#1 OFFLINE
Napisany 06 czerwca 2016 - 22:35
Silnik:X25XE
Jak w temacie
Wymienilem obie glowice bo na poczatku wskazywalo na to ze albo szklanki albo zawory wiec nie chcialem robic tego na kilka razy i postanowilem wymienic obie glowice na inne ale po wymianie dalej slychac klepanie
Glowice splanowane , sprawdzona szczelnosc , zawory dotarte , szklanki poszly z 3.0 i walki tez.
Silnik chodzi nierowno pewnie ze wzgledu na cewke i jestem na etapie rozszyfrowywania na jaka zamienic.
I pytanko , czy jest mozliwe ze zostaly pogiete zawory podczas krecenia grzechotka silnika na zlym ustawieniu rozrzadu ?
Bo za pierwszym razem byl zle ustawiony i czuc bylo opor podczas krecenia silnikiem (nie bylo wkreconych swiec).
Szklanki jedne dalo sie łatwo wcisnac inne byly dosc "sztywne" i nie chcialy sie ruszyc.
Przy zwiekszonych obrotach juz jakby nie slychac klepania wiec mam nadzieje ze to jednak nie panewka albo cos ze sworzniami tlokow.
W poprzedniej omedze tez mi cos delikatnie klepalo "w okolicach" nadkola ale nie az tak.
#2 OFFLINE
#3 OFFLINE
Napisany 06 czerwca 2016 - 23:01
A jedyna jaka mialem to na owalna wtyczke wiec nie szlo jej podmienic a wiem ze w tej starej mojej tylko jeden gar nie pracowal , tu wyglada jakby ze 2 byly wywalone.
Przed wymiana glowic tez juz kulal ale chcialem wyeliminowac inne opcje i zobaczyc przy okazji jaka siedzi cewka.
Sadzisz ze az tak moze klepac przez cewke ?
Wymienialem juz ze 3 w kadencji posiadania omegi i zawsze objawem byla nierowna praca silnika , brak "buta" i spalanie o kilkadziesiat % wieksze ale klepania nie bylo ?
#4 OFFLINE
Napisany 07 czerwca 2016 - 13:15
#5 OFFLINE
Napisany 07 czerwca 2016 - 15:48
No tak , tylko czy panewka by przestawala stukac przy wyzszych obrotach ?
Niby na tlokach nie bylo luzu jak sprawdzalismy , oznak walenia zaworow o tloki tez nie bylo ani na tlokach ani na zaworach a wczesniej tez tak klepalo.
Cylindry tez wygladaly ok i omcia nawet malego baczka nie puszcza.
Przychodzi mi jeszcze na mysl ze pompa oleju moze nie dawac odpowiedniego cisnienia bo glownie na nizszych obrotach to slychac , albo szklanki jednak nie byly w dobrym stanie (nie wszystkie)
#6 OFFLINE
Napisany 08 czerwca 2016 - 16:15
#7 OFFLINE
Napisany 08 czerwca 2016 - 19:49
Nie ma takiej opcji zeby sie bawic w remont.
I tak wymiana glowic mnie sporo kosztowala.
Jesli to tlok to gdzie on moze walic? Gladzie cylindrow wygladaly na "zdrowe" , oleju nie bierze , ...
Chyba tylko na sworzniu.
Jesli panewka to dlaczego jak sie nagrzeje to jest ciszej ?
Jest jeszcze jeden dziwny objaw i tak mysle ze pochodzi tez z silnika a mianowicie przy niskich obrotach np na IV biegu jak dodam gazu to trzesie sie jakos dziwnie , moze ktos robil wczesniej panewki i np nie sprawdzil walu , jest nierowny i moze stad jakies takie dziwne przygody ?
Ps. wiekszosc osob ktora sluchala tego silnika wczesniej stawiala na zawory albo szklanki , teraz po zamianie raczej mozna wykluczyc taka opcje ?
#8 OFFLINE
Napisany 12 czerwca 2016 - 16:38
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno
" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "
Auto Serwis KrakówOpel Saab
515 018 365
#9 OFFLINE
Napisany 12 czerwca 2016 - 18:46
Ogolnie sprawa wyglada tak ze po wymianie cewki stukanie sie uspokoilo troche (jutro nagram jakis filmik) , czasami nawet go nie slychac.
Raz mocniej raz wcale , przy powiedzmy 3tys obrotow juz prawie nic.
Tak czy inaczej jak juz strupek zaczal pracowac na wszystkie garki to zrobilo sie o wiele ciszej.
Jakby sie ktos znalazl z dobrym wprawionym uchem to chetnie podjade
Jak dla mnie to na 99% pompa ktora niedomaga na wolnych obrotach i klepia zawory przez to ze szklanki nie dostaja odpowiedniego cisnienia.
Wymiana glowic to byl tylko kosztowny blad najwidoczniej , ale wiadomo ze jak glowica sprawdzona i ogarnieta na nowo to lepiej dziala
Jak kupilem ten samochod to cos co bylo w silniku trudno bylo nazwac olejem , zrobilem plukanke innym olejem 10w40 ale to moze nie dalo odpowiedniego rezultatu.
Tak czy inaczej po wymienie cewki autko zbiera sie calkiem przyjemnie jak na X25XE z walkami od 3.0
Ps. smok pompy ma moze jakies sitko albo cos co moze blokowac przeplyw , moze tam sie jakis syf zgromadzil i blokuje czesc przeplywu (mialem kiedys taka opcje z pompa paliwa)
#10 OFFLINE
Napisany 12 czerwca 2016 - 19:23
Bo ja na odległość niestety nie wytypuje Ci przyczyny na 100%
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno
" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "
Auto Serwis KrakówOpel Saab
515 018 365
#11 OFFLINE
#12 OFFLINE
Napisany 13 czerwca 2016 - 07:57
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno
" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "
Auto Serwis KrakówOpel Saab
515 018 365
#13 OFFLINE
Napisany 13 czerwca 2016 - 09:34
Aaaa... tego to znalazlem , tylko ze lokalizacja wpisana Poznań ?
#14 OFFLINE
Napisany 13 czerwca 2016 - 12:32
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno
" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "
Auto Serwis KrakówOpel Saab
515 018 365
#15 OFFLINE
#16 OFFLINE
Napisany 14 czerwca 2016 - 00:40
człowiek zapracowany i się głupio myli czasem
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno
" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "
Auto Serwis KrakówOpel Saab
515 018 365
#17 OFFLINE
#18 OFFLINE
Napisany 18 czerwca 2016 - 19:53
To wczesniejszy filmik
Najlepiej to klepanie o ktore mi chodzi sluchac jak juz silnik sie uspokaja po dodaniu gazu
Oczywiscie na filmiku slychac inaczej i wiecej tych stukow u pukow ale chodzi mi glownie o te na wolnych obrotach.
A tu z dzisiaj jak se podlaczylem w koncu gaz
Jeszcze tylko sonda do wymiany i w silnikowych kwestiach koniec druciarstwa
I tak z zupelnie innej beczi , jesli to panewka nawet tak klepie to czy po tym co slychac mozan okreslic ile zostalo temu silnikowi ?
#19 OFFLINE
Napisany 18 czerwca 2016 - 20:28
#20 OFFLINE
Napisany 18 czerwca 2016 - 20:37
No to ja juz zrobilem wiecej226km
Nic nie bede robil , rozpadnie sie to sie rozpadnie i kupie inny slupek co w sumie moglem zrobic zanim podjalem decyzje o wymienie glowic
Kiedys jak kupowalem Honde to tez tak cos klepalo i okazala sie byc tym pompa wspomagania a walilo tak ze chcialem sie zawinac na piecie.
Silnik okazal by sie zdrowy i po inspoekcji i strojeniu z H22A7 wyszlo 235KM i 245Nm