Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Klapy wirowe 2.2 DTi 120 KM


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
6 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   scyzoryk0

scyzoryk0

    Mam Opla wiec tu jestem:)

  • 411 postów
  • Dołączył: 03-08-2010
  • Skąd: Chojnów-Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 31 sierpnia 2016 - 06:50

jak w temacie

 

pytanie czy siłownik ten co steruje klapami na kolektorze tam kolo filtra oleju , dostaje podciśnienie po odpaleniu czy dopiero w trakcie jazdy gdy sa one sterowane ?

 

 

Rok: 2002
Silnik: 2.2 dti 120 km





#2 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 31 sierpnia 2016 - 20:23

zamykają się przy mocniejszym obciążeniu, steruje podciśnienie



#3 OFFLINE   scyzoryk0

scyzoryk0

    Mam Opla wiec tu jestem:)

  • 411 postów
  • Dołączył: 03-08-2010
  • Skąd: Chojnów-Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 01 września 2016 - 06:58

Wiem jak działają , ale chodzi mi czy podciśnienie jest tam po odpaleniu auta , czy w momencie sterowania , może ktos na forum kiedyś sprawdzał tak z ciekawości ?

 

bo u mnie po odpaleniu idzie tam podciśnienie , i nie wiem czy tak ma być czy mam uszkodzony zaworek przy chłodnicy.



#4 OFFLINE   scyzoryk0

scyzoryk0

    Mam Opla wiec tu jestem:)

  • 411 postów
  • Dołączył: 03-08-2010
  • Skąd: Chojnów-Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 18 września 2016 - 17:39

proszę o info jak ktoś się dowie )



#5 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 18 września 2016 - 21:30

bo u mnie po odpaleniu idzie tam podciśnienie

 

Tak jak w każdym klekocie z klapami wirowymi podciśnienie musi "iść", by je otworzyć w odpowiedniej dla obrotów silnika pozycji.

W stanie spoczynku (silnik OFF) klapy są w pozycji zamkniętej. 


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#6 OFFLINE   scyzoryk0

scyzoryk0

    Mam Opla wiec tu jestem:)

  • 411 postów
  • Dołączył: 03-08-2010
  • Skąd: Chojnów-Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 19 września 2016 - 04:50

Hmm na zdjęciach w internecie widać że klapy są otwarte przy wyjętym kolektorze

#7 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 września 2016 - 09:34

gruszka(podciśnienie) zamyka klapki, bez podciśnienia będą otwarte (sprężyna)

chyba że się przyblokują nagarem to zostaną w jednej pozycji, ewentualnie odpadną albo się urwie ramie gruszki podciśnienia 

u ojca w klekocie 3 klapki były w głowicy (kanały są mniejszej średnicy, do zaworu nie sięgnie), klapek nie ma, auto jeździ