Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

po przeszczepie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
12 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   cool84

cool84
  • 57 postów
  • Dołączył: 25-11-2011
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 28 sierpnia 2016 - 15:58

Rok:1997
Silnik:2.0/2.5

Witam po przeszczepie silnika z 2.0 na 2.5 pod akumulatorem znajduje się kostki 6 pinowe koloru szarego, jeżeli je zepnę na zegarach zapala się choinka i zaczyna mrugać chek. Po rozłączeniu wszystko jest git tylko brak świateł cofania i przeciwmgielnych, a palą się tc i abs ale to chyba inna historia. Nie wiem o co kaman może powinienem zamienić jakieś przewody w tych kostkach?

 

Światła ogarnięte nie miało to związku z tą wtyczką.

Załączone pliki


Edytowany przez cool84, 28 sierpnia 2016 - 21:55.




#2 OFFLINE   cool84

cool84
  • 57 postów
  • Dołączył: 25-11-2011
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 01 września 2016 - 05:35

Witam, sczytałem błędy 87, 31 i 35. Mogą one mieć związek z tą wtyczką??



#3 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 01 września 2016 - 06:40

te kostki odpowiadają też za chłodzenie silnika., czyli wentylatory, klima



#4 OFFLINE   cool84

cool84
  • 57 postów
  • Dołączył: 25-11-2011
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 01 września 2016 - 18:04

87 to właśnie błąd klimy (przekaźnik włączania sprężarki zwarcie do masy) może wywalać ten błąd przez tą kostkę?? wentylatory niby się kręcą, na pewno na pierwszym biegu. Jak to podłączyć żeby było dobrze??



#5 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 01 września 2016 - 18:57

zmieniałeś wiązki pod maska?



#6 OFFLINE   cool84

cool84
  • 57 postów
  • Dołączył: 25-11-2011
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 01 września 2016 - 20:43

tz wiązkę silnika? tak razem ze sterownikiem silnika



#7 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 01 września 2016 - 21:05

no to ok.... a wiązkę od złącza X58 (szara kostka pod aku) do wentylatorów, klimy i do skrzynki z przekaźnikami?

 

2.0 i 2.5 ma zupełnie inne przekaźniki ;) inne sterowanie klimą, inne przewody od klimy, wreszcie 2.5 na 2 wentylatory klimy a 2.0 jeden



#8 OFFLINE   cool84

cool84
  • 57 postów
  • Dołączył: 25-11-2011
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 01 września 2016 - 21:53

zgadza się, cała wiązka od wentylatorów (i wentylatory oczywiście) razem z całą skrzynką trójkątną jest z 2.5. Z tej wiązki wychodzą też przewody do chłodzenia sterownika, te obciąłem i przylutowałem do przewodów wystających za błotnika. Ale wątpię żeby to miało jakieś znaczenie, podłączałem ten wentylator w dwie strony i miał tylko prawe i lewe obroty



#9 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 01 września 2016 - 22:13

no to na schemacie by trzeba zobaczyć czy nie ma różnic w w złączu pod aku pomiędzy 2.0 a 2.5.

 

Schematy mam, mogę podesłać (po niemiecku, ale idzie ogarnąć). Niestety sam nie mam czasu teraz patrzeć



#10 OFFLINE   cool84

cool84
  • 57 postów
  • Dołączył: 25-11-2011
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 01 września 2016 - 22:17

ok podeślij, może się czegoś dopatrzę

 

jeśli na e mail to cool.poczta@interia.eu

 

dzięki za zainteresowanie :brawo:


Edytowany przez cool84, 01 września 2016 - 22:28.


#11 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 02 września 2016 - 05:15

Proszę :)

 

Miłej lektury

Załączone pliki



#12 OFFLINE   cool84

cool84
  • 57 postów
  • Dołączył: 25-11-2011
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 03 września 2016 - 07:31

Dzięki za schematy czarna magia jak dla mnie :/ wynalazłem ze szara wtyczka wychodząca z instalacji dawcy (2.5 95r) ma tylko 3 przewody a z mojej (2.0 97r) wychodzi 6 przewodów. Trzy z nich idą do przekaźnika spryskiwaczy którego nie ma w dwóch omciach, czyli i tak są zbędne, wyciąłem je dla pewności i dalej to jamo choinka na desce :angry: no i co najlepsze rozpinam szare kostki a na desce została dalej choinka i omcia unieruchomiona :( :( :(

pozostałe trzy przewody które są spięte tą kostką czyli:

czarny idzie do przekaźnika wentylatorów tego szarego

zielony idzie do przekaźnika wentylatorów koloru zielonego

czarno/biały idzie gdzieś do wiązki wentylatorów jakiś czujnik w chłodnicy albo sprężarka klimy



#13 OFFLINE   cool84

cool84
  • 57 postów
  • Dołączył: 25-11-2011
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 03 września 2016 - 09:44

szare kostki ogarnięte :clap:  przyczyną była nie przykręcona masa która leżała na podłożnicy i za każdy razem kiedy próbowałem zapiąć kostki to ją podnosiłem a wtedy nie masowała :thumbsup: