Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

spalanie średnie wg wskazań komputera gaz a benzyna


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
31 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   bubu srubu

bubu srubu
  • 92 postów
  • Dołączył: 28-07-2007
  • Skąd: Podhale
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 28 maja 2016 - 18:12

Rok:2000

Silnik:z22xe

LPG:stag 400

 

witam, zauważyłem, że jeżdżąc na beznynie komputer pokazuje minimalnie wyższe spalanie średnie niż jak jeżdżę na gazie, na logikę wydaję mi się, że powinno być odwrotnie, o czym to może swiadczyć ?





#2 OFFLINE   zeta198

zeta198
  • 147 postów
  • Dołączył: 22-03-2015
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 28 maja 2016 - 18:18

Jak ustawisz gaz tak pokaże :) Też tak miałem :) Jeżeli auto jeździ jak powinno to olej to. Jeżeli jednak chcesz być w 100% pewny to podjedź do gazownika, niech sprawdzi  gaz czy dobrze wyregulowany ;]

Ja u siebie przed wymiana parownika i wtryskiwaczy z trasy średnią na gazie miałem 8-9l a na benie 11-12. Po wymianie wtryskiwaczy i parownika, pojechałem do gazownika żeby mi to ustawił i teraz auto na gazie wskazuje jakieś 20-30% więcej niż na benzynie, chociaż to zależy, na jałowych na gazie wskazuje mniej niż na benzynie ;]


Edytowany przez zeta198, 28 maja 2016 - 18:20.


#3 OFFLINE   arklin

arklin
  • 188 postów
  • Dołączył: 09-05-2007
  • Skąd: Koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 29 maja 2016 - 19:42

U mnie też tak jest, na jałowych w gazie 1,1l/h na benzynie 1,2-1,3l/h. Tylko, że to się nie przekłada na spalanie rzeczywiste niestety :-). Komp tak pokazuje bo odnosi się to do czasów wtrysku benzyny - komp gazu wprowadza własne korekty i w rzeczywistości wychodzi 20-30% więcej, u mnie akurat jest to 35% więcej niestety :-(


Edytowany przez arklin, 29 maja 2016 - 19:44.


#4 OFFLINE   painkiller

painkiller
  • 734 postów
  • Dołączył: 19-12-2008
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 czerwca 2016 - 20:08

U mnie w 2.2 było na benzynie wg komputera 8,0 -8,5 l/100 km, potem po założeniu LPG wzrosło do 8,5-9,0 l/100 km. Instalacja ustawiona prawidłowo, nie było czuć przejścia z benzyny na gaz.



#5 OFFLINE   moni31

moni31
  • 2 postów
  • Dołączył: 05-04-2014

Napisany 27 czerwca 2016 - 21:40

Moja 2.5 v6 mieszany 12-12.6 l/100km spadlo z 14,5-16.5 l/100km, im szybsza jazda tym mniejsze spalanie, insatalacja dream xxl

#6 OFFLINE   Pabloo

Pabloo
  • 388 postów
  • Dołączył: 29-09-2008
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 02 lipca 2016 - 12:01

Moim zdaniem komputer benzynowy powinien zawsze pokazywać takie same wartości, niezależnie od tego czy jedziemy na gazie czy na benzynie. To świadczy o prawidłowo ustawionej mieszance LPG, która parametrami odpowiada mieszance Pb i, co za tym idzie, komputer nie widzi różnicy. :)

#7 OFFLINE   zeta198

zeta198
  • 147 postów
  • Dołączył: 22-03-2015
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 02 lipca 2016 - 12:28

Moim zdaniem komputer benzynowy powinien zawsze pokazywać takie same wartości, niezależnie od tego czy jedziemy na gazie czy na benzynie. To świadczy o prawidłowo ustawionej mieszance LPG, która parametrami odpowiada mieszance Pb i, co za tym idzie, komputer nie widzi różnicy. :)

 

Jak ustawisz gaz tak pokaże :) Też tak miałem :) Jeżeli auto jeździ jak powinno to olej to. Jeżeli jednak chcesz być w 100% pewny to podjedź do gazownika, niech sprawdzi  gaz czy dobrze wyregulowany ;]

Ja u siebie przed wymiana parownika i wtryskiwaczy z trasy średnią na gazie miałem 8-9l a na benie 11-12. Po wymianie wtryskiwaczy i parownika, pojechałem do gazownika żeby mi to ustawił i teraz auto na gazie wskazuje jakieś 20-30% więcej niż na benzynie, chociaż to zależy, na jałowych na gazie wskazuje mniej niż na benzynie ;]

 

Widzę to po swoim aucie, jałowe na gazie mogę ustawić od 0.5l/h do 4l/h gdzie na benzynie aktualnie mam 1.6-1.9l/h. Ważne aby przejście z benzyny na gaz lub z gazu na benzynę było nieodczuwalne.



#8 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 lipca 2016 - 16:34

no ale obroty jałowe jak i przejście na LPG nie jest wykładnią ustawienia LPG, bo z reguły to w tym czasie samochód stoi w miejscu :p



#9 OFFLINE   oczko70

oczko70
  • 119 postów
  • Dołączył: 21-08-2010
  • Skąd: Koszalin

Napisany 24 stycznia 2017 - 07:57

Ja dawno nie porównywałem ale kiedyś ile komputer wskazywał +/- zgadzało się z tym co wlewałem gazu.



#10 OFFLINE   Apophis2.0

Apophis2.0
  • 66 postów
  • Dołączył: 26-12-2016
  • Skąd: Żary
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.0 DTI 16v X20DTH

Napisany 24 stycznia 2017 - 12:11

Spalanie PB pokazywane na kompie można mnoznikiem w miare dopasowac do spalania LPG ale u mnie to raz pasowało w trasie raz w mieście więc zostawiałem na PB i tyle. LPG NIE MOŻE palic tyle co PB i to nie podlega dyskusji. LPG ma być 15-20% więcej. 



#11 OFFLINE   PiotrekGdynia

PiotrekGdynia
  • 18 postów
  • Dołączył: 15-09-2015
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 24 stycznia 2017 - 21:37

Moim zdaniem komputer benzynowy powinien zawsze pokazywać takie same wartości, niezależnie od tego czy jedziemy na gazie czy na benzynie. To świadczy o prawidłowo ustawionej mieszance LPG, która parametrami odpowiada mieszance Pb i, co za tym idzie, komputer nie widzi różnicy. :)

 

Dla wszystkich pozostających w niepewności zdecydowanie zgadzam się z kolegą Pabloo - komputer benzynowy zawsze powinien pokazywać takie same wartości spalania chwilowego niezależnie od tego czy silnik pracuje na benzynie czy na gazie. Ale warunkiem takich wskazań spalania jest prawidłowo wyregulowany gaz - jeżeli ustawimy za wysoki mnożnik dla wtryskiwaczy gazowych - wówczas będziemy przelewać silnik - mieszanka za bogata - wówczas sterownik benzynowy będzie chciał doprowadzić poprzez odczyty z sond lambda do prawidłowego składu mieszanki i zmniejszy czasy wtrysku benzyny - i na wyświetlaczu zobaczymy zaniżone wartości spalania i w drugą stronę odwrotnie - za mały mnożnik - komputer pokaże większe spalanie na gazie niż na benzynie.



#12 OFFLINE   Apophis2.0

Apophis2.0
  • 66 postów
  • Dołączył: 26-12-2016
  • Skąd: Żary
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.0 DTI 16v X20DTH

Napisany 24 stycznia 2017 - 22:50

komputer benzynowy zawsze powinien pokazywać takie same wartości spalania chwilowego niezależnie od tego czy silnik pracuje na benzynie czy na gazie.

 

Skąd Ty chłopie takie newsy bieresz z tv trwam? No na logike! ECU jest oszukane przez sterownik LPG i mysli że jedzie na PB mnozniki dawki czasy wtrysku to wszystko jest regulowane własnie w sterownikach gazu uwzględniajac odpowiednio parametry danego sterownika silnika. Reasumujac dawka LPG ma byc ustawiona na odpowiednio większą wzgledem benzyny i wynika to z oczywistych własciwości fizykochemicznych gazu który podawany w fazie lotnej nie bedzie spełniał wymagań żadnego silnika w tej samej ilości co na PB. Czyli zmniejszając dawke spalania LPG do poziomu PB bedziemy zwiększac temperature spalania w silniku dośc znacznie a także bedzie mu brakowało mocy(tchu) i się powypalają zaworki(niejeden tak juz miał)

 

A jesli dawki sa odpowiednie i wszystko gra i buczy to wskazania komputera pokładowego będa wskazywaz przy mnozniku 100% wskazania spalania BENZYNY!

 

AVE



#13 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 stycznia 2017 - 22:12

Skąd Ty chłopie takie newsy bieresz z tv trwam? No na logike! ECU jest oszukane przez sterownik LPG i mysli że jedzie na PB mnozniki dawki czasy wtrysku to wszystko jest regulowane własnie w sterownikach gazu uwzględniajac odpowiednio parametry danego sterownika silnika. Reasumujac dawka LPG ma byc ustawiona na odpowiednio większą wzgledem benzyny i wynika to z oczywistych własciwości fizykochemicznych gazu który podawany w fazie lotnej nie bedzie spełniał wymagań żadnego silnika w tej samej ilości co na PB. Czyli zmniejszając dawke spalania LPG do poziomu PB bedziemy zwiększac temperature spalania w silniku dośc znacznie a także bedzie mu brakowało mocy(tchu) i się powypalają zaworki(niejeden tak juz miał)

 

A jesli dawki sa odpowiednie i wszystko gra i buczy to wskazania komputera pokładowego będa wskazywaz przy mnozniku 100% wskazania spalania BENZYNY!

 

AVE

Czego się chłopie czepiasz i szukasz dziury w całym skoro korekty mają być takie same dla benzyny jak dla gazu to znaczy że spalanie według kompa, ma być takie samo.Więc kolega dobrze napisał że gaz to oszustwo ale ecu ma się nie domyśleć że jedzie na innym paliwie więc odpuść sobie doktorat z właściwości fizykochemicznych propanu bo toruńska uczelnia zaniża poziom w dziedzinie silników spalinowych.

 Jak chłopie zamierzasz zastosować większą dawkę paliwa w silniku sterowanym przez sterownik który robi korekty do dawki paliwa ,no jak skoro każde przekroczenie na +lub - korekt ma wpływ na osiągi silnika.

 

Myślisz dobrze tylko masz problem z czytaniem ze zrozumieniem.


Edytowany przez manro, 25 stycznia 2017 - 23:39.


#14 OFFLINE   Apophis2.0

Apophis2.0
  • 66 postów
  • Dołączył: 26-12-2016
  • Skąd: Żary
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.0 DTI 16v X20DTH

Napisany 25 stycznia 2017 - 22:46

Weźta się douczcie i przestańcie pisac pierdoły. Korekty a dawki to sa dwie różne sprawy! 

Jak nie kumasz łopatologicznie że LPG ma spalać więcej niż PB a komp pokazuje tylko spalanie PB to nie skumasz tego wcale i takie wypowiedzi sa stekiem bzdur. W kazdym zdrowym aucie jest to samo może u was nie to powidzenia w remontowaniu głowic. 

 

Cała dyskusja idzie o to że fis ma pokazywac spalanie rzeczywiste paliwa i pokazuje ale PB nie LPG ktorego auto palic bedzie więcej. 

 

Koniec tematu!



#15 OFFLINE   mmazii

mmazii
  • 8 postów
  • Dołączył: 24-01-2017
  • Skąd: raszyn
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 27 stycznia 2017 - 15:36

witam. nie chce zakładac nowego tematu i mam problem ze swoją instalacją lpg

Jak silnik jest zimny to samochód gaśnie jak dojeżdżam do skrzyżowania i jak sie trochę rozgrzeje i praktycznie można jako tako jeżdzic na lpg a obroty na biegu jałowym falują

dziś sprawdziłem spalanie 15.5l/100km w cyklu mieszanym

instalacja jest z 2004r i samochód ma przejechane 322000km

i zamontowana jest taka:

-reduktor lavato
-elektrozawór gazu lavato
-wielozawór tomasetto
-obudowa wielozaworu stako
-zbiornik stako 45l
i jakiś AUTRONIK AL700 nie wiem co to


Edytowany przez mmazii, 27 stycznia 2017 - 15:36.


#16 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 stycznia 2017 - 16:07

Al 700 to II gen. z silnikiem krokowym do regulacji składu mieszanki. Jeżeli parownik jest tam już długo to należy go wymienić , następnie ustawić za pomocą komputera i odpowiedniego programu który pozwoli sprawdzić resztę podzespołów.



#17 OFFLINE   mmazii

mmazii
  • 8 postów
  • Dołączył: 24-01-2017
  • Skąd: raszyn
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 27 stycznia 2017 - 18:21

dzisiejsza jazda samochodem wyglądała tak że obroty na lpg wyglądały tak że stawały przykładowo na 2000(różne były ale nie spadały do normalnych) i sam musiałem silnik trochę zdławić aby spadły do normalnego stanu. 2km przed domem podczas normalnej jazdy usłyszałem jak coś strzeliło ale czy z tyłu czy z przodu to nie zdążyłem zauważyć po czym zapaliła się lampka check i na pewno to nie jest z powodu czujnika wałka bo wymieniałem na oryginał i obroty silnika idą do czerwonego pola i teraz na gazie w ogóle nie trzyma obrotów na biegu jałowym  :blush:


Edytowany przez mmazii, 27 stycznia 2017 - 19:14.


#18 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 stycznia 2017 - 21:41

Szukaj rozerwanej rury dolotu lub nowej przepływki po takim wystrzale wszystko jest możliwe.



#19 OFFLINE   mmazii

mmazii
  • 8 postów
  • Dołączył: 24-01-2017
  • Skąd: raszyn
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 27 stycznia 2017 - 21:51

a co to mogło być i ewentualnie dlaczego za bogata mieszanka? czy coś w tym stylu?



#20 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 stycznia 2017 - 23:26

To i tamto możliwe i na dodatek ten typ tak ma.