Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2.2 DTI - problem z odpaleniem po postoju


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
9 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   gregon

gregon
  • 20 postów
  • Dołączył: 13-04-2008
  • Skąd: Nysa
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 15 sierpnia 2016 - 11:28

Rok:2001
Silnik:2.2. DTI

 

Witam, przeglądałem archiwalne tematy i po sprawdzeniu przewodów jak i szczelności układu paliwa(brak wycieków przewody od filtra do pompy są całe oraz paliwo jest w filtrze). Mam auto 8 rok i przebieg 270 tys. oryginalny, z układem paliwowym nic nigdy nie było robione. Po dłuższej jeździe ponad 1000 km non stop po 2 dniach nie dało się odpalić (upał ponad 30 C). Po kręceniu rozrusznikiem z przerwami zaczął zaskakiwać ale jak by zła dawka paliwa lub coś innego. Jak zaskoczył  to później palił od strzała. Tak jest jak postoi do 3-4 godzin następnie powtórka z historii. W drodze powrotnej również ponad 1000 km bez najmniejszych problemów pracował silnik , przyspieszenie, spalanie i kultura pracy bez szarpnięć itp.

 

A więc co sprawdzone:

- paliwo

- przewody od baku do filtra

- przewody od filtra do pompy

- podciśnienia (wszystkie połączenia)

- erg

 

Dziękuje za wszelkie sugestie i pomysły.

 

Grzegorz





#2 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 sierpnia 2016 - 11:53

Rok:2001
Silnik:2.2. DTI

 

Witam, przeglądałem archiwalne tematy i po sprawdzeniu przewodów jak i szczelności układu paliwa(brak wycieków przewody od filtra do pompy są całe oraz paliwo jest w filtrze). Mam auto 8 rok i przebieg 270 tys. oryginalny, z układem paliwowym nic nigdy nie było robione. Po dłuższej jeździe ponad 1000 km non stop po 2 dniach nie dało się odpalić (upał ponad 30 C). Po kręceniu rozrusznikiem z przerwami zaczął zaskakiwać ale jak by zła dawka paliwa lub coś innego. Jak zaskoczył  to później palił od strzała. Tak jest jak postoi do 3-4 godzin następnie powtórka z historii. W drodze powrotnej również ponad 1000 km bez najmniejszych problemów pracował silnik , przyspieszenie, spalanie i kultura pracy bez szarpnięć itp.

 

A więc co sprawdzone:

- paliwo

- przewody od baku do filtra

- przewody od filtra do pompy

- podciśnienia (wszystkie połączenia)

- erg

 

Dziękuje za wszelkie sugestie i pomysły.

 

Grzegorz

w pompie  są dwa typy uszczelek pod deklem, czarna słaba, zielona dobra i tam może zapowietrzać



#3 OFFLINE   gregon

gregon
  • 20 postów
  • Dołączył: 13-04-2008
  • Skąd: Nysa
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 21 sierpnia 2016 - 09:54

Problem z odpalaniem sam znikł po zatankowaniu paliwa naszego. Po przeanalizowaniu zatankowałem 35 ltr paliwa w Austrii i na powrocie podobna wartość z powrotem. Najprawdopodobniej paliwo było powodem trudnego rozruchu. Silik odpala od 1 kręcenia jak na zimnym i ciepłym i niezależnie czy przodem czy tyłem pochylony jest.  Pytanie czy coś ruszać  czy zostawić jak problem sam ustąpił ?



#4 OFFLINE   karol230586

karol230586
  • 28 postów
  • Dołączył: 22-06-2017
  • Skąd: Lidzbark Warmiński
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 23 czerwca 2017 - 18:07

wiem z własnego doswiadczenia ze takie historie z odpalaniem konczą sie ingerencja w pompe wtryskową.mozna oczywiscie sie ratowac zaworami kierunkowymi na przewodach paliwowych czy wymiana zaworu w pompie na powrocie .mam nadzieje ze to u was pomoze .u mnie nie pomogło i 3000 w pompe poszło oczywiscie regeneracja.pozdro



#5 OFFLINE   gregon

gregon
  • 20 postów
  • Dołączył: 13-04-2008
  • Skąd: Nysa
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 25 czerwca 2017 - 09:15

Jak do tej pory brak problemów z odpalaniem, więc prawdopodobnie  paliwo było tym czynnikiem co powodowało problem ale również może jakieś syfy są w baku bo nigdy nie był czyszczony. Od tamtej pory nie mam mniej niż 1/4 poziomu paliwa i nie ma problemów, tankowane zawsze na full. Więc nie od razu zawory, pompa itp były problemem.



#6 OFFLINE   karol230586

karol230586
  • 28 postów
  • Dołączył: 22-06-2017
  • Skąd: Lidzbark Warmiński
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 25 czerwca 2017 - 10:27

To tylko sie cieszyc .pozdro

#7 OFFLINE   bumhaha

bumhaha
  • 6 postów
  • Dołączył: 08-04-2011

Napisany 24 lipca 2017 - 00:19

Witam;

 

Mam podobny problem z DTI 2.0.

Pompa była regenerowana około 50 tys. km temu w serwisie Boscha (rachunek około 3 tys.). Jest paliwo w filtrze, auto nie odpala, nie widać wycieków, ilość paliwa się nie zmniejsza. Samochód od około 2 lat rzadko używany (5 tys. rocznie). Około rok temu zmieniony filtr paliwa, były pierwsze objawy- palił za 2,3 razem. Możliwe, że ta pompa znowu padła, czy raczej po tych naprawach/regeneracjach się nie psują :) ??? Przebieg oryginalny, około 350 tys. Rozrusznik kręci, akumulator nowy, alternator naprawiany rok temu. Przeważnie odpalał na pych albo z biegu (tak jakby miał wtedy łatwiej). Wcześniej był problem z wibrującym paskiem na alternatorze (zmienione koło pasowe na takie z tłumikiem drgań). Co jeszcze sprawdzić, świece, EGR, dawkę paliwa ? Nie pali się żadna kontrolka z błędami, czy próbować podpiąć pod komputer- rocznik 99 nie wiem, czy w ogóle jest komunikacja z tym modelem- wyświetlacz podstawowy chyba TID ?

 

Pozdrawiam



#8 OFFLINE   bumhaha

bumhaha
  • 6 postów
  • Dołączył: 08-04-2011

Napisany 24 lipca 2017 - 10:07

Witam;

 

Mam podobny problem z DTI 2.0.

Pompa była regenerowana około 50 tys. km temu w serwisie Boscha (rachunek około 3 tys.). Jest paliwo w filtrze, auto nie odpala, nie widać wycieków, ilość paliwa się nie zmniejsza. Samochód od około 2 lat rzadko używany (5 tys. rocznie). Około rok temu zmieniony filtr paliwa, były pierwsze objawy- palił za 2,3 razem. Możliwe, że ta pompa znowu padła, czy raczej po tych naprawach/regeneracjach się nie psują :) ??? Przebieg oryginalny, około 350 tys. Rozrusznik kręci, akumulator nowy, alternator naprawiany rok temu. Przeważnie odpalał na pych albo z biegu (tak jakby miał wtedy łatwiej). Wcześniej był problem z wibrującym paskiem na alternatorze (zmienione koło pasowe na takie z tłumikiem drgań). Co jeszcze sprawdzić, świece, EGR, dawkę paliwa ? Nie pali się żadna kontrolka z błędami, czy próbować podpiąć pod komputer- rocznik 99 nie wiem, czy w ogóle jest komunikacja z tym modelem- wyświetlacz podstawowy chyba TID ?

 

Pozdrawiam

 

Ok znalazłem całą listę w sprawdzonych poradach.



#9 OFFLINE   karol230586

karol230586
  • 28 postów
  • Dołączył: 22-06-2017
  • Skąd: Lidzbark Warmiński
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 05 sierpnia 2017 - 16:36

Bardzo mozliwe ze trawersy pod wtryskami siedzą
Bardzo mozliwe ze trawersy pod wtryskami siedzą i powroty trzeba by przejrzeć

#10 OFFLINE   Grisza76

Grisza76
  • 28 postów
  • Dołączył: 03-03-2017
  • Skąd: Knurów
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 06 sierpnia 2017 - 09:54

U teścia w zafirze było podobnie i problemem był regulator napięcia świec żarowych.