Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Problem z omega 2.6 , problem z odpalaniem, brak mocy, zła praca silnika


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
27 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   SzeruCR

SzeruCR
  • 6 postów
  • Dołączył: 06-10-2016
  • Skąd: Kętrzyn
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 06 października 2016 - 13:33

Witam

 

Mam problem ze swoją omegą B FL 2.6 LPG

 

Czasem pali od strzała a czasem trzeba wcisnąć gaz w podłogę żeby zaskoczyło (2 tygodnie temu nowy alternator, rozrusznik ma góra rok). Obroty skaczą najpierw 1400 potem spadają do 500. Czasem gdy wrzucam bieg (automat) auto gaśnie. Podczas jazdy dopóki nie zacznie migać kontrolka silnika (która świeci się od "zawsze") auto pracuje normalnie, jednak gdy zacznie migać auto traci moc,  pracuje nie równo, dusi się. Teraz miga co chwilę. Parę razy gdy nie mogłem odpalić z rury wylatywały chmury białego śmierdzącego dymu.
Dodam, że problemy mam z autem od kiedy wymieniłem rozrząd. Wtedy gdy ostro cisnąłem zaczynała migać kontrolka i auto traciło moc. Według mechaników magików przestawał pracować 6 cylider i nierówne ciśnienie w silniku. Co tydzień oddawłem na reklamację i co tydzień coś nowego, świece, cewka, czujniki od gazu itp
Dziś byłem na diagnozie po raz setny i wszyło tak:

-sąda lambda

- Czujnik spalania stukowego

- wypadanie zapłonu

- słaba mieszanka paliwa

 

Zanim pojadę do kolejnego magika proszę o napisanie co mam mu powiedzieć co się dzieje z autem, bo sam raczkuje jeśli chodzi o mechanikę

Z góry dzięki





#2 OFFLINE   PiotrV6

PiotrV6
  • 54 postów
  • Dołączył: 18-08-2014

Napisany 06 października 2016 - 16:10

Dla mnie tak, skasować mapy ecu, pojeździć na benzynie-> ustawić wedle tego póżniej gaz. Nastepna sprawa zalać dobrym olejem syntetycznym 5w40 albo 5w50, wymienić filtry paliwa/powietrza/oleju i patrzeć co sie dalej dzieje. Ja podejrzewam za bogato albo za słabą mieszankę ew zaśniedziałe kostki



#3 OFFLINE   SzeruCR

SzeruCR
  • 6 postów
  • Dołączył: 06-10-2016
  • Skąd: Kętrzyn
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 06 października 2016 - 18:14

Ok dzięki za info, ale to co napisałeś to chyba ogólne środki na poprawę pracy silnika. A to że ledwo pali i ogólnie pracuje fatalnie to chyba coś poważniejszego. Co z np. sondami lambda ? Albo z tym czujnikiem spalania stukowego ? Dodam też, że w ubiegłym roku brał dużo oleju na trasie 220km dolać trzeba było ok. 0,5 l . Podczas wymiany rozrządu uszczelnili trochę silnik teraz dolewam 10w40 co około 500km 0,3l.
Czytałem na forum podobne objawy miał gościu to pisali, że olej może kapać na ten czujnik



#4 OFFLINE   PiotrV6

PiotrV6
  • 54 postów
  • Dołączył: 18-08-2014

Napisany 06 października 2016 - 18:23

Zmieniłem z 10w40 na 5w50 przestał wogóle zjadać olej, a te środki ( aku itp) to podstawy, które może jak zrobisz to zwalczysz objawy- to najtańsza opcja i od takich warto zacząć.



#5 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1 240 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 06 października 2016 - 19:17

Pytanie jak i czym mechanik uszczelnil silnik? Jak sylikonem to silnik może długo nie pożyć

#6 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 06 października 2016 - 21:19

no jak zalepił smoka pompy to nie pojeździ za długo :)

 

 

1. synchro głowic na rozrządzie

2. luz na przepustnicy

3. podciśnienia

4. cewka oryginał ?

5. czujnik stukowy  (możliwe że przetarty/przyciśnięty przewód czujnika od strony pasażera)

6. drożność odmy

7. zrobić próbę olejową



#7 OFFLINE   sebekgora

sebekgora
  • 12 postów
  • Dołączył: 13-10-2010
  • Skąd: Lubartów
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 06 października 2016 - 21:21

W 2.6 silikon na plastikowe pokrywy zaworow to standard. Przytrzymaj gaz + hamulec i wlacz zaplon. Zczytaj sobie bledy (migajaca pomaranczowa kontrolka) . No i jak kolega mowil, odlaczyc aku na noc i pojezdzic na benzynie.



#8 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 06 października 2016 - 21:28

nie trzeba na noc

wystarczy zewrzeć (aku odłączone) przewód + i - na kilkanaście sekund

 

 

i propo sondy którą wyrzuciło bo są 4



#9 OFFLINE   SzeruCR

SzeruCR
  • 6 postów
  • Dołączył: 06-10-2016
  • Skąd: Kętrzyn
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 06 października 2016 - 21:39

no jak zalepił smoka pompy to nie pojeździ za długo :)

 

 

1. synchro głowic na rozrządzie

2. luz na przepustnicy

3. podciśnienia

4. cewka oryginał ?

5. czujnik stukowy  (możliwe że przetarty/przyciśnięty przewód czujnika od strony pasażera)

6. drożność odmy

7. zrobić próbę olejową

 

Cewka nowa jest

Odma rzeczywiście może być zapchana, już jakiś czas temu jeden mechanik wspominał, że trzeba będzie zrobić

Jutro będę działał, Dzięki za info , no nic trzeba będzie wyłożyć trochę kasy znowu...



#10 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 07 października 2016 - 16:31

A przepływomierz sprawdzałeś? Cewka NOWA czy nowa używana? oryginał? Jeśli źle spala to będzie wysypywać za każdym razem sondy... Gniazda świec suche wszystkie?


Dodany obrazek


#11 OFFLINE   SzeruCR

SzeruCR
  • 6 postów
  • Dołączył: 06-10-2016
  • Skąd: Kętrzyn
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 09 października 2016 - 08:46

A przepływomierz sprawdzałeś? Cewka NOWA czy nowa używana? oryginał? Jeśli źle spala to będzie wysypywać za każdym razem sondy... Gniazda świec suche wszystkie?

 

Dopiero jutro wstawiam do warsztatu więc, jak zaczną sprawdzać to dam znać

Tak cewka nowa nowa. Czy oryginał, przyznam się bez bicia, że nie wiem... Została wymieniona po zmianie rozrządu, więc jakieś 15 tyś km ma. Pewnie tańszy zamiennik.



#12 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 09 października 2016 - 19:50

no to jak chińczyk to już ma prawo wysiąść



#13 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 10 października 2016 - 12:09

Nowa oryginalna cewka kosztuje 350-400zł za sztukę Bosch...


Dodany obrazek


#14 OFFLINE   SzeruCR

SzeruCR
  • 6 postów
  • Dołączył: 06-10-2016
  • Skąd: Kętrzyn
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 10 października 2016 - 18:36

Sprawdzone cewka originał



#15 OFFLINE   zico

zico

    :)

  • 377 postów
  • Dołączył: 22-07-2010
  • Skąd: Poznań/Zielona Góra
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 10 października 2016 - 19:12

Ile ma ta cewka? Kiedyś Boscha reklamowalem po paru miesiącach.

#16 OFFLINE   SzeruCR

SzeruCR
  • 6 postów
  • Dołączył: 06-10-2016
  • Skąd: Kętrzyn
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 10 października 2016 - 20:40

No ma mniej więcej 15 tyś km, jakoś w styczniu to było



#17 OFFLINE   oma,abc

oma,abc

    od A do C

  • 130 postów
  • Dołączył: 17-01-2007
  • Skąd: lubin

Napisany 18 października 2016 - 22:08

Witam też mam omege bfl 2,6 i też zaczęły się problemy z odpaleniem więc podlacze się do tematu i może coś razem wymyślimy
Umnie zaczęło się od tego że rozrusznik kręcił i przestawal ale to już ogarnąłem ( rozrusznik wsrodku złom, szczotek brak..., wszystko wypełnione smarem połączonym z pyłem ze szczotek no masakra była aż dziwne że wogle próbował,i odziwo nowy szczotko trzymacz oryginał bosch plus złożenie 150zł tylko, i wkoncu kręci normalnie ale dalej ma problemy czasami, tym razem wymaga długiego kręcenia i czasem zapali odrazu czasem po chwili a czasem mryga kontrolka kluczyka, będę szedł w stronę paliwa i wszystkiego podrodze bo aku nowy, rozrusznik też ok a problem pozostał

Odezwę się jak sprawdzę kilka rzeczy bo może pompa paliwa się kończy

I tu moje pytanie do kolegów jak najszybciej sprawdzić pompę założyć manometr jakiś na magistrali?,jakie powinno być ciśnienie? Czy może inny pomysł?
Idę w tym kierunku bo kiedyś miałem takie dziwne objawy że silnik próbował zapalić i przestawal i tak kilka razy ale się uspokoilo samo wtedy, ateraz już sam niewiem może zamalo paliwa może za dużo a może poprostu świece mają słabą iskre i trzeba wymienić?

Edytowany przez oma,abc, 18 października 2016 - 22:20.

oma,abc

#18 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 18 października 2016 - 23:09

najpierw błędy

przy nr 19 możesz szukać nowy CPW



#19 OFFLINE   oma,abc

oma,abc

    od A do C

  • 130 postów
  • Dołączył: 17-01-2007
  • Skąd: lubin

Napisany 20 października 2016 - 11:12

Cpw? To znaczy komputer silnika?
oma,abc

#20 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1 240 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 20 października 2016 - 11:34

Czujnik Położenia Walu