Silnik:x20xev 2.0 16v
Witam, mamy z kolega pewien problem... Ale od poczatku.
Kolega zatarl silnil w omedze(pekla korba)
Korba udezyla w czujnik polozenia walu i go rozwalila. Kupilismy nowy silnik(rocznik 97)
Silnik wsadzony wszystko popodpinane, czyjnik walu wymieniony na nowy oryginalny siemensa. Cewki zaplonowe przeloone ze starego silnika, czujnik stuku i walkow rozrzadu zostaly z tego nowego. Aku naladowane do pelna, a samochod kreci lecz nie odpala. Nie ma iskry, pompa paliwa nie podaje paliwa oraz nie swieci sie w ogóle check(nawet po przekreceniu na zaplon kiedy to powinien sie zapalac i gasnac) kostka od czujnika walka pomierzona i diagnoza-brak napiecia na czujnik... I tu mam takie pytanie, czy korba ktora rozwalila stary czujnik mogla zrobic jakies zwarcie ktore upaliloby komputer? Czy winowajcy szukac gdzie indziej? Z gory dzieki za odp.
Dodam jeszcze ze elektrozawor egr tez jest z tego nowego silnika bo stary mial ulamany krociec na przewod, ale to chyba roznicy nie robi.
Aktualizacja...
Napiecie na pinach 3 i 2 czujnika walkow rozrzadu wynosi 1.77V
Na 3 i 2 walu 0V a raz zaraz po dolozeniu miernika skoczylo na 5v i spadlo do zera
Oczywiscie pomiary na wlaczonym zaplonie.
Dodatkowo na czujniku walu na 3 nie ma przejscia z masa.
I z jednego tematu wyczytalem ze piny w kostkach czujnikow odpowiadaja takim pina w kostce kompa:
Do czujnika wału korbowego P35
PIN 2 ECU - PIN 3 CZUJNIKA - brązowo czerwony
PIN 3 ECU - PIN 2 CZUJIKA - szaro czerwony
PIN 21 ECU - PIN 1 CZJNIKA - szaro czarny
Do czujnika wałka rozrządu P47
PIN 2 ECU - PIN 3 CZUJNIKA - brązowo zielony
PIN 4 ECU - PIN 2 CZUJNIKA - szaro czerwony
PIN 22 ECU - PIN 1 CZUJNIKA - szaro czarny
A u mnie jest to tak:
Czyjnik walu
3-35 ecu
2-16 ecu
1-18 ecu
Czujnik walkow
3-2 ecu(tylko tutaj sie zgadza)
2-23 ecu
1-31 ecu
Na dodatek sa jakies kable razem poskrecane i zaizolowane (foto jak bede w domu), tak powinno byc czy trafilismy na samochod po jakims "januszu" elektryki?
Edytowany przez Kubakuba, 26 września 2016 - 20:55.