Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

wspomaganie bardzo ciężko chodzi


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
56 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   kingbos

kingbos
  • 25 postów
  • Dołączył: 21-07-2016
  • Skąd: wołów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 27 lipiec 2016 - 09:41

technix ty chyba nie widziałeś jak wygląda v6 w omedze żeby nawet sprawdzić organoleptycznie pompę to muszę cała górę odkręcać 



#22 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 27 lipiec 2016 - 23:37

Widziałem, mnie uczyć nie musisz, choć właściwie do twojego poziomu wtajemniczenia mi wiele brakuje ( diagnoza bez otwierania maski)

#23 OFFLINE   kingbos

kingbos
  • 25 postów
  • Dołączył: 21-07-2016
  • Skąd: wołów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 28 lipiec 2016 - 19:15

powiedz w którym miejscu postawiłem diagnozę 



#24 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1222 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 28 lipiec 2016 - 19:35

Kingbos Twój problem może tkwić w siłowniku/czy jak to się nazywa od servotronica. Podobno wystarczy wyjąć, wyczyścić i wlozyc

#25 OFFLINE   zico

zico

    :)

  • 376 postów
  • Dołączył: 22-07-2010
  • Skąd: Poznań/Zielona Góra
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 28 lipiec 2016 - 20:11

Widziałem, mnie uczyć nie musisz, choć właściwie do twojego poziomu wtajemniczenia mi wiele brakuje ( diagnoza bez otwierania maski)

Panowie... mamy sobie pomagac, a nie h.. wie co.

#26 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 28 lipiec 2016 - 21:59

No próbowałem, ale z koniem bić się nie zamierzam

#27 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 29 lipiec 2016 - 01:38

No próbowałem, ale z koniem bić się nie zamierzam

Kolego. Zluzuj z tonu. Tu nie każdy musi się znać na mechanice pojazdowej.
Robisz czarny PR dla forum/klubu. Zależy ci na tym???

PS. Kolega niech się przyslucha pracy pompy pod obciążeniem. Zepsuta pompa wyje. Do tego czuć to na kierownicy. Jak nie ma tych objawów to uszkodzenie serwotronika. Jak słychać wycie, albo czuć na kierownicy to wymień pompę. Koszt niewielki.

Olej przycinki gościa technix'a. Może i się zna, ale jego wypowiedzi odbiegają od standardów tego forum. Przynajmniej w tym temacie.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka


na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#28 OFFLINE   kingbos

kingbos
  • 25 postów
  • Dołączył: 21-07-2016
  • Skąd: wołów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 29 lipiec 2016 - 08:43

Kingbos Twój problem może tkwić w siłowniku/czy jak to się nazywa od servotronica. Podobno wystarczy wyjąć, wyczyścić i wlozyc

tylko czy na pewno bo na zimnym silniku wszystko gra



#29 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1222 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 29 lipiec 2016 - 10:41

Na zimnym silniku masz ssanie i delikatnie wyższe obroty, a jak silnik się zagrzeje to obroty trochę spadają i wtedy ciężko chodzi. Po za tym jak jedziesz autem to rozwijasz jakieś prędkości a servotronic działa tak ze im większa prędkość tym siła wspomagania jest mniejsza. Wtedy może sie przycinać. Tak na chłopski rozum, mam tak samo i tyle udało mi się zaobserwować

#30 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 29 lipiec 2016 - 19:19

Dobra, przepraszam, pomogę jak mogę, ale potrzebuję Waszej podpowiedzi, otóż jak wygląda sterowanie tym servo?
Domyślam się, że jest jakiś elektryczny zawór, który odcina przepływ płynu przez kolumnę?
Czy on jest sterowany 12V? Ile pinów ma wtyczka?

#31 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4786 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 29 lipiec 2016 - 19:40

Wyjac przekaznik servotronica i cos bedzie wiadomo,ale to raczej pompa.



#32 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 29 lipiec 2016 - 22:12

Pompa nie może raz działać raz nie, to zbyt prosta konstrukcja, jaki to przekaźnik?

#33 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4786 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 29 lipiec 2016 - 22:52

Czerwony z napisem servotronic ale moze byc tez czarny :)


Pompa nie może raz działać raz

Moze miec zmniejszona wydajnosc przy mniejszych obrotach,czyli dziala raz lepiej raz gorzej



#34 OFFLINE   Daniel W-wa

Daniel W-wa
  • 64 postów
  • Dołączył: 03-09-2015
  • Skąd: Parysów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 30 lipiec 2016 - 10:32

Temat się rozkręcił to się podczepię- czy wyjąca pompa (?) w wilgotne dni na zimnym silniku(?) to też ten kierunek co u Kolegi? Nadmienie że w ciepłe dni jest ok,innych objawów nie mam

#35 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1222 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 30 lipiec 2016 - 11:44

Daniel u Ciebie może by wystarczyła wymiana płynu do wspomagania, może wilgotny. A jak ciepło to odparowuje

#36 OFFLINE   kingbos

kingbos
  • 25 postów
  • Dołączył: 21-07-2016
  • Skąd: wołów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 30 lipiec 2016 - 13:10

Na zimnym silniku masz ssanie i delikatnie wyższe obroty, a jak silnik się zagrzeje to obroty trochę spadają i wtedy ciężko chodzi. Po za tym jak jedziesz autem to rozwijasz jakieś prędkości a servotronic działa tak ze im większa prędkość tym siła wspomagania jest mniejsza. Wtedy może sie przycinać. Tak na chłopski rozum, mam tak samo i tyle udało mi się zaobserwować

tylko że ja ssanie się wyłączy to wspomaganie jeszcze działa dopiero po nagrzaniu silnika tak się dzieje



#37 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1222 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 30 lipiec 2016 - 13:42

Ja tez tak mam i nie mogę się za to zabrac. Nic nie kosztuje czyszczenie tego zaworu servotronica i od tego bym zaczął

#38 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 30 lipiec 2016 - 14:09

tylko że ja ssanie się wyłączy to wspomaganie jeszcze działa dopiero po nagrzaniu silnika tak się dzieje

na moje coś jest ze stykami, łączą lub nie w zależności od temperatury (rozszerzalność)

#39 OFFLINE   kingbos

kingbos
  • 25 postów
  • Dołączył: 21-07-2016
  • Skąd: wołów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 30 lipiec 2016 - 14:59

gdzie znajduje znajduje się przekaźnik servo bo szukam go i szukam nie ma do w kabinie pod kierownicą ani obok aku


Edytowany przez kingbos, 30 lipiec 2016 - 16:02.


#40 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4786 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 30 lipiec 2016 - 16:16

w kabinie pod kierownicą

Wyzej,pod deska.