Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Demontaż chłodnicy spalin 2.5 DTI - jak to zrobić?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
6 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Trawal

Trawal
  • 39 postów
  • Dołączył: 05-02-2015
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 26 września 2016 - 20:45

Witam!! W swojej Omedze jestem na etapie wywalania EGR, zakupiłem już flansze i zaślepkę do kolektora wydechowego i zastanawiam się co zrobić z chłodnicą spalin. A) odkręcić rurkę dochodzacą z kolektora wydechowego do chłodniczki oraz odkręcić rurkę od chłodniczki do egr i tak zostawić? B) tak jak w punkcie A, z tym że zaślepić otwory po rurkach ? - jeśli tak to ma ktoś jakiś patent? C) wywalić całkiem tą chłodnicę? Tylko w jaki sposób, bo widzę że dochodzi tam płyn chłodniczy, tak więc musiałbym to dojście płynu jakoś zastąpić/wywalić, ale jak to zrobić? Poniżej foto tego o co pytam ;-) d751877953848aca6de96cb729cefec1.jpg Z góry dzięki za odpowiedzi;-) Wysłane z mojego MotoG3 przy użyciu Tapatalka



#2 OFFLINE   bolecq2

bolecq2
  • 243 postów
  • Dołączył: 09-12-2008
  • Skąd: Lipnik k./Osieka
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 27 września 2016 - 05:00

Niedawno to przerabialem i wybralem podpunkt A. Do tego wywalenie klapek, a w miejsce nich zaślepki z allegro. Wymiana wezykow podciśnień na silikonowe, przeróbka dolotu i czyszczenie filterka turbo według porad damianasz. Do tego nowe termostaty bmw, oliwa i wsio filtry

#3 OFFLINE   exequtor

exequtor
  • 296 postów
  • Dołączył: 15-02-2007
  • Skąd: Nowy Tomyśl
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 27 września 2016 - 05:30

Koledzy jakieś linki lub wymiaru do zaślepka i flansz muszę u siebie też zastępstwo egr

Edytowany przez exequtor, 27 września 2016 - 05:33.


#4 OFFLINE   Trawal

Trawal
  • 39 postów
  • Dołączył: 05-02-2015
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 27 września 2016 - 05:37

Zaślepki w kolektorze już mam. Jak przerobiłeś dolot? Co to i gdzie jest filterek od turbo i jak to się czyści? Czyli jak będę jeździł z tą niezaślepioną chłodnicą to nic się nie stanie? Wysłane z mojego MotoG3 przy użyciu Tapatalka

#5 OFFLINE   bolecq2

bolecq2
  • 243 postów
  • Dołączył: 09-12-2008
  • Skąd: Lipnik k./Osieka
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 27 września 2016 - 08:34

Koledzy jakieś linki lub wymiaru do zaślepka i flansz muszę u siebie też zastępstwo egr

Wszystko jest na forum, wystarczy poszukać.
Troche w tym temacie jest
http://forum.omegakl...92084-25-dti-zaślepienie-egr-i-pytanie-o-podciśnienie/

Zaślepki w kolektorze już mam.

Jak przerobiłeś dolot?

Co to i gdzie jest filterek od turbo i jak to się czyści?

Czyli jak będę jeździł z tą niezaślepioną chłodnicą to nic się nie stanie?

Wysłane z mojego MotoG3 przy użyciu Tapatalka
Dolot i czyszczenie filterka masz w sprawdzonych poradach silniki.
Ja zrobilem okolo 700km na zlot OE i do dom i nic sie nie dzieje, wszystko ok
Nawet na zlocie Olgierd podpial mi op-com i zadnych bledow nie bylo

#6 OFFLINE   Trawal

Trawal
  • 39 postów
  • Dołączył: 05-02-2015
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 29 września 2016 - 19:05

Ok, dzięki za pomoc!

 

A jeszcze mam takie pytanie, właśnie w związku z wywaleniem EGR, mam pytanie co do magistrali pod kolektorem. Czy mogę bez żadnych konsekwencji, odłączyć dwie elekryczne kostki co idą do kolektora? W sensie wywalić całkiem, taką jedną kostkę z podciśnieniami co idzie do takiej gruchy co jest na kolektorze?



#7 OFFLINE   rififi

rififi
  • 71 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 30 września 2016 - 08:34

Czy nie wystarczy zaślepienie wężyka podciśninia sterujęcego zaworem EGR ?