Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Sprężarka klimy V6 nie działa


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
8 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   stunteer

stunteer
  • 43 postów
  • Dołączył: 24-08-2012
  • Skąd: Stalowa Wola
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 07 października 2016 - 08:28

Rok:1998
Silnik:2.5 V6 B+G

 

Witam,

Jakiś miesiąc temu padło mi łożysko na kompresorze ( straszny szum dochodził z okolic sprężarki ), niedawno zamówiłem drugą używaną sprężarke. Nie chciałem odrazu nabijać czynnika.

Po podłączeniu sprężarka działa tak https://www.youtube....h?v=3RBuNrdlihk

 

 

Mam pytanie czy sprzęgiełko powinno się obracać nawet bez czynnika i włączonej klimy? Wcześniej się w ogóle nie obracało.

Tarczka przed kołem pasowym klimy powinna się bez oporów obracać jak próbuje ją ręką obrócić?

 





#2 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 07 października 2016 - 17:24

nie nie powinna się obracać bez załączenia, chyba że masz np. gdzieś zwarcie i cewka dostaje zasilanie, albo jest za mocno nabita ( za mała szczelina) i dlatego się obraca.
A jakby wszystko było dobrze to ręką powinieneś dać radę obrócić ( oczywiście po zdjęciu paska)

Edytowany przez technix, 07 października 2016 - 17:24.


#3 OFFLINE   stunteer

stunteer
  • 43 postów
  • Dołączył: 24-08-2012
  • Skąd: Stalowa Wola
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 08 października 2016 - 12:24

sprzęgiełko z początku nie dało się obrócić. Wczoraj wskoczyłem pod auto i troszke rozruszałem to sprzęgiełko i po odpaleniu stoi w miejscu ( mam za duży wyciek  z chłodnicy i nie mogę nabić czynnika ).

 

Jednak ten dźwięk pozostał.



#4 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 08 października 2016 - 19:19

no tak myślałem, rdza najlepiej zdjąć sprzęgło i tarcze na tokarkę wrzucić

#5 OFFLINE   vertix

vertix
  • 822 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 października 2016 - 21:54

nie nie powinna się obracać bez załączenia, chyba że masz np. gdzieś zwarcie i cewka dostaje zasilanie,

 

Nie mieszaj na forum. Klima ma zawory wysokiego i niskiego ciśnienia czynnika chłodzącego.

 

sprzęgiełko z początku nie dało się obrócić. Wczoraj wskoczyłem pod auto i troszke rozruszałem to sprzęgiełko i po odpaleniu stoi w miejscu

 

To co opisałeś = sprężarka jest do du***py .Prawidłowo działająca sprężarka działa jak silnik rzędowy = posiada tłoczki i to musi latać.

 

niedawno zamówiłem drugą używaną sprężarke. Nie chciałem odrazu nabijać czynnika.

 

Tu szanownego pana nie rozumiem= W jaki sposób ustaliłeś ,że nowa sprężarka nie puszcza czynnika w powietrze ( to jest plaga.... ) ???????????????????????????????????????????????????????


mam za duży wyciek  z chłodnicy i nie mogę nabić czynnika ).

 

Hmmm , to w końcu padła ci sprężarka czy chłodnica jest nieszczelna...... ???? 



#6 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1 240 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 09 października 2016 - 05:19

Technix chamuj się.
po za tym są zawory wysokiego i niskiego ciśnienia (presostaty) tak jak pisał vertix i to one decydują czy są spelnione warunki do załączenia klimy, czyli sprężarki i wiatraków.

Edytowany przez Marcin1989sc, 09 października 2016 - 05:30.


#7 OFFLINE   vertix

vertix
  • 822 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 października 2016 - 05:25

on nie ma bladego pojęcia jak działa klimatyzacja a ci rusz coś próbuje na forum ludzi uczyć

 

Wyrocznio Omegi. Zrozum geniuszu ,że jak sprzęgiełko się nie obraca , to sprężarka jest do du8y ośle jeden.



#8 OFFLINE   se61

se61
  • 994 postów
  • Dołączył: 02-09-2010
  • Skąd: Skwierzyna
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 09 października 2016 - 06:49

on nie ma bladego pojęcia jak działa klimatyzacja a ci rusz coś próbuje na forum ludzi uczyć
 
Wyrocznio Omegi. Zrozum geniuszu ,że jak sprzęgiełko się nie obraca , to sprężarka jest do du8y ośle jeden.

w końcu bo myślałem ze nigdy to nie nastapi

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka



#9 OFFLINE   stunteer

stunteer
  • 43 postów
  • Dołączył: 24-08-2012
  • Skąd: Stalowa Wola
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 10 października 2016 - 10:48

 

Tu szanownego pana nie rozumiem= W jaki sposób ustaliłeś ,że nowa sprężarka nie puszcza czynnika w powietrze ( to jest plaga.... ) ???????????????????????????????????????????????????????

Na początku sprawdzaliśmy przez maszynę, jednak nie wykryła by układ był nieszczelny. W sobote byłem u majstra od klimy, nabił czynnik. Odpaliłem auto i włączyłem klime, czynnik zaczął uciekać przez chłodnice. 

 

 

 

To co opisałeś = sprężarka jest do du***py .Prawidłowo działająca sprężarka działa jak silnik rzędowy = posiada tłoczki i to musi latać.

 

sprężarke założyłem i nie nabijałem czynnika odrazu. Po założeniu chodzi tak jak na filmiku. W kolejnym dniu ruszałem troszke sprzęgiełkiem sprężarki i w chwili obecnej podczas pracy silnika nie obraca się ( bez A/C). Dopiero gdy włącze klime zaczyna się obracać. 

 

 

 

 

no tak myślałem, rdza najlepiej zdjąć sprzęgło i tarcze na tokarkę wrzucić 

Prawdopodobnie jest tak jak kolega napisał. 

Temat wyczerpany. Na lato muszę rozglądnąć się za nową chłodnicą klimatyzacji