Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Nieszczelność wydechu prawa strona 3.0v6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
17 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   xxxoxygen

xxxoxygen
  • 7 postów
  • Dołączył: 28-04-2016
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 czerwca 2016 - 19:01

Rok: 1999 ( B FL)
Silnik: x30xe

 

Koledzy zmieniony kolektor wydechowy + uszczelka, zaślepiony EGR- auto dalej "furczy" przy dodawaniu gazu. Gdzieś jej nieszczelność i ani ja ani mechnaik nie potrafi zlokalizować.

 

Kolektor oczywiście splanowany i sprawdzona sczelnosć (w zakładzie regenerujacym głowice).

 

Jakieś pomysły? Ręce opadają.

 

Pozdrawiam





#2 OFFLINE   galicjusz

galicjusz
  • 215 postów
  • Dołączył: 27-05-2012
  • Skąd: Płock
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 czerwca 2016 - 19:07

Po pierwsze to dzień dobry :-)

 

Po drugie czy aby na pewno jest poprawnie założony?

Po trzecie jaką masz pewność ze to kolektor?



#3 OFFLINE   xxxoxygen

xxxoxygen
  • 7 postów
  • Dołączył: 28-04-2016
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 czerwca 2016 - 20:51

Dzień Dobry, sorry zapomniałem z tego wszystkiego się przywitać.

 

Co rozumiesz przez poprawnie założony? Był: splanowany i sprawdzona szczelność, załozona nowa uszczelka, dokręcone szpilki(każda sprawdzona i posmarowana smarem miedziowym)

 

Jeżeli nie kolektor to co? Co jeszcze mogloby być nieszczelne w tej okolicy?



#4 OFFLINE   galicjusz

galicjusz
  • 215 postów
  • Dołączył: 27-05-2012
  • Skąd: Płock
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 czerwca 2016 - 21:22

Blok był sprawdzany i równy?



#5 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 07 czerwca 2016 - 22:54

a łącznik kolektora z resztą układu ?

tam wchodzi miedziany pierścień lub 2 płaskie uszczelki, przy jednej płaskiej będzie przedmuch



#6 OFFLINE   xxxoxygen

xxxoxygen
  • 7 postów
  • Dołączył: 28-04-2016
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 czerwca 2016 - 05:46

Były wymieniane obie głowice, planowanie + uszczelki. Blok nie był niestety planowany, ale przed wymianą głowic i UPG wszystko było ok pod względem przedmuchów. Mechanik twierdził, że blok równy ale to tylko wniosek- bez pomiarów żadnych.

 

Natomiast przy nierównym bloku, nieszczelnej głowicy (która była sprawdzana) nie tracił by kompresji? A teraz kompresja na wszytkich cylindrach jest 13,8-14,5

 

A łącznik musze faktycznie sprawdzić bo wiem, że wkłądany był jeden pierścień i właśnie chyba nie miedziany.

 

Jakie tam oryginalnie powinny iść?



#7 OFFLINE   galicjusz

galicjusz
  • 215 postów
  • Dołączył: 27-05-2012
  • Skąd: Płock
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 czerwca 2016 - 06:51

Na zimnym wez sprobuj jakas babelkowa metoda. Moze to nie sam kolektor tylko cos w poblizu (wlasnie np. laczenie z wydechem).

 

Tfu... piszac wczesniej o bloku mialem na mysli oczywiscie glowice (plaszczyzne do ktorej przylega kolektor).



#8 OFFLINE   xxxoxygen

xxxoxygen
  • 7 postów
  • Dołączył: 28-04-2016
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 czerwca 2016 - 07:39

Głowica splanowana i szczelność sprawdzona w specjalistycznym zakładzie, także zakładam, że jest ok. Uszczelka, która była zakładana wcześniej (4 tyg temu) (Elring) nie nosi śladów nieszczelnosci (nie widać było po uszczelce, ze spaliny gdzies uciekają- była czysta poza kanałami. Teraz założony jest Victor Reinz (czyli taki jak idzie na fabryczny montaż podobno).

 

Bąbelkową metodą, czyli spryskać kolektor i okolice i odpalić silnik? Bo za bardzo nie wiem jak to zrobić.

 

Sprawdzę te uszczelki pomiędzy kolektorem, a rurą katalizatora.

 

To prawidłowo jak tam w końcu powinno iść? Miedziany pierścień? Czy jakieś dwie płaskie uszczelki? Obie ida na to samo miejsce? czyli połączenie kolektora z rurą wydechową przed katalizatrem?

 

Ma ktoś numer tych części?

 

P.S

Skoro EGR zaślepiony, to pozostają do sprawdzenia jeszcze tylko dwie rurki, które idą od góry kolektora, chyba są aluminiowe. Ktoś wie co to za rurki? Czy żeby je wymienić znowu trzeba ściągać kolektor? pod nie też idą jakieś uszczelki?


Edytowany przez xxxoxygen, 08 czerwca 2016 - 10:55.


#9 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 08 czerwca 2016 - 17:32

ten płaski 630-518   x2 na stronę



#10 OFFLINE   marek_kloss

marek_kloss

    ......

  • 4 923 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: 3-mia-100/ Pruszcz Gd.
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 czerwca 2016 - 19:46

Blok był sprawdzany i równy?

 

Ciekawa teoria - z tego co mi wiadomo to kolektor wydechowy jak i ssący przykręcane są do głowicy silnika


Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


#11 OFFLINE   xxxoxygen

xxxoxygen
  • 7 postów
  • Dołączył: 28-04-2016
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 czerwca 2016 - 21:15

Koledzy dziękuję za wszystkie sugestie, problem rozwiązany, więc pozwolę sobie napisać co i jak.

Zanim wydacie kasę na planowanie kolektora + uszczelka to obejrzyjcie dokładnie te aluminiowe rurki przykrecane do kolektora (układ dodatkowego zaopatrzenia powietrzem?) u mnie pękło złącze elastyczne na tych rurkach (8cm czarnego gumowego węża), pęknięcia nie było widać na pierwszy rzut oka, ale odkrecilismy rurę wydechowa od kolektora, odpalilismy auto i zatkalismy kolektor- wszystko po tym było jasne... guma już wtedy pękła calkowicie, wymiana zajęła 10 min. a silnik pracuje znakomicie i co najwazniejsze... cichutko bez przedmuchow.

Mam nadzieję, że komuś się to przyda na przyszłość i oszczędzi sobie czasu, nerwów i pieniędzy.

P.S
Koledze wyżej chodziło o głowicę, nie blok- przejezyczyl się ;)

#12 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 08 czerwca 2016 - 22:17

ten płaski 630-518   x2 na stronę

 

Dlaczego 2 na stronę? EPC podaje po jednej.



#13 OFFLINE   xxxoxygen

xxxoxygen
  • 7 postów
  • Dołączył: 28-04-2016
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 czerwca 2016 - 23:21

ASO Wrocław ul. Karkonoska również podaje 2 szt. na stronę. 1 szt. można dac w przypadku stosowania grubych miedzianych uszczelek/pierścieni

#14 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 09 czerwca 2016 - 08:11

Po dwie takie na stronę?



#15 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 czerwca 2016 - 09:54

ja radzę sie skupić na samym kolektorze.To one najczęściej sie deformują i wydmuchuje przez to uszczelkę.W skrajnych wypadkach po mocnym wykrzywieniu zrywa szpilkę.



#16 OFFLINE   czesiek

czesiek

    nagadałem się

  • 3 019 postów
  • Dołączył: 23-08-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 09 czerwca 2016 - 13:57

Kolega znalazł już rozwiązanie. :-)



#17 OFFLINE   xxxoxygen

xxxoxygen
  • 7 postów
  • Dołączył: 28-04-2016
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 09 czerwca 2016 - 15:16

Po dwie takie na stronę?

 

Tak dokładnie, też bylem zdziwiony jaki jest tego sens :). W ASO kosztyją 36 zł/ szt. z Elringa w motoryzacyjnym 25 zł szt., Bosala w necie 5 zł :)

 

ja radzę sie skupić na samym kolektorze.To one najczęściej sie deformują i wydmuchuje przez to uszczelkę.W skrajnych wypadkach po mocnym wykrzywieniu zrywa szpilkę.

Kolektor był planowany i testowany na szczelność, więc było małe prawdopodobieństwo, że dalej jest krzywy.


Edytowany przez xxxoxygen, 09 czerwca 2016 - 15:18.


#18 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 09 czerwca 2016 - 20:52

Po dwie takie na stronę?

takie

 

jedna wchodzi w "rowek" a druga doszczelnia, dlatego 2 sztuki

w motoryzacyjnym ok 3zł taki pierścień