Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wysoka temperatura


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
25 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Kuba.ukf

Kuba.ukf
  • 25 postów
  • Dołączył: 05-09-2016
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 14 września 2016 - 05:04

Rok:2000
Silnik:3.0

Witam. Mam chyba dosyć spory problem ze swoją omegą. Normalnie temperatura dochodzi do 98*, ale 2x wskazówka poszła na czerwone pole. Mechanik obstawia zapowietrzenie układu (zalany wodą, tak kupiłem) lub pęknięcie tulei.
Dziś będzie zalewana płynem i odpowietrzana. Co jeszcze sprawdzić jeżeli odpowietrzenie nie pomoże?



#2 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 14 września 2016 - 05:52

przede wszystkim czujnik 1 biegu wentylatorów, wymień go na nowy

#3 OFFLINE   Kuba.ukf

Kuba.ukf
  • 25 postów
  • Dołączył: 05-09-2016
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 14 września 2016 - 06:13

Wczoraj ją odpaliłem, pracowała na postoju i się nie zagrzala. Przejechalem pół kilometra wolną jazdą i się zagrzala, o ile dobrze pamiętam wentylator nie pracował. Drugim razem podczas szybszej jazdy temperatura skakala między 95, a 98. Po zatrzymaniu się wentylator pracował przez chwilę.

Edit:
Odlaczona jest sprezarka klimatyzacji, założony pasek od wersji bez klimy. To może być przyczyną?

Edytowany przez Kuba.ukf, 14 września 2016 - 09:01.


#4 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 14 września 2016 - 13:53

klima i pasek nie ma z tym nic wspólnego.
Wymień czujnik zanim padnie UPG

#5 OFFLINE   Kuba.ukf

Kuba.ukf
  • 25 postów
  • Dołączył: 05-09-2016
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 14 września 2016 - 15:33

Czujnik zakupiony, dziś późnym wieczorem dam znać czy pomogło.

#6 OFFLINE   Kuba.ukf

Kuba.ukf
  • 25 postów
  • Dołączył: 05-09-2016
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 14 września 2016 - 22:13

Problem wentylatorów rozwiązany. Zalana nowym płynem. Podczas jazdy temperatura ok, zatrzymałem się na chwilę żeby zalać gazolu a wskazówka fik do końca skali. Jeszcze zapowietrzona? Po odkręceniu korka zszedł cały płyn w dół.

#7 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1 240 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 14 września 2016 - 22:33

Dolać i sprawdzić czy nie ma wycieków

#8 OFFLINE   Kuba.ukf

Kuba.ukf
  • 25 postów
  • Dołączył: 05-09-2016
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 14 września 2016 - 22:42

Ok, dzięki za odpowiedź.

#9 OFFLINE   Kuba.ukf

Kuba.ukf
  • 25 postów
  • Dołączył: 05-09-2016
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 26 września 2016 - 21:46

Od wczoraj znów coś się dzieje, a mianowicie: Szybko rosnąca temperatura płynu chlodniczego na niskich obrotach . Czujnik wymieniony i to samo. Pompa siadła? Dodam jeszcze że po zgaszeniu silnika i włączeniu zapłonu wskazówka od razu spada w dół z czerwonego pola na około 98*. Wentylatory pracują normalnie, a i przy maksymalnej temperaturze nie słychać by płyn się gotował.

#10 OFFLINE   zico

zico

    :)

  • 377 postów
  • Dołączył: 22-07-2010
  • Skąd: Poznań/Zielona Góra
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 26 września 2016 - 22:01

Prawdopodobnie na zegarach przeklamuje temperaturę. Podłącz pod kompa i będziesz wiedział.

#11 OFFLINE   Kuba.ukf

Kuba.ukf
  • 25 postów
  • Dołączył: 05-09-2016
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 26 września 2016 - 22:04

Też tak myślę, a szaman wymienił mi nie ten czujnik o którym mu mówiłem

#12 OFFLINE   Kuba.ukf

Kuba.ukf
  • 25 postów
  • Dołączył: 05-09-2016
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 24 października 2016 - 15:43

I znów problem. Na postoju temperatura cacy trzyma 98*, po wrzuceniu na D i przejechaniu kilku metrów wskazówka się podnosi na maxa. Zatrzymuje się, wrzucam na P i temperatura spada. Co jest grane?

#13 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 24 października 2016 - 20:17

a na Pb ?



#14 OFFLINE   Kuba.ukf

Kuba.ukf
  • 25 postów
  • Dołączył: 05-09-2016
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 24 października 2016 - 20:46

A nie sprawdzalem. Jakie miało by to znaczenie?

#15 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 października 2016 - 22:26

A nie sprawdzalem. Jakie miało by to znaczenie?

Przeczytaj o ubogiej mieszance i o szkodach jakie czyni w silnikach spalinowych.



#16 OFFLINE   Kuba.ukf

Kuba.ukf
  • 25 postów
  • Dołączył: 05-09-2016
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 25 października 2016 - 10:02

Na pb to samo.

#17 OFFLINE   myju

myju
  • 31 postów
  • Dołączył: 19-06-2011
  • Skąd: Lipinki Łużyckie/ / Żary
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 25 października 2016 - 11:28

Sprawdź węże w okolicach zaworu nagrzewnicy, jak masz gaz to pewnie wpiety jest tam trójnik który prowadzi ciecz do parownika. Mi w tym miejscu uciekał płyn i miałem podobne objawy. Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka

#18 OFFLINE   Kuba.ukf

Kuba.ukf
  • 25 postów
  • Dołączył: 05-09-2016
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 27 października 2016 - 22:07

Trochę posiedzialem przy parchu i: Wentylatory wszystkie na raz zalaczaja się przy temperaturze ponad 100* (wcześniej żaden nie pracuje) Po podpięciu pod kompa lekko przeklamuje temperaturę na zegary Przypadkowo odkryłem że kabel od masy przy aku jest tak gorący,ze aż parzy Wina masy?

#19 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 27 października 2016 - 22:57

a po zmostkowaniu górnego czujnika odpala pierwszy bieg ? 

 

 

 

kleme możesz poprawić a nawet powinieneś, sprawdź tez stan plecionki silnik-sanki, jest przykręcona do oczka miedzy miską a sprężarką klimy


Edytowany przez barteklodz, 27 października 2016 - 23:00.


#20 OFFLINE   Kuba.ukf

Kuba.ukf
  • 25 postów
  • Dołączył: 05-09-2016
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 28 października 2016 - 07:52

Po zmostkowaniu odpalaja wszystkie na raz na pierwszym biegu.