Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Kompletna wymiana przedniego zawieszenia

#zawieszenie #opel omega

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
108 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Osa90

Osa90
  • 55 postów
  • Dołączył: 08-04-2010

Napisany 08 lutego 2011 - 11:29

Witam wszystkich. Postanowiłem wymienić wszystko, co wchodzi w skład przedniego zawieszenia. Łożyska mi już buczą, do tego luz na kierownicy i ściąga w prawą stronę. Postanowiłem nie jechać na stację diagnostyczną, tylko wymienić wszystko, żeby mieć spokój na dłuższy czas. Tutaj prośba do Was. Wypiszę części, które zamierzam kupić wraz z firmami. Doradźcie mi czy to rozsądne wybory, jakiej firmy najlepiej kupić daną część i czy wypisałem wszystko. Chciałbym, aby wypowiedzieli się ludzie, którzy sami testowali dane części, a nie Ci, którym znajomy powiedział, że ta firma jest ok. A więc tak:
-Amortyzatory bilstein b4 + osłony i odboje
-Łączniki stabilizatorów 2szt. Lemforder
-Końcówki drążków i drążek środkowy: tu się zastanawiam nad firmą. Podpowiedzcie coś
-Tarcze+ klocki: TRW, lub ATE(nie wiem jaki wyjdzie ogólny rachunek, a środki mam ograniczone, więc tu jeszcze nie podjąłem decyzji)
-Łożysko z piastą 2szt(też nie wiem)
-Tuleja wspornika drążka środkowego 1szt. Lemforder
-Sworznie i tuleje na wachacz(tutaj też preferuję Lemforder, z pewnością tą dużą, ale nie wiem jak będzie z kasą)
-Poduszki i łożyska na amortyzatory. Tutaj zupełnie nie mam pojęcia co wybrać. Nigdy nie miałem do czynienia z tymi częściami.


Nie wiem czy to już wszystko. Co o tym myślicie? Sugerując się cenami z allegro, trochę to kosztuję, ale kupując wszystko w jednym sklepie, liczę na jakiś upust. Czekam na odpowiedzi, bo tak nie da się jeździć. Pozdrawiam



#2 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 08 lutego 2011 - 11:49

-Amortyzatory bilstein b4 + osłony i odboje - OK
-Łączniki stabilizatorów 2szt. Lemforder - OK
-Końcówki drążków i drążek środkowy: SWAG LUB LEMFORDER
-Tarcze+ klocki: TRW, lub ATE - bREMBO + REMSA
-Łożysko z piastą 2szt(też nie wiem) - JAK NIE WYJE TO NEI RUSZAJ
-Tuleja wspornika drążka środkowego 1szt. Lemforder - OK
-Sworznie i tuleje na wachacz(tutaj też preferuję Lemforder, z pewnością tą dużą, ale nie wiem jak będzie z kasą) - LEMFORDER OD BMW A MALA SWAG
-Poduszki i łożyska na amortyzatory. Tutaj zupełnie nie mam pojęcia co wybrać. Nigdy nie miałem do czynienia z tymi częściami. - LEMFODRER ALBO SWAG




 


#3 OFFLINE   ernest85

ernest85
  • 80 postów
  • Dołączył: 10-08-2009
  • Skąd: ostrów wlkp

Napisany 08 lutego 2011 - 12:26

kolego osa90 liczyłeś ile mniej wiecej wyniosą Cię wszystkie części.. tez bym musial troszke zainwestować.. ale na wiosne jak drogi połatają :D

#4 OFFLINE   Mario Lu

Mario Lu

    OmegaB2,5V6 98'Insignia09

  • 216 postów
  • Dołączył: 12-10-2008
  • Skąd: Kędzierzyn-Koźle/Głubczyce/DK

Napisany 08 lutego 2011 - 12:40

Jakieś 2tyś. PLN
Mario

#5 OFFLINE   Osa90

Osa90
  • 55 postów
  • Dołączył: 08-04-2010

Napisany 08 lutego 2011 - 13:24

Tak, liczyłem. Faktycznie jakieś dwa tysiące trzeba wydać, ale liczę na 30% zniżkę znajomego w inter cars.

#6 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 lutego 2011 - 13:50

ja ze zniżką do siebie liczyłem wyszło 2300 wszystko na gratach LEMFORDER a amory SACHS jak przyjdę do domu to napisze co i jak

#7 OFFLINE   michauu

michauu
  • 182 postów
  • Dołączył: 02-07-2009

Napisany 08 lutego 2011 - 16:14

beast, a pochwalilbys sie ile $ za robocizne wyzej wymienionych rzeczy sie nalezy? :p i tak mniej wiecej jak to z czasem wychodzi?

jesli to jakas tajemnica to prosze na priva.

pozdr.

#8 OFFLINE   Osa90

Osa90
  • 55 postów
  • Dołączył: 08-04-2010

Napisany 08 lutego 2011 - 16:33

-Łożysko z piastą 2szt(też nie wiem) - JAK NIE WYJE TO NEI RUSZAJ

Właśnie wyje. Polecano mi firmę Koyo, ale nie mogę znaleźć na allegro i nie wiem póki co ile takowe kosztują. Jakieś inne dobre?

beast, a pochwalilbys sie ile $ za robocizne wyzej wymienionych rzeczy sie nalezy? :p i tak mniej wiecej jak to z czasem wychodzi?

jesli to jakas tajemnica to prosze na priva.

pozdr.


Właściwie to wiadomość nie do mnie, ale większość można zrobić samemu. Ja jedyne czego sam się nie dotknę to tulejki wspornika i tych w wachaczach. Naczytałem się, że trzeba odpowiednio wprasować i dokręcać jak auto stoi na kołach. Także z tym wybiorę się do mechanika. Do reszty wystarczy ogólne pojęcie, trochę czasu i kilka kluczy...a no i ściągacz do sprężyn. Pozdrawiam.

#9 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 lutego 2011 - 17:24

a więc tak :
tulej wachacz duża od BMW to LMI 10532 koszt 78*2 (113*2)
tulej wachacza mała LMI 22116 koszt 53*2 (76*2)
sworzeń LMI 14707 78*2 (2*109)
końcówka lewa wew LMI 14703 105 (152)
końcówka prawa wew LMI 14704 105 (152)
końcówki zew LMI 26798/99 150*2 (218*2)
drążek środkowy LMI 16050 392 (568)
poduszka amora LMI 14698 75*2 (109*2)
łożysko mcpherson SACHS 801039 41*2 (60*2)
takie są ceny w IC w nawiasie normalne bez nawiasu z rabatami znajomego 1552 wychodzi z rabatami do tego amory jakieś 500 i jest cenka

#10 OFFLINE   emik

emik
  • 62 postów
  • Dołączył: 01-10-2010

Napisany 11 lutego 2011 - 14:53

czy ta tuleja duża wachacza przedniego nie powinna być lemforder 10531.

#11 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 lutego 2011 - 14:58

czy ta tuleja duża wachacza przedniego nie powinna być lemforder 10531.

ta co Ty podałeś to tulej z 5 a moja to z 7 są zamienne

#12 OFFLINE   morphe

morphe
  • 222 postów
  • Dołączył: 21-12-2008
  • Skąd: WPR/WF
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 13 lutego 2011 - 09:46

Panowie, a jaka jest różnica poza ceną?
Do omy Lemf za 90zł znalazłem, do bety 5 - 55zł i do 7 - 70zł.
To które brać, te od "7"? Mechanik nie będzie miał problemów, że krótsze?
I mam jeden sworzeń do wymiany i nie wiem czy brać Febi czy Lemfordera (45/65)?
Pozostaje też pytanie, czy małe tuleje też koniecznie wymienić, bo są ok, a koszta rosną.
Z góry dzięki za pomoc.

#13 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 lutego 2011 - 10:08

Panowie, a jaka jest różnica poza ceną?
Do omy Lemf za 90zł znalazłem, do bety 5 - 55zł i do 7 - 70zł.
To które brać, te od "7"? Mechanik nie będzie miał problemów, że krótsze?
I mam jeden sworzeń do wymiany i nie wiem czy brać Febi czy Lemfordera (45/65)?

bierz od 7 większe auto i guma będzie wytrzymalsza, co do sworznia to lemforda

#14 OFFLINE   morphe

morphe
  • 222 postów
  • Dołączył: 21-12-2008
  • Skąd: WPR/WF
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 13 lutego 2011 - 10:22

Damian:kumple:
Małe zostawić jeśli dobre?

#15 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 lutego 2011 - 10:35

Małe zostawić jeśli dobre?

jeśli jesteś na 100% pewien że tak to możesz, ja będę wymieniał wszystko

#16 OFFLINE   Mario Lu

Mario Lu

    OmegaB2,5V6 98'Insignia09

  • 216 postów
  • Dołączył: 12-10-2008
  • Skąd: Kędzierzyn-Koźle/Głubczyce/DK

Napisany 13 lutego 2011 - 10:53

Ja wymieniłem za jednym demontażem wahaczy. Sto złoty więcej.
Mario

#17 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 13 lutego 2011 - 19:04

Panowie, a jaka jest różnica poza ceną?
Do omy Lemf za 90zł znalazłem, do bety 5 - 55zł i do 7 - 70zł.
To które brać, te od "7"? Mechanik nie będzie miał problemów, że krótsze?
I mam jeden sworzeń do wymiany i nie wiem czy brać Febi czy Lemfordera (45/65)?
Pozostaje też pytanie, czy małe tuleje też koniecznie wymienić, bo są ok, a koszta rosną.
Z góry dzięki za pomoc.


Gdzie są takie ceny ?

#18 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 lutego 2011 - 20:20

Ceny ktore podal DamianSz sa bez szalenstw.... co to za znizka
roznica miedzy tulejami 10532 a 10531 nie polega na zastosowaniu w danym modelu...
potwierdzam ze nie ma problemow w montazu tej od bejcy, pod warunkiem ze mechanik nie rozbije gniazda tulejki przy demontazu
piaste polecam ta co szla w oryginale czyli koyo , 220 zl to nie duzo
lozysko mcperhsona najlepiej zaloyc skf albo to co szlo w oryg czyli fag/ina
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#19 OFFLINE   seta81

seta81
  • 414 postów
  • Dołączył: 25-08-2010
  • Skąd: Pabianice/Bournemouth UK

Napisany 13 lutego 2011 - 20:37

Gdzie są takie ceny ?

ja w grudniu za tuleje 10531 płaciłem w zaprzyjaźnionym sklepie 45zł/szt

#20 OFFLINE   morphe

morphe
  • 222 postów
  • Dołączył: 21-12-2008
  • Skąd: WPR/WF
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 13 lutego 2011 - 21:47

Gdzie są takie ceny ?

na alledrogo