Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Ustawienie walkow rozrzadu w stosunku do kol rozrzadu i GPT X25XE

X25XE

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
4 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 347 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 02 czerwca 2016 - 22:44

Rok:96
Silnik:X25XE

 

Witam,

Ma ktos moze zdjecia z ktorych moge na szybko wywnioskowac polozenie walkow rozrzadu wzgledem kol rozrzadu i ustawieniem kola walu ?

Szybko wyjasniam o co chodzi :)
Cos klepalo w glowicy (a przynajmniej tak mysle ) i postanowilem wymienic obie glowice , przy okazji zmienic walki na tez X30XE .

Kupilem glowice oddalem do planowania i sprawdzenia i dzisiaj od rana zabralem sie za robote.

Problem polega na tym ze wczesniej samochod zachowywala sie dosc dziwnie i mozliwe ze poprzedni amator wymienil rozrzad i bylo to zle ogarniete i to co porobil na zdjeciach przed demmontazem znajomy (chyba za bardzo mu sie spieszylo) nie zgadza sie teraz z tym jak powinno to byw faktycznie albo mi sie taw wydaje ?

I zaczynaja sie problemy bo na logike walki powinny byc ustawione jak sa ale poprzez zamotanie z fotkami z rozborki i z tym co znalazlem na forum nic sie nie zgadza :/

Pasek zalozony , znaki sie pokrywaja przy obrocie 2x i kolka niby tez sie pokrywaja na znaki ale jest wielkie ale czy ustawienie jest na 100% ok ...

A mianowicie ustawienie krzywek walkow ew tego bolca co z nich wychodzi w stosunku do kol i ich oznaczen ??

Czy ma ktos zdjecia ktore beda w stanie wyprowadzic mnie z tej kiepskiej sytuacji ?

Problem polega na tym ze kasy malo i wolalbym nie spierdzielic roboty :(

Wszystko jeszcze na wierzchu wiec mozna zmienic w razie razie czego jutro rano :)

Jak nie to pozostanie poskladanie do konca i test na chybil trafil czego wolalbym uniknac bo znajomy tak namotal ze sam sie pogubilem :(

Gorne polozenie tloka powinno objawiac sie zamknieciem zaworu ssacego i powolnym zblizaniem sie otwarcia zaworu wydechowego na pierwszym cylindrze na lewej glowicy i na prawej na drugim cylindrze i tak mam teraz ustawione i znaki sie zgadzaja ale jw tak mi znajomy namieszal ze juz pewien nie jestem :D

Moze znajdzie sie ktos obcykany na forum co bedzie w stanie mi podeslac jakis link bo szukajka nie prowadzi mnie w zaden odpowiedni temat.

Z gory dzieki za podpowiedz ;)

Ew. jesli ktos z Warszawa/Piaseczno sie zna i ma chwile to poprosze pomoc ;)





#2 OFFLINE   Arthuros

Arthuros
  • 423 postów
  • Dołączył: 13-11-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 03 czerwca 2016 - 09:23

Bardzo proszę, Warszawa i Piaseczno, pracuję do 16.30 a potem do wawy. Co do wałków to raczej ciężko coś zepsuć. Może powtórzę to co wiemy. 1  cylinder po lewej stojąc przodem do silnika - opis jest na pokrywach. Koła zębate 2 typy: jeden na wałki cylindrów 1-3-5 , drugi na 2-4-6 Zakładamy bolec wałka1 w dziurkę1- 2 wałek i w dziurkę 2 wałek 3 itd. Kolejność wałków od lewej do prawej stojąc przodem do silnika.



#3 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 03 czerwca 2016 - 21:17

847837ac60c8.jpg

 

e87c3a7b8592.jpg



#4 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 czerwca 2016 - 23:43

jak koledzy pisali :)

Załączone pliki



#5 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 347 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 04 czerwca 2016 - 00:36

Dzieki Panowie za odpowiedz ;)
Od 8 walczylismy dalej , niestety nie mialem neta i nie bylo jak sprawdzic pozniej co i jak :/

Ogolnie ustawienia zostaly od lewej po dluzszych negocjacjach zostaly takie:
1 kolo - bolec walka w pozycje 1 na oznaczeniu kola
2 kolo - bolec walka w pozycje 2 na oznaczeniu kola 

3 kolo - bolec walka w pozycje 3 na oznaczeniu kola

4 kolo - bolec walka w pozycje 4 na oznaczeniu kola

Na zdrowy chlopski rozum powinno byc ok. Krecenie silnikiem 2x i pozniej jeszcze 2 daly podobny rezultat czyli znaki na pasku byly ok a i jak sprawdzalem polozenie walkow to tez sie pokrywalo.

Ale po kolejnych kilkunastu h i dziwnych problemach z poskladaniem tego wszystkiego do kupy , odpalony silnik i dalej co klepie :|
Szklanki dalem z 3.0 i wygladaly inaczej niz te poprzednie ale to wszystko chyba nie ma znaczenia bo pasuje ?
Do tego strupek nie chce jechac , jest gorzej niz bylo , zacza kopcic ale to moze przejdzie bo wczesniej bylo ok , i obroty na luzie wskoczyly z ok 1500 na nagrzanym poprzednio na ok 2000 :/
Wczesniej mialem 2 omegi 2,5v6 i w jednej robiona byla taka sama operacja i wszystko bylo ok (tylko walki wydechowe dalem F a nie A ale tak chcialem ) samochod zrobil dziesiat tys km pod moja ciezka noga i wszystko gralo , teraz chyba jakies fatum bo kasy brak :(
Jutro a raczej dzisiaj sprawdze bledy bo sie check pojawil a trzeba bylo zwolnic warsztat bo niby na 1 dzien byla rezerwacja a zeszlo sie ponad 15h jeszcze na drugi dzien :D
A mialo byc tak pieknie i szybko bo to niby obcykana opcja :)

 

Arthuros 
szkoda ze nie sprawdzilem neta bo na 100% bym barabanil ;) Ale skoro jestes dosc blisko to moze cos mi poradzisz bo to rocznik 96 , wczesniej mialem 97 i 98 i tam bylo zupelnie inaczej? Juz wiem do jakich aut ida prostokatne wtyczki :D 
Do tego jakis amator robil tam przekladke z automatu na manual wiec pewnie cos popier... jest od tego czasu a druciarstwo ciezko ogarnac :(
Pomijam opcje LPG <zalamka> 
Jutro a raczej juz dzisiaj walki ciag dalszy ;)

   





Także otagowane jednym lub więcej z tych słów kluczowych: X25XE