Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Twardy pedał hamulca


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
7 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   zybi20

zybi20
  • 178 postów
  • Dołączył: 03-04-2011
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 03 czerwca 2016 - 15:39

Rok:1998
Silnik:20 16V 136KM

Witajcie,

Mam nietypowy problem otóż wczoraj jadę sobie normalnie Omegą, chce hamować a tu pedał twardy i hamulce słabe (wcześniej było wszystko ok). Oczywiście pomyślałem, iż poleciało serwo, skutkiem czego przejechałem na parking popatrzyłem na przewód serwa i zobaczyłem, iż z zaworka zwrotnego, który idzie do serwa (zaznaczonego w załączniku) wychodzi króciec zdaje się że dostarcza on podciśnienie między innymi do  zaworu trójdrożnego. I teraz tak jak założę ten wężyk hamulce działają normalnie natomiast jak go ściągnę hamulce są twarde (tak jak by uciekało podciśnienie)

Hamulce to sprawa dość istotna i jedna rzecz nie daje mi spokoju -- wcześniej wężyk od trójdrożnego zaworu był odłączony i hamulce działały normalnie natomiast teraz jak odłączę ten wężyk hamulec jest twardy, nielogiczne jest aby ktoś uzależniał bezpieczeństwo od jednego przewodu podciśnieniowego który przecież może się zsunąć w dość łatwy sposób i tak się zastanawiam czy to wina zaworu zwrotnego (który już zamówiłem w ASO Opla - koszt 39 zł) czy może jest jakaś inna przyczyna -- nie chciałbym się kiedyś zdziwić tym bardziej, że jeżdżę sporo..

Załączone pliki





#2 OFFLINE   digi

digi
  • 1 896 postów
  • Dołączył: 10-05-2013
  • Skąd: 3city
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 czerwca 2016 - 17:44

A przewód do serwa jest szczelny ?

#3 OFFLINE   zybi20

zybi20
  • 178 postów
  • Dołączył: 03-04-2011
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 03 czerwca 2016 - 18:20

Tak, wydaje się być szczelny --> na chwilę obecną wygląda to tak, że jeśli zaznaczony przewód jest zapięty hamulce działają normalnie natomiast jeśli go odepnę hamulec robi się twardy



#4 OFFLINE   zybi20

zybi20
  • 178 postów
  • Dołączył: 03-04-2011
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 03 czerwca 2016 - 22:07

Nie jest to połączenie ciśnieniowe a podciśnieniowe.

 

A chce się dowiedzieć czemu się tak dzieje, że jak odłączam wspomniany cienki przewód, który wchodzi gdzieś do kabiny to tracę wspomaganie hamulców i co jest tego przyczyną, interesuje mnie to właśnie dla tego aby nie pchać natomiast już wiem, że kolego od ciebie się tego nie dowiem.

 

Jutro będę miał zawór jak go podmienię to napiszę czy to było przyczyną, jeśli nie pomoże zmienię cały przewód.


Edytowany przez czesiek, 03 czerwca 2016 - 22:23.
coś tam poprawiłem.


#5 OFFLINE   czesiek

czesiek

    nagadałem się

  • 3 019 postów
  • Dołączył: 23-08-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 03 czerwca 2016 - 22:22

Moim zdaniem na zdjęciu jest to podciśnienie od nawiewu - znaczy się od obiegu zamkniętego. Przyjrzę się jutro tatowej omedze i sprawdzę. W tatowej omie ułamałem kiedyś prawy króciec i tak właśnie pozbawiłem się obiegu zamkniętego w aucie. Nie zauważyłem zmiany w działaniu hamulca.


Edytowany przez czesiek, 03 czerwca 2016 - 22:23.


#6 OFFLINE   zybi20

zybi20
  • 178 postów
  • Dołączył: 03-04-2011
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 03 czerwca 2016 - 22:51

Moim zdaniem na zdjęciu jest to podciśnienie od nawiewu - znaczy się od obiegu zamkniętego. Przyjrzę się jutro tatowej omedze i sprawdzę. W tatowej omie ułamałem kiedyś prawy króciec i tak właśnie pozbawiłem się obiegu zamkniętego w aucie. Nie zauważyłem zmiany w działaniu hamulca.

 

Tak to podciśnienie steruje obiegiem zamkniętym i zaworem trójdrożnym. Idąc dalej u mnie to podciśnienie nie było podłączone i tak jak kolego piszesz hamulce działały normalnie natomiast coś się stało (i właśnie nie wiem co), że w chwili obecnej bez tego przewodu wspomaganie hamulców nie działa



#7 OFFLINE   kokoszon

kokoszon
  • 134 postów
  • Dołączył: 02-11-2010
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 25 września 2016 - 10:18

Witam

Ubogo na tym forum o pompie hamulcowej. Nie wiadomo gdzie sie uzewnetrznic.

Czy ktos probował włozyc pompe hamulcowa od bfl do b?

Sa inne gwinty, zamienione sekcjami. W starej jest od serwa m10x1 a z tyłu m12x1

a w bfl jest z od serwa m12x1 a z tyłu m10 x1.

Z jakiego powodu jest zamieniona srednica baryłek. Czy wystarczy ze zmienie przewody razem z baryłkami tak zeby pasowały? Ma ktos z tym tematem jakies doswiadczenia? 

Pozdrawiam



#8 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 września 2016 - 11:16

chyba po to tak zrobili aby nie zamieniać :p