Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Siłowanie się z kierownicą


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
10 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Ajejek

Ajejek
  • 14 postów
  • Dołączył: 02-04-2016
  • Skąd: Komary
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 września 2016 - 10:36

Witam. W mojej omci zauważyłem, że po dłuższym postoju (3-4 dni) po odpaleniu silnika, skręcając  kierownicą (w lewo) po około pół obrotu kierownicą, muszę się siłować z kierownicą, po czym efekt znika i pojawia się troszkę przed maksymalnym skrętem w lewo. Dzisiaj akurat miałem to dość mocno, lecz już drodze powrotnej ze sklepu (2-3 minuty drogi ) wszystko działa normalnie. Czy ktoś spotkał się z czym takim? To może być pompa od wspomagania? A może jakiś element zawieszenia "trze" o coś? A może znacie jakiś fajny sposób na zdiagnozowanie problemu? Płyn od wspomagania sprawdzałem i jest wporządku. Niestety nie mam możliwości wjechania na kanał (narazie). Pozdrawiam
Omega B 98 r. X20XEV sedanka





#2 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 21 września 2016 - 23:15

ja bym obstawiał łożyska mcpersona

#3 OFFLINE   zico

zico

    :)

  • 377 postów
  • Dołączył: 22-07-2010
  • Skąd: Poznań/Zielona Góra
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 22 września 2016 - 07:10

ja bym obstawiał łożyska mcpersona

Jeżeli to by były łożyska to bardziej by halasowalo przy skręcie niż był by opór przy kreceniu. U siebie taki objaw miałem jedno łożysko się rozsypało.

#4 OFFLINE   Ajejek

Ajejek
  • 14 postów
  • Dołączył: 02-04-2016
  • Skąd: Komary
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 września 2016 - 08:50

Powiem tak, jedno łożysko zostało wymienione (drugie czeka na swoją kolej). Co prawda te wymienione dawniej mi już "skrzypiało". Po jego wymianie zbyt dużej poprawy nie zauważyłem, ba! Czasmi podczas skręcania kierownicą, słuchac strzelanie( po przyglądnięciu się kolumnie, strzela sprężyna). Po raz 2-gi to wszystko rozebrałem, znowu skręciłem i problem powtórzył się po ok 2 tygodniach. 



#5 OFFLINE   zico

zico

    :)

  • 377 postów
  • Dołączył: 22-07-2010
  • Skąd: Poznań/Zielona Góra
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 22 września 2016 - 11:22

Poduchy gumowe też wymieniales?

#6 OFFLINE   Ajejek

Ajejek
  • 14 postów
  • Dołączył: 02-04-2016
  • Skąd: Komary
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 września 2016 - 12:46

Jeżeli poducha to ten element gumowy w który wchodzi łożysko... to tak ;)  Chyba znalazłem sprawce. Od strony pasażera cały drążęk kierowniczy lata (dosłownie) trzymają go tylko śruby a tuleje lataja jak chcą (tak słabo, że osłona gumowa je sama odpycha). To już wiem co muszę zrobić na cito. To może być sprawca ?



#7 OFFLINE   zico

zico

    :)

  • 377 postów
  • Dołączył: 22-07-2010
  • Skąd: Poznań/Zielona Góra
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 22 września 2016 - 14:48

Moze

#8 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 23 września 2016 - 10:48

Jeżeli to by były łożyska to bardziej by halasowalo przy skręcie niż był by opór przy kreceniu. U siebie taki objaw miałem jedno łożysko się rozsypało.

 

U mnie np. coś stanęło dęba i wcale łożyskiem nie można było obrócić a opory tego przenosiły się na pompę wspomagania...


Dodany obrazek


#9 OFFLINE   Ajejek

Ajejek
  • 14 postów
  • Dołączył: 02-04-2016
  • Skąd: Komary
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 września 2016 - 19:30

Obydwa drążki kierownicze wymienione i problem nadal jest.... Może to być z winy pompy wspomagania, bo np. nie trzyma ciśnienia w układzie? Jak się auto lekko rozgrzeje, to problem znika.... nie wiem


Edytowany przez Ajejek, 28 września 2016 - 19:30.


#10 OFFLINE   cool84

cool84
  • 57 postów
  • Dołączył: 25-11-2011
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 28 września 2016 - 21:21

pompa w tym czasie pracuje normalnie czy jakoś głośniej? próbowałeś wymieniać płyn? może jest stary



#11 OFFLINE   Ajejek

Ajejek
  • 14 postów
  • Dołączył: 02-04-2016
  • Skąd: Komary
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 września 2016 - 08:52

NIe słysze żadnych niepokojących dzwięków, płyn wygląda czyściutko