Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Omega 2.2 BFL 2002 automat


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
14 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   osd

osd
  • 18 postów
  • Dołączył: 20-03-2009
  • Skąd: Nysa

Napisany 16 czerwca 2016 - 04:41

Witam

 

Mam pytanie do użytkowników omegi jak w temacie. Czy jest to wersja godna uwagi? Jak spisuje się automat w Omegach? Miałem wcześniej wersję B rocznik 97 silnik 2.0 16 V manual i byłem bardzo zadowolony. Obecnie jestem w UK i potrzebuje kupić jakiś samochód. Przypadkiem natknąłem się na ciekawą ofertę i rozważam jej zakup. 

http://www.autotrade...gcode=p&adPos=8

 

Dziękuje i pozdrawiam





#2 OFFLINE   arklin

arklin
  • 188 postów
  • Dołączył: 09-05-2007
  • Skąd: Koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 16 czerwca 2016 - 20:53

Czy jest to wersja godna uwagi to już Twoja decyzja. Jeśli chodzi o automaty to z mojego punktu widzenia dla mnie jedyna opcja (choć to też rzecz gustu) w UK. Będąc praworęcznym nie wyobrażam sobie wajchowania lewą ręką!!!! Zresztą 14 lat jeżdżę Omegą z automatem i nie wyobrażam sobie aby było inaczej :-) Automat klasyczny, hydrauliczny z charakterystycznymi dla tego rozwiązania wadami (wolniejszy i więcej pali choć ja potrafię średnio zmieścić się w 10,5l LPG/100 km) nie pozbawiony zalet, bo wg mnie bezawaryjny i w zasadzie bezobsługowy przy normalnej jeździe, no i wygodny jak to automat. Kiedyś odważyłem się spróbować i dziś nie istnieją dla mnie auta z manualem. Jak musiałem rozstać się z moją drugą Omeśką myślałem o związku z Volvo V70. Niestety wszyscy odradzają w V70 wersje z automatem, musiałem więc ponownie skierować się w stronę Omegi i znowu jest, już 3 z kolei w automacie. Z punktu widzenia użytkownika nie ma się czego bać, chyba więcej problemów jest ze zwykłymi skrzyniami, pozostałe kwestie - to już zależy od upodobań. Pozdr



#3 OFFLINE   Daniel W-wa

Daniel W-wa
  • 64 postów
  • Dołączył: 03-09-2015
  • Skąd: Parysów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 16 czerwca 2016 - 21:34

Nie mam doświadczenia z automatem ale opinie są zgodne ze to trwałe skrzynie pod warunkiem regularnej wymiany oleju...ale to chyba jak w kazdym automacie to podstawa

#4 OFFLINE   arklin

arklin
  • 188 postów
  • Dołączył: 09-05-2007
  • Skąd: Koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 17 czerwca 2016 - 11:24

Nie koniecznie. Opel w ogóle nie wymaga wymiany oleju w tych skrzyniach (wg zapisów w książce) chyba,że pracują w szczególnych warunkach. U mnie się to sprawdza.Omegami w automacie przejechałem na razie ok 400 tys km. Olej wymienialem 2 razy.Raz z ciekawości jak wygląda stary,drugi raz gdy chciałem sprawdzic stan, a nie moznacza bylo odkrecic korka i trzęba bylo zwalac cala michę. Nigdy nie było żadnych problemów z praca skrzyni.

#5 OFFLINE   Chorwat

Chorwat
  • 242 postów
  • Dołączył: 08-12-2015
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 17 czerwca 2016 - 11:50

No to odważnie idziesz z tym olejem... Ja trzymam się zasady by wymieniać co 60tys.

 

P.S. Co to są "szczególne warunki"? Czy aby nie pisemne zabezpieczenie dla producenta, żeby mógł się wykpić w sytuacji awarii skrzyni, wciskając klientowi, że niby użytkował w "specjalnych warunkach"...



#6 OFFLINE   arklin

arklin
  • 188 postów
  • Dołączył: 09-05-2007
  • Skąd: Koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 17 czerwca 2016 - 12:03

Jazda w górach, jako Taxi, wozy policyjne,jazda z przyczepą itp. Tak stoi napisane wymiana co 105 tys km lub 7 zdaje sie lat. Inaczej nie ma potrzeby, tako rzecze Opel. Ja nie mam z tym problemów i never in my life nie wymienialem co 60 tys w omedze. Nie mam na to czasu i pieniędzy :-). Auto za dużo jeździ. Ale może to tez kwestia stylu jazdy? Nie ścigam się do świateł, a w trasie raczej do 2500 obr.

Edytowany przez arklin, 17 czerwca 2016 - 12:06.


#7 OFFLINE   Daniel W-wa

Daniel W-wa
  • 64 postów
  • Dołączył: 03-09-2015
  • Skąd: Parysów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 17 czerwca 2016 - 22:02

Ja to olej w skrzyni zmieniam regularnie nawet w manualu i no problem ale bijąc się w pierś słyszałem niejedną opinię źe podstawa niezawodnej pracy w automacie to regularna zmiana oleju

#8 OFFLINE   arklin

arklin
  • 188 postów
  • Dołączył: 09-05-2007
  • Skąd: Koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 18 czerwca 2016 - 07:27

Tak tylko weź pod uwagę, że koszt wymiany co 60 tkm po kilku latach przekroczy wartość samej skrzyni w omedze,jeśli nie całej omegi :-) Każdy postępuje wg swojego uznania, ja tylko dziele sie swoimi doświadczeniami z 12 lat użytkowania tych aut.

Edytowany przez arklin, 18 czerwca 2016 - 07:31.


#9 OFFLINE   zeta198

zeta198
  • 147 postów
  • Dołączył: 22-03-2015
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 18 czerwca 2016 - 08:38

Zestaw do statycznej wymiany oleju kosztuje około 200zł - moim zdaniem nie jest to dużo. To tak jakby dodatkowa wymiana oleju w silniku :)



#10 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 czerwca 2016 - 11:06

Tak tylko weź pod uwagę, że koszt wymiany co 60 tkm po kilku latach przekroczy wartość samej skrzyni w omedze,jeśli nie całej omegi

Oleju w silniku też nie wymieniaj, bo robi się to pare razy częściej niż w ASB :smiech:



#11 OFFLINE   T0m3k

T0m3k
  • 362 postów
  • Dołączył: 16-02-2013
  • Skąd: Masuny
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 18 czerwca 2016 - 11:14

Tak jak sypus pisze a jak ktoś dobry i drogi olej kupuje to wgl bardziej opłaca wymienić silnik po 50 tys bo przypuszczam tyle by wytrzymał bez wymiany niż zmieniać co 10 :-P

Edytowany przez T0m3k, 18 czerwca 2016 - 11:15.


#12 OFFLINE   arklin

arklin
  • 188 postów
  • Dołączył: 09-05-2007
  • Skąd: Koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 18 czerwca 2016 - 14:40

Co się tak pienicie Koledzy, przecież nie zabraniam Wam wymieniać oliwy. Możecie przecież sobie i co 10 tyś zmieniać olej w ASB jak ktoś chce. To osobista sprawa na co wydaje się swoje pieniądze. Ja tylko stwierdzam, że  tego nie robię, zresztą zgodnie z tym co napisał Wujek Opel i jeżdżę bez problemów (a jeżdżę nie tak mało bo ponad 2500km /mieś) - tylko tyle. Opel natomiast zaleca wymianę oleju w silniku więc wymieniam. Pozdr


Edytowany przez arklin, 18 czerwca 2016 - 14:46.


#13 OFFLINE   522

522

    FSU

  • 215 postów
  • Dołączył: 01-07-2011
  • Skąd: Sulęcin/Zielona Góra
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 18 czerwca 2016 - 19:09

Swoją drogą, 2.2 w automacie musi być niezłym zamulaczem ;)



#14 OFFLINE   czesiek

czesiek

    nagadałem się

  • 3 019 postów
  • Dołączył: 23-08-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 20 czerwca 2016 - 10:22

Tylko kolego za jakiś czas nie pisz, że opel to złom i badziew bo się Tobie skrzynia wysypała. Zasada jest taka: jak dbasz tak masz.



#15 OFFLINE   arklin

arklin
  • 188 postów
  • Dołączył: 09-05-2007
  • Skąd: Koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 20 czerwca 2016 - 22:38

Czy zbyt mało wyraźnie napisałem wcześniej, że Omegami zrobiłem ok 400 tyś km (może bliżej 500) i nie narzekam tylko wręcz przeciwnie, właśnie niedawno zakupiłem trzecią z kolei i nie chciałem innego auta. Ktoś taki nie powie, że Opel to złom. Chociaż obawiam się, że nawet bez wymiany oleju w skrzyni prędzej zobaczy złomowisko z powodu szalejącej rudej niż awarii ASB. Taka już uroda Opla :-)