Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Nie ma iskry po peknieciu korby.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
4 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Kubakuba

Kubakuba
  • 4 postów
  • Dołączył: 26-09-2016
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 26 września 2016 - 19:43

Rok:95
Silnik:x20xev 2.0 16v
Witam, mamy z kolega pewien problem... Ale od poczatku.
Kolega zatarl silnil w omedze(pekla korba)
Korba udezyla w czujnik polozenia walu i go rozwalila. Kupilismy nowy silnik(rocznik 97)
Silnik wsadzony wszystko popodpinane, czyjnik walu wymieniony na nowy oryginalny siemensa. Cewki zaplonowe przeloone ze starego silnika, czujnik stuku i walkow rozrzadu zostaly z tego nowego. Aku naladowane do pelna, a samochod kreci lecz nie odpala. Nie ma iskry, pompa paliwa nie podaje paliwa oraz nie swieci sie w ogóle check(nawet po przekreceniu na zaplon kiedy to powinien sie zapalac i gasnac) kostka od czujnika walka pomierzona i diagnoza-brak napiecia na czujnik... I tu mam takie pytanie, czy korba ktora rozwalila stary czujnik mogla zrobic jakies zwarcie ktore upaliloby komputer? Czy winowajcy szukac gdzie indziej? Z gory dzieki za odp.

Dodam jeszcze ze elektrozawor egr tez jest z tego nowego silnika bo stary mial ulamany krociec na przewod, ale to chyba roznicy nie robi.

Aktualizacja...
Napiecie na pinach 3 i 2 czujnika walkow rozrzadu wynosi 1.77V
Na 3 i 2 walu 0V a raz zaraz po dolozeniu miernika skoczylo na 5v i spadlo do zera
Oczywiscie pomiary na wlaczonym zaplonie.
Dodatkowo na czujniku walu na 3 nie ma przejscia z masa.
I z jednego tematu wyczytalem ze piny w kostkach czujnikow odpowiadaja takim pina w kostce kompa:
Do czujnika wału korbowego P35
PIN 2 ECU - PIN 3 CZUJNIKA - brązowo czerwony
PIN 3 ECU - PIN 2 CZUJIKA - szaro czerwony
PIN 21 ECU - PIN 1 CZJNIKA - szaro czarny

Do czujnika wałka rozrządu P47
PIN 2 ECU - PIN 3 CZUJNIKA - brązowo zielony
PIN 4 ECU - PIN 2 CZUJNIKA - szaro czerwony
PIN 22 ECU - PIN 1 CZUJNIKA - szaro czarny

A u mnie jest to tak:
Czyjnik walu
3-35 ecu
2-16 ecu
1-18 ecu
Czujnik walkow
3-2 ecu(tylko tutaj sie zgadza)
2-23 ecu
1-31 ecu
Na dodatek sa jakies kable razem poskrecane i zaizolowane (foto jak bede w domu), tak powinno byc czy trafilismy na samochod po jakims "januszu" elektryki? :p

Edytowany przez Kubakuba, 26 września 2016 - 20:55.




#2 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 września 2016 - 22:11

tu masz opis

http://forum.omegakl...ow-benzynowych/

 

a złącza za akumulatorem sprawdzałeś?

czujniki załóż ze starego silnika


Edytowany przez robert514, 26 września 2016 - 22:29.


#3 OFFLINE   Kubakuba

Kubakuba
  • 4 postów
  • Dołączył: 26-09-2016
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 27 września 2016 - 09:48

Za akumulatorem, czyli? Chodzi ci o przejscie z czujnika do akumulatora? Jesli tak to po wpieciu sie w mase czujnika walkow i plusa aku jest 12.50v a czyjnika walu zero.

#4 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 września 2016 - 10:48

chodzi mi o przejście wiązki silnika do wiązki karoserii, duże okrągłe złącza



#5 OFFLINE   Kubakuba

Kubakuba
  • 4 postów
  • Dołączył: 26-09-2016
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 27 września 2016 - 11:20

Aaa ze zlacza ze kostki :p tak, posprawdzane, zapsikane kontaktem