Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

X25XE problem po wymianie UPG


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
8 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Divi

Divi
  • 4 postów
  • Dołączył: 09-08-2013
  • Skąd: Żory
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 10 sierpnia 2016 - 23:01

Witam, przedstawie krótką historię z moją Omegą 2.5 V6. Kupiłem ją z uszkodzoną uszczelką pod głowicą, rozebrałem ją, stała 2 tygodnie, części są, zaczęło się składanie i przy okazji problemy. Pierwszym jest fakt, że pod maską mam masę wtyczek, które pasują wszędzie zamiennie. Po odpaleniu samochód pracuje nierówno, wywala check engine i obroty silnika od razu idą wysoko w górę. Przeszukałem forum, wujka Google ale ni cholery nie mogę znaleźć jakiegoś małego schemaciku z wtyczkami pod maską. Problemem drugim jest rurka wchodząca do kolektora wydechowego od strony kierowcy - przy demontażu uszkodziła się, znajomy ją pospawał ale niestety nie mieściła się. Z racji, że spieszy się ze zrobieniem Omy postanowiłem uciąć, zaklepać i tutaj pojawia się drugie pytanie - Jak mogę pozbyć się EGR'a bez jakiejś ingerencji w elektrykę? Muszę mieć połączoną rurkę wchodzącą w kolektor? Kolejnym problemem okazały się podciśnienia, ale już udało mi się znaleźć schemat (jednak rejestracja na tym forum to był strzał w dziesiątkę!), jutro z nimi coś pokombinuję. Została mi jeszcze cewka zapłonowa - wiadomo jak z dojściem do niej. Posiadam drugą z Vectry V6, wygląda identycznie i zastanawiam się jak ją przełożyć na przód silnika? Czy cewka potrzebuje jakąś dodatkową masę z obudowy? To chyba będzie na tyle, będę próbował grzebać i zdawać relację na bieżąco.


Edytowany przez Divi, 10 sierpnia 2016 - 23:01.




#2 OFFLINE   maniutek

maniutek

    Omega? Po raz szósty?

  • 395 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Ożarów Mazowiecki(k.W-wy)
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 sierpnia 2016 - 05:30

Nie obraź się, ale z tego co piszesz i to wydaje mi sie, że nie wiele masz wspolnego z mechanika samochodowa i ogolnym pojeciem w naprawianiu samochodu.

Muszę mieć połączoną rurkę wchodzącą w kolektor?
Nie no coś Ty, konstruktorzy ją z nudów założyli?

zastanawiam się jak ją przełożyć na przód silnika?
Ja się pytam po co?

Czy cewka potrzebuje jakąś dodatkową masę z obudowy?
A będziesz ja ewentualnie przykrecał do plastiku?

#3 OFFLINE   Divi

Divi
  • 4 postów
  • Dołączył: 09-08-2013
  • Skąd: Żory
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 11 sierpnia 2016 - 06:51

Mógłbyś odpowiedzieć jak człowiek zamiast linczowac na start. Cewkę chcę przełożyć ze względu na ciężki dostęp do niej. O rurkę zapytałem, bo miałem nadzieję że ktoś napisze mi jak zlikwidować cały EGR i nie będę musiał dylać na zlomowisko po nią.

#4 OFFLINE   maniutek

maniutek

    Omega? Po raz szósty?

  • 395 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Ożarów Mazowiecki(k.W-wy)
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 sierpnia 2016 - 07:17

A wiec Kolego Szanowny.

Cewke w V6 wymienić to naprawdę nie jest jakaś filozofia i na Twoim miejscu zostawiłbym ją na miejscu. Kup porządną cewke i jak założysz nową to już do końca samochodu Ci polata...

 

Rurkę bez kombinacji dokup i załóż na miejsce. Zabawy z EGR-em w mojej ocenie są bez sensu gdyż EGR w V6 nie jest w ogole upierdliwy



#5 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 11 sierpnia 2016 - 20:03

A jeśli bardzo chcesz to możesz dorobić zaślepkę do kolektora ssącego, zaślepić wydechowy a sam egr PODŁĄCZONY schować w dogodne miejsce, sam tak jeżdżę, jeździłem raczej :) co do cewki to nie wiem czy jest sens dawać ją z przodu, zrobisz tylko śmietnik z przodu silnika a jak masz jeszcze LPG to już wogóle... po zdjęciu podszybia jest do niej elegancki dostęp.


Dodany obrazek


#6 OFFLINE   Divi

Divi
  • 4 postów
  • Dołączył: 09-08-2013
  • Skąd: Żory
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 12 sierpnia 2016 - 19:45

Z cewką już sobie odpuściłem, siedzi na miejscu. Wtyczki mniej-więcej ogarnąłem, ale problem z silnikiem nadal nie ustąpił. Silnik po odpaleniu ewidentnie nie pracuje na wszystkie cylindry, nie ma mocy, strzela w dolot na PB. Cewki podłączałem dwie, na obu jest to samo, kolejność podłączenia kabli WN na 100% prawidłowa, rozrząd według schematu z internetu ideolo. Zastanawia mnie jednak kwestia wałków. Po ustawieniu wszystkich kół na znaki (w tym bolec na pierwszym kole na oznaczenie 1, na drugim 2 itd.) i ściągnięciu kół z wałków powinienem ujrzeć taki widok:

35_1258812567.jpg
26_1258812567.jpg

Na prawej głowicy (patrząc na przód Omegi) wszystko się zgadza, ale na lewej ni cholery. Przekombinowałem coś z wałkami rozrządu?



#7 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 12 sierpnia 2016 - 23:09

cewka jest opisana na obudowie

na prawej pokrywie masz opisane cylindry

koła pasowe też są opisane

 

 

ale pomylić się też można bo na upartego pasuje więc jak rąbnąłeś się na wałkach albo na pasku to masz pewnie głowice ponownie do ściągnięcia



#8 OFFLINE   Divi

Divi
  • 4 postów
  • Dołączył: 09-08-2013
  • Skąd: Żory
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 13 sierpnia 2016 - 17:30

Podczas krecenia walem przed odpaleniem nie bylo zadnych oporow, blokowania, wszystko pasowalo.

Opcja z walkami odpada, wyciagnalem z lewej glowicy, na ktorej nie ma polozenia jak na foto, wydechowy ma oznaczenie E74, ssacy F77. Żałuję, że nie kupiłem od razu drugiego silnika...

Edytowany przez Divi, 13 sierpnia 2016 - 17:55.


#9 OFFLINE   krycha

krycha
  • 184 postów
  • Dołączył: 13-02-2013
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 sierpnia 2016 - 11:34

Składałeś na stary pasek? jak ustawiałeś rozrząd? ewidentnie wygląda na przestawiony. rolki dokręcałeś odpowiednim momentem? Mogą się odkręcać poniżej 40nm.