Cześć ludziska.
Jeśli macie ochotę na trochę wiedzy fachowej to polecam obejrzenie kilku filmów z przewodami hamulcowymi.
Filmy powstają w odpowiedzi na notorycznie pojawiające się pytania jak np.
- jakie ciśnienie panuje w układzie hamulcowym?
- co lepsze na przewody hamulcowe sztywne: rurka miedziana czy stalowa?
- dlaczego producenci samochodów nie użytkują na pierwszy montaż przewodów na rurkach miedzianych?
- czy każda rurka miedziana nadaje się na układ hamulcowy?
- jakie maksymalne ciśnienie wytrzymają przewody hamulcowe?
- czym różnią się przewody elastyczne gumowe od przewodów teflonowych w oplocie?
- jak zakuwać przewody hamulcowe sztywne ( ile jest typów zakuć i jak je wykonywać ) ?
jak zaznaczyłem filmy jeszcze powstają i powstawać będą.
Póki co gotowy jest pakiet przedstawiający jak zachowują się poszczególne przewody przy różnych ciśnieniach:
- nominalnym ciśnieniu pracy ( w samochodowych układach hamulcowych waha się w granicach 100bar w zależności od masy pojazdu i konstrukcji zacisków/średnicy tłoczków. )
- maksymalnym ciśnieniu dopuszczonym przez producenta
- ile wynosi ciśnienie rozrywające, i jak to wygląda na tle różnych materiałów ( miedź vs stal, guma z oplotem tekstylnym vs teflon w oplocie stalowym )
Jak to internety nazywają "porno dla inżynierów" tudzież tutaj porno dla mechaników i majsterkowiczów.
Zapraszam na kanał filmowy YT
http://donocik.pl/kanal-filmowy/
a jak ktoś ma jakieś pytania służę pomocą w sprawach technicznych.