Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Nieszczelność w okolicach EGR


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
2 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   hemik88

hemik88
  • 7 postów
  • Dołączył: 15-04-2013

Napisany 08 czerwca 2016 - 21:50

Rok:2000
Silnik:2.2 16v PB

 

Witam, 

Kilku magików już rozłożyło ręce, mam zdiagnozowaną usterkę, mianowicie ciągnie lewe powietrze gdzieś w okolicach kolektora ssącego a dokładniej zaworu EGR i 4-go cylindra . Dziesięć razy wymieniali, podmieniali uszczelki na kolektorze ssącym ( oryginalne , nieoryginalne, z klejem , bez kleju ) i dalej ciągnie lewe powietrze. Kolektor przeskanowany na okoliczność pęknięć lub dziur, nie jest skrzywiony . Objawy to harlanie silnika na biegu jałowym, nie równe obroty ( za bogata/uboga mieszanka) , oraz zawyżone spalanie 1.3 l na biegu jałowym.

W momencie polania benzyny w w/w miejsce(okolice EGR i zaworu ssącego ) auto wraca na prawidłowe obroty !

Kilku mechaników już poległo , macie jakieś pomysły .... 





#2 OFFLINE   Ardian

Ardian

    Reanimacja Omegi :))

  • 326 postów
  • Dołączył: 22-08-2011
  • Skąd: Mogadish :p
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 24 czerwca 2016 - 10:02

A oringi na wtryskiwaczach były sprawdzane?

#3 OFFLINE   KAZ

KAZ
  • 18 postów
  • Dołączył: 13-06-2017
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 21 czerwca 2017 - 08:21

Trochę po czasie odgrzewam czyjś post ale potomnym się przyda.

 

 

Z autopsji szukałem tego miejsca nieszczelności długo, aż pomógł wężyk do ucha. Jak w tej okolicy zaciąga to najprawdopodobniej nieszczelna/wyssana uszczelka pomiędzy głowicą a mocowaniem uchwytu do EGR. Nie chodzi tu o uszczelkę samego EGR. Często w tym miejscu "podsysa" na tej dolnej cienkiej długiej części uszczelki. Bardzo newralgiczne miejsce.

 

Koszt ok 28 PLN a poglądowo jej kształt tutaj:

http://www.opel-skle...51-OPEL-GM/1227

 

Z jakiegoś powodu nadal nazywa się to uszczelką podstawy cewki i konia z rzędem temu kto to znajdzie nie wiedząc jak ta uszczelka to nazywa gdy fizycznie np. w Y22XE nie ma mocowania tam żadnej cewki :).

 

 

 

Trudno dostępne miejsce ale idzie się tam dostać od podszybia. Trzy śruby mocujące i spust cieczy chłodzącej w ty miejscu na wężu trzeba zrobić. Przewody od czujników odpiąć i uszczelkę podmienić.

Alternatywnie przy braku odtłuścić fragment wzdłuż uszczelki na silniku i paluchem silikon wcisnąć aby nieco zassało po zakręceniu dwa/trzy obroty silnikiem (druciarstwo ale zadziała)

 

Po tym zabiegu obroty się ustabilizowały pracuje na jałowym bez szarpnięć. Śmiga jak pszczółeczka :) a jeden fachman chciał mi wymieniać kolejno od zespołu cewki przesz czujniki obrotów po przepływkę i sondy.


Edytowany przez KAZ, 21 czerwca 2017 - 08:46.