Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Niestabilna, myszkuje, pływa


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
22 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   arcade90

arcade90

    V8 :D

  • 192 postów
  • Dołączył: 25-02-2011
  • Skąd: Malbork
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 04 lipca 2016 - 21:06

Rok: 2001
Silnik: 2.2

 

Witam, mam problem taki na który nie mam już pomysłów, stacja diagnostyczna nic nie wykrywa. Auto na nie równej drodze myszkuje, pływa, wydaje się jakieś trochę miękkie, nie jest sztywne. Gdy wjeżdżam w jakąś dziurę lub na krawężnik to kierownice mi wyrywa z rąk.

Omega ma niedawno założone nowe tuleje PU i sworznie trw oraz ustawioną zbieżność. Co może być przyczyną? co ewentualnie wymienić ? Kolo to 225/45/r17 





#2 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 04 lipca 2016 - 21:49

spróbuj z oponą 215 na przedniej osi

będzie wyraźnie lepiej



#3 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 05 lipca 2016 - 00:27

Też mam 225 i n ie to jest problemem, trzeba luzów szukać, ot tyle, a są na bank

#4 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1 240 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 05 lipca 2016 - 06:00

Może poduchy amortyzatora, drążki, wspornik drążka środkowego. Trzeba ro dobrze sprawdzic

#5 OFFLINE   arcade90

arcade90

    V8 :D

  • 192 postów
  • Dołączył: 25-02-2011
  • Skąd: Malbork
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 05 lipca 2016 - 06:59

Na stacji diagnostycznej brak luzów. Możliwe ze to przez przednie amortyzatory ?

#6 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 lipca 2016 - 08:39

Nie sądze ale jeśli już w ogóle nie trzymają to auto ma prawo pływać. Czy zmieniło sie to po wymianie części, o których napisałeś czy wcześniej już tak było? Być może sama zbiezność nie wystarczy i trzeba jeszcze kąty ustawić.



#7 OFFLINE   kaskader83

kaskader83

    Przygoda z Omegą twała 11 lat...

  • 898 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: Opole
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 lipca 2016 - 09:01

Spróbuj zmienić koła. Ja przez dwa lata się meczylem z podobnym problemem. Zawieszenie robiłem kilka razy pomimo sprawnych elementów a problemem okazały się opony. Kupiłem nowe (lato i zima) i problem zniknął. Już drugi sezon mam spokój.
I ty możesz zostać Klubowiczem.
Jak?? => Tak!!

#8 OFFLINE   arcade90

arcade90

    V8 :D

  • 192 postów
  • Dołączył: 25-02-2011
  • Skąd: Malbork
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 05 lipca 2016 - 14:18

Auto najpierw pływało, okazało się ze tuleje i sworznie do wymiany, wymieniłem na febi ale chyba mechanik skręcił na podniesionym aucie bo nic się nie poprawiło, zmieniłem jeszcze raz na tuleje PU i sworznie nowe plus zbieżność. Trochę pomogło ale jeszczze pływa i trzeba kontrolować tor jazdy kierownica. Po wjeździe jednym kołem w dziurę kierownica sama skręca

#9 OFFLINE   adam7213

adam7213
  • 127 postów
  • Dołączył: 27-06-2012
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 05 lipca 2016 - 15:31

mam zamontowane tuleje duze w wachaczach Lamfordera, ustawiona geometria i na 

nowych oponach 225, lekko myszkuje na dziurach i koleinach.

Na zimówkach 215 jest idealnie, z tego co czytam to wielu kolegów ma z tym problem.



#10 OFFLINE   arcade90

arcade90

    V8 :D

  • 192 postów
  • Dołączył: 25-02-2011
  • Skąd: Malbork
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 05 lipca 2016 - 18:48

Aktualnie jestem Omega w Szwecji i niestety nie mam możliwości podmiany kół :(. Myślicie ze na oponach o szerokością 215 lub mniejszych i np 16-calowych lub 15 będzie lepiej ?

#11 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 05 lipca 2016 - 19:42

Myślicie ze na oponach o szerokością 215 lub mniejszych i np 16-calowych lub 15 będzie lepiej ?

 

Im wyższy profil opony, tym mniej auto reaguje na nierówności, co nie oznacza "lepiej". 


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#12 OFFLINE   arcade90

arcade90

    V8 :D

  • 192 postów
  • Dołączył: 25-02-2011
  • Skąd: Malbork
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 05 lipca 2016 - 21:40

W takim razie co może być przyczyną, że na nie równej drodze muszę mocno kierownice trzymac bo sama skręca ? 



#13 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 05 lipca 2016 - 22:35

Zawieszenie i układ kierowniczy, są odpowiedzialne. Omega B to motoryzacyjne "dziwadło" ( ale bardzo fajne xd ), ciężki wóz z przednią "zawiechą" auta klasy B. Trzeba się napracować, by móc poczuć przyjemność z jazdy.


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#14 OFFLINE   user881

user881
  • 432 postów
  • Dołączył: 07-12-2010
  • Skąd: Myszyniec
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 06 lipca 2016 - 08:57

Jak wyrywa kierownice na dziurach to mi się kojarzy ze zbieżnością...trzeba dobrze sprawdzić a amory to do tego nic nie mają chyba że poduszki totalnie rozje... Ja mam 235/40 i jedzie w koleinach jak przecinak...nic nie ciąga ale do tego sam doszedłem. A sprawdź czy wspornik koło pasażera nie poluzował bo wtedy będzie jechał "jak mu się będzie chciało" jak kanału nie masz to prawym kołem próbuj skręcać i obserwuj.


Ewentualnie jeszcze sprawdź zbieżność na płycie na kanale. Jeśli zawiecha cała sztywna to od tego zacznij...



#15 OFFLINE   arcade90

arcade90

    V8 :D

  • 192 postów
  • Dołączył: 25-02-2011
  • Skąd: Malbork
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 06 lipca 2016 - 09:08

To możliwe ze ustawili zbieżność nie tak jak trzeba. A ten wspornik to oglądać na podniesionym aucie ?

Edytowany przez arcade90, 06 lipca 2016 - 09:13.


#16 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 06 lipca 2016 - 09:29

A ten wspornik to oglądać na podniesionym aucie ?

 

Najlepiej na kanale lub najazdowym podnośniku. 


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#17 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 lipca 2016 - 10:34

To możliwe ze ustawili zbieżność nie tak jak trzeba.

 

Mi dopiero trzeci zaklad ustawił prawidłowo zbieżność. I tak jak wyżej już wspomniano wspornik drążka środkowego to bardzo istotny element w całej układance.



#18 OFFLINE   user881

user881
  • 432 postów
  • Dołączył: 07-12-2010
  • Skąd: Myszyniec
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 06 lipca 2016 - 11:55

Jeśli nie masz kanału to lewarkiem prawe kolo w góre unieś...wtedy lewe bedzie na ziemi zblokowane i bedziesz mógł dobrze sprawdzić luz na wsporniku.



#19 OFFLINE   arcade90

arcade90

    V8 :D

  • 192 postów
  • Dołączył: 25-02-2011
  • Skąd: Malbork
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 06 lipca 2016 - 17:48

Jeśli nie masz kanału to lewarkiem prawe kolo w góre unieś...wtedy lewe bedzie na ziemi zblokowane i bedziesz mógł dobrze sprawdzić luz na wsporniku.

 

No właśni tutaj gdzie aktualnie jestem to nie mam ani kanału ani możliwości na jakiś podnośnik, pozostaje lewarek. Jak podniosę prawą stronę na lewarku w górę to prawym kołem ruszać i szukać luzu ?

 

A sprawdź czy wspornik koło pasażera nie poluzował bo wtedy będzie jechał "jak mu się będzie chciało"
 

 

I tak właśnie jedzie jak się jej chce :D :(



#20 OFFLINE   user881

user881
  • 432 postów
  • Dołączył: 07-12-2010
  • Skąd: Myszyniec
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 06 lipca 2016 - 21:40

Ja wspornik dostanie luzu to prawe kolo wtedy "samo skreca". Musisz sam zobaczyc i poprobowac rekami nim poskręcać...jak będziesz czul ze koło chodzi prawo lewo a kiera stoi w miejscu to do wymiany.


A  ze tak sie zapytam...jak jechałeś do Szwecji to było ok?