Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Co tak klepie ?

X25XE

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
34 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 347 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 06 czerwca 2016 - 22:35

Rok:96
Silnik:X25XE
 
Jak w temacie :(
Wymienilem obie glowice bo na poczatku wskazywalo na to ze albo szklanki albo zawory wiec nie chcialem robic tego na kilka razy i postanowilem wymienic obie glowice na inne ale po wymianie dalej slychac klepanie :/
Glowice splanowane , sprawdzona szczelnosc , zawory dotarte , szklanki poszly z 3.0 i walki tez.
Silnik chodzi nierowno pewnie ze wzgledu na cewke i jestem na etapie rozszyfrowywania na jaka zamienic.





I pytanko , czy jest mozliwe ze zostaly pogiete zawory podczas krecenia grzechotka silnika na zlym ustawieniu rozrzadu ?
Bo za pierwszym razem byl zle ustawiony i czuc bylo opor podczas krecenia silnikiem (nie bylo wkreconych swiec).
Szklanki jedne dalo sie łatwo wcisnac inne byly dosc "sztywne" i nie chcialy sie ruszyc.
Przy zwiekszonych obrotach juz jakby nie slychac klepania wiec mam nadzieje ze to jednak nie panewka albo cos ze sworzniami tlokow.
W poprzedniej omedze tez mi cos delikatnie klepalo "w okolicach" nadkola ale nie az tak.



#2 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 06 czerwca 2016 - 22:47

a przewody dobrze podpiąłeś przy cewce ?



#3 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 347 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 06 czerwca 2016 - 23:01

Wydaje mi sie ze tak... Robilem to juz kilkanascie razy w omedze :)
A jedyna jaka mialem to na owalna wtyczke wiec nie szlo jej podmienic a wiem ze w tej starej mojej tylko jeden gar nie pracowal , tu wyglada jakby ze 2 byly wywalone.
Przed wymiana glowic tez juz kulal ale chcialem wyeliminowac inne opcje i zobaczyc przy okazji jaka siedzi cewka.
Sadzisz ze az tak moze klepac przez cewke ?
Wymienialem juz ze 3 w kadencji posiadania omegi i zawsze objawem byla nierowna praca silnika , brak "buta" i spalanie o kilkadziesiat % wieksze ale klepania nie bylo ?

#4 OFFLINE   Zgierek64

Zgierek64
  • 106 postów
  • Dołączył: 13-12-2014
  • Skąd: Bytom
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 czerwca 2016 - 13:15

Kolego to raczej sa tloki ktore walą po zaworach lub panewka, szklanki tak nieklepia

#5 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 347 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 07 czerwca 2016 - 15:48

No tak , tylko czy panewka by przestawala stukac przy wyzszych obrotach ?

Niby na tlokach nie bylo luzu jak sprawdzalismy , oznak walenia zaworow o tloki tez nie bylo ani na tlokach ani na zaworach a wczesniej tez tak klepalo.

Cylindry tez wygladaly ok i omcia nawet malego baczka nie puszcza.

Przychodzi mi jeszcze na mysl ze pompa oleju moze nie dawac odpowiedniego cisnienia bo glownie na nizszych obrotach to slychac , albo szklanki jednak nie byly w dobrym stanie (nie wszystkie)



#6 OFFLINE   Konrad Latkowski

Konrad Latkowski
  • 82 postów
  • Dołączył: 16-01-2016
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 08 czerwca 2016 - 16:15

Jeżeli nie słyszysz tego na żywo to obejrzyj sobie swój filmik i wcale nie przestaje na wyższych. Ktoś już pisał o tym że tłoki dajesz do mierzenia jak chcesz je sprawdzić. I słychać rzeczywiście jak panewkę albo tłok. Jak już robiłeś górę to mogłeś na dół spojrzeć. Możesz zmierzyć ciśnienie oliwy i będziesz miał jako taką świadomość choć czytałem że nie zawsze jest to badanie miarodajne. Silnik up czapki out micha out wał i tłoki do sprawdzenia.

#7 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 347 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 08 czerwca 2016 - 19:49

Tak wiem , na filmie slychac to inaczej.
Nie ma takiej opcji zeby sie bawic w remont.
I tak wymiana glowic mnie sporo kosztowala.
Jesli to tlok to gdzie on moze walic? Gladzie cylindrow wygladaly na "zdrowe" , oleju nie bierze , ...
Chyba tylko na sworzniu.
Jesli panewka to dlaczego jak sie nagrzeje to jest ciszej ?
Jest jeszcze jeden dziwny objaw i tak mysle ze pochodzi tez z silnika a mianowicie przy niskich obrotach np na IV biegu jak dodam gazu to trzesie sie jakos dziwnie , moze ktos robil wczesniej panewki i np nie sprawdzil walu , jest nierowny i moze stad jakies takie dziwne przygody ?
Ps. wiekszosc osob ktora sluchala tego silnika wczesniej stawiala na zawory albo szklanki , teraz po zamianie raczej mozna wykluczyc taka opcje ?

#8 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 12 czerwca 2016 - 16:38

Nigdy w 100% nie wykluczasz :p skąd jesteś? Może zna ktoś na forum ogarnięty warsztat niedaleko Ciebie byś podjechał i ktoś to sprawdził na żywo

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#9 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 347 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 12 czerwca 2016 - 18:46

Warszawa i okolice jak w opisie pod avatarem ktorego nie mam ;)
Ogolnie sprawa wyglada tak ze po wymianie cewki stukanie sie uspokoilo troche (jutro nagram jakis filmik) , czasami nawet go nie slychac.
Raz mocniej raz wcale , przy powiedzmy 3tys obrotow juz prawie nic.
Tak czy inaczej jak juz strupek zaczal pracowac na wszystkie garki to zrobilo sie o wiele ciszej.
Jakby sie ktos znalazl z dobrym wprawionym uchem to chetnie podjade ;)

Jak dla mnie to na 99% pompa ktora niedomaga na wolnych obrotach i klepia zawory przez to ze szklanki nie dostaja odpowiedniego cisnienia.
Wymiana glowic to byl tylko kosztowny blad najwidoczniej , ale wiadomo ze jak glowica sprawdzona i ogarnieta na nowo to lepiej dziala :)
Jak kupilem ten samochod to cos co bylo w silniku trudno bylo nazwac olejem , zrobilem plukanke innym olejem 10w40 ale to moze nie dalo odpowiedniego rezultatu.

Tak czy inaczej po wymienie cewki autko zbiera sie calkiem przyjemnie jak na X25XE z walkami od 3.0 :D
Ps. smok pompy ma moze jakies sitko albo cos co moze blokowac przeplyw , moze tam sie jakis syf zgromadzil i blokuje czesc przeplywu (mialem kiedys taka opcje z pompa paliwa)

#10 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 12 czerwca 2016 - 19:23

Skontaktuj się z kolegą wars, on jest z Twojej okolicy i zna dobrze omegi. Myślę że będzie Ci w stanie pomóc.

Bo ja na odległość niestety nie wytypuje Ci przyczyny na 100%

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#11 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 347 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 12 czerwca 2016 - 21:17

Nie moge odszukac ww uzytkownika ?

#12 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 13 czerwca 2016 - 07:57

http://forum.omegakl.../7632-wars1977/

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#13 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 347 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 13 czerwca 2016 - 09:34

Aaaa... tego to znalazlem , tylko ze lokalizacja wpisana Poznań ?



#14 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 13 czerwca 2016 - 12:32

NapisałeCi pw

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#15 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 347 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 13 czerwca 2016 - 19:21

Dziekowac ;)



#16 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 14 czerwca 2016 - 00:40

człowiek zapracowany i się głupio myli czasem :masakra:


Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#17 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 347 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 14 czerwca 2016 - 10:45

Skad ja to znam :D



#18 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 347 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 18 czerwca 2016 - 19:53

To wczesniejszy filmik

Najlepiej to klepanie o ktore mi chodzi sluchac jak juz silnik sie uspokaja po dodaniu gazu :)
Oczywiscie na filmiku slychac inaczej i wiecej tych stukow u pukow ale chodzi mi glownie o te na wolnych obrotach.


A tu z dzisiaj jak se podlaczylem w koncu gaz :D
Jeszcze tylko sonda do wymiany i w silnikowych kwestiach koniec druciarstwa ;)


I tak z zupelnie innej beczi , jesli to panewka nawet tak klepie to czy po tym co slychac mozan okreslic ile zostalo temu silnikowi ? :D



#19 OFFLINE   Konrad Latkowski

Konrad Latkowski
  • 82 postów
  • Dołączył: 16-01-2016
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 18 czerwca 2016 - 20:28

Dzień, miesiąc, rok... Kumpel na klepiącej panewce w L6 Mazdy zrobił przez rok 226km. Inny odpali pod domem i zbierze korby z parkingu. Prawda jest jedna i wszystkim znana rób to na wczoraj.

#20 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 347 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 18 czerwca 2016 - 20:37

226km

No to ja juz zrobilem wiecej :D
Nic nie bede robil , rozpadnie sie to sie rozpadnie i kupie inny slupek co w sumie moglem zrobic zanim podjalem decyzje o wymienie glowic :/

Kiedys jak kupowalem Honde to tez tak cos klepalo i okazala sie byc tym pompa wspomagania ;) a walilo tak ze chcialem sie zawinac na piecie.
Silnik okazal by sie zdrowy i po inspoekcji i strojeniu z H22A7 wyszlo 235KM i 245Nm :D





Także otagowane jednym lub więcej z tych słów kluczowych: X25XE