Asb szarpie/tryb awaryjny
#1 OFFLINE
Napisany 10 lipca 2016 - 19:39
Silnik:2.5td
Czasem mi blad selektorawyskakblad.
Ale dziś jadąc w miarę spokojnie dłuższy odcinek drogi po nagrzaniu auta nagle zaczęła szarpać jakby nie chodziła na wszystkie cylindry.
Silnik pracuje dobrze wkręca się do końca na obroty równo.
Skrzynia, Jakby szarpie nie przyspiesza samochodem a po chwili jazdy Wchodzi w tryb awaryjny...
Po chwilowym postoju auto jedzie Normalnie jednak po dwóch trzech kilometrach znowu muli nie wchodzi na obroty i błąd skrzyni biegów....
Od czego zacząć olej poziom stan?
Do tej pory prowadziła idealnie Bez problemu....
#2 OFFLINE
Napisany 10 lipca 2016 - 21:27
sprawdź poziom oleju w skrzyni to po pierwsze - napewno nie zaszkodzi a pewnie brakuje, biorąc po uwagę że zwykle są wycieki z tych skrzyń.
Po 2gie trzeba odczytać jaki błąd łapie skrzynia - naprowadza to sporo na rozwiązanie problemu. Błąd skrzyni można odczytać komputerem, niekoniecznie dedykowanym do opla. Jednak jeśli masz możliwość podpiąć dedykowany komputer do opla, np. opelscanner czy opcom to warto sprawdzić parametry podczas pracy. Tak czy inaczej sprawdź i uzupełnij poziom oleju. Rozgrzewasz skrzynię do temp. roboczej - np. 30min jazdy i odkręcasz korek z boku dużej miski olejowej. Dolewasz oleju strzykawką aż zacznie wyciekać. Wtedy masz poziom. Zobacz ile brakuje oleju. Olej dextron III
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno
" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "
Auto Serwis KrakówOpel Saab
515 018 365
#3 OFFLINE
Napisany 11 lipca 2016 - 12:47
#4 OFFLINE
Napisany 11 lipca 2016 - 16:34
Sprawdzam na odpalonym aucie na neutralu ?
P lub N, silnik rozgrzany i pracujący oczywiście.
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#5 OFFLINE
Napisany 11 lipca 2016 - 16:45
Właściwie nie byl dobrze rozgrzany silnik tylko lekko... Ale brakowało dolałem niecały litr, po przejechaniu 2-3km to samo...
Podpinka u znajomego pod kts_a i błąd czujnika prędkości obrotowej oraz błąd czujnika momentu obrotowego sporadycznie... Nic wiecej... Narazie latam coby jeszcze raz ja podpiąć za chwile.
Najgorsze ze każdy fachman od asb mówi odrazu 2tysiace alb se kup pan skrzynię druga botego sie nie naprawia... A ja w asb zielony jestem ... Manualne nie raz rozbierałem ale asb nie dotknę
EDIT:
Drugi raz nie chciał się kts skomunikować ze skrzynią ani z absem itp... dziwne nie ?
Edytowany przez mruwa88, 11 lipca 2016 - 18:13.
#6 OFFLINE
#7 OFFLINE
Napisany 12 lipca 2016 - 15:43
Smoku Ci napisał co robić, Op-com lub OS parametry ASB w czasie pracy, inaczej to wróżenie z fusów.
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#8 OFFLINE
Napisany 13 lipca 2016 - 00:29
niestety mam tylko dostep do KTSa to raczej też jest wysokiej klasy sprzet... ale co z tego jak nie chce się już łączyć ze skrzynią biegów w aucie...
chyba pora pożegnac się z kluską bo mam dość kolejnych napraw które przewyrzszaja wartośc auta...
#9 OFFLINE
Napisany 13 lipca 2016 - 21:21
Uzywka sprawna i po temacie. Ja juz nie licze co za ile bo to bez sensu, oma ma byc sprawna i wozic d... :-)
Edytowany przez zico, 13 lipca 2016 - 21:22.
#10 OFFLINE
Napisany 13 lipca 2016 - 21:41
#11 OFFLINE
Napisany 14 lipca 2016 - 11:03
#12 OFFLINE
Napisany 14 lipca 2016 - 16:30
#13 OFFLINE
Napisany 14 lipca 2016 - 18:49
cholera nie rozumiem tej skrzyni.... teraz zimno i pada zrobiłem ze 20km w korku itp i nic sie nie dzieje idealnie zmienia biegi...
to wygląda jak nie usterka mechaniczna bo chyba wtedy cały czas by krzaczyła...
Ktoś ma sprzęt i dobrze mi zdiagnozuje co z okolic dolnego śląska ?? ktoś polecany warszatat ktoś z forum ?? czy sie nie pieprzyć i wrzucać drugą skrzynie ??
#14 OFFLINE
Napisany 14 lipca 2016 - 19:40
#15 OFFLINE
Napisany 14 lipca 2016 - 21:16
Idzie tylko dwie chyba jedna gruba duża do selektora i na dupce skrzynia ma czujnik obrotów wiecej wtyków tam nie ma
#16 OFFLINE
#17 OFFLINE
Napisany 15 lipca 2016 - 13:13
Mi opcom wyrzucał taki błąd jak kiedyś holowalem innego Klubowicza. Tryb awaryjny. Ostygla i juz pozniej bylo ok, uzupelnilem olej (1,5 litra) i niby bylo dobrze. pozniej sytuacja sie powtorzyla dwa razy. Zdecydowałęm się na wymiane oleju i filtra. Strzałw dziesiątkę. Stary olej zrobił swoje. Po wymianie całego oleju w specjalistycznym warsztacie zrobiłem jeszcze 40 tys km i nigdy wiecej bledu mi nie wyrzucilo.
#18 OFFLINE
Napisany 15 lipca 2016 - 15:06
#19 OFFLINE
Napisany 15 lipca 2016 - 16:23
Wszystkie wtycczki ogarniete....
wróciła komunikacja skrzyni z komputerem... kts wywala tylko jeden błąd p1740 kontrola momentu obrotowego - sygnał za niski
co jest za to odpowiedzialne ?? brzmi troche jak konwerter czy cos jakies czujniki tam są ??
olej nie caly rok temu był zmieniany zrobiła na nim moze 30-40tysięcy ? ale kolor i wszystko ma ok... nie wiem czy jest sens pakować kaske w wymiane oleju a nie skrzyni... ale jak okarze się że to nie wina skrzyni tylko jakiegoś czujnika albo konwertera...