Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Swap silnika z 2.2 16v na 4.4 z bmw


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
29 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   dwd89

dwd89
  • 77 postów
  • Dołączył: 20-07-2014
  • Skąd: Piekary Śląskie
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 17 czerwca 2016 - 11:53

Rok:2002
Silnik:2.2 16v
Witam ma omege z silnikiem 2.2 16v od pewnego czasu myślę nad włożeniem innego silnika dokładnie myślałem nad 4.4 z bmw chyba że ma ktoś inny pomysł ciekawy ?
Ps jeśli ktoś coś takiego robił lub mmial w planach to proszę o podzielenie się swoimi uwagami .
Ps wszystkich którzy mają zamiar pisać że jest to nieopłacalne i bezsensowne to niech zatrzymia to dla siebie .



#2 OFFLINE   Ardian

Ardian

    Reanimacja Omegi :))

  • 326 postów
  • Dołączył: 22-08-2011
  • Skąd: Mogadish :p
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 17 czerwca 2016 - 12:18

To już chyba lepiej silnik od saba wrzucić ;) lżejszy i większą moc można uzyskać

#3 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 17 czerwca 2016 - 12:42

jeśli chcesz v8 to może lepiej zostać w klimacie GM ? jeśli masz odpowiedni budżet to kup monaro 5,7 lub 6.0 i swap. na pw mogę dać Ci namiar na chłopa co robił taki swap. Jeśli natomiast niekoniecznie v8 to proponuję jak kolega wyżej silnik z saaba, dokładniej 2.3T. Albo uturbiaj vkę omegową. Chociaż każdy projekt jest ciekawy ;) jak masz pieniądze, czas i jakąś tam wiedzę to działaj :)


Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#4 OFFLINE   NerwuS13

NerwuS13
  • 214 postów
  • Dołączył: 03-05-2016
  • Skąd: CSW
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 czerwca 2016 - 18:10

Na YT jest filmik jak koleś wsadził do omci własnie 4.4 od BMW, jest też filmik z 2JZ więc jak widać wszystko się da:) Kwestia budżetu tak jak pisał kolega wyżej. Jednak moim zdaniem 2.3T byłoby dobrą opcją. Na jakimś forum widziałem taki projekt i gość miał chyba coś koło 400hp jeśli dobrze pamiętam.



#5 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 18 czerwca 2016 - 05:08

Na jakimś forum widziałem taki projekt i gość miał chyba coś koło 400hp jeśli dobrze pamiętam.

 

Jest ten koleś między nami :)

 

http://forum.omegakl...-tuningu-omegi/


Dodany obrazek


#6 OFFLINE   NerwuS13

NerwuS13
  • 214 postów
  • Dołączył: 03-05-2016
  • Skąd: CSW
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 18 czerwca 2016 - 10:05

No proszę jaki ten świat mały xd



#7 OFFLINE   bronekc6

bronekc6

    najszybsza na Podlasiu :D

  • 564 postów
  • Dołączył: 22-11-2010
  • Skąd: Grajewo
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 22 czerwca 2016 - 21:58

Nerwus wszystko zależy ile chcesz w to wsadzić oraz ile chcesz uzyskać km. Mi po głowie chodzi wsadzić 4.0 v8 od lexusa LS 400 albo dołożyć kompresor od 3.0 tfsi. Zdecydujesz sam albo twój portfel bo to nie robota na sobotę czy weekend i też nie licz ze np w 5 tysiach sie zmieścisz bo przy przeróbkach zawsze coś wychodzi. trochę odzyskasz ze sprzedazy starych gratów ale rynek teraz pełny i nie tak łatwo sprzedać.

Sam decyduj


Nigdy nie jest tak dobrze by nie mogło być lepiej

#8 OFFLINE   dwd89

dwd89
  • 77 postów
  • Dołączył: 20-07-2014
  • Skąd: Piekary Śląskie
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 23 czerwca 2016 - 10:05

Silnik z bmw ma ten plus że nie było ich mało gdzyby coś się stało to części znajdę bez większego problemu tylko że jak sama nazwa wskazuje bmw ( będziesz miał wydatki )

#9 OFFLINE   NerwuS13

NerwuS13
  • 214 postów
  • Dołączył: 03-05-2016
  • Skąd: CSW
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 23 czerwca 2016 - 14:32

Nerwus wszystko zależy ile chcesz w to wsadzić oraz ile chcesz uzyskać km. Mi po głowie chodzi wsadzić 4.0 v8 od lexusa LS 400 albo dołożyć kompresor od 3.0 tfsi. Zdecydujesz sam albo twój portfel bo to nie robota na sobotę czy weekend i też nie licz ze np w 5 tysiach sie zmieścisz bo przy przeróbkach zawsze coś wychodzi. trochę odzyskasz ze sprzedazy starych gratów ale rynek teraz pełny i nie tak łatwo sprzedać.

Sam decyduj

Dokładnie tak jak mówisz kolego :)  Wszystko sprowadza się to tego ile chcesz przeznaczyć na swapa. No i tak jak mówisz w trakcie przeróbki zawsze dojdą dodatkowe koszta



#10 OFFLINE   Lary

Lary
  • 76 postów
  • Dołączył: 14-06-2014
  • Skąd: Świętochłowice

Napisany 23 czerwca 2016 - 16:45

Kolego bronekc6 nie przekładaj silnika od LS 400. Szkoda Lexusa, lepiej kup LSa w dobrym stanie i ciesz się nim. Sprawi więcej radości. Sam takiego miałem, skasowałem w wypadku. Teraz na dniach chcę przywieźć 460tkę. Sorki za oftopa Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

#11 OFFLINE   czesiek

czesiek

    nagadałem się

  • 3 019 postów
  • Dołączył: 23-08-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 24 czerwca 2016 - 07:42

Skupcie się na temacie.



#12 OFFLINE   dwd89

dwd89
  • 77 postów
  • Dołączył: 20-07-2014
  • Skąd: Piekary Śląskie
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 24 czerwca 2016 - 22:17

Tak i tak prawdopodobnie zakupie całe bmw Anglika z tym silnikiem wtedy będzie trochę łatwiej .

#13 OFFLINE   T0m3k

T0m3k
  • 362 postów
  • Dołączył: 16-02-2013
  • Skąd: Masuny
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 25 czerwca 2016 - 07:26

Będziesz musiał że skrzynia coś zrobić albo tą z bmw ale wtedy wał inny albo z omegi i dzwon przerobić. Silnik się zmieści pod maskę? Będziesz miał miejsce na chłodnice? No i na szerokość nie wiem czy silnik bmw nie jest szerszy więc może serwo przeszkadzać i pompa ABS no i kolektory wydechowe będziesz musiał jakieś customowe pewnie zrobić. Akumulator na bank będzie musiał iść do bagaja. Moim zdaniem nawet jak sprzedasz budę z bmw na części to i tak jeszcze sporo kasy będzie musiało dojść

Edytowany przez T0m3k, 25 czerwca 2016 - 07:30.


#14 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1 240 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 25 czerwca 2016 - 08:08

Ale tu nie chodzi o pieniądze :-P

#15 OFFLINE   spawek

spawek

    Jest moc jest zabawa

  • 1 014 postów
  • Dołączył: 08-03-2014
  • Skąd: Tomaszów Maz.
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 25 czerwca 2016 - 08:48

Wy cały czas o kasie. Chłopak ma zacięcie i chęci więc niech robi. Powodzonka z projektem i nie zapomnij zdać relacji
Najszybsza omega na mokrym na XIX zlocie
Najczystsza omega od XIX zlotu

#16 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 25 czerwca 2016 - 09:15

Będziesz musiał że skrzynia coś zrobić albo tą z bmw ale wtedy wał inny albo z omegi i dzwon przerobić. Silnik się zmieści pod maskę? Będziesz miał miejsce na chłodnice? No i na szerokość nie wiem czy silnik bmw nie jest szerszy więc może serwo przeszkadzać i pompa ABS no i kolektory wydechowe będziesz musiał jakieś customowe pewnie zrobić. Akumulator na bank będzie musiał iść do bagaja. Moim zdaniem nawet jak sprzedasz budę z bmw na części to i tak jeszcze sporo kasy będzie musiało dojść

Silnik się zmieści :)

 

Włożyć silnik i odaplić w budzie to żaden problem... Cała walka zacznie się żeby reszta dobrze działała ;)



#17 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 25 czerwca 2016 - 14:16

No właśnie. I do tego to dalej tylko omega :). Wolalbym pójść drogą Ultera i rozebrać auto na śrubki, zrobić konserwację i pomalować, wygłuszyć, włożyć sprawdzony motor. Wtedy mam fajne auto na lata, a tak zajefajny motór pod maską i półtorej tony rdzy za nim ;)

#18 OFFLINE   Ardian

Ardian

    Reanimacja Omegi :))

  • 326 postów
  • Dołączył: 22-08-2011
  • Skąd: Mogadish :p
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 25 czerwca 2016 - 14:51

No właśnie. I do tego to dalej tylko omega :). Wolalbym pójść drogą Ultera i rozebrać auto na śrubki, zrobić konserwację i pomalować, wygłuszyć, włożyć sprawdzony motor. Wtedy mam fajne auto na lata, a tak zajefajny motór pod maską i półtorej tony rdzy za nim ;)

Pamiętaj rudego z imprezy nigdy nie wygonisz :p

#19 OFFLINE   dwd89

dwd89
  • 77 postów
  • Dołączył: 20-07-2014
  • Skąd: Piekary Śląskie
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 25 czerwca 2016 - 15:24

No ale pomysł jaki efekt podjeżdża na swiatlach stara poobijana omega startujesz i już jej nie widzisz .

#20 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 25 czerwca 2016 - 15:59

Efekt dla 18-ek w dresach? Możliwe :)