Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2.5 DTI - wymiana turbo - czy dam radę sam wyciągnać turbinę?

DTI 2.5 Turbo Wymiana DIY Samemu

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
6 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Trawal

Trawal
  • 39 postów
  • Dołączył: 05-02-2015
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 06 czerwca 2016 - 19:45

Rok: 2002
Silnik: y25dt (2.5 DTI)

 

Witam,

 

W mojej Omedze padło turbo. Mam do kupienia turbo po regeneracji w dobrej kasie i chciałbym je sam wymienić.

 

Pytanie - czy dam radę sam, bez kanału, dźwigając trochę przód wykręcić turbo? Da ktoś jakieś wskazówki jak to zrobić?

 

Pozdrawiam





#2 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 06 czerwca 2016 - 19:53

Jak się człek uprze, to wszystko da radę zrobić :p

Umęczysz się sromotnie, dostęp z kanału/podnośnika marny, a na plecach.....szkoda gadać.


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#3 OFFLINE   Trawal

Trawal
  • 39 postów
  • Dołączył: 05-02-2015
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 06 czerwca 2016 - 20:01

A robiłeś to kiedyś?



#4 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 07 czerwca 2016 - 20:36

Turbiny nie wyjmowałem, ale żeby "katy" odkręcić musiałem palnika użyć.


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#5 OFFLINE   Ardian

Ardian

    Reanimacja Omegi :))

  • 326 postów
  • Dołączył: 22-08-2011
  • Skąd: Mogadish :p
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 07 czerwca 2016 - 21:52

Turbo wychodzi góra ;) odkrecasz katy od turbo, i dwa mocowania przy skrzyni, rurkę egr, ściągasz osłony termiczne pod pokrywa zaworów i odkrecasz trzy sruby jak się nie mylę klucz 14(dwunastokątny). Pamiętaj żeby odkręcić tez podgrzewacz bo inaczej nie wyciagniesz turbiny ;) tak w skrócie opisałem :p

Edytowany przez Ardian, 07 czerwca 2016 - 21:52.


#6 OFFLINE   exequtor

exequtor
  • 296 postów
  • Dołączył: 15-02-2007
  • Skąd: Nowy Tomyśl
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 08 czerwca 2016 - 21:50

To mniej roboty żeby wywalić dołem 
Odkręcasz turbo od kolektora (3 śruby)

Odkręcasz wspornik drążka 1 śruba 

Odkręcasz 1 kat 4 śruby - 2 od turbo - 2 łączące z 2 katem 

i wyciągasz dołem 

 

u mnie wymiana turbo na większe od 3.0 zeszło się 3 godziny 



#7 OFFLINE   achmed

achmed
  • 30 postów
  • Dołączył: 01-10-2013
  • Skąd: tbg
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 09 czerwca 2016 - 07:40

Ja jak wyjmowalem turbo to jeszcze na przeszkodzie stał drążek kierowniczy ale odkrecilem go i poszło momen w dół dużo lepiej i napewno mniej roboty i lepszy dostęp niż w jakimś tdi





Także otagowane jednym lub więcej z tych słów kluczowych: DTI, 2.5, Turbo, Wymiana, DIY, Samemu