Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Kompletna wymiana przedniego zawieszenia

#zawieszenie #opel omega

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
108 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 lutego 2011 - 21:51

Ceny ktore podal DamianSz sa bez szalenstw.... co to za znizka

taką zniżkę ma mój mechanik w IC porównywując do normalnych cen to jest jakieś 40 %

roznica miedzy tulejami 10532 a 10531 nie polega na zastosowaniu w danym
modelu...

wymiarowo obie są takie same i w dodatku są takie same jak omegowa, w tulei z 7 może być twardsza mieszanka gumowa

#22 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 lutego 2011 - 21:54

10532 jest wycofana przez Lemfordera *to co jest w sprzedazy to stara dostawa. 10532 sypala sie szybko i w to miejsce wszedl 10531.
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#23 OFFLINE   morphe

morphe
  • 222 postów
  • Dołączył: 21-12-2008
  • Skąd: WPR/WF
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 13 lutego 2011 - 22:08

kczech, to mi namieszałeś. Już nie wiem, które brać :D

#24 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 13 lutego 2011 - 22:17

kczech, to mi namieszałeś. Już nie wiem, które brać :D


10531




 


#25 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 lutego 2011 - 08:14

dobrze pisze Beast.... podajac numer katalogowy sprzedawcy 10532, katalog i tak mu zamieni na 10531
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#26 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 lutego 2011 - 09:26

Ceny ktore podal DamianSz sa bez szalenstw.... co to za znizka

to podaj Twoje ceny części wymienionych jeśli możesz.

#27 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 lutego 2011 - 09:39

oczywiscie ze moge ale pod tego jest dzial market inaczej narusze regulamin forum. Prosze pisac co potrzeba ja przedstawie oferte albo pisac na PW/mejl/gg
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#28 OFFLINE   Osa90

Osa90
  • 55 postów
  • Dołączył: 08-04-2010

Napisany 03 marca 2011 - 12:36

Zacząłem skupować części. Jeszcze do kompletu daleko, a kasy poszło dużo. W związku z tym mam pytanie odnośnie firmy SWAG. Czy ktoś miał z tą firmą do czynienia? Amorki są bilstein b4. Tarcze BREMBO+klocki remsa. Tuleje, wspornik i łączniki stabilizatora na pewno będą Lemfordera. Co myślicie o końcówkach drążków firmy SWAG? Koleś, który handluje częściami kilka lat, mówi, że śmiało można montować. Co o tym myślicie? Na pewno jest spora różnica w cenie, ale zawieszenie chcę zrobić całe raz na dłuższy czas, więc jeśli ten SWAG, to lipa, to proszę o opinie.

#29 OFFLINE   studzin

studzin
  • 289 postów
  • Dołączył: 19-06-2009
  • Skąd: Bydgoszcz/Gdańsk/Tczew/Jurata

Napisany 03 marca 2011 - 19:13

Ja na własnej skórze dopiero przerabiam Swaga(pierwszy 1kkm), ale u kilku źródeł był klasyfikowany pomiędzy Lemim a TRW, czyli raczej dobrze. Swoją drogą Kczech też chyba gdzieś polecał Swaga.

#30 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 marca 2011 - 20:14

swag=febi
jesli chodzi o koncowki drazkow , sworznie itp to ok
jedyne co sie sparzylem to wahacze aluminiowe w ktorych sworznie nie sa wymienne (np alfy od 98 gorne wahacze) lecialy po kilku tys ale reklamcje zostaly uznane a towar zostalo szybko wycofany ze sprzedazy
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#31 OFFLINE   Osa90

Osa90
  • 55 postów
  • Dołączył: 08-04-2010

Napisany 04 marca 2011 - 16:33

No i kolejny mankament;p Co ze sprężynami i zaciskami? Czy to też trzeba wymienić? Jak sprawdzić stan sprężyn? Wizualnie wyglądają w porządku.

#32 OFFLINE   irzyk

irzyk

    Jestem Kubuś

  • 1 060 postów
  • Dołączył: 02-09-2008
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 czerwca 2012 - 06:24

A co powiecie na takie firmy - klasa budżet ale musiałem się zmieścić w pewnej kwocie. Jak ktoś miał do czynienia to opinie mile widziane:

PRZÓD:
sworznie - MEYLE
tuleje duże - LEMFORDER (BMW)
tuleje małe - SWAG
tarcze - HART
klocki - BRECK
czujniki klocków - HART
łączniki stabilizatora - TEKNOROT
amortyzatory - SRL
łożyska oporowe - FAG
wspornik drążka z tuleją - FEBI
poduszki amortyzatorów - HART
osłony + odboje - SRL
końcówki drążków - TOPRAN

TYŁ:
tarczobębny - HART
klocki - SBS
szczęki - HART
amortyzatory - HART
poduszki belki (prosiaki) - FEBI

#33 OFFLINE   ChiliPalmer

ChiliPalmer

    MV6 to styl życia... ;-)

  • 260 postów
  • Dołączył: 21-12-2011
  • Skąd: Zgierz/Ozorków

Napisany 07 czerwca 2012 - 08:04

PRZÓD:
sworznie - MEYLE - POLECAM TRW lub FEBI ale Meyle też są OK
tuleje duże - LEMFORDER (BMW) - BARDZO OK
tuleje małe - SWAG - SUPER
tarcze - HART - DRAMAT ! WEŹ KOLEGO JAKIEŚ LEPSZE, HARTY SIĘ POWICHRUJĄ !
klocki - BRECK - Obleci ;-)
czujniki klocków - HART - tutaj akurat firma nie ma znaczenia, byleby działał
łączniki stabilizatora - TEKNOROT - LEMIFORDER polecam, różnica nie wielka a polata na pewno dłużej !
amortyzatory - SRL - Bilstein albo Sahs, to jednak lepszy wybór IMHO
łożyska oporowe - FAG - ok
wspornik drążka z tuleją - FEBI - LEMFORDER - wymień samą tulejkę, u mnie FEBI polatał 8ms.
poduszki amortyzatorów - HART - COKOLWIEK LEPSZEGO !
osłony + odboje - SRL - ok
końcówki drążków - TOPRAN - To jest Hans Pries ! Kup kolego lepsze typu FEBI lub RST/TRW na pewno pojeżdżą +3lata

TYŁ:
tarczobębny - HART - Porażka, polecam zestaw z allegro razem ze szczękami i tarczami Steinhof - mam od 1.5roku, daje radę, klocki miękkie, nie niszczą tak bardzo tarcz, no i hamuje to to bardzo przyzwoicie
klocki - SBS/ATE/Steinhof
szczęki - HART / Od bólu... ale jeśli kupisz z allegro ten zestaw to szczęki masz w komplecie też Steinhof
amortyzatory - HART - jedynie Bilstein / Sahs
poduszki belki (prosiaki) - FEBI - tutaj się nie wypowiem, wiem że LEMFO jest najlepsze, bo kupujesz raz i zapominasz o problemie do końca żywota samochodu :)

#34 OFFLINE   bredo1

bredo1
  • 311 postów
  • Dołączył: 01-07-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 07 czerwca 2012 - 12:51

omijaj z daleka wszystko co się nazywa: hart, hans preis, topran bo najlepsza z tych części jest tylko cena.

#35 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 czerwca 2012 - 20:21

PRZÓD:
sworznie - MEYLE - OK (wez NK/SBS beda tansze a jakosc ta sama)

tuleje duże - LEMFORDER (BMW) - OK

tuleje małe - SWAG - OK (wez Febi to jest ta sama firma co Swag a taniej albo meyle jeszcze taniej i ta sama jakosc

tarcze - HART - SMIETNIK

klocki - BRECK - OK

czujniki klocków - HART bez znaczenia

łączniki stabilizatora - TEKNOROT ok ale wez NK/SBS bedzie taniej

amortyzatory - SRL z najtanszych opcji to jest jedyny sluszny wybor, porównywanie tego z Bilstein czy Sachs nie ma sensu

łożyska oporowe - FAG - OK

wspornik drążka z tuleją - FEBI w tym przypadku SMIETNIK (jesli jeszcze znjadziesz tulejek Lemforder to kup ale mnoze byc problem bo Lemforder wycofal sie z produkcji tej tulejki)

poduszki amortyzatorów - HART - Smietnik (wez Meyle)

osłony + odboje - SRL - OK

końcówki drążków - TOPRAN - Smietnik (wez NK bedzie przyzwoicie cenowo i jakosciowo)

TYŁ:
tarczobębny - HART - SMIETNIK

klocki - SBS - OK (wez meyle bedzie taniej i tez dobrze)

szczęki - HART SMIETNIK

amortyzatory - HART SMIETNIK

poduszki belki (prosiaki) - FEBI - doplac do Lemfordera
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#36 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 07 czerwca 2012 - 20:42

PRZÓD:
sworznie - SWAG
tuleje duże - LEMFORDER (BMW)
tuleje małe - SWAG
tarcze - Brembo
klocki - remsa
czujniki klocków - obojetnie
łączniki stabilizatora - swag. moog
amortyzatory - B4, kyb albo sachs
łożyska oporowe - FAG
wspornik drążka z tuleją - tuleja lemforder
poduszki amortyzatorów - swag
osłony + odboje - SRL
końcówki drążków - swag. lemforder

TYŁ:
tarczobębny - brembo
klocki - remsa
szczęki - remsa, breck
amortyzatory - b4, kyb, sachs
poduszki belki (prosiaki) - lemforder

jak nie masz $$ to rob na porzadnych czesciach - chyba ze chcesz robic 2 razy. co do SBS - wysraly mi sie po roku czasu :( laczniki teknorot nawet 5000 km nie wytrzymaly. wiecej budzetowych czesci nie kupuje. wole pare pln doplacic i miec spokoj.




 


#37 OFFLINE   irzyk

irzyk

    Jestem Kubuś

  • 1 060 postów
  • Dołączył: 02-09-2008
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 czerwca 2012 - 10:14

Już nic nie zrobię, bo zakupy zrobione w takiej konfiguracji jak napisałem.
Na samych amorkach jakie polecacie wyszłoby połowę więcej za to wszystko.
Wymieniam wsio samemu, także najwyżej zbieżność będę "odpokutowywał" kilka razy (oby nie).
Powiedzmy, że poświęcam się dla dobra innych i potestuję "szajs" ;)

#38 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 czerwca 2012 - 10:20

irzyk, u mnie mam komplet amorow HARTA, zalozony jeszcze przez poprzedniego wlasciciela i jezdza juz 4 rok (okolo 30 tysi maja nalatane) - jak na razie problemow brak. Z tym ze w pudelku Harta mozna trafic 2 wersje czesci - jedne "no name" a drugie z logiem harta (moje maja logo).

EDIT:

omijaj z daleka wszystko co się nazywa: hart, hans preis, topran

Troche OT - zawor trojdrozny toprana jezdzi u mnie prawie 4 lata i problemow brak, wiec jak widac czasem cos im nie wyjdzie i uda sie zrobic dzialajaca czesc :p

#39 OFFLINE   irzyk

irzyk

    Jestem Kubuś

  • 1 060 postów
  • Dołączył: 02-09-2008
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 czerwca 2012 - 07:18

Z tym ze w pudelku Harta mozna trafic 2 wersje czesci - jedne "no name" a drugie z logiem harta (moje maja logo).

Muszę sprawdzić u siebie jakie mam.

#40 OFFLINE   irzyk

irzyk

    Jestem Kubuś

  • 1 060 postów
  • Dołączył: 02-09-2008
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 lipca 2012 - 10:46

Jest logo HART'a czyli chyba dobrze.