Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Brak biegów w 2.5 TD automat- nowy selektor


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
8 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   KrzysiekWrocław

KrzysiekWrocław
  • 5 postów
  • Dołączył: 31-08-2016
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 31 sierpnia 2016 - 09:23

Rok: 1995
Silnik: 2,5 TD

 

Witam. 

Mam małe doświadczenie z automatami, dlatego proszę o porady. Uszkodził mi się selektor- jedna blaszka na styku po prostu się przepaliła i ułamała. Skrzynia przechodziła w tryb awaryjny i jeździła, bez 1 biegu (możliwe, że brak styku to powodował).

Wymieniłem z innego selektora blaszki, zamontowałem i po uruchomieniu błędu skrzyni nie ma, nie wskakuje żaden błąd, ale też żaden bieg. Załącza tylko bieg wsteczny, D, 1, 2, 3, nie załącza żadnego biegu.

Zamontowałem ponownie uszkodzony selektor i ponownie działa ale tylko w trybie awaryjnym.

 

Co może być przyczyną? Skrzynia do tej pory działała bez zastrzeżeń, cicho i płynnie. Czy po wymianie selektora wymagane jest podłączenie pod komputer, czy może padł również sterownik skrzyni dlatego nie odczytuje pozycji? 

A może po prostu przy wymianie selektora trzeba zrobić jakiś myk?





#2 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 sierpnia 2016 - 17:55

selektor dobrze ustawiony?

jak przełaczasz biegi ręcznie to kontrolki dobrze się świecą przy każdej pozycji? 



#3 OFFLINE   KrzysiekWrocław

KrzysiekWrocław
  • 5 postów
  • Dołączył: 31-08-2016
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 31 sierpnia 2016 - 18:21

Nie sprawdzałem tego przy tym sprawnym, ale teraz przed tym zanim wskoczy błąd skrzyni świecą wszystkie.

 

Montowałem przy pozycji lewarka P, jest możliwość ułożenia selektora w innej pozycji niż odpowiedni bieg? Wydawało mi się, że nie ma takiej możliwości z powodu wycięć na czpieniu od skrzyni biegów na który nakłada się ten selektor.
Ktoś mi podpowiadał, ze powinno się go montować na jakimś biegu, ale jakim to już się nie dowiedziałem. Ogólnie biegi się przełączają, tylko na sprawnym selektorze w ogóle nie wskakuje żaden bieg oprócz wstecznego a komputer nie odczytuje błędu skrzyni. 


Edytowany przez KrzysiekWrocław, 31 sierpnia 2016 - 18:22.


#4 OFFLINE   zico

zico

    :)

  • 377 postów
  • Dołączył: 22-07-2010
  • Skąd: Poznań/Zielona Góra
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 01 września 2016 - 22:19

Wymień ten selektor na uzywany sprawny, i zrób tak jak radzi machony79, najlepiej miec kogoś do pomocy przy ustawianiu selektora. Jeden w kanale, drugi w aucie.



#5 OFFLINE   KrzysiekWrocław

KrzysiekWrocław
  • 5 postów
  • Dołączył: 31-08-2016
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 02 września 2016 - 10:28

Co rozumiecie przez poprawne ustawienie selektora? Po ściągnięciu wodzika ustawiać jego pozycję wraz ze skrzynią do pasującej? Zsynchronizować jego położenie do pozycji lewarka? 



#6 OFFLINE   zico

zico

    :)

  • 377 postów
  • Dołączył: 22-07-2010
  • Skąd: Poznań/Zielona Góra
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 02 września 2016 - 16:47

Prawidłowo po założeniu wszystkie kontrolki przy lewarki powinny się palić tak jak drzwignia: czyli jest na P pali się dioda przy P i tak po kolei. Sprawdź jeszcze czy odpala silnik na P i N.


Edytowany przez zico, 02 września 2016 - 16:49.


#7 OFFLINE   KrzysiekWrocław

KrzysiekWrocław
  • 5 postów
  • Dołączył: 31-08-2016
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 05 września 2016 - 07:18

Jest namieszane. Od pozycji P do D jest ok. Później zaczyna się kepisz. Przy D, zaświeca się N po czym wszystkie się zapalają idąc dalej, przy 3 zaświeca D i wszystkie zapalają, przy 2 - bieg 3 itd. Włączając 1 zapala się 1 po czym zmeniając na 2 zapala się 3, wracając na 1 zapala się 2.

 

Spróbuje ściągnąć selektor i wyregulować wodziki jeszcze. 



#8 OFFLINE   zico

zico

    :)

  • 377 postów
  • Dołączył: 22-07-2010
  • Skąd: Poznań/Zielona Góra
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 05 września 2016 - 12:58

Dasz radę, trochę cierpliwości i ustawisz.



#9 OFFLINE   KrzysiekWrocław

KrzysiekWrocław
  • 5 postów
  • Dołączył: 31-08-2016
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 07 września 2016 - 08:23

Byłem na kompie, ustawiłem i dopiero się cyrk zaczął ;-) Kontrolki się zaczęły zgadzać z położeniem lewarka, jednak ruszał do przodu tylko ze "śniezki" z pozycji D, później już jakby szedł normalnie, ale skrzynia nie działała prawidłowo, mieszała biegami strasznie, góra- dół, dół, góra- jadąc po prostej równej drodze. Finalnie wyskoczył ponownie błąd skrzyni już na samym wstępie- nie muszę nawet odpalać silnika tylko przy włączonym zapłonie. W trybie awaryjnym jechało mozolnie ale powoli do przodu, aż w końcu w ogóle przestała jechać. Jest tylko bieg wsteczny, kontrolki się przy skrzyni nie świeca żadne. 
Czekam na wolne stanowisko u mechanika. W jednym powiedzieli, że to walnięta skrzynia a jej regeneracja to ok 3tys zł, w innym - wydaje mi się bardziej renomowanym dziadzia powiedział, że po prostu się "taśma skończyła" odpowiedzialna za jazdę do przodu. Niby koszt ma się zmieścić do 1 tys, także jak dla mnie jeszcze nie jest źle. Mam nadzieję, że to jest ten problem.