Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Termostst główny 2.5 DTI


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
14 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   leisman

leisman
  • 102 postów
  • Dołączył: 05-09-2008
  • Skąd: Lędziny
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 22 lipca 2016 - 17:51

Rok:2002
Silnik:y25td
I znowu potrzebuje pomocy. Dam rade sam wymienić termostat? Czy trzeba chłodnice wymontować? Może ktoś po krótce opisać jak się do tego zabrać.
Chyba że to nie termostat jest przyczyną niedomagania? Opiszę problem. Zimą długo nagrzewa a latem przy tych upałach przegżewa się. Jak jadę max do 130 to ok. 95 - 100ºC. Dłuższa jazda 140 - 150 km/h ok. 20 min. nawet do 130ºC !!!
Kupiłem już termosrat , posciagalem oslony wyciaglem puche powietrza i widok dostepu mniw przerazil.
Termostat egr wymienilem miesiąc temu.



#2 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 22 lipca 2016 - 18:41

Co Cię tak przeraża, przecież to szóstka w rzędzie :p By cokolwiek zrobić przy silniku, trzeba sobie miejsce zrobić.

Wyjmij wiatrak z tunelem i można klaskać przy termosie xd   


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#3 OFFLINE   leisman

leisman
  • 102 postów
  • Dołączył: 05-09-2008
  • Skąd: Lędziny
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 22 lipca 2016 - 20:21

Już po bólu czeladnik. Trochę czasu mi to zeszło. Coraz bardziej zaczyna mi się podobać grzebienie przy mojej klusce. Chociaz mało co wiem ale na szczęście jest nasze forum.
Ale nie koniec problemów. Jeba.. sprzedawca sprzedał mi h*jowy termosrat. Szkoda że się wcześniej nie upewnilem jak wygląda. A zapewniał mnie że to ten.
Niwch się jeszcze okaże że termostat nie byl przyczyną przegzewania się fury

#4 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 22 lipca 2016 - 20:37

Jak już trochę rozebrałeś, to pójdź krok dalej :p . Wyjmij chłodnice (wszystkie trzy) i wyczyść radiatory, bo to jest prawdopodobna przyczyna "grzania".


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#5 OFFLINE   leisman

leisman
  • 102 postów
  • Dołączył: 05-09-2008
  • Skąd: Lędziny
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 22 lipca 2016 - 22:54

Tak zrobię tylko jutro bo już późno. Powiedz mi jeszcze odnośnie tych chłodnic. Mamje calkiem wyciągnąć? Jak od klimy wyciagne to chyba czynnik wycieknie a od oleju to chyba też coś spierdzieli.
Termostat sprawdzałem działa. Otwiera ale nie wiem w jakiej temp. Gotowalem wodę w garnku i po jakichś 40 sek otwarty na max.
A może wisko do bani? Jak sprawdzić?
Chlodnice wak wstępnie przeswietlalem lampą i coś widać po drogiej stronie (3 naraz).
Kończą mi się pomysly co by tu jeszcze zrobic?

#6 OFFLINE   Hubi

Hubi
  • 85 postów
  • Dołączył: 04-07-2007
  • Skąd: ok.Poznania
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 23 lipca 2016 - 07:07

lampa nic nie pomoze chlodnice i skraplacz potraktuj sprezonym powietrzem wyleci tyle syfu jak w kombajnie chlodniczke od turbo tez w nadkolu i sprawdz wiatrak tej chlodniczki a jeszcze chlodnice przeplucz biezaca woda a wisko najlepiej wymien jak masz wentylator na wierzchu tylko sprawdz zeby bylo takie same bo mi kiedys sprzedali niby podobne i rozlecialo sie po tygodniu pozdro



#7 OFFLINE   leisman

leisman
  • 102 postów
  • Dołączył: 05-09-2008
  • Skąd: Lędziny
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 23 lipca 2016 - 14:45

Acha bym zapomniał, jak się przegzewa tak przy 100º odczuwalny jest spadek mocy o powyzej tej temp. moc drastycznie spasa! Czy spadek mocy może mieć coś wspolnego z nieszczelnym egrem? Wczesniej autko było na warsztacie i napewno egr był wyciągany. Autko po regeneracji pompy cr smigalo jak trza ale nie było takuch upałów. Jak ostatnio wymienialem termo to miałem problem z wyjęciem egru tak było silikonu dowalone. Wyczyscilem wszystko pięknie i poskladalem ale bez silikony. Czy może być to powodem zamulania? Opóźniona reakcja na pedal gazu!

#8 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 23 lipca 2016 - 14:58

Sprawność EGR ma duże znaczenie na moc i temperaturę silnika. Sprawdź intercooler, jeśli jest zaolejony/nieszczelny, to silnik nadmiernie grzeje się i słabnie.


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#9 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 lipca 2016 - 09:52

chłodnice wyczyść tak jak chłopaki piszą, EGR zaślep, a jak z wentylatorem na IC ? bo jak on nie działa to przy wysokich temperaturach powietrze z turbo jest za gorące i silnik słabnie, a słyszysz wycie wiskozy podczas jazdy ? w tych temp podczas jazdy po mieście to często je słychać, po prostu wyje tak że je słychać



#10 OFFLINE   Hubi

Hubi
  • 85 postów
  • Dołączył: 04-07-2007
  • Skąd: ok.Poznania
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 24 lipca 2016 - 12:11

masz racje damian ale jak ja wyczyszcze co rok wszystko sprezonym powietrzem wentylatorek IC popsikam a nawet nawale DB600 do srodka przez ta mala dziurke od spodu zeby sie pieknie krecil i wszystko jest ok



#11 OFFLINE   leisman

leisman
  • 102 postów
  • Dołączył: 05-09-2008
  • Skąd: Lędziny
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 24 lipca 2016 - 12:28

Tak by to wyglądało że to może być ten ic. Wisko nie wyje tak mi się wydaje bo nie wiem jaki powinien to być hałas ale podejrzewam że bym się zorientował. Zagrzalem silnik do 90 i potrafiłem wentylator zatrzymać bez problemu palcami. Nie wiem przy jakiej tep powinno całkiem wisko zblokowac. Acha jest jakiś patent na odpowietrzanie ukladu? Dodam że mam webasto.

#12 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 24 lipca 2016 - 13:09

Wiskoza zapina się przy ok. 95 st. 

Odpowietrzniki układu są chyba dwa, jeden pod EGR-em na sztywnym przewodzie jest korek z krzyżowym nacięciem.


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#13 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 lipca 2016 - 20:03

wisko na pewno usłyszysz to jest charakterystyczny hałas



#14 OFFLINE   Hubi

Hubi
  • 85 postów
  • Dołączył: 04-07-2007
  • Skąd: ok.Poznania
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 24 lipca 2016 - 20:05

jeden nad chlodniczka egr drugi obok egru tak ponizej na duzy krzyzak popuscic nalac do pelna zbiorniczek wyrownawczy ja jeszcze dodatkowo dmucham w zbiorniczek z płuc ale mamy wezyk powrotny wiec powinno sie samo odpowietrzyc sprawdz czy jest drozna chlodniczka egru a wisko nawet w te goraczki bardzo zadko sie wlacza a jak sie zapnie to po dodaniu gazu slychac takie wycie wraz ze zwiekszaniem obrotow pozdro



#15 OFFLINE   leisman

leisman
  • 102 postów
  • Dołączył: 05-09-2008
  • Skąd: Lędziny
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 24 lipca 2016 - 20:35

Dzięki wam panowie bardzo serdecznie. Wasze wskazówki były bardzo pomocne. Tematu jeszcze nie zakończyłem bo z braku środków musiałem poskladac brykę. Ciesze się że niczego nie popsułem a wręcz przeciwnie, poprawilem trochę partaniny po pseudo mechanikach i na pewno dużo wiecej wiem.
Najbliższy temat do ogarnięcia - IC. Na 99% i z waszych sugestii on jest przyczyną niedomagania mojej kluseczki.
Podzielę się z wami jeszcze moim spostrzeżeniem - niezła plątanina jest na magistrali wodnej przy webasto ;-) bylem w szoku.
Pozdrawiam :-D