jak w temacie
pytanie czy siłownik ten co steruje klapami na kolektorze tam kolo filtra oleju , dostaje podciśnienie po odpaleniu czy dopiero w trakcie jazdy gdy sa one sterowane ?
Rok: 2002
Silnik: 2.2 dti 120 km
Napisany 31 sierpnia 2016 - 06:50
jak w temacie
pytanie czy siłownik ten co steruje klapami na kolektorze tam kolo filtra oleju , dostaje podciśnienie po odpaleniu czy dopiero w trakcie jazdy gdy sa one sterowane ?
Rok: 2002
Silnik: 2.2 dti 120 km
Napisany 31 sierpnia 2016 - 20:23
zamykają się przy mocniejszym obciążeniu, steruje podciśnienie
Napisany 01 września 2016 - 06:58
Wiem jak działają , ale chodzi mi czy podciśnienie jest tam po odpaleniu auta , czy w momencie sterowania , może ktos na forum kiedyś sprawdzał tak z ciekawości ?
bo u mnie po odpaleniu idzie tam podciśnienie , i nie wiem czy tak ma być czy mam uszkodzony zaworek przy chłodnicy.
Napisany 18 września 2016 - 21:30
bo u mnie po odpaleniu idzie tam podciśnienie
Tak jak w każdym klekocie z klapami wirowymi podciśnienie musi "iść", by je otworzyć w odpowiedniej dla obrotów silnika pozycji.
W stanie spoczynku (silnik OFF) klapy są w pozycji zamkniętej.
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
Napisany 19 września 2016 - 04:50
Napisany 19 września 2016 - 09:34
gruszka(podciśnienie) zamyka klapki, bez podciśnienia będą otwarte (sprężyna)
chyba że się przyblokują nagarem to zostaną w jednej pozycji, ewentualnie odpadną albo się urwie ramie gruszki podciśnienia
u ojca w klekocie 3 klapki były w głowicy (kanały są mniejszej średnicy, do zaworu nie sięgnie), klapek nie ma, auto jeździ