Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Nierówna praca silnika x25xe po zagrzaniu

x25xe v6 omega nierówne obrot

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
32 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   spaywer

spaywer
  • 13 postów
  • Dołączył: 09-06-2016
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 05 października 2016 - 15:31

Witam posiadam omegę b 2,5 V6 z LPG  1997r problem polega na tym iż po osiągnięciu temp około 50st silnik faluje na obrotach na gazie jak i na benzynie w linku film do usterki może ktoś już spotkał się z czymś takim a i zauważyłem że jak rano odpalam silnik check się nie świeci dopiero właśnie po osiągnięciu tych 50st zapala się ponownie. Poniżej link do filmu 


Edytowany przez spaywer, 05 października 2016 - 16:27.




#2 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1 240 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 05 października 2016 - 17:37

Zczytac błędy, może być padnięty czujnik temp i to on daje źle parametry na ECU. Podpiąć ewentualnie kompa i sprawdzić parametry

#3 OFFLINE   spaywer

spaywer
  • 13 postów
  • Dołączył: 09-06-2016
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 05 października 2016 - 18:44

według komputera jest wszystko w porządku czujnik temp też zmieniałem i ciągle jest to samo 


Edytowany przez spaywer, 05 października 2016 - 18:45.


#4 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 października 2016 - 19:04

a parametry pracy jakie? sondy pracują?



#5 OFFLINE   spaywer

spaywer
  • 13 postów
  • Dołączył: 09-06-2016
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 05 października 2016 - 19:30

Sondy pracują postaram się jutro podłączyć komputerem i zrobić zdjęcia odczytów 



#6 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 października 2016 - 19:38

przepustnica czysta? krokowy czysty?



#7 OFFLINE   spaywer

spaywer
  • 13 postów
  • Dołączył: 09-06-2016
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 05 października 2016 - 21:39

krokowy czyściłem a co do przepustnicy to nie wiem czy mam ją wyciągnąć czy jak odczyt z TPS był poprawny więc raczej tutaj nie powinno być problemu dziwne jest to że na zimnym silniku do pewnego stopnia rozgrzania silnika wszystko jest tak jak się należy 



#8 OFFLINE   maniutek

maniutek

    Omega? Po raz szósty?

  • 395 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Ożarów Mazowiecki(k.W-wy)
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 października 2016 - 05:58

A przepływomierz?



#9 OFFLINE   PiotrV6

PiotrV6
  • 54 postów
  • Dołączył: 18-08-2014

Napisany 06 października 2016 - 16:13

Zalej trocha  tej benzyny, to raz bo ciągnie syf z dna, odłącz akumulator na noc i zobacz co sie będzie działo



#10 OFFLINE   spaywer

spaywer
  • 13 postów
  • Dołączył: 09-06-2016
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 07 października 2016 - 22:42

Poniżej zdjęcie odczytów z OP-COM może ktoś potrafi mi podpowiedzieć co jest nie tak dzisiaj zauważyłem że przepustnica jest moim zdaniem zbyt uchylona i po skręceniu jej falowanie ustało ale nie wydaje mi się to aby to był koniec problemu dodam że auto też nie jest zbyt ekonomiczne przy spalaniu :(

Załączone pliki

  • Załączony plik  1.jpg   62,27K   6 pobrań


#11 OFFLINE   itom

itom
  • 26 postów
  • Dołączył: 03-05-2016
  • Skąd: NDZ
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 08 października 2016 - 06:44

Przeplywomierz ma za duzo przelotu Przy takiej temp powinno byc max 15kg Rozbieznosc w regulacji biegu jalowego tez powinno byc w granicach 128 ale tego mogl sie nauczyc wlasnie przez ta przeplywke Podmien przeplywke na sprawna i zrob reset blokow uczacych ;-) Push by Xperia Z

#12 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 października 2016 - 07:19

TPS powinien być 0,57V

ktoś kręcił śrubką przy przepustnicy? tu obroty ustawia ECU a nie śrubka :)


Edytowany przez robert514, 08 października 2016 - 07:24.


#13 OFFLINE   maniutek

maniutek

    Omega? Po raz szósty?

  • 395 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Ożarów Mazowiecki(k.W-wy)
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 października 2016 - 08:11

Przeplywomierz ma za duzo przelotu Przy takiej temp powinno byc max 15kg Rozbieznosc w regulacji biegu jalowego tez powinno byc w granicach 128 ale tego mogl sie nauczyc wlasnie przez ta przeplywke Podmien przeplywke na sprawna i zrob reset blokow uczacych ;-) Push by Xperia Z

Mówiłem? :)



#14 OFFLINE   lukaszbia

lukaszbia
  • 87 postów
  • Dołączył: 19-07-2014
  • Skąd: Białystok
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 06 maja 2017 - 10:44

Kolego rozwiązałeś może problem, mam to samo, przepływomierz podstawiałem drugi ale mam cały czas ponad 30kg przy rozgrzanym silniku, może ktoś podpowie gdzie może być przyczyna takich wskazań?

 

 

Coś znalazłem, chyba, wg autodaty na pinie 1 i 3 po zapłonie powinno być napięcie, a jest tylko na 3, ktoś coś?


Edytowany przez lukaszbia, 06 maja 2017 - 11:20.


#15 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 maja 2017 - 19:52

Kolego rozwiązałeś może problem, mam to samo, przepływomierz podstawiałem drugi ale mam cały czas ponad 30kg przy rozgrzanym silniku, może ktoś podpowie gdzie może być przyczyna takich wskazań?

 

 

Coś znalazłem, chyba, wg autodaty na pinie 1 i 3 po zapłonie powinno być napięcie, a jest tylko na 3, ktoś coś?

a TPS jaki masz?



#16 OFFLINE   lukaszbia

lukaszbia
  • 87 postów
  • Dołączył: 19-07-2014
  • Skąd: Białystok
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 maja 2017 - 08:59

TPS jak i przepustnice też zmieniałem, teraz mam od 3.0, w ogóle nie ma różnicy po zmianie



#17 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 maja 2017 - 12:52

TPS jak i przepustnice też zmieniałem, teraz mam od 3.0, w ogóle nie ma różnicy po zmianie

chodzi o wartości jakie pokazuje program :)



#18 OFFLINE   lukaszbia

lukaszbia
  • 87 postów
  • Dołączył: 19-07-2014
  • Skąd: Białystok
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 maja 2017 - 13:15

Hehe, sorry, 0,76V



#19 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 maja 2017 - 15:23

Hehe, sorry, 0,76V

http://forum.omegakl...u/#entry1214353

 

pokręć śrubką na te 0,57V 


Edytowany przez robert514, 07 maja 2017 - 15:24.


#20 OFFLINE   lukaszbia

lukaszbia
  • 87 postów
  • Dołączył: 19-07-2014
  • Skąd: Białystok
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 maja 2017 - 16:00

jest o,57V ale poza tym żadnych zmian ani w parametrach ani w pracy