przepływka oryginał i będę wymieniać :D także jeśli dobrze wszystko sprawdziłem to liczę że po wymianie wszystko wróci do normy :D

 

 

 

Przepływomierz dotarł. Wymieniłem i po wymianie cudowne ozdrowienie :D Silnik pracuje gładko i równo, obroty bardzo ładnie się trzymają i auto zbiera się jak trzeba :D


Edytowany przez MoFE Technology, 18 listopada 2016 - 20:51.


#16 OFFLINE   MoFE Technology

MoFE Technology
  • 53 postów
  • Dołączył: 12-10-2015
  • Skąd: Chełmża
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 18 listopada 2016 - 21:01

Panowie moja kluska mnie zaskakuje z dnia na dzień... myślałem że po zawodach i auto będzie chodzić jak trzeba bo było tak do dziś ;p Teraz kluska oszalała i dziwnie się zachowuje ;p sprawdziłem błędy i mam coś takiego 1405 i 0403 czyli pada na egr ;p 

 

Wyjąłem go i ten trzpień który się chowie i wysuwa to chodzi jak ta lala ;p Dla pewności przeczyściłem. 

 

Dodam że jak ruszałem tym EGRem to hałasował jak grzechotka dla dzieci ;p tak jak by coś w nim latało ;p Złożyłem i nic... dalej to samo ;p 



#17 OFFLINE   Marsel111

Marsel111
  • 18 postów
  • Dołączył: 27-09-2016
  • Skąd: Torun
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 21 listopada 2016 - 11:17

Czyli wymiana przepływki nic nie dała?? Może zamiast wymieniać przeplywomierz trzeba było wymienić egr??

#18 OFFLINE   MoFE Technology

MoFE Technology
  • 53 postów
  • Dołączył: 12-10-2015
  • Skąd: Chełmża
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 24 listopada 2016 - 18:12

Czyli wymiana przepływki nic nie dała?? Może zamiast wymieniać przeplywomierz trzeba było wymienić egr??

Już naprawione :) 

 

Zaślepiłem EGR i auto chodzi jak trzeba :) możliwe że coś dzieje się nie tak z tym egrem i kiedyś trzeba będzie je wymienić :)

 

Błędy usunąłem i na razie wszystko działa jak trzeba a błędów brak :) Możliwe że ten EGR tak wprowadzał w błąd cały czas i tyle... Ale nie pokazywały się żadne błędy. 



#19 OFFLINE   dawtow

dawtow

    W posiadaniu , omega Bfl, ascona b, 4x4 i 4 udki und skuter :)

  • 1 708 postów
  • Dołączył: 14-08-2009
  • Skąd: Noje benczen
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 24 listopada 2016 - 18:29

Pewnie był zawalony jak u mnie.
Załączony plik  tmp_10798-20160910_103349-1089823755.jpg   31,27K   11 pobrań
Róbmy screeny swoich postów :( tak szybko z pomocą administracji, a z przykazu zarządu znikają :(

NIE pomagam na priv, gdyż od tego jest Forum - masz problem? Napisz na Forum !

Nic nie robienie zabiera większość mojego czasu i wcale mnie to nie męczy :)





Także otagowane jednym lub więcej z tych słów kluczowych: zimny silnik, zima, 2.2 16v, nierówne obroty, kody usterek, 0100, 0170, 0110