Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Drążki kierownicze stoją


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
19 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 21 czerwca 2016 - 11:11

Muszę ustawić zbieżność, ale zapiekły się drążki kierownicze (swoją drogą wymieniane razem z końcówkami rok temu - Febi). Podlałem ostro WD40, porządny klucz do rur i jazda. Niestety - ani drgną. Prędzej wygnę, niż odkręcę. Ktoś ma patent na to? Bez zdejmowania drążków z auta?


Edytowany przez kjelon, 21 czerwca 2016 - 12:15.




#2 OFFLINE   mvf

mvf
  • 141 postów
  • Dołączył: 24-03-2016
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 21 czerwca 2016 - 11:36

Pneumatem próbowałeś? albo obić młotkiem? 

Sory żle przeczytałem. 


Edytowany przez mvf, 21 czerwca 2016 - 13:57.


#3 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 21 czerwca 2016 - 11:59

Ostukiwanie drążka nic nie daje. Pneumata nie mam i nie bardzo sobie wyobrażam, jak bym miał nim ruszyć drążek.


Edytowany przez kjelon, 21 czerwca 2016 - 12:14.


#4 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 21 czerwca 2016 - 13:49

Ktoś ma patent na to?

 

Palnik. 


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#5 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 21 czerwca 2016 - 13:51

Biorę to pod uwagę, ale obawiam się, że się gumowe osłony na końcówkach potopią.



#6 OFFLINE   digi

digi
  • 1 896 postów
  • Dołączył: 10-05-2013
  • Skąd: 3city
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 czerwca 2016 - 14:09

Ja bym je poprostu pocioł i tle po temacie bo i tak ich nie ruszysz a po grzaniu nie za bardzo na kolejne lata . Szlifierka i szybcy i wsciekli......tak Ja bym zrobił bez zastanawiania się :p

#7 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 21 czerwca 2016 - 14:28

Bez jaj proszę ;) Roczne drążki z końcówkami niezłej firmy, tanie nie były i żeby nie można było tego ruszyć? Rozumiem, jak by to kilka lat jeździło nie ruszane. Palnik kusi, ale się obawiam.



#8 OFFLINE   digi

digi
  • 1 896 postów
  • Dołączył: 10-05-2013
  • Skąd: 3city
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 czerwca 2016 - 14:39

Bez jaj proszę ;) Roczne drążki z końcówkami niezłej firmy, tanie nie były i żeby nie można było tego ruszyć? Rozumiem, jak by to kilka lat jeździło nie ruszane. Palnik kusi, ale się obawiam.

Po 1 napewno roczne dobrej marki dało by ruszyć po wd40 , o dziwo .
Zapewne ma drążki marki kibel ale sądzi za ma super.
Znam życie i wiem jak jest . Chyba że miał dzwona i drążek jest prosty jak szyja żyrafy, ale to inna inszosc .

#9 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 21 czerwca 2016 - 14:47

Kto ma? To moje auto i moje drążki :) Drążki z końcówkami kupiłem Febiego, więc kibla nie ma. WD40 nie daje rady. Takie są fakty. Teraz szukam rozwiązań. Zniszczenie i wymiana drążków to ostateczność. A drążek wszak jest prosty jak szyja żyrafy nawet bez dzwona ;)


Edytowany przez kjelon, 21 czerwca 2016 - 14:48.


#10 OFFLINE   digi

digi
  • 1 896 postów
  • Dołączył: 10-05-2013
  • Skąd: 3city
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 czerwca 2016 - 15:04

Hahahah drążki febiego dobrej marki , ot rozwiązanie zagadki Ale beka :smiech:

#11 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 21 czerwca 2016 - 15:24

Biorę to pod uwagę, ale obawiam się, że się gumowe osłony na końcówkach potopią.

Do "czerwoności" chyba grzał nie będziesz :blush: Delikatnie kontrę podgrzej i puści.


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#12 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 21 czerwca 2016 - 15:31

Do "czerwoności" chyba grzał nie będziesz :blush: Delikatnie kontrę podgrzej i puści.

 

Dla jasności - kontry chodzą, drążków nie mogę ruszyć. No nic, spróbuję z tym palnikiem.


Edytowany przez TomEk WRO, 22 czerwca 2016 - 20:27.
Usunąłem treść do potencjalnej spinki


#13 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 22 czerwca 2016 - 15:02

Spróbuj jeszcze na trzy ręce, dwie blokują końcówki, a jedna kręci "rzymską".


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#14 OFFLINE   se61

se61
  • 994 postów
  • Dołączył: 02-09-2010
  • Skąd: Skwierzyna
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 22 czerwca 2016 - 15:21

Tylko pamiętaj nagrzej i zlej wodą bo na gorąco gwint może się zaciąć Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

#15 OFFLINE   mruwa88

mruwa88
  • 59 postów
  • Dołączył: 13-06-2016
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 23 czerwca 2016 - 03:43

Ktoś nie psmarował przy wymianie i masz .... Teraz najlepiej wyjąć.z.auta na noc w rope niech sie mocza albo palnik kowakowadło i młot... potem duża żaba i ruszą... choć ja bym odciął i dal nowe z rurkami sa smiesznie tanie

#16 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 23 czerwca 2016 - 07:37

Ja wymieniałem. Gwinty były nasmarowane fabrycznie. Widziałeś w sprzedaży same drążki, bez końcówek?



#17 OFFLINE   mvf

mvf
  • 141 postów
  • Dołączył: 24-03-2016
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 23 czerwca 2016 - 10:09

Ja wymieniałem. Gwinty były nasmarowane fabrycznie. Widziałeś w sprzedaży same drążki, bez końcówek?

Widocznie założyłeś jakieś klepane w stodole. Ja wczoraj ruszyłem swoje bez problemu a z minimum rok czasu nie byly ruszane.

W drugiej omedze jak tak mialem obstukiwałem na dwa młotki i puściło bez  żadnego palnika. 


Edytowany przez mvf, 23 czerwca 2016 - 10:30.


#18 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 23 czerwca 2016 - 22:14

Ja wymieniałem. Gwinty były nasmarowane fabrycznie. Widziałeś w sprzedaży same drążki, bez końcówek?

nie wiem co był za smar ale pewnie jakaś oliwka żeby nie skorodowały w magazynie, zawsze takie coś zmywam i daje grafitowego albo miedzianki, zwłaszcza w nacięcie gdzie jest odkryty gwint



#19 OFFLINE   mruwa88

mruwa88
  • 59 postów
  • Dołączył: 13-06-2016
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 27 czerwca 2016 - 00:38

Ja wymieniałem. Gwinty były nasmarowane fabrycznie. Widziałeś w sprzedaży same drążki, bez końcówek?


Fabrycznie są nasmarowane oliwą coby nie zrudziały na półce sklepowej, a wypadałoby je rozkręcić i posmarować, najlepiej miedzianym albo zwyklym grafitowym. Wtedy masz spokój na lata....

Tak końcówka występuje.osobno tak jak i sama rurka.



#20 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 27 czerwca 2016 - 22:11

Że końcówka, to wiem, ale rurek samych nie widziałem ;) W międzyczasie próbowałem ruszyć młotkami, palnikiem, odrdzewiaczem, imadłem i solidnym kluczem do rur i raptem jedną końcówkę na 4 udało mi się wykręcić, przy czym drążki są już konkretnie poharatane. A drążki są jednak Delphi, a nie Febiego. Ostatecznie zamówiłem nowe drążki z końcówkami. A z tych starych będę miał na podmianę końcówki w razie czego.