Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2.5 TD bardzo osłabł.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
16 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Lary

Lary
  • 76 postów
  • Dołączył: 14-06-2014
  • Skąd: Świętochłowice

Napisany 23 czerwiec 2016 - 16:18

Jak w temacie, nie dość że silnik w zasadzie w stanie fabrycznym nie ma siły na nic to teraz jeszcze coś wysiada. Tylko co? Jak do tej pory wszystko było w normie. Odpalał i odpala dobrze zarówno zimny jak i ciepły. Wszystko działa jak należy. Ostatnimi czasy jednak zauważyłem że ewidentnie brakuje mu siły. Przyspieszenie do setki które i tak trwało chyba wieki, teraz trwa ciut dłużej, i trzeba go ciągnąć na niższych biegach wyżej. Przy pojazdach pod wzniesienia czasami trzeba zredukować do czwórki (nie piszę tu o stromych podjazdach). Ogólnie jazda w trybie miejskim stała się męką. Na trasie też niechętnie ciągnie. Zauważyłem również że wskazówka od temperatury cieczy zaczęła wznosić się ponad to co było do tej pory czyli ewidentnie silnik się grzeje. Co wymieniłem? Dostał nowy filtr paliwa bo myślałem że to może jego przyczyna, oraz filtr powietrza. Nie pomogło. Zauważyłem również że wąż gumowy pod pokazanym na foto elemencie jest brudny od oleju. Załączony plik  uploadfromtaptalk1466694932167.jpg   1,19MB   12 pobrań Ktoś może orientować się o co mu chodzi? Jakieś podpowiedzi i sugestie?



#2 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 23 czerwiec 2016 - 19:57

To egr. Pewnie jest zawalony sadzą i olejem, spróbuj go wykręcić i wyczyścić, albo zaślep. Ja wywaliłem w cholerę i wstawiłem w jego miejsce rurę. Jest do kupienia na allegro za 119zł razem z zaślepką. Pisze, że do BMW 2.5D, ale pasuje też do poczciwego tdsa i dti.
Możesz mieć też problem z intercoolerem, być może jest nieszczelny, albo zawalony olejem. Zacząłbym od przejrzenia całego dolotu, to podstawa w tym silniku.

#3 OFFLINE   Lary

Lary
  • 76 postów
  • Dołączył: 14-06-2014
  • Skąd: Świętochłowice

Napisany 24 czerwiec 2016 - 07:21

Tak się domyślam że ten zawór to EGR, i że raczej to on będzie problemem. Cały pokrowiec od aku jest brudny a przed wczoraj nie był. Za chwilę idę rozkręcić go. Czy do EGR od spodu na tym krućcu jest podłączony jakiś wężyk czy ma być luźno? Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

#4 OFFLINE   wlasciciel

wlasciciel
  • 138 postów
  • Dołączył: 10-03-2010
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 24 czerwiec 2016 - 11:03

Tam ma być wezyk sprawdź sobie podcisnienia co ida do kolektora, moze jest nieszczelne i dlatego taki słaby

#5 OFFLINE   Ardian

Ardian

    Reanimacja Omegi :))

  • 326 postów
  • Dołączył: 22-08-2011
  • Skąd: Mogadish :p
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 24 czerwiec 2016 - 11:26

Tak jak premiera pisze, kup sobie tą rurę co zastępuje EGR a przy kolektorze zaślep. Tylko pamiętaj żeby odłączyć podciśnienie od zaworu sterującego EGR'em ;)

#6 OFFLINE   Lary

Lary
  • 76 postów
  • Dołączył: 14-06-2014
  • Skąd: Świętochłowice

Napisany 24 czerwiec 2016 - 15:02

No to lipa bo do EGRu nie mam nic podłączonego. Może dlatego źle działa Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

#7 OFFLINE   Kokosek

Kokosek
  • 13 postów
  • Dołączył: 05-05-2016
  • Skąd: Łódzkie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 24 czerwiec 2016 - 15:24

Albo właśnie spadł ci wężyk z Egr u Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

#8 OFFLINE   wlasciciel

wlasciciel
  • 138 postów
  • Dołączył: 10-03-2010
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 24 czerwiec 2016 - 16:19

W sprawdzonych poradach jest chyba jeszcze schemat podcisnien, kup wezyk sprawdź i popodpinaj.

#9 OFFLINE   mruwa88

mruwa88
  • 59 postów
  • Dołączył: 13-06-2016
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 25 czerwiec 2016 - 03:57

W tym silniku ida ze ttrzy podcisnienia do egr idzie od takiego zaworka z prawej jak stoisz przec maska znajdziesz bez schematów

#10 OFFLINE   wlasciciel

wlasciciel
  • 138 postów
  • Dołączył: 10-03-2010
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 25 czerwiec 2016 - 07:27

Do egr idzie jedno podcisnienie a nie trzy.. Z tego zaworu.. Jedno idzie na egr, drugie do rurki plastikowej nad kolektor ssacy (ona idzie zpomypy vacum do serwa) a trzecie do filterka z boku takiego małego. Ale jak osłabło to pod kolektorem idzie przewód do czujnika i on jak jest przerwany zalany olejem itp. To też nie będzie jeździła.. Nie ma jednego zdjecia: http://forum.omegakl...-x25dt-rozpiska

#11 OFFLINE   Lary

Lary
  • 76 postów
  • Dołączył: 14-06-2014
  • Skąd: Świętochłowice

Napisany 25 czerwiec 2016 - 09:20

Znalazłem i podłączyłem. Wężyk wisiał z tyłu alternatora. Teraz EGR powinno działać. Zobaczymy czy poprawi się coś z mocą auta. Dzięki Panowie Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

#12 OFFLINE   bolecq2

bolecq2
  • 243 postów
  • Dołączył: 09-12-2008
  • Skąd: Lipnik k./Osieka
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 25 czerwiec 2016 - 13:51

Premier mówisz o tym cudzie http://allegro.pl/sh...4845012094.html Co z wezykami do egra? Przy 2.5td jest mala rurka i wywalamy ja a przy 2.5dti taka puszka z rurka.

#13 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 25 czerwiec 2016 - 14:04

Zaslepka jest pod kolektor wylotowy i tam się ja montuje. Rura idzie w miejsce egra. A rurkę wywaliłem, tylko odcielismy końcówkę i wykorzystaliśmy jako dodatkowe uszczelnienie pod zaślepkę. Generalne nic trudnego, pól godziny roboty, jak wszystko odkręca się bez problemów i nie zgubisz żadnej śruby:)
Aaa, efekt końcowy taki, ze zauważalnie mniej kopci przy depnieciu gazu

Edytowany przez premier2, 25 czerwiec 2016 - 14:06.


#14 OFFLINE   Lary

Lary
  • 76 postów
  • Dołączył: 14-06-2014
  • Skąd: Świętochłowice

Napisany 25 czerwiec 2016 - 22:25

Nie będę zaślepiać EGR bo i po co? Tyle czasu jeździłem i było ok więc zakładam że działa. Ponadto jak wspomniałem kiedyś sprowadzić chcę z Niemiec Lexusa LS 430 więc Omega jeśli nie zostanie sprzedana to pozostanie samochodem na ryby. Rozczulać się nad nią nie będę Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

#15 OFFLINE   mruwa88

mruwa88
  • 59 postów
  • Dołączył: 13-06-2016
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 26 czerwiec 2016 - 05:32

3 podciśnienia chyba na calysilnik idą o to mi chodzi :D A po założeniu tej zaslepki nie bedzie czeka itp ? PPodciśnienie zaślepic też ale nie wywoła to błędu ?

#16 OFFLINE   Kokosek

Kokosek
  • 13 postów
  • Dołączył: 05-05-2016
  • Skąd: Łódzkie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 24 luty 2017 - 19:29

Problem rozwiązany? Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka

#17 OFFLINE   romanjo79

romanjo79
  • 40 postów
  • Dołączył: 09-12-2009
  • Skąd: nowy tomyśl

Napisany 05 maj 2019 - 13:17

Witam,mam podobny problem też mam 2.5td w automacie i też mi osłabła zaczęła przydymiac na czarno przy wciśniętym bucie,na spinaczy wyszło mi 88 przepływają i 96 EGR czy przepływają była by walnięta dodam że podciśnienia są ok dolot szczelny.