Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2.5 DTI zaślepienie EGR i pytanie o podciśnienie.

egr 2.5dti dti omega podciśnienie

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
29 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 czerwiec 2016 - 13:28

Prosta zaślepka egr pasuje do 2.5dti a ta wytoczona do 2.5td
Tu akurat na odwrót, płaskie uszczelnienie jest w x25dt a soczewkowe w y25dt

#22 OFFLINE   Ardian

Ardian

    Reanimacja Omegi :))

  • 326 postów
  • Dołączył: 22-08-2011
  • Skąd: Mogadish :p
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 30 czerwiec 2016 - 13:54

Do plastiku - plastik.
Do metalu - metal.

Tak jak czeladnik napisał, do naszych kolektorów jedynie plastikowe ponieważ tak samo działają na zmianę temp jak kolektor ;)

Prosta zaślepka egr pasuje do 2.5dti a ta wytoczona do 2.5td
Tu akurat na odwrót, płaskie uszczelnienie jest w x25dt a soczewkowe w y25dt

Z tym się nie zgodzę, widziałeś kolektor wydechowy z x25dt i y25dt? Spójrz na miejsce montażu rurki od EGR

#23 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 lipiec 2016 - 19:48

widziałem i nawet kilka z nich planowałem, w y25dt nawet sposób montażu rurki egr do dolotu jest soczewkowy a w x25dt płaski, stąd do X25DT można wsadzić zaślepkę z 2 PLN czego bym nie robił



#24 OFFLINE   Ardian

Ardian

    Reanimacja Omegi :))

  • 326 postów
  • Dołączył: 22-08-2011
  • Skąd: Mogadish :p
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 01 lipiec 2016 - 22:24

To dziwne, że ja mam płaski

#25 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 01 lipiec 2016 - 22:37

U mnie też był mały problem z montażem zaślepki, ale po prostu odcięliśmy końcówkę rurki do egr i wykorzystaliśmy ją jako uszczelnienie :)

#26 OFFLINE   bolecq2

bolecq2
  • 243 postów
  • Dołączył: 09-12-2008
  • Skąd: Lipnik k./Osieka
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 06 wrzesień 2016 - 15:07

Wkoncu wywalilem egr i ta cala rurke, do zaslepienia kolektora wydechowego plaska blaszka nie podejdzie, musi byc ta wytoczona:
http://allegro.pl/70...4858165175.html

I rowniez pozbylem sie plastiku turbo klekot.
A calosc wyszla tak jak na foto, oczywiscie przy pomocy kolegi z tig-iem i dobra reka :)
Rurki, kolanko z nierdzewki, do tego lacznik silikonowy.Załączony plik  20160906_125134.jpg   40,23K   11 pobrańZałączony plik  20160906_125159.jpg   36,55K   12 pobrań

Edytowany przez bolecq2, 06 wrzesień 2016 - 15:14.


#27 OFFLINE   bolecq2

bolecq2
  • 243 postów
  • Dołączył: 09-12-2008
  • Skąd: Lipnik k./Osieka
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 16 wrzesień 2016 - 06:30

Przyszla kolej na 2.5dti i tu mam pare pytan.

Bede sie zabieral za wywalenie klapek i wstawienie zaslepek, tu pytanie z jaka sila dokrecac owe zaslepki? Dawac dodatkowo silikon?

Z jaka sila dokrecac kolektor ssacy, gdzies na forum znalazlem ze dla tych mniejszych srub/nakretek 10Nm a dla wiekszych 15Nm, tak czy innaczej?

Rowniez obudowe odmy z jaka sila dokrecic?

Do demontazu kolektora ssacego musze zdjac podszybie to wiem, ale czy przy silniku musze cos wiecej sciagac? Jakie rurki, wezyki, kabelki itp itd?
Czy od razu moge sie zabierac za odkrecanie kolektora?

Na razie tyle pytan, jesli jest ktos w stanie pomoc z gory dzieki za odpowiedzi.

Edit,
Jest porada ale brak zdjec ehh...
Po zamontowaniu zaslepek musze zaslepiac jakie wezyki czy cus w tym stylu?

Edytowany przez bolecq2, 16 wrzesień 2016 - 06:42.


#28 OFFLINE   Trawal

Trawal
  • 39 postów
  • Dołączył: 05-02-2015
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 01 październik 2016 - 21:00

Jestem po sprawdzeniu całego dolotu, wyczyszczeniu IC, wszystkich rurek, wywaleniu EGR. Kupiłem ten zestaw za 100 parę złotych z allegro i pasuje w 100%. Przewód od EGR wywaliłem, magistrala zaślepiona. Wywaliłem też taką gruchę z kolektora ssącego, która w moim mniemaniu sterowała klapkami w dolocie których już nie mam. Przewód idący od tej gruchy, do takiego nie wiem co to jest - chyba elektrozaworu - zaślepiłem. Po złożeniu auto chodzi dobrze, ale jak zgaszę to jest takie buczenie z okolic właśnie tamtego elektrozaworu co jest pod kolektorem. Nie przejmować się tym?



#29 OFFLINE   kotbehemot.fm

kotbehemot.fm
  • 66 postów
  • Dołączył: 10-02-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 05 październik 2016 - 18:17

Z jaka sila dokrecac kolektor ssacy, gdzies na forum znalazlem ze dla tych mniejszych srub/nakretek 10Nm a dla wiekszych 15Nm, tak czy innaczej?

Ja dokręcałem jak niżej i jest ok.

Śruby M6 - 10 Nm

Nakrętki M7 - 15 Nm

Ale to jest dla DTI.

 

W przypadku TDSa to będzie 25Nm.

 

wywaleniu EGR
 

Nie polecam wywalania EGRu. Tak jak było wielokrotnie pisane, powoduje to powstanie błędu P0400. Przynajmniej u mnie tak było.


Edytowany przez kotbehemot.fm, 05 październik 2016 - 18:21.


#30 OFFLINE   bolecq2

bolecq2
  • 243 postów
  • Dołączył: 09-12-2008
  • Skąd: Lipnik k./Osieka
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 23 październik 2016 - 16:45

A wiec dzisiaj z ciekawosci przy 2.5td zrobiłem zworke i wyalilo 2 bledy:

49- przekaźnik czasu wstępnego grzania silnika K25
96- zawór recyrkulacji spalin Y18

Egr wywalony jak wyzej na zdjeciu, wezyk zaslepiony.
Co sie moze dziac?

 
 Nie polecam wywalania EGRu. Tak jak było wielokrotnie pisane, powoduje to powstanie błędu P0400. Przynajmniej u mnie tak było.


W 2.5dti tez wywalilem egr, zrobilem z 1200km i zadnego bledu nie ma. Zas 2.5td juz wywalil ehh

Edytowany przez bolecq2, 23 październik 2016 - 16:50.






Także otagowane jednym lub więcej z tych słów kluczowych: egr, 2.5dti, dti, omega, podciśnienie