Termostst główny 2.5 DTI
#1 OFFLINE
Napisany 22 lipca 2016 - 17:51
Silnik:y25td
I znowu potrzebuje pomocy. Dam rade sam wymienić termostat? Czy trzeba chłodnice wymontować? Może ktoś po krótce opisać jak się do tego zabrać.
Chyba że to nie termostat jest przyczyną niedomagania? Opiszę problem. Zimą długo nagrzewa a latem przy tych upałach przegżewa się. Jak jadę max do 130 to ok. 95 - 100ºC. Dłuższa jazda 140 - 150 km/h ok. 20 min. nawet do 130ºC !
Kupiłem już termosrat , posciagalem oslony wyciaglem puche powietrza i widok dostepu mniw przerazil.
Termostat egr wymienilem miesiąc temu.
#2 OFFLINE
Napisany 22 lipca 2016 - 18:41
Co Cię tak przeraża, przecież to szóstka w rzędzie By cokolwiek zrobić przy silniku, trzeba sobie miejsce zrobić.
Wyjmij wiatrak z tunelem i można klaskać przy termosie xd
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#3 OFFLINE
Napisany 22 lipca 2016 - 20:21
Ale nie koniec problemów. Jeba.. sprzedawca sprzedał mi h*jowy termosrat. Szkoda że się wcześniej nie upewnilem jak wygląda. A zapewniał mnie że to ten.
Niwch się jeszcze okaże że termostat nie byl przyczyną przegzewania się fury
#4 OFFLINE
Napisany 22 lipca 2016 - 20:37
Jak już trochę rozebrałeś, to pójdź krok dalej . Wyjmij chłodnice (wszystkie trzy) i wyczyść radiatory, bo to jest prawdopodobna przyczyna "grzania".
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#5 OFFLINE
Napisany 22 lipca 2016 - 22:54
Termostat sprawdzałem działa. Otwiera ale nie wiem w jakiej temp. Gotowalem wodę w garnku i po jakichś 40 sek otwarty na max.
A może wisko do bani? Jak sprawdzić?
Chlodnice wak wstępnie przeswietlalem lampą i coś widać po drogiej stronie (3 naraz).
Kończą mi się pomysly co by tu jeszcze zrobic?
#6 OFFLINE
Napisany 23 lipca 2016 - 07:07
lampa nic nie pomoze chlodnice i skraplacz potraktuj sprezonym powietrzem wyleci tyle syfu jak w kombajnie chlodniczke od turbo tez w nadkolu i sprawdz wiatrak tej chlodniczki a jeszcze chlodnice przeplucz biezaca woda a wisko najlepiej wymien jak masz wentylator na wierzchu tylko sprawdz zeby bylo takie same bo mi kiedys sprzedali niby podobne i rozlecialo sie po tygodniu pozdro
#7 OFFLINE
Napisany 23 lipca 2016 - 14:45
#8 OFFLINE
Napisany 23 lipca 2016 - 14:58
Sprawność EGR ma duże znaczenie na moc i temperaturę silnika. Sprawdź intercooler, jeśli jest zaolejony/nieszczelny, to silnik nadmiernie grzeje się i słabnie.
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#9 OFFLINE
Napisany 24 lipca 2016 - 09:52
chłodnice wyczyść tak jak chłopaki piszą, EGR zaślep, a jak z wentylatorem na IC ? bo jak on nie działa to przy wysokich temperaturach powietrze z turbo jest za gorące i silnik słabnie, a słyszysz wycie wiskozy podczas jazdy ? w tych temp podczas jazdy po mieście to często je słychać, po prostu wyje tak że je słychać
#10 OFFLINE
Napisany 24 lipca 2016 - 12:11
masz racje damian ale jak ja wyczyszcze co rok wszystko sprezonym powietrzem wentylatorek IC popsikam a nawet nawale DB600 do srodka przez ta mala dziurke od spodu zeby sie pieknie krecil i wszystko jest ok
#11 OFFLINE
Napisany 24 lipca 2016 - 12:28
#12 OFFLINE
Napisany 24 lipca 2016 - 13:09
Wiskoza zapina się przy ok. 95 st.
Odpowietrzniki układu są chyba dwa, jeden pod EGR-em na sztywnym przewodzie jest korek z krzyżowym nacięciem.
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#13 OFFLINE
Napisany 24 lipca 2016 - 20:03
wisko na pewno usłyszysz to jest charakterystyczny hałas
#14 OFFLINE
Napisany 24 lipca 2016 - 20:05
jeden nad chlodniczka egr drugi obok egru tak ponizej na duzy krzyzak popuscic nalac do pelna zbiorniczek wyrownawczy ja jeszcze dodatkowo dmucham w zbiorniczek z płuc ale mamy wezyk powrotny wiec powinno sie samo odpowietrzyc sprawdz czy jest drozna chlodniczka egru a wisko nawet w te goraczki bardzo zadko sie wlacza a jak sie zapnie to po dodaniu gazu slychac takie wycie wraz ze zwiekszaniem obrotow pozdro
#15 OFFLINE
Napisany 24 lipca 2016 - 20:35
Najbliższy temat do ogarnięcia - IC. Na 99% i z waszych sugestii on jest przyczyną niedomagania mojej kluseczki.
Podzielę się z wami jeszcze moim spostrzeżeniem - niezła plątanina jest na magistrali wodnej przy webasto ;-) bylem w szoku.
Pozdrawiam :-D