Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Webasto


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
323 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   pawelbuk

pawelbuk
  • 37 postów
  • Dołączył: 18-02-2008
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 24 marca 2008 - 14:13

Witam
W mojej OMIE mam zabudowane ustroistwo Eberspacher d3wz. Ponoć powinno dogrzewać układ poniżej 5 st. C. Niestety tego nie robi. Najprostszą metodą sprawdzenia jest pominięcie czujnika temperatury zewnętrznej (tego na 5 st. C) i zwarcie styków w jego wtyczce. Wtedy temperatura zewnętrzna nie gra roli i piec powinien zagadać!
MOJE PYTANIE BRZMI - GDZIE SZUKAĆ OWEGO CZUJNIKA ??? (moze ktoś ma inne pomysły jak sprawdzić piecyk?) - sporo o tych urządzeniach jest na www.elektroda.pl...
Dodam że auto jest z 2001 roku, w dodatku 2,2 DTI Kombi.



#2 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 24 marca 2008 - 14:59

Witam
W mojej OMIE mam zabudowane ustroistwo Eberspacher d3wz. Ponoć powinno dogrzewać układ poniżej 5 st. C. Niestety tego nie robi. Najprostszą metodą sprawdzenia jest pominięcie czujnika temperatury zewnętrznej (tego na 5 st. C) i zwarcie styków w jego wtyczce. Wtedy temperatura zewnętrzna nie gra roli i piec powinien zagadać!
MOJE PYTANIE BRZMI - GDZIE SZUKAĆ OWEGO CZUJNIKA ??? (moze ktoś ma inne pomysły jak sprawdzić piecyk?) - sporo o tych urządzeniach jest na www.elektroda.pl...
Dodam że auto jest z 2001 roku, w dodatku 2,2 DTI Kombi.



kolego wysil sie troche - rozwiazanie masz w tym dziale. uzyj szukajki




 


#3 OFFLINE   pawelbuk

pawelbuk
  • 37 postów
  • Dołączył: 18-02-2008
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 24 marca 2008 - 18:40

kolego wysil sie troche - rozwiazanie masz w tym dziale. uzyj szukajki[/quote]

No szukam i szukam, ale umiejscowienia czujnika nie znalazłem...Help!!!

#4 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 24 marca 2008 - 18:45

[quote name='pawelbuk']kolego wysil sie troche - rozwiazanie masz w tym dziale. uzyj szukajki[/quote]

No szukam i szukam, ale umiejscowienia czujnika nie znalazłem...Help!!![/quote]

to zle szukales. czujni temp zewnetrznej w twoim przypadku jest na srodku zderzaka pod rejestracja




 


#5 OFFLINE   pawelbuk

pawelbuk
  • 37 postów
  • Dołączył: 18-02-2008
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 24 marca 2008 - 21:19

Szukałem dobrze, i wcale nie chodziło mi o czujnik który informuje kierowcę o aktualnej temperaturze zewnętrznej!!! Chodzi mi o ten, który uruchamia dogrzewacz. Prawdopodobnie (analizujac schemat D3WZ) jest on zintegrowany w urządzeniu i wyczuwa aktualną temperaturę płynu w obiegu. Reasumując: urządzenie jak się nie odzywało tak się nie odzywa. Przyjdzie mi niestety odwiedzić serwis EBERSPACHER,A, chyba że ktoś wpadnie na inny pomysł jak je sprawdzić. Dym się nie wydobywa, śladów paliwa też nie ma, obieg cieczy jest, bo agregat jest ciepły jak i silnik jest rozgrzany. Pozdrawiam wszystkich i liczę na pomoc.

#6 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 24 marca 2008 - 21:23

Szukałem dobrze, i wcale nie chodziło mi o czujnik który informuje kierowcę o aktualnej temperaturze zewnętrznej!!! Chodzi mi o ten, który uruchamia dogrzewacz. Prawdopodobnie (analizujac schemat D3WZ) jest on zintegrowany w urządzeniu i wyczuwa aktualną temperaturę płynu w obiegu. Reasumując: urządzenie jak się nie odzywało tak się nie odzywa. Przyjdzie mi niestety odwiedzić serwis EBERSPACHER,A, chyba że ktoś wpadnie na inny pomysł jak je sprawdzić. Dym się nie wydobywa, śladów paliwa też nie ma, obieg cieczy jest, bo agregat jest ciepły jak i silnik jest rozgrzany. Pozdrawiam wszystkich i liczę na pomoc.


niestety w 1 poscie napisales

Najprostszą metodą sprawdzenia jest pominięcie czujnika temperatury zewnętrznej



nastepnym razem bardziej precyzyjnie formułuj pytanie




 


#7 OFFLINE   thomas

thomas
  • 245 postów
  • Dołączył: 15-01-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 24 marca 2008 - 21:56

To urządzenie uruchamia się kiedy dostanie informację z czujnika temp zewnętrznej ( w zderzaku - jak pisał Beast - wtedy kiedy temp jest <= +3 st. (nie +5 st. jak niektórzy - w tym nawet serwisanci - twierdzą) i przestaje pracować przy osiągnięciu przez silnik około 75 stopni. (urządzenie nie uruchamia się, lub przestaje pracować kiedy wyłączysz całkowicie wentylację auta) Ja opisywałem kiedyś swoje zmagania z tym czymś - więc poszukaj. W serwisie Eberspachera mieli mizerne pojęcie o wpięciu tego czegoś w instalację omegi. Też twierdzili, że jest osobny czujnik, tyle, że go nie znaleźli, chcieli mi "dorabiać" nowy czujnik i omijać fabryczne sterowanie - ale na szczęście się nie zgodziłem.
Jak możesz to sprawdź - oszukaj jakoś ten czujnik temp zewnętrznej (zwarcie, albo zapodaj w niego czymś zimnym).

Ogrzewanie słychać doskonale jak pracuje z zewnątrz i z wewnątrz auta. Poza tym - na jałowym biegu spalanie zamiast 0.6 L/h jest jakieś 1.2 - 1.3 l/h. Oczywiście ogrzewanie nie odpali, jak świeca żarowa będzie uszkodzona. To akurat komp serwisowy powinien pokazać w serwisie. (poza tym mogą ci ją wymontować i sprawdzić. Tak czy inaczej - polecam serwis. Jak znajdziesz moje posty - zobaczysz co jeszcze chcieli mi wymieniać - zupełnie niepotrzebnie :)

POzdr.
Czy świat się zmieni, gdy z młodych gniewnych wyrosną starzy wkur...eni?

#8 OFFLINE   sm210

sm210
  • 209 postów
  • Dołączył: 30-04-2007
  • Skąd: Zagłębie

Napisany 24 marca 2008 - 23:54

Nie jestem do końca pewien ale programikiem TECH2 dało się diagnozować piecyk

#9 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 marca 2008 - 11:55

Obawiam się, że czujnik temp. zewn nie ma tu nic do powiedzenia (bo niby jak miałby się wyłączyć dogrzewacz po osiągnięciu temp 75*C NA ZEWNĄTRZ auta :shock: :shock: ???) . ECU bierze temp z czujnika 2-pinowego obok termostatu. Można go ominąć ściągając wtyczkę z niego i odpalając auto (temp odczytywana przez ECU wynosi wtedy ok -50*C). Zapala się wtedy również check sygnalizują awarię czujnika temp. silnika. Po opdpięciu go ponownie (po zgaszeniu auta) check się nie pojawia.

#10 OFFLINE   thomas

thomas
  • 245 postów
  • Dołączył: 15-01-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 25 marca 2008 - 12:40

ArturL, Ja napisałem wyraźnie - "po osiągnięciu przez SILNIK temperatury około 75" stopni a nie jak na dworze zrobi się upał +75 stopni :mrgreen: - z resztą Twojej wypowiedzi się zgadzam.

Pozdr
Czy świat się zmieni, gdy z młodych gniewnych wyrosną starzy wkur...eni?

#11 OFFLINE   pawelbuk

pawelbuk
  • 37 postów
  • Dołączył: 18-02-2008
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 25 marca 2008 - 15:18

Dzisiaj podepnę interfejs i odpalę Techa2. Chociaż jak kiedyś próbowałem diagnozować dogrzewacz to wyskakiwał komunikat "No Way". Spróbować nie zaszkodzi. Jezeli dalej nic z tego nie wyjdzie, to sprawdzę, czy agregat jest zasilany, bo może problem tkwi w jakiś przekaźnikach i kabelkach. Sprawdziłem także pompkę obiegową (tą mocowaną na osłonie wentylatora) - po podaniu 12V zaczyna pracować... Pytanie co ją steruje - prawdopodobnie też piec...

#12 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 marca 2008 - 17:07

ArturL, Ja napisałem wyraźnie - "po osiągnięciu przez SILNIK temperatury około 75" stopni a nie jak na dworze zrobi się upał +75 stopni :mrgreen: - z resztą Twojej wypowiedzi się zgadzam.

Pozdr

No przecież napisałem Ci, że nie jest możliwe odczytanie temperatury przez ECU z czujnika w zderzaku - jak napisałeś!

To urządzenie uruchamia się kiedy dostanie informację z czujnika temp zewnętrznej ( w zderzaku - jak pisał Beast - wtedy kiedy temp jest <= +3 st. (nie +5 st. jak niektórzy - w tym nawet serwisanci - twierdzą)

ECU odczytuje temp. silnika z czujnika 2-pinowego przy termostacie. A Pawelbuk - na podst. Twojego postu, mógłby pomyśleć, że z czujnika w zderzaku...

#13 OFFLINE   thomas

thomas
  • 245 postów
  • Dołączył: 15-01-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 25 marca 2008 - 17:29

No przecież napisałem Ci, że nie jest możliwe odczytanie temperatury przez ECU z czujnika w zderzaku - jak napisałeś!


Nie - napisałeś:

Obawiam się, że czujnik temp. zewn nie ma tu nic do powiedzenia


Czyli uważasz, że dogrzewacz startuje, kiedy temp. płynu chłodniczego spadnie poniżej 3 stopni?

ECU odczytuje temp. silnika z czujnika 2-pinowego przy termostacie. A Pawelbuk - na podst. Twojego postu, mógłby pomyśleć, że z czujnika w zderzaku...

Nie sądzę żeby mógł tak pomyśleć :wink:

Poza tym, ja nic o ECU nie pisałem (bo ECU silnika nie steruje chyba takimi peryferiami) - tylko o tym "czymś" co steruje pracą dogrzewacza - musi mieć info o temp zewnętrznej - i moim zdaniem ma je "ze zderzaka" oraz o temp. silnika - i ma je z tego czujnika o którym Ty piszesz :wink: Ale oczywiście mogę się mylić.

Pozdrawiam
Czy świat się zmieni, gdy z młodych gniewnych wyrosną starzy wkur...eni?

#14 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 marca 2008 - 18:44

Oooo, kurde, a może ja się mylę? Tylko skąd dogrzewacz brałby sygnał o temperaturze 75*C - przecież nie z czujnika w zderzaku!. Ale to by oznaczało, że albo jest jakiś czujnik temp. w dogrzewaczu albo bierze tylko odczyty temp. z ECU, a ten z czujnika 2-pinowego obok termostatu.
Muszę jutro sprawdzić jakie i dokąd idą kable od czujnika w zderzaku.
U mnie dogrzewacz nie działa i próbowałem się z nim połaczyć kompem ale nic z tego - nie ma komunikacji ze sterownikiem w nim się znajdującym (pewnie padł).

#15 OFFLINE   pawelbuk

pawelbuk
  • 37 postów
  • Dołączył: 18-02-2008
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 25 marca 2008 - 21:46

Tak...po podłączeniu Opel Tech 2 komunikacja ze sterownikiem "ogrzewania postojowego" (tak to się w programie nazywa) niby jest, ale wyskakuje tylko napis "No Way !". Może jest on zablokowany na skutek usterki? Tego nie wiem. Co do dywagacji na temat czujnika temperatury, to uważam iż jest on wbudowany w urządzeniu Eberspacher D3WZ i działa na podstawie odczytu aktualnej temperatury płynu w obiegu - co jest jest logiczne i wynika ze schematu (załączam go). Chociaż ze schematu wynika także, że na wejście oznaczone "b" powinien zostać podany + z wyłącznika temperaturowego. Sam już nie wiem co o tym wszystkim sądzić. W razie co to posiadam więcej materiałów dotyczących tego ustroistwa. Mogę podesłać na maila. A może ktoś z Was ma schematy elektryczne serwisowe do Omegi, bo te z książek typu "Sam naprawiam " są mocno okrojone. Pozdrawiam http://forum.omegakl...es/d3wz_174.pdf

#16 OFFLINE   GREKU

GREKU
  • 89 postów
  • Dołączył: 08-01-2008
  • Skąd: W-Wa

Napisany 08 maja 2008 - 17:50

Witam Panów !
Czy ktoś tu i z Warszawy zna inny serwis Hydronica niż ten na ul. Madziarów w Warszawie bo jest drogi :mrgreen: (nie może i dobry ale za samą diagnozę czy działa hydronic biorą 150 zł - Lekka przesada ? Czy nie ?)
Dzieki z góry za info :grin:
Pozdrawiam
GREKU

#17 OFFLINE   fructon

fructon

    auto -serwis

  • 163 postów
  • Dołączył: 25-04-2007
  • Skąd: krakow
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 maja 2008 - 07:50

d3wz właczane jest osobnym czujnikiem a własciwie włacznikiem temperatury z tego co pamietam to jest on zabudowany w okolicach filtra przeciwpyłkowego do uruchomienia układ potrzebuje sygnał + z tego czujnika oraz sygnał z alternatora d+ czujnik temperatury w samym piecyku służy do wyłaczenia urządzenia po osiągnieciu zadanej temperatury płynu chłodniczego
auto serwis

#18 OFFLINE   SASIK

SASIK

    ** OMEGAlution **

  • 227 postów
  • Dołączył: 28-03-2007
  • Skąd: Pińczów

Napisany 25 stycznia 2010 - 20:43

d3wz właczane jest osobnym czujnikiem a własciwie włacznikiem temperatury z tego co pamietam to jest on zabudowany w okolicach filtra przeciwpyłkowego do uruchomienia układ potrzebuje sygnał + z tego czujnika oraz sygnał z alternatora d+ czujnik temperatury w samym piecyku służy do wyłaczenia urządzenia po osiągnieciu zadanej temperatury płynu chłodniczego

Odświeżam "starego kotleta"
Czy to by oznaczało, że do D3WZ wystarczy dołożyc pompe wody i pobawić się w podawanie sygnału (12V czy inne napięcie?) do odpowiednich kabelków dorzewacza (to widć na schemacie) i "od bidy" mamy ogrzewanie postojowe tylko tzeba by z godzinkę wcześniej wyjść do auta i je poprostu włączyć - co o tym myślicie?
Przedni napęd tylko dla dziewczynek !!
Sasik

#19 OFFLINE   Krzyś

Krzyś
  • 196 postów
  • Dołączył: 18-05-2007
  • Skąd: Białystok
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v 20SE

Napisany 25 stycznia 2010 - 21:44

witam Kolegów, chcę sprostować kilka nie do końca poprawnych wypowiedzi o funkcji dogrzewacza .aby on się załączył muszą być spełnione 3 warunki temperatura poniżej 6 stopni celcjusza na zewnątrz,zapalone auto i temp. płynu w układzie mniejsza niż 72 stopnie. Piec ma stały plus a po spełnieniu 3 warunków dostaje kolejne 2 napięcia 12 volt na piny,czyli z czujnika temp. zewnętrznej i z alternatora D+ . a sprawdzić piec łatwo
wykręcasz sterownik z pieca który jest przykręcony 4 śrubkami po jego wymontowaniu możesz sprawdzić czy wentylator działa podając mu napięcie( wentylator jest chyba 7 volt) i po wykręceniu świecy tak samo (świeca jest 8 volt) są jeszcze czujniki informujące dogrzewacz o temp w układzie na wejściu i wyjściu pieca mierzysz rezystancję na pinach do sterownika (pary niebieski i czerwony kolor)muszą mieć podobną rezystancję. potem możesz sprawdzić pompkę dozującą chwilowe podanie napięcia 12v powoduje takt membrany w środku pompy jeżeli to sprawdzisz i będzie okej to pozostaje podjechać do serwisu ebera o odblokowanie ogrzewania bo jest zablokowane.jak będziesz miał jakieś pytanka to pisz pozdro.

a z jakiego czujnika temp bierz sygnał to nie wiem, muszę sprawdzić ale kolega Fructon ma rację.dogrzewacz ma swój czujnik który mierzy temp powietrza zasysającego.Tak jest w wielu autach Sharan Galaxy Alhambra i wiele innych nawet gdy jest klimatronic.
Krristof

#20 OFFLINE   Szymek2_2

Szymek2_2
  • 52 postów
  • Dołączył: 19-04-2008
  • Skąd: warszawa

Napisany 26 stycznia 2010 - 15:29

Nie wiem jak u was , ale u mnie w samochodzie jest 4 warunek niezbedny do uruchomienia sie dogrzewacza tzn właczone ogrzewanie w samochodzie. Jeszcze nigdy dogrzewacz nie uruchomił sie bez włączonego ogrzewania. Przy sprawdzaniu dogrzewacza proponuje ustawic temperature na "HI". Powinien sie właczyć w przeciągu minuty.
Chociaz nie wiem dlaczego jeżeli zaraz po uruchomieniu samochodu włączam ogrzewanie dogrzewacz nie wącza się. Trzeba odczekać chwilę żeby silnik pochodzi np z 2-3 min. i wtedy dopiero po właczeniu climatronika dogrzewacz rusza.