Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Nie działa LPG


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
21 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   ukas7

ukas7
  • 57 postów
  • Dołączył: 29-03-2016
  • Skąd: Lublin
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 czerwca 2016 - 18:39

Rok:1999 (B FL)

Silnik:2.5 v6

 

Witam

Problem jest następujący ,samochód normalnie odpala na benzynie po czym silnik się nagrzeje i jest gotowy do przełączenia na lpg gaśnie ,po tym zgaśnięciu jest problem z uruchomieniem ,trzeba przykatować rozrusznik parę sekund i dopiero odpala i działa dopóki nie będzie ponownej próby przełączenia na gaz.Wcześniejsze objawy były takie ,że silnik chodził jakiś czas na lpg po czym sam się przełączał na benzyne podobnie jak kończy sie lpg w butli tyle ,że w tym przypadku było sporo gazu.Po pierwszej wizycie u gazownika facet coś regulował ale za 3 godziny było to samo.Ten sam gostek powiedział ,że to wina zużytych wtryskiwaczy ,no więc wymienił wtryskiwacze (koszt razem z robocizną 500 zł).Podobnie jak po poprzedniej wizycie około 2-3 godzin auto chodziło na gazie i następnie kaput (objawy te co napisałem na początku tego postu).Jutro zatem znowu trzeba złożyć wizytę u tego gazownika a was proszę o radę co może być nie. tak

 





#2 OFFLINE   mvf

mvf
  • 141 postów
  • Dołączył: 24-03-2016
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 29 czerwca 2016 - 21:37

Padnięty reduktor? było ciśnienie gazu? sprawdź czy nie wywala ci gazu podciśnieniem. 



#3 OFFLINE   Ardian

Ardian

    Reanimacja Omegi :))

  • 326 postów
  • Dołączył: 22-08-2011
  • Skąd: Mogadish :p
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 21 lipca 2016 - 00:41

Podaj typ instalacji gazowej, jaki masz reduktor i wtryskiwacze?

#4 OFFLINE   Adasko12222

Adasko12222
  • 64 postów
  • Dołączył: 17-09-2016
  • Skąd: Ciechanow
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 21 października 2016 - 05:09

Ja tak mam u siebie i z tego co wiem to sterownik mam do wymiany ...

#5 OFFLINE   tomeczekg

tomeczekg
  • 199 postów
  • Dołączył: 11-01-2012
  • Skąd: Opatów

Napisany 21 października 2016 - 18:23

Kolega miał to samo w golfie 4, jak chcesz mogę zadzwonić do niego co było.

A mi jak przełączy się na gaz to silnik bardzo kuleje przez parę sekund, zimny czy ciepły. Na benzynę z gazu to samo. Jak patrze na program staga to w tym czasie jakby 1 3 5 cylinder ma dłuższe czasy przez te sekundy. Ma ktoś pomysł.



#6 OFFLINE   ukas7

ukas7
  • 57 postów
  • Dołączył: 29-03-2016
  • Skąd: Lublin
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 października 2016 - 18:00

pojechałem do innego gaziarza i wymienił map sensor ,pochodziło około miesiąca i znowu zaczęło wywalać na benzyne ,pojechałem kolejny raz i powiedział ,że do wymiany reduktor 



#7 OFFLINE   simurgh

simurgh
  • 30 postów
  • Dołączył: 07-04-2016
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 30 października 2016 - 22:16

Ekspertem nie jestem ale miałem dwa auta z lpg i z tego co pamietam to najprostsza formą sprawdzenia reduktora jest zwykła analiza spalin ale gaziarz na tym nie zarobi wiec po co sie starać..

W Hondzie miałem sekwencje i tez miałem problem z przełączaniem na gaz.Winnym okazała sie cewka/elektrozaworek który otwiera sie w momencie przełączenia i puszcza gaz na listwe.Koszt 30zł.Więc radze ci zmiane warsztatu na taki który roboty nie zaczyna od wróżenia i wymiany w ciemno od najdroższych elementów



#8 OFFLINE   ukas7

ukas7
  • 57 postów
  • Dołączył: 29-03-2016
  • Skąd: Lublin
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 listopada 2016 - 17:59

Reduktor padniety raczej.,intensywnie ulatnia się z niego gaz i wszystkie objawy się sprawdzają

#9 OFFLINE   ukas7

ukas7
  • 57 postów
  • Dołączył: 29-03-2016
  • Skąd: Lublin
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 listopada 2016 - 11:59

Możecie doradzić czy jest sens kupno używanego reduktora z allegro,olx itp ?Samochód ma być niedługo sprzedany i nie chce za bardzo w niego inwestować.



#10 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 05 listopada 2016 - 00:24

zaczyna się, to jak ma być zaraz sprzedany to na NoPb jeździj

#11 OFFLINE   onekAslan

onekAslan
  • 31 postów
  • Dołączył: 07-11-2016
  • Skąd: Niepołomice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 11 listopada 2016 - 21:05

Jest sen ale tez ryzyko, nigdy nie wiesz, jak ten reduktor pracował i ile ma przekulane. Lepszym rozwiązaniem jest wymiana membran i uszczelnień posiadanego reduktora. Ale zakup reduktora w Twoim wypadku to koszt około 250 zl. Jeśli masz ogolne pojecie, wymienisz go sam.

#12 OFFLINE   ukas7

ukas7
  • 57 postów
  • Dołączył: 29-03-2016
  • Skąd: Lublin
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 listopada 2016 - 16:38

Byłem u gaziarza i zaproponował 380 zł ,to dobra cena ? Reduktor będzie wskazany do 2.5 v6

#13 OFFLINE   spawek

spawek

    Jest moc jest zabawa

  • 1 014 postów
  • Dołączył: 08-03-2014
  • Skąd: Tomaszów Maz.
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 29 listopada 2016 - 16:46

Byłem u gaziarza i zaproponował 380 zł ,to dobra cena ? Reduktor będzie wskazany do 2.5 v6

sam zdecyduj czy jak zamierzasz zaraz sprzedać to jest sens. poza tym zawsze możesz śmigać na benie
Najszybsza omega na mokrym na XIX zlocie
Najczystsza omega od XIX zlotu

#14 OFFLINE   Beton

Beton

    corsiontko A C20XE

  • 148 postów
  • Dołączył: 21-06-2006
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 29 listopada 2016 - 18:54

Byłem u gaziarza i zaproponował 380 zł ,to dobra cena ? Reduktor będzie wskazany do 2.5 v6



Tzn jaki reduktor? Marka, model. Bo 380 to sporo jak za reduktor.
WV Derby `83 G40 -> i wszyscy zostają z tyłu...

#15 OFFLINE   ukas7

ukas7
  • 57 postów
  • Dołączył: 29-03-2016
  • Skąd: Lublin
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 listopada 2016 - 19:36

cena wraz z robocizną



#16 OFFLINE   tomeczekg

tomeczekg
  • 199 postów
  • Dołączył: 11-01-2012
  • Skąd: Opatów

Napisany 30 listopada 2016 - 11:06

Gaziarze mają bardzo dużą marżę na cześci, sam już nigdy do nich nie pójdę tylko www.drypa.pl albo portale aukcyjne. Jak na sprzedaż to regeneracja starego parownika, prosta sprawa a i u nas gaziarze też robią taką usługę.



#17 OFFLINE   FOTON

FOTON

    GMS+Pioneer+MacAudio :D

  • 2 963 postów
  • Dołączył: 02-08-2010
  • Skąd: zapomniałem
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18S gaźnik

Napisany 01 grudnia 2016 - 16:17

U mnie kiedyś objawem padającego reduktora były trudności w odpalaniu na benzynie np. po nocy.  Membrana puszczała gaz z reduktora na listwę wtryskową i silnik mimo, że odpalał na pb to był zalewany jeszcze gazem.

 

Sprawdziłem to odczepiając wąż gazowy od reduktora (ten co idzie do listwy wtryskowej) i mocząc go w butelce z wodą. 

Podczas pracy na Pb też silnik kulał bo reduktor puszczał co nieco gazu - wyłapałem to w postaci pęcherzyków w tej butelce.

 

Test - zakręcenie zaworu przy butli i zero problemów.

 

Po wymianie uszczelnień w reduktorze bez problemów śmigał (brałem zestaw naprawczy do reduktora i działał dalej).

 

Koszt 70 zł za zestaw naprawczy + nowy płyn chłodniczy przy okazji i robocizna 100% samodzielna :D



#18 OFFLINE   cinu22

cinu22
  • 262 postów
  • Dołączył: 01-10-2013
  • Skąd: tczew
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 14 grudnia 2017 - 21:38

panowie moja  omega 2,5v6 od wczoraj zauwazylem ze gdy odpalam na benzynie i po rozgrzaniu lampki lpg migaja az wkoncu sie pala,  i niby jade na lpg ale pb mi ubywa czy  gaz ubywa to nie wiem bo po przejechaniu 120km pokazuje pelna butle, gdy przelaczam z pb na lpg  na ucho valteki zaczynaja cykac ale jak jest to nie  wiem,jak sprawdzic czy jezdze na (niby lpg) a bierze pb. 



#19 OFFLINE   fortrans6x

fortrans6x
  • 68 postów
  • Dołączył: 10-11-2017
  • Skąd: częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 14 grudnia 2017 - 22:05

może masz źle ustawiona instalacje? jak sa jakieś blędy w podawaniu gazu to instalka bedzie sie podpierala benzyna, mialem kiedys tak, ze palil mi gazu normalnie 12 ale jednoczesnie okolo3-4 litrow na setke ubywalo jednoczesnie benzyny-mialem uwalony sterownik-plus sonde lambda


Edytowany przez fortrans6x, 14 grudnia 2017 - 22:08.


#20 OFFLINE   cinu22

cinu22
  • 262 postów
  • Dołączył: 01-10-2013
  • Skąd: tczew
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 15 grudnia 2017 - 06:21

Tak jak juz czytalem odpalic poczekac az przelaczy sie na gaz i wyjac bezpiecznik od pompy paliwa tak? Wtedy zobacze czy chodzi na lpg i pb czy niby lpg a tak naprawde samej pb, i mi przez 2 dni z 8l pb poszlo i niby na same odpalanie, a na pb jezdzilem wolno

dzis sprawdzilem i po wyjeciu bezpiecznika od pompy paliwa gdy chodzi na gazie nic sie nie dzieje czyli  lpg dziala ale nie wiem jak sprawdzic czy podaje tez pb, dzis jezdzilem na lpg bez bezpiecznika pompy paliwa bo slabo z kasą przed wyplata :D  


Edytowany przez cinu22, 15 grudnia 2017 - 21:54.