Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

cześkowa omega - strucel

czesiek omega strucel

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
215 odpowiedzi na ten temat

#141 OFFLINE   zico

zico

    :)

  • 377 postów
  • Dołączył: 22-07-2010
  • Skąd: Poznań/Zielona Góra
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 28 maj 2017 - 21:41

Każdy kalkulator opon stwierdził, że to właściwy rozmiar i w ogóle. :-) Wcześniejsze były szersze.



Kuria. Zagłębiłem się w epc i wyszło, że machony ma rację: fabryka dała 205/65/r15 - więc odpowiednik to 225/50/r17. No cóż. Przymierzałem do standardu 195/65/r15. Trudno. Jadąc z prędkością licznikową 100 km/h w rzeczywistości pojadę 97,92 km/h. Może być.

Jeździłem na 195/65, zmieniłem na 205/65 i według mnie bardziej komfortowo.

#142 OFFLINE   czesiek

czesiek

    nagadałem się

  • 3000 postów
  • Dołączył: 23-08-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 02 czerwiec 2017 - 14:10

Pamiętacie jak zastanawiałem się dlaczego nie działa spryskiwacz tylnej szyby? Myślałem wtedy, że wężyk gdzieś się przerwał czy coś. Właściwie prawie trafiłem. Wężyk był sobie tak:

 

Załączony plik  IMG_20170531_201423-wezyk.jpg   26,03K   4 pobrań

 

 

A tak przy okazji:nie wiedzieliście, że klapa pierwotnie była zielona? Ja też nie :-)

 

Załączony plik  IMG_20170531_204023 - klapa.jpg   30,32K   4 pobrań

 

Kolejna mała rzecz ogarnięta. Będę musiał wymienić tłumiki. Bo katalizatory już mam. Duży apdejt skończy się już niebawem.

 

No.



#143 OFFLINE   spawek

spawek

    Jest moc jest zabawa

  • 1014 postów
  • Dołączył: 08-03-2014
  • Skąd: Tomaszów Maz.
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 02 czerwiec 2017 - 20:36

Gratki robota cały czas do przodu
Najszybsza omega na mokrym na XIX zlocie
Najczystsza omega od XIX zlotu

#144 OFFLINE   czesiek

czesiek

    nagadałem się

  • 3000 postów
  • Dołączył: 23-08-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 14 czerwiec 2017 - 08:35

Kolejny mały apdejt:

 

Wymieniłem wszystkie tłumiki. W sumie środkowe chyba nie były takie złe, końcowy zjechany. Niby stare i nowe to tłumiki "polmostrów", a jednak zupełnie inne. Dawno się tak nie namęczyłem przy zakładaniu - duży młotek bardzo pomógł w odpowiednim ustawieniu wieszaków.

 

Załączony plik  IMG_20170613_191437.jpg   23,26K   4 pobrań    i    Załączony plik  IMG_20170613_191630.jpg   53,44K   4 pobrań

 

Z rzeczy poza pozaeksploatacyjnych - duży apdejt przeciągnie się w czasie - opóźniła się dostawa części i niestety przepadł mi termin montażu. Dopiero w połowie lipca będzie zrobione to co planowałem.

W weekend wziąłem się w sobie i zrobiłem w końcu to co miałem zrobić już jakiś czas temu: owinąłem kolektory rurowe odpowiednim bandażem. :-)

 

Przykładowe zdjęcia.

 

przed: Załączony plik  IMG_20170611_174318.jpg   36,9K   4 pobrań,               po: Załączony plik  IMG_20170611_185049.jpg   52,87K   4 pobrań

 

 

A tak przy okazji: trzeba psikać te bandaże sprajem odpornym na temperaturę czy nie?


Edytowany przez czesiek, 14 czerwiec 2017 - 08:37.


#145 OFFLINE   NerwuS13

NerwuS13
  • 214 postów
  • Dołączył: 03-05-2016
  • Skąd: CSW
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 14 czerwiec 2017 - 14:28

Ładnie lecisz z tematem :)  Gdzie można zdobyć takie kolektory?



#146 OFFLINE   Dreed

Dreed

    Ciiiiiiii.....

  • 1678 postów
  • Dołączył: 15-02-2007
  • Skąd: Susz / Gdańsk
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 czerwiec 2017 - 18:04

Nie trzeba psikac :)

#147 OFFLINE   XBSmario

XBSmario

    Ω MV6

  • 238 postów
  • Dołączył: 05-10-2009
  • Skąd: Puławy
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 czerwiec 2017 - 18:36

Elegancko Czesiek!

#148 OFFLINE   czesiek

czesiek

    nagadałem się

  • 3000 postów
  • Dołączył: 23-08-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 15 czerwiec 2017 - 08:16

Ładnie lecisz z tematem :)  Gdzie można zdobyć takie kolektory?

 

 

Jeden z naszych forumowiczy wystawił ogłoszenie i byłem pierwszy. Przeleżały ze dwa lata w garażu, nabrały mocy urzędowej i można kombinować na poważnie. Kolektory są zrobione przez "mickey garage" - popatrz na ich stronie.



#149 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7734 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 27 czerwiec 2017 - 19:11

tylko owijasz bandażem i to wszystko :)

 

Będzie hamownia po tym wszystkim?



#150 OFFLINE   piiiotrek

piiiotrek
  • 385 postów
  • Dołączył: 30-06-2007
  • Skąd: Świnoujście
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 czerwiec 2017 - 19:27

Adam, ten bandaż to jakiś szpeszialli? Czy z apteki?:p bo też mnie to czeka

#151 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7734 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 27 czerwiec 2017 - 22:17

bandaż termoizolacyjny do wydechu :) I to wszystko :)

 

Dwie rolki powinny wystarczyć na oba kolektory



#152 OFFLINE   piiiotrek

piiiotrek
  • 385 postów
  • Dołączył: 30-06-2007
  • Skąd: Świnoujście
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 czerwiec 2017 - 07:58

Dzięki :)

#153 OFFLINE   czesiek

czesiek

    nagadałem się

  • 3000 postów
  • Dołączył: 23-08-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 01 lipiec 2017 - 18:42

tylko owijasz bandażem i to wszystko :)

 

Będzie hamownia po tym wszystkim?

 

 

Oczywiście. Postaram się aby przed też była. Będzie porównanie.



#154 OFFLINE   czesiek

czesiek

    nagadałem się

  • 3000 postów
  • Dołączył: 23-08-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 13 lipiec 2017 - 21:50

Nie będzie hamowni przed modyfikacją.

 

Pod koniec czerwca strucel zrobił psikusa i pod domem ukręcił sobie pompę wody. Dopchałem go pod samą chałupę i wymieniłem nieszczęsną pompę.

 

Po lewej nowa pompa - znaczy używana ale nowa u mnie. i po prawej stara -  nie bardzo może widać, ale w starej wirnik jest przekrzywiony. zmieliły się łożyska.

 

Załączony plik  IMG_20170619_190114.jpg   45,29K   7 pobrań

 

Gdy wymieniałem pompę nie zwróciłem uwagi na paproszki znajdujące się na niej: Załączony plik  IMG_20170619_182313.jpg   34,28K   7 pobrań Załączony plik  IMG_20170619_185350.jpg   45,07K   6 pobrań

 

Nie zwróciłem też uwagi czy rozrząd nie jest rozjechany (no bo po co? pompa przecież jest napędzana paskiem wielorowkowym) W efekcie po złożeniu auta - nie dało się go odpalić. Różne miałem koncepcje: pompa paliwa zdechła, czujnik wałków rozrządu zdechł (wyskakiwał charakterystyczny błąd) i oczywiście za każdym razem kręciłem i kręciłem. Dopiero jak wyeliminowałem wszystkie inne możliwości to spojrzałem na rozrząd. Po ustawieniu znaków na wale na dole, górne znaki były w takim położeniu:

 

Załączony plik  IMG_20170706_174302.jpg   40,86K   6 pobrań Załączony plik  IMG_20170706_174346.jpg   37,66K   6 pobrań Załączony plik  IMG_20170706_174357.jpg   33,17K   6 pobrań

 

Nic dziwnego, że nie chciał odpalić. Gdy zrobiłem z rozrządem to co należało - czyli ustawiłem go prawidłowo (specjalne podziękowania dla kolegi @se61) - auto odpaliło od razu. Niestety powyginały się zawory czy cuś, bo chodzi jak traktor.

 

Na szczęście nadszedł czas wykonania dużego apdejtu więc nie płakałem za bardzo.

 

Duży apdejt jest podzielony na 3 części:

 

przeróbka zewnętrzna - znaczy optyczna, mechaniczna, i zakończenie polakierowaniem całej budy.

 

Jak już niektórzy wiedzą przeróbka zewnętrzna jest już prawie gotowa - strucel z zewnątrz wygląda jak FL. Taką miałem fantazję. Mechaniczna to założenie baranów i inny silnik. Silnik jest zrobiony praktycznie od podstaw. Długo się robił. Ale jest. Przy okazji zregenerowałem alternator, rozrusznik i sprężarkę klimatyzacji. Strucel dostanie też nowe chłodnice klimatyzacji i cieczy chłodzącej, a także chłodnicę oleju skrzyni automatycznej.

 

Trzeciej części objaśniać chyba nie muszę?

 

Obecnie auto jest u warsa i jak widzę na bieżąco dokumentuje przebieg prac. Powrzucam później niektóre z fotek tutaj.

 

Powrzucam także fotki z poszczególnych etapów przerabiania strucla z zewnątrz na FL.

 

No. W końcu coś do przodu.


Edytowany przez czesiek, 13 lipiec 2017 - 21:52.


#155 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7734 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 13 lipiec 2017 - 22:26

Silnik u Warsa śledzę na bieżąco :) dobra robota :)

#156 OFFLINE   ktmgraba

ktmgraba

    black gangsta omega!

  • 938 postów
  • Dołączył: 29-03-2012
  • Skąd: Włodzimierzów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 14 lipiec 2017 - 08:50

szacun czesiu za kawał dobrej roboty ! :)



#157 OFFLINE   czesiek

czesiek

    nagadałem się

  • 3000 postów
  • Dołączył: 23-08-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 30 lipiec 2017 - 22:20

Apdejt.

 

 

Jak już wiecie, stary silnik zrobił psikusa i został zastąpiony innym. Zrobione w nim zostało chyba wszystko co tylko można było zrobić. Teraz go docieram. Nawet nie wiecie jaki to ból jeździć grzecznie i spokojnie - tak aby nie przekroczyć 3000 obrotów. Poniżej kilka zdjęć z pobytu strucla u Warsa na wymianę silnika:

 

moment wyjęcia starego silnika

 

Załączony plik  WP_20170712_024 (Large).jpg   32,58K   10 pobrań

 

 

umyta komora

 

Załączony plik  WP_20170712_030 (Large).jpg   40,82K   3 pobrań

 

przymiarki do włożenia nowego silnika

 

Załączony plik  WP_20170713_020 (Large).jpg   32K   3 pobrań

 

Nowe chłodnice

 

Załączony plik  WP_20170714_022 (Large).jpg   35,07K   3 pobrań

 

Były problemy - ale to już wars opisał na swojej twarzoksiążce.

 

Strucel na teraz wygląda tak:

 

Załączony plik  IMG_20170729_191804.jpg   41,38K   3 pobrań Załączony plik  IMG_20170729_191745.jpg   44,55K   3 pobrań Załączony plik  IMG_20170729_191816.jpg   44,5K   3 pobrań

 

Z zewnątrz jest w 99% FL. Taką miałem fantazję.

 

Trochę się natrudziłem, bo mimo, że FL to tez omega, to jednak różni się niektórymi rozwiązaniami. najprościej poszło z lusterkami i tylnymi lampami - po prostu je przełożyłem.  Załączony plik  lus3.jpg   60,04K   3 pobrań 

 

Trochę gorzej poszło z drzwiami (załatwione od karetki, stare chrupała rdza) - trzeba wymienić drucik od otwierania drzwi. O, taki:

Załączony plik  IMG_20170501_133535.jpg   44,16K   3 pobrań   Załączony plik  IMG_20170501_133540.jpg   51,38K   3 pobrań

 

Kłopot był z przodem. Pas przedni. Różnice dla potomnych (czerwone elementy są od FL)

 

Załączony plik  pas przedni1.jpg   34,89K   3 pobrań i uchwyty Załączony plik  uchwyt pas przedni1.jpg   58,81K   3 pobrań

 

Oczywiście wtyczki spryskiwaczy i halogenów różnią się od siebie. Musiałem trochę polutować

 

Załączony plik  IMG_20170205_131302.jpg   37,89K   3 pobrańZałączony plik  IMG_20170205_131520.jpg   67,26K   3 pobrańZałączony plik  IMG_20170205_131553.jpg   38,54K   3 pobrańZałączony plik  IMG_20170205_131635.jpg   41,9K   3 pobrań

 

 

Z perspektywy czasu stwierdzam, że zrobiłbym inaczej: załatwiłbym cała wiązkę i polutował w miejscu mniej widocznym. Ludkowie by myśleli, że tak już  było. Może jeszcze kiedyś to poprawię?

 

Maska przy tym wszystkim to pan pikuś. Prawie. Musiałem dorobić bolec. Załączony plik  bolec2.jpg   46,51K   3 pobrań ten po prawej to oryginał. Podziękowania dla Ultera za podanie długości bolca. Po uzbrojeniu wygląda tak: Załączony plik  bolec1.jpg   35,36K   3 pobrań

 

Oczywiście to nie wszystko. Trzeba jeszcze przerobić blaszkę którą odblokowujemy maskę - ja robiłem to metodą prób i błędów. Powiem wam w sekrecie, że podczas dopasowywania elementów od maski lepiej wyjmijcie grilla. :-)

 

Wygląda to mniejwięcej tak: Załączony plik  IMG_20170304_181633.jpg   31,17K   3 pobrań

 

 

Reflektory dobrałem z B. Szkła i uszczelki poszły z FL (hokeje oczywiście też). A w środku taka mała fanaberia. Bixenon z BMW.

 

Kiedyś je już chyba pokazywałem. Tutaj wprost z napylania błyskiem :-) Załączony plik  IMG_20160907_223645.jpg   66,62K   3 pobrań

 

No i w lampie Załączony plik  bixenon1.jpg   28,39K   3 pobrań Załączony plik  bixenon2.jpg   36,61K   3 pobrań - druciarstwo jak się patrzy. Ale działa. Nikt nie widzi co jest w środku. No.

 

Zrobiłem sobie wzornik jak mają świecić po założeniu (czyli po prostu najpierw zaświeciłem oryginalną soczewką i narysowałem linię światła. Dzięki temu bixenon jest od razu dobrze przykręcony - Załączony plik  bixenon0.jpg   21,33K   3 pobrań

 

I jeszcze tył. Jako, że strucel nie został jeszcze wyklepany to tylny zderzak jest na słowo honoru. Była rzeźba ale dałem radę. Dzięki bratu - przytrzymywał zderzak. Z tej operacji chyba nie mam zdjęć? I założyłem wtedy końcowe listwy od FL i takież odblaski. Bo oczywiście się różnią :-)

 

A dziś skorzystałem z ładnej pogody i pobawiłem się w izolowanie dachu. Było tak:

 

Załączony plik  IMG_20170730_162207.jpg   29,89K   3 pobrań

 

Porobiło się tak:

 

Załączony plik  IMG_20170730_171144.jpg   35,24K   3 pobrań Załączony plik  IMG_20170730_173354.jpg   36,85K   3 pobrań Załączony plik  IMG_20170730_175140.jpg   38,87K   3 pobrań Załączony plik  IMG_20170730_180519.jpg   40,84K   3 pobrań Załączony plik  IMG_20170730_182602.jpg   49,93K   3 pobrań Załączony plik  IMG_20170730_183649.jpg   51,55K   3 pobrań

 

Dodałem trochę pianki i zrobiło się tak:

 

Załączony plik  IMG_20170730_191123.jpg   52,59K   3 pobrań Załączony plik  IMG_20170730_192437.jpg   23,79K   3 pobrań

 

Ucieszyłem się, że jest wtyczka do podpięcia lusterka fotochromatycznego. Ale niestety psikus. Albo moje lusterko ma inną wtyczkę albo nie jest to wtyczka do podpinania fotochromu. Oto ona: Załączony plik  IMG_20170730_184943.jpg   48,99K   3 pobrań

 

No. To teraz wszyscy są na bieżąco z pracami nad struclem.

 

 

 

 

 

 

 


Edytowany przez czesiek, 30 lipiec 2017 - 22:25.


#158 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 30 lipiec 2017 - 22:53

Wtyczek do szybera Czesiu.



#159 OFFLINE   spawek

spawek

    Jest moc jest zabawa

  • 1014 postów
  • Dołączył: 08-03-2014
  • Skąd: Tomaszów Maz.
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 31 lipiec 2017 - 03:42

No piękna robota ja w tym tygodniu zaczynam swoją przygodę
Najszybsza omega na mokrym na XIX zlocie
Najczystsza omega od XIX zlotu

#160 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7734 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 31 lipiec 2017 - 07:20

walkę z silnikiem widziałem na bieżąco u Warsa na fb :)

 

Szczere gratki za wszystkie prace :) Będzie z tego pikna omega :)







Także otagowane jednym lub więcej z tych słów kluczowych: czesiek, omega, strucel