Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

kolektor wydechowy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
14 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   lukas771

lukas771
  • 2 postów
  • Dołączył: 14-07-2016
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 14 lipiec 2016 - 18:11

Rok: 1996
Silnik: 2.0 16v

 

Witam wszystkich forumowiczów!

 

Piszę do Was z pewnym pytaniem oraz radą :) (Mam nadzieje, że na wstepie nie będzie fali hejtu ^^). Dostałem  pół roku temu omege B 2.0 16v (96r.) Zrobiłem całe zawieszenie, układ kierowniczy, żeby autko było w miarę bezpieczne podczas jazdy wszystko było fajnie, aż do pewnego czasu... Aktualnie mechanik mówi mój kolektor wydechowy gdzieś tam się rozszczelnił na spawie.. Myślę sobie, że auto jest wiekowe i taka usterka miała prawo jeszcze jak to jest chyba żeliwny kolektor ? Chciałbym spytać Was o opinie/rade. Męczyć się z dowożeniem do kogoś kto pospawa to na nowo ? Bawić się w szukanie na allegro (aktualnie chyba jest z 5 ofert używanych kolektorów wiec nie ma za bardzo z czego wybierac xD) Czy może kupić nowy zamiennik (link: http://allegro.pl/ko...5406065287.html). Będę rad jeżeli mi pomożecie bo mam już taki mętlik w głowie, że sam nie wiem co robić a szkoda sprzedawać auto jak włożyłem w niego już trochę..

 

Pozdrawiam

 





#2 OFFLINE   szymek93

szymek93
  • 42 postów
  • Dołączył: 22-09-2011
  • Skąd: okolice Olsztyna
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 lipiec 2016 - 19:57

Jeśli nie szkoda Ci 500 zł na nowy kolektor to kupuj. Przy poprawnym montażu powinien przeżyć samochód. W spawanie się nie baw, bo i tak zaraz pęknie nieważne jaki spec będzie to spawał. Ja rozwiązałem ten problem (tylko nie wiem na jak długo) kupując na szrocie używany nie pęknięty zamiennik LRT taki sam jak z linku powyżej za 50 zł. Ciężko było taki znaleść nie pęknięty, popytaj też o całe silniki może akurat będzie przykręcony do którego sprawny. Następnie dałem kolektor do planowania też koszt 50 zł i nowa uszczelka 30. Tak jezdze już drugi rok i jest ok.



#3 OFFLINE   painkiller

painkiller
  • 734 postów
  • Dołączył: 19-12-2008
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 lipiec 2016 - 20:10

Tylko i wyłącznie nowy zamiennik LRT z allegro. Używanego nie kupisz bez pęknięcia, jak nie będzie jeszcze pęknięty na zewnątrz to jest już pęknięty wewnątrz. Taka konstrukcja, że pęka między 2 i 3 cylindrem. Spawanie szkoda zachodu, żeby było dobrze trzeba nawiercać i robić "wkrętki".



#4 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 14 lipiec 2016 - 21:45

A ja spawałem ori, odprężając go i planując, efekt znakomity od 1,5 roku ale 3 stówki mnie to kosztowało

#5 OFFLINE   lukas771

lukas771
  • 2 postów
  • Dołączył: 14-07-2016
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 15 lipiec 2016 - 01:56

No ok rozwialiscie moje wątpliwości :) Pytanie nr dwa co w tym samochodzie jeszcze jest wadliwe i czego mogę się spodziewać.. Czytałem na necie ze ten kolektor i wycieki to główne bolączki tego auta ^^ jest cos jeszcze o czym nie wiem? Wole wiedziec na przyszłość bo kiedy bedzie mnie to wszystko przerastać poprostu spróbuje sprzedać autko, jezeli sie nie uda no to oddam na zlom.



#6 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 15 lipiec 2016 - 06:37

Oj, to lista krótka nie jest, np. zobacz sobie ile kosztują tarczobębny na tył

#7 OFFLINE   galicjusz

galicjusz
  • 215 postów
  • Dołączył: 27-05-2012
  • Skąd: Płock
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 15 lipiec 2016 - 10:54

Niech lepiej sprawdzi cenę tylnych tarcz kotwicznych :-)



#8 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 lipiec 2016 - 17:00

tarcza jak tarcza, jeszcze dochodzi łożysko i wymiana wszystkiego



#9 OFFLINE   painkiller

painkiller
  • 734 postów
  • Dołączył: 19-12-2008
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 lipiec 2016 - 17:21

No ok rozwialiscie moje wątpliwości :) Pytanie nr dwa co w tym samochodzie jeszcze jest wadliwe i czego mogę się spodziewać.. Czytałem na necie ze ten kolektor i wycieki to główne bolączki tego auta ^^ jest cos jeszcze o czym nie wiem? Wole wiedziec na przyszłość bo kiedy bedzie mnie to wszystko przerastać poprostu spróbuje sprzedać autko, jezeli sie nie uda no to oddam na zlom.

Najczęstsze to:

- awarie czujników wałków rozrządu i wału;

- pękający kolektor wydechowy;

- korozja podszybia i tylnych drzwi oraz nadkoli;

- korozja tylnych przewodów hamulcowych;

- korozja tarcz kotwiczych tylnych tarczobębnów;

- uszczelnienia sprężarki klimatyzacji;

- "branie" oleju w silnikach R4;

- wycieki i zamulanie nagrzewnicy pod środkową konsolą;

- alternator;

- tuleje przedniego i tylnego zawieszenia;

Przy przebiegach powyżej 300 tyś. (czyli w 95% omeg) wszystkie inne elementy.



#10 OFFLINE   szymek93

szymek93
  • 42 postów
  • Dołączył: 22-09-2011
  • Skąd: okolice Olsztyna
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 lipiec 2016 - 20:49

Jeszcze bym dodał rozszczelniający się zawór trójdrożny i pękanie boku chłodnicy wody, a reszta tak jak w każdym innym samochodzie.



#11 OFFLINE   Mateusz_PL

Mateusz_PL
  • 67 postów
  • Dołączył: 31-01-2016
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 28 lipiec 2016 - 14:47

Chłodnice pękają z powodu zepsutego korka najczęściej. Ma on takie zaworki, które regulują ciśnienie w układzie, gdy się zepsują ciśnienie jest zbyt duże i wtedy pęka chłodnica, albo uszkadza się uszczelka pod głowicą. Najlepiej wymienić korek na nowy ;) Dla świętego spokoju i oszczędzenia portfela.


Edytowany przez Mateusz_PL, 28 lipiec 2016 - 14:48.


#12 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 czerwiec 2017 - 08:42

Ja kupowalem nowy kolektor, a za rok sprzedałem bo auto kotozja zerzarła-oczywiście chodzi o Omegę.

Edytowany przez __Robert__, 04 czerwiec 2017 - 08:44.


#13 OFFLINE   B0Cygano

B0Cygano
  • 265 postów
  • Dołączył: 12-11-2016
  • Skąd: BSK
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 26 czerwiec 2017 - 08:56

A szybkie pytanie do ludzi co montowali kolektor LRT, jest on coś warty, jak wygląda względem oryginału, pasuje idealnie ?

#14 OFFLINE   painkiller

painkiller
  • 734 postów
  • Dołączył: 19-12-2008
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 czerwiec 2017 - 20:24

Bardzo dobra jakość, pasuje idealnie. Ale ja wymieniałem ponad 3 lata wstecz, więc nie wiem czy jakość jest nadal utrzymana. Wtedy byłem bardzo zadowolony, zero problemów przy zakładaniu.



#15 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1056 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 28 czerwiec 2017 - 06:20

Do tego był gdzieś temat o tym jak zrobić żeby kolektor nie pekal, jakieś dziury trzeba było wierci w odpowiednich miejscach, ale nie wiem dokładnie