Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Ostre wałki


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
15 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   mvf

mvf
  • 141 postów
  • Dołączył: 24-03-2016
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 30 czerwca 2016 - 23:02

Rok: 00
Silnik: 3.0

 

Witam, 

czy jeśli zmienię w mojej omedze wałki rozrządu wydechowe A na G (ostre) to mi to coś da?


Edytowany przez mvf, 30 czerwca 2016 - 23:08.




#2 OFFLINE   itom

itom
  • 26 postów
  • Dołączył: 03-05-2016
  • Skąd: NDZ
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 01 lipca 2016 - 06:51

Kilka KM wiecej na gorze kosztem kilku nm mniej na dole Push by Xperia Z

#3 OFFLINE   mvf

mvf
  • 141 postów
  • Dołączył: 24-03-2016
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 01 lipca 2016 - 17:21

A jak zamienie ssące z wydechowymi miejscami to co bedzie?


Edytowany przez mvf, 01 lipca 2016 - 17:25.


#4 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 lipca 2016 - 17:23

A jak zamienie ssące z wydechowymi miejscami to zyska co bedzie?

załóż 4 G :), podkładkę pod kolektor z 3.0 ;)


Edytowany przez robert514, 01 lipca 2016 - 17:24.


#5 OFFLINE   itom

itom
  • 26 postów
  • Dołączył: 03-05-2016
  • Skąd: NDZ
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 01 lipca 2016 - 22:00

Po co podkladke ma przewalac skoro on juz ja ma @mvf Nie wiem co da zamiana saace na wydech ale jesli cisniesz czesto pod odcine to 4xG jest dobra opcja ale jesli czesciej i dynamicznie chcesz jezdzic do okolo 5k obr wrzuc 4xA ;-) Push by Xperia Z

#6 OFFLINE   mvf

mvf
  • 141 postów
  • Dołączył: 24-03-2016
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 02 lipca 2016 - 11:35

Ok dzięki założę 4G.



#7 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 07 lipca 2016 - 09:40

Od dawna myślę co będzie po zamianie wałków
G - wydech
A lub J - ssanie

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#8 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 07 lipca 2016 - 12:45

takie pisanie palcem po wodzie. ktos to ogarnal konkretnie? bo takie przewalanie walkow moze dać gorszy efekt jakby wogole nie ruszac. To trzeba mapy korygowac pod walki, jak sie montuje od np świątka to tym bardziej korekta softu. takie cackanie z wałkami to mozna sobie przy 2.5 przewalać bo tam czy mniej czy wiecej koni i tak to nie pojedzie :)



#9 OFFLINE   Administracja

Administracja

    Admin

  • 3 610 postów
  • Dołączył: 15-03-2015
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 lipca 2016 - 20:40

Automatyczna wiadomość

 

Temat został przeniesiony z


"TechnikaSilnik, Osprzęt silnika, Układ Chłodzenia i Układ Paliwowy"


do


"TechnikaTuning".



#10 OFFLINE   sipa666

sipa666

    1-sze 6 biegów w V6 w PL

  • 484 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Skąd: Pruszcz Gdański

Napisany 08 lipca 2016 - 17:48

takie pisanie palcem po wodzie. ktos to ogarnal konkretnie? bo takie przewalanie walkow moze dać gorszy efekt jakby wogole nie ruszac. To trzeba mapy korygowac pod walki, jak sie montuje od np świątka to tym bardziej korekta softu. takie cackanie z wałkami to mozna sobie przy 2.5 przewalać bo tam czy mniej czy wiecej koni i tak to nie pojedzie :)


Dobrze napisane. Jak ktoś chce sie bawić w walki, to już najlepiej cos z dolotem zrobić, barany i cały wydech, i do tego całkowicie zmienić mapy. Jeżeli ktoś chce robic konkret, to przydadzą sie przynajmniej 2 regulowane kolka wałków rozrządu na ssących. Przyspieszyć walki ssące troche i do tego przyspieszyć zapłon o kilka stopni. Daje dobre efekty,
Osobiście polecam walki świątka, jeżdzę na takich. Dokładnie z serii GT/R. Z walkami g nie ma sie co bawić.
Zapraszam na inne fora i troche poczytać, u nas o tuningu może ze 4 osoby cokolwiek wiedzą, reszta jak phantom napisał, pisanie palcem po wodzie " a może cos da a może nie".

#11 OFFLINE   lotusso

lotusso
  • 74 postów
  • Dołączył: 27-07-2011
  • Skąd: EPA
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 sierpnia 2016 - 16:52

witam. od dłuższego czasu poszukuję B FL sedan 3.0 z manualem, w naprawdę dobrym stanie.. niestety ciężko o zadbany egzemplarz. dużo jest automatów 3.0 i 3.2 ale ja muszę mieć manual.

nawet ostatnio zacząłem się poważnie zastanawiać nad Y26SE, bo ładna się pojawiła a 3.0 w zasadzie żadnych ogłoszeń. muszę coś kupić w najbliższym czasie bo 2.0 już mam dość, miało nie być żadnych półśrodków typu 2.6 albo 3.2 automat ale trudno...

najważniejsze pytanie: jak to w końcu jest z tymi wałkami, jest jakikolwiek sens coś zmieniać? widziałem różne opinie; widziałem wykresy, że 4xG dają sporo momentu w 2.6. czy to prawda? ostatnio jechałem 2.6 manual - średnio z dołu, 3.0 manual - lepiej ale też jakoś średnio jeździła, jechałem też 3.2 manual po swapie skrzyni ale to był tak zapuszczony egzemplarz, że moje X20XEV lepiej się zbiera...
bardziej by mi zależało na użytkowych niutkach niż na mocy maksymalnej. nie wiem jak podchodzić do tych silników 2.6 i podmiany tych wałków.. czy w ogóle jest sens się w to bawić? chyba, że lepiej od razu zaplanować wymianę silnika na 3.2 i mieć manual...

Edytowany przez lotusso, 14 sierpnia 2016 - 20:47.


#12 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 15 sierpnia 2016 - 10:15

uwazam ze najlepiej zmienic na 3.2 natomiast jak chcesz niuty to 2.5 dti kup.



#13 OFFLINE   itom

itom
  • 26 postów
  • Dołączył: 03-05-2016
  • Skąd: NDZ
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 16 sierpnia 2016 - 06:40

Lotusso, juz pisalem wczesniej ze najlepszy nm generuje zestaw 4xA Testowalem w moim 2.6 wszystkie kombinacje i wlasnie ta daje mi 298nm i to juz przy 3,5k rpm Zapinasz 5ke przy 50km/h i latasz jak automatem ;) Lepsza opcja jest jednak 3.2 tam generowany moment jest praktycznie od samego dolu ;) Push by Xperia Z

#14 OFFLINE   lotusso

lotusso
  • 74 postów
  • Dołączył: 27-07-2011
  • Skąd: EPA
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 sierpnia 2016 - 22:01

Dzięki itom za konkretną odpowiedź. Ile Ci wyszło mocy na takiej konfiguracji 4xA? Tak z ciekawości, do setki coś lepiej czy raczej tak samo? Dolot fabryczny masz? W ogóle da się jakaś puszkę mantzel'a wsadzić w 2.6? Mocno myślę nad tym 2.6 bo 3.0 manual nie ma ani jednej... W Niemczech są ładne po 4000-5000 ojro plus akcyza ale to chyba trochę za drogo. W sumie sama zmiana wałków to raczej grosze, jak będzie słabo to trzeba będzie szukać dobrego silnika 3.2 na przekladkę a to już droga zabawa no ale może warto. Najważniejsze to znaleźć dobrą bazę. Szukam już ponad pół roku ładnego 3.0 i nic. Przeraża mnie jeszcze kwestia NCDC 2013 czy 2015 sparowanego z wyświetlaczem, USB już nie podlaczysz. W 3.0 bywały jeszcze zwykle midy na manetkę a w 2.6 raczej tylko kolorowa navi. Dlatego tak się waham i łudzę się, że jeszcze jakaś 3.0 się trafi.

Edytowany przez lotusso, 16 sierpnia 2016 - 22:04.


#15 OFFLINE   itom

itom
  • 26 postów
  • Dołączył: 03-05-2016
  • Skąd: NDZ
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 17 sierpnia 2016 - 06:27

Ja mam vb nie ome ;) Do setki jeszcze nie robilem pomiaru Na obecnym setupie wyszlo 215KM Silnik jest na osprzecie vb 2.5 ,stozek, ecu i500, wydech przelot po calosci 2,25'', zamach 7kg, ecumaster na paliwie zdjete i dowalone grubo zaplonem na pograniczu stukowego Jesli teraz bym pakowal silnik to tylko 3.2 na osprzecie 2.5 vb ale juz nie bede sie bawil z powodu zbyt duzej kasy wsadzonej w obecny remont ;) Push by Xperia Z

#16 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 sierpnia 2016 - 09:25

Dzięki itom za konkretną odpowiedź. Ile Ci wyszło mocy na takiej konfiguracji 4xA? Tak z ciekawości, do setki coś lepiej czy raczej tak samo? Dolot fabryczny masz? W ogóle da się jakaś puszkę mantzel'a wsadzić w 2.6? Mocno myślę nad tym 2.6 bo 3.0 manual nie ma ani jednej... W Niemczech są ładne po 4000-5000 ojro plus akcyza ale to chyba trochę za drogo. W sumie sama zmiana wałków to raczej grosze, jak będzie słabo to trzeba będzie szukać dobrego silnika 3.2 na przekladkę a to już droga zabawa no ale może warto. Najważniejsze to znaleźć dobrą bazę. Szukam już ponad pół roku ładnego 3.0 i nic. Przeraża mnie jeszcze kwestia NCDC 2013 czy 2015 sparowanego z wyświetlaczem, USB już nie podlaczysz. W 3.0 bywały jeszcze zwykle midy na manetkę a w 2.6 raczej tylko kolorowa navi. Dlatego tak się waham i łudzę się, że jeszcze jakaś 3.0 się trafi.

 

idac twoim tokiem myslenia to szukaj zdrowej bazy tzn. budy niewazne jaki silnik (byleby była v6). Potem znalesc silnik np 3.2 i bedziesz mial to co chcesz. 

 

co do mocy 3.0/3.2 v6 to zrobic dolot i wydech z baranami i ok 230-250KM jest sie w stanie uzyskać.