Witajcie. Potrzebuje pomocy, ewentualnie jakiejś porady lub wskazówki . Mam problem (mam nadzieję, że nie poważny ) z moim silnikiem . Tydzień temu w nieznanych okolicznościach znikł mi płyn ze zbiorniczka wyrównawczego . Zdziwiłem się ale płyn uzupełniłem i zobaczymy co dalej . Po 3 dniach jazdy odpaliłem rano silnik i było w porządku, silnik pracował normalnie. Natomiast po południu w trakcie jazdy zaczęły grać prawdopodobnie wszystkie zawory . zaglądnąłem pod maskę a tam prawie brak płynu chłodniczego w zbiorniczku . Szukałem wycieków płynu z każdej możliwej strony ale nic sucho wszędzie . Co do klepania zaworów to zmieniłem olej i filtr ale problem ustał tylko do wieczora . (Olej To Vavoline 10w40, Filtr oleju Bosch) . Klepanie z zaworów ustaje kiedy się podoba silnikowi . Niezależnie od temperatury silnika ,czy jego obrotów. Dzisiaj rano na przykład silnik tłukł zaworami przez chwile i przestał na resztę dnia aż do wieczora . Płyn po dolaniu znowu znikł (mniej więcej pół stanu zbiorniczka za dzień ). Nie mam pojęcia gdzie ten płyn spierdziela .. na Początku odniosłem wrażenie ze padła uszczelka pod głowicą a płyn dostaje się do oleju i przez to zawory się tłuką , ale stan oleju się nie podnosi olej czyściutki żadnego masła pod korkiem ani na miarce oleju , Dymić nie dymi . Nie wiem .. Pomóżcię doradźcie
PS. Omega jeździ na podtlenku Gazu
Edytowany przez TeddyX20XEV, 29 sierpnia 2016 - 22:15.